Autor Wątek: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----  (Przeczytany 52749 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #760 dnia: Wrzesień 11, 2023, 04:35:53 am »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1173
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Pany tak na cito, zna ktoś wymiary hydropopychacza do cc 0.7. Czyli średnica jaka jest, i jaka jest długość bez tego koszyczka. A może ktoś montował już hydropopychacze z cc 0.7 do poldka .

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #761 dnia: Wrzesień 11, 2023, 08:34:28 am »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1173
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
A i jeszcze jedno, może ktoś ma wiedzę na zakład co regeneruje wałki rozrządu do hydropopychaczy, oczywiście za rozsądną cenę i w miarę dobrze.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #762 dnia: Wrzesień 11, 2023, 11:15:13 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3041
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Są odpowiednie działy i tematy na forum, które poruszają problemy które chcesz rozwiązać. Nie róbmy bałaganu.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #763 dnia: Wrzesień 11, 2023, 14:11:03 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1173
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Ok

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #764 dnia: Wrzesień 11, 2023, 19:38:15 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3767
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Problem tylko przy podróżowaniu z takim prędkościami to szybkie zużywanie łożysk kół.

Krecenie go do 2500rpm to smierc dla niego
No, panewki podziękują, ale kręcenie go do odciny, żeby wył jak zarzynana świnia, to chyba też nie najlepszy pomysł. Trzeba znaleźć złoty środek. Chyba po to zrobili "ekonomiczne" pole na obrotku?

Nie do końca. Pole ekonomiczne to nie jest pole, którym producent sugeruje bezpieczny zakres prędkości obrotowych silnika. Po prostu jest to optymalne dla niższego spalania co nazwa wskazuje. Natomiast korzystanie z drugiej połowy obrotomierza w okolice nawet i 6k rpm dla OHV nie jest szkodliwe, a wręcz wskazane. To nie jest diesel żeby jeździć nim do 3500rpm, to jest benzynowy silnik wysokoobrotowy co zresztą widać po polach na obrotomierzu. Na wyższych obrotach mamy wysokie ciśnienie oleju co jest zjawiskiem korzystnym dla pracy silnika.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #765 dnia: Wrzesień 11, 2023, 22:28:17 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4708
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Wklejałem kiedyś tutaj cytat z instrukcji do silnika 1.6CB, które potwierdzają to, co napisał Multec. Nie miałem więc jakoś oporów przed trzymaniem obrotów od 4000 w górę.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #766 dnia: Wrzesień 11, 2023, 23:44:41 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Czyli co? Jednak jak pisałem, te 130-140 km/h, to nie jest nic strasznego dla poloneza? Patrząc od strony obrotów silnika, to na pewno nie, a w połączeniu z dłuższym mostem z ohv, to nie jest tez jakieś mega wyzwanie, bo i silnik nie będzie kręcony do odciny. Zresztą, ja tam nie mam takiego problemu, bo po prostu nie odczuwam potrzeby poruszania się z taką prędkością. Na zwykłych drogach (przypominam) mamy limit 90 km/h, w zabudowanym 50 (a przymierzali się mniej) więc gdzie tak jeździć? Wspomniane autostrady, to też max 140, ale jak pojedziemy te 120 (licznikowe) to przecież nikt nas nie otrąbi? 120 w polonezie, to normalna prędkość. Nieraz sobie tak pocisnąłem, ale naprawdę nie mam potrzeby tak jeździć zwłaszcza, że co rusz można się nadziać na miśków. Głupio by było jeździć takim autem, a płacić mandaty takie same, jak ci w autach z górnej półki. Zużywanie się podzespołów samochodu, to inna rzecz, bo żeby się nie zużywało to musiałoby stać. Jakoś nigdy mnie nie kusiło żeby sprawdzić, ile GSI pójdzie. Poprzedni właściciel się zarzekał, że go pogonił 170 (licznikowe) na autostradzie. Może tak było, nie wnikam. Fakt, że na benzynie (bez miksera na dolocie) szedł dosyć dobrze.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #767 dnia: Wrzesień 12, 2023, 10:52:23 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3041
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Ja tak borewieczem jechałem na swoj ślub, lekka obsuwa wieć ekspresówka lecieliśmy tak 130-150. Kilka km przed kościołem w środku lasu bez zasięgu gsm stracił ładowanie i chłodzenie. Odkręciła sie nakrętka od koła pasowego, zaczęło chyba wibrować i zgubiła się też śruba mocująca alternator... Ledwo zdążyłem na ten ślub musiałem stopa brać i jakiś przypadkowy gościu mnie podwiózł do wioski :P
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #768 dnia: Wrzesień 12, 2023, 12:47:04 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4708
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Buźka, swoim latałem zawsze na autostradzie te 140 minimum, bo nie chciało mi się wlec. Pierwsza awaria zdarzyła się dopiero w tym roku, w aktualnym silniku, kiedy łącznie wszystkimi polonezami nabiłem pewnie te 150 tyś km (albo i więcej, nie policzyłem dokładnie przebiegu zielonego). No, ale chyba wiem, co się stało - jeśli wierzyć kluczowi dynamometrycznemu, panewki główne były dokręcone momentem 150nM, a korbowodowe - 110nM... :/
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #769 dnia: Wrzesień 12, 2023, 13:14:06 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6616
  • Płeć: Mężczyzna
Od lat 60 nic w łożyskach się nie zmieniło, a to co wtedy nawalało, układ chłodzenia czy smarowania to w międzyczasie w Polonezie przeprojektowano kilka razy, o samym oleju nie wspominając. Jedyne inne udoskonalenia warte wzmianki, to pojawienie się opon niskoprofilowych i powiększenie hamulców. Polonez czy 125p były w temacie stosunkowo do przodu z hamulcami jak na tamte czasy. Opony o nieco niższym profilu i nieco szytwniejszy resor, eliminują myszkowanie tyłu przy wysokich prędkościach, nawet bez trzeciego drążka.

