Autor Wątek: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----  (Przeczytany 52743 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #900 dnia: Październik 11, 2023, 08:43:16 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2873
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Paliwo
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #901 dnia: Październik 11, 2023, 19:11:15 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2100
Zmieniłem cewkę, na pinie A był przy okazji zgnieciony konektor i skrzywił pin w cewce. Poprawiłem wszystko i zrobiłem 10 km i jest ok. Moc ma.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #902 dnia: Październik 13, 2023, 15:34:36 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1173
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
No i okazało się, że kabelek we wtyczce do wtrysku był oderwany. Przylutowanie spowodowało, że atusik równiutko pracuje i na lpg i na benzynie.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #903 dnia: Październik 13, 2023, 21:58:38 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2235
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Drugi raz w tym roku zesrała się kostka stacyjki ( założyłem inną, używaną ze swoich zapasów ) Rozebrałem kolumnę, trzeba poruszać kabelkami i działa. Chciałem kupić nową - nie ma i nie będzie, element nie produkowany  ;-| Polonez brutalnie mi przypomina dlaczego zrezygnowałem z FSO na co dzień... Z drugiej strony dokupuje części do Subaru. Straszyli mnie, że nie ma do tego części... owszem, w starych sklepach typu motozbyt itp nie ma, ale w sklepach specjalistycznych jest WSZYSTKO. Lub prawie wszystko, póki co kupuje nawet najdrobniejsze pierdoły. Nowe, fakt faktem, że tanie to nie jest, ale wolę płacić dużo za części, ze świadomością, że kupuję nowy oryginał i mam wszystko, niż mieć tanie części, których muszę szukać, bo od ręki nigdzie nie ma.

Walczę z rdzą w Subaru. Dziś udało się wyczyścić całe podwozie. Jutro piaskowanie i malowanie epoksydem.

Poza awarią kostki, Polonez nadal nawija kolejne kilometry. Mam nadzieję, że do końca października pogoda zostanie bezśnieżna...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #904 dnia: Październik 13, 2023, 22:14:16 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Drugi raz w tym roku zesrała się kostka stacyjki ( założyłem inną, używaną ze swoich zapasów ) Rozebrałem kolumnę, trzeba poruszać kabelkami i działa.
Ja sobie swego czasu zrobiłem spory zapas stacyjek i kostek. Brałem jak leci, co i z czego popadnie. Do plusa, to one tak średnio, bym powiedział, ale jak bieda przyciśnie, to lepszy wróbel w garści...
A żeby stacyjka dłużej pożyła, to najlepiej ograniczyć jej używanie, w sensie, jak masz rovera, to odpadają problemy z immo, jak w GSI, więc można zrobić po pierwsze, przekaźnik rozruchowy, a po drugie, zamontować mu jakiś ładny przycisk, gdzieś w okolicy zegarów (lub gdzie tam kto uważa) i stacyjki używać tylko do załączania zapłonu, a palić z przycisku.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #905 dnia: Październik 13, 2023, 22:28:13 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 288
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
Kostka stacyjki. W tym momencie kłaniają się geny Daewoo, wskazujące w tym wypadku wyższość Plusa nad starszym rodzeństwem. Kostek do porzygu i to już od ~20zł, a od biedy wystarczy kabelek zwierający dwa piny jak się kostka po 200tys. km przyjara...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #906 dnia: Październik 13, 2023, 22:28:18 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2100
element nie produkowany
Kup stacyjkę od iveco na ten 2 stronny kluczyk. Miałem w 125p i skończyły się problemy.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #907 dnia: Październik 13, 2023, 22:55:00 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2235
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
element nie produkowany
Kup stacyjkę od iveco na ten 2 stronny kluczyk. Miałem w 125p i skończyły się problemy.
Proponowali mi coś takiego na Traktorowej ale... Nie podoba mi się to wizualnie. Gdybym jeździł Polonezem na co dzień i byłby to mój jedyny samochód to ok, ale jak to z założenia ma być auto hobbystyczne to chciałbym oryginalną stacyjke z oryginalnym kluczykiem

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #908 dnia: Październik 13, 2023, 23:03:46 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2100
Mówię o rozwiązaniu na szybko. Jak wpadnie ci coś w dobrej jakości to sobie zmienisz. W kombi miałem cały czas problemy z tymi kostkami i ta stacyjka rozwiązała problemy.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