Na aerodynamikę też nie ma co narzekać, Aston Martin Lagonda miał gorszą. We współczesnych SUVach też by się znalazł kandydat. Generalnie ścięty pionowo tył, tworzy za samochodem podciśnienie które go hamuje.

na pewno nadaje się do stałej prędkości 140 km/h... Po
.

Powiedz to tym którzy Fiatem, jeszcze z filtrem odśrodkowym jeździli 150km/h przez 14 dni, 24 godziny na dobę, a 138km/h z hakiem wychodzi idealnie, jak dodasz jeden dzień 0km/h na czynności serwisowe i zawracanie.

Tak, wiem że jeden tłok się stopił zaraz na początku. Po skorygowaniu nastawów gaźnika, problem się nie powtórzył.
Większość Polonezów użytkowanych na codzień, na szczęście nie ma już gaźnika, a bodaj wszystkie mają inne kolektory.

Clio 2 z silnikiem 1,2, bez klimy przy 120-140 km/h j

Za to Clio, i generalnie prawie wszystkie małe francuskie auta z lat 90 i do ok 2010 roku są skrajnie niebezpieczne na powiatowej przy prędkościach powyżej 60km/h, bo Francuzi chyba chcąc powiększyć bagażnik, stosowali poziome amortyzatory z bardzo krótkim skokiem zawieszenia. Efekt tego widać było na rajdach. Tam gdzie dużą nierówność każdy inny samochód pokonywał ze sporym dobiciem ale generalnie bez dramatu, tam Peugeoty, Renówki i Citroeny wystrzeliwały bagażnik w kosmos. W połączeniu z typowym problemem małej przednionapędówki, czyli lekki tył i krótki rozstaw osi, otrzymujemy śmiertelną pułapkę w której wszystko jest komfortowo fajnie tylko do czasu aż coś nie pójdzie niezgodnie z planem.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #770 dnia: Wrzesień 12, 2023, 19:07:29 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4708
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Banned, ale co nie rozumiesz? NIEDASIE przecież, żadne rekordy tego nie zmienią  ]:->
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #771 dnia: Wrzesień 12, 2023, 22:21:34 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3132
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Powiedz to tym którzy Fiatem, jeszcze z filtrem odśrodkowym jeździli 150km/h przez 14 dni, 24 godziny na dobę, a 138km/h z hakiem wychodzi idealnie, jak dodasz jeden dzień 0km/h na czynności serwisowe i zawracanie.

Tak, wiem że jeden tłok się stopił zaraz na początku. Po skorygowaniu nastawów gaźnika, problem się nie powtórzył.
Większość Polonezów użytkowanych na codzień, na szczęście nie ma już gaźnika, a bodaj wszystkie mają inne kolektory.
Zapomniałeś też napisać, że oni to tak generalnie ten samochód zbudowali stricte pod bicie tego rekordu. Dlatego obawiam się, że gdyby wzięli z taśmy pierwszy lepszy samochód, którego jakość określała ilość krwi w alkoholu brygady na danej zmianie, to ten rekord mógłby wyglądać nieco inaczej. To primo.
2, to że da się tyle jechać to jedna rzecz, ale jak się to odbije na trwałości mechanizmów to inna sprawa. A jeszcze inną kwestią jest to, że po jeździe x godzin w takim hałasie wychodzisz zmęczony jak po szychcie w kopalni...

Za to Clio, i generalnie prawie wszystkie małe francuskie auta z lat 90 i do ok 2010 roku są skrajnie niebezpieczne na powiatowej przy prędkościach powyżej 60km/h, bo Francuzi chyba chcąc powiększyć bagażnik, stosowali poziome amortyzatory z bardzo krótkim skokiem zawieszenia. Efekt tego widać było na rajdach. Tam gdzie dużą nierówność każdy inny samochód pokonywał ze sporym dobiciem ale generalnie bez dramatu, tam Peugeoty, Renówki i Citroeny wystrzeliwały bagażnik w kosmos. W połączeniu z typowym problemem małej przednionapędówki, czyli lekki tył i krótki rozstaw osi, otrzymujemy śmiertelną pułapkę w której wszystko jest komfortowo fajnie tylko do czasu aż coś nie pójdzie niezgodnie z planem.
Hmmm... być może dlatego samochody zbudowane od podstaw (nie stodolarskie przeróbki) do motorsportu (WRC, KJS etc.) z seryjnyjnym samochodem mają niewiele wspólnego? Samochody segmentu A i B są projektowane do niewielkich prędkości i do relatywnie gładkich dróg. Samochody rajdowe, budowane na ich bazie są całkowicie przekonstrułowane i posiadają zawieszenie umożliwiające im zapierdalanie na pełnej po szutsze.
Druga sprawa, to że amortyzator jest zamocowany poziomo nie zmienia za wiele, ponieważ już starożytni wymyślili coś takiego jak dźwignia, dzięki czemu amortyzator może być poziomo, a i tak będzie tłumił taką samą siłę jak wtedy gdy byłby pionowo w osi koła. Clio 2 ma już amortyzatory pionowo we wnękach kół, śmiem twierdzić, że skok zawieszenia podobny do PNa, jedyna różnica to rozstaw osi, który różni się o całe 49 mm <lol>

Banned, ale co nie rozumiesz? NIEDASIE przecież, żadne rekordy tego nie zmienią  ]:->
Tago nikt nie neguje. Co prawda mądrzejsza nie wspominać o tym, że czasem tłok spłynie do miski, czasem wał korbowy pęknie, praktycznie zawsze wałek rozrządu zgoli do zera. We FSO takie rzeczy to "codzienność", w zachodnich samochodoach podobne problemy zazwyczaj tyczyły się nieudanych silników.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #772 dnia: Wrzesień 12, 2023, 22:29:53 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2235
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Pojechałem do kolegi u którego stoi Subaru, umyliśmy podwozie chemią + karcherem, w jednym miejscu odpadła mastyka i niestety pod spodem jest rdza, w tylnym nadkolu, na szczęście wydaje się być powierzchowna. Jutro jadę i zaczynamy rozbierać samochód do konserwacji.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #773 dnia: Wrzesień 12, 2023, 22:30:05 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4708
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No patrz, codzienność... pierwszy raz mi się stało to w ogóle w życiu, a jednak jeżdżę tymi autami od 2012 roku... Wcześniej nawet z walącym panewami silnikiem latałem po kraju i nic się nie stało.

BTW ciekawostkę dzisiaj odkryłem. Walczyłem z potwornym wyciem w silniku w moskwiczu. Szukałem wszędzie, co tak wyje, że zagłusza nawet silnik - po zdjęciu paska klinowego, okazało się, że silnik chodzi fajnie i cicho, jak kiedyś. Poruszałem wirnikiem alternatora - ma rozwalone łożyska (model 100A od alfy 156). Mam nadzieję, że to jego wina, bo pompą wody kręciłem, i nic nie słychać. Ale odbierając alternator z naprawy (zepsuł się już 3 raz, wcześniej padły diody, a jeszcze wcześniej regulator napięcia się poddał), miałem wrażenie, że łożyska nie huczą. Widocznie wył na obrotach, albo wycie powodowało w nim co innego. W każdym razie pompę wykluczyłem, więc cudów nie ma - nie ma luzów, jest w miarę świeża, więc logiczne. Pecha mam z tym altkiem, w sumie jest na stole już trzeci raz od montażu w aucie.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 12, 2023, 22:34:18 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #774 dnia: Wrzesień 12, 2023, 22:42:49 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2235
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Ile kkm już zrobiłeś tym Moskwiczem :) ?

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #775 dnia: Wrzesień 13, 2023, 07:17:41 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6616
  • Płeć: Mężczyzna
Zapomniałeś też napisać, że oni to tak generalnie ten samochód zbudowali stricte pod bicie tego rekordu. Dlatego obawiam się, że gdyby wzięli z taśmy pierwszy lepszy samochód, którego jakość określała ilość krwi w alkoholu brygady na danej zmianie, to ten rekord mógłby wyglądać nieco inaczej. To primo.
2, to że da się tyle jechać to jedna rzecz, ale jak się to odbije na trwałości mechanizmów to inna sprawa. A jeszcze inną kwestią jest to, że po jeździe x godzin w takim hałasie wychodzisz zmęczony jak po szychcie w kopalni...

Tak i cała istotna różnica polegała na tym jak go zmontowano, z przebranych części i że miał skrzynię 5. Prawie wszystkie PNy mają skrzynie 5, a te które dotrwały do naszych czasów zostały już w międzyczasie przeskładane przez ich właścicieli lub na ich zlecenie. Myślę że przejechanie jednym cięgiem 50 tys. km czyni mniejsze szkody niż przejechanie tego samego dystansu przy ciągłych cyklach nagrzewania i chłodzenia. A z resztą, jakoś nie myślę że ten Polonez co przejechał pół miliona głównie na autostradach, stale jeździł 90 na godzinę.

Hmmm... być może dlatego samochody zbudowane od podstaw (nie stodolarskie przeróbki) do motorsportu

Akurat w autach pucharowych nikt nie zmieniał konstrukcji zawieszenia bo byłoby to i bez sensu ze względu na założenia, i niezgodne z regulaminem ale to w sumie nic nowego nie wnosi.

2, to że da się tyle jechać to jedna rzecz, ale jak się to odbije na trwałości mechanizmów to inna sprawa. A jeszcze inną kwestią jest to, że po jeździe x godzin w takim hałasie wychodzisz zmęczony jak po szychcie w kopalni...

Zależy od percepcji. Myślę że to najbardziej przeszkadza jeżeli ktoś pracuje w hałasie albo jeżeli ma jakiś problem i jest już na takim etapie że byle co go drażni. Ale na wszystko jest sposób

Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #776 dnia: Wrzesień 13, 2023, 13:47:41 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2100
Teledysk disco polo z lat 90 kręcony na złomowisku, zimowa pora i stoi warszawa garbata ... ktos pamięta tytuł ?

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #777 dnia: Wrzesień 13, 2023, 17:12:03 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Romeo i julia zespołu nemesis  :d

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #778 dnia: Wrzesień 13, 2023, 17:50:54 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2100
Romeo i julia zespołu nemesis 
Dzięki ;) Męczyło mnie kilka dni
https://www.youtube.com/watch?v=ZhO3uumTQrU

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #779 dnia: Wrzesień 13, 2023, 19:45:49 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 665
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Pół dnia wycinałem, doginałem, kształtowałem łatkę progu, by po wspawaniu przypadkiem przeszlifować ją na rancie na wylot :(  jutro powtórka z rozrywki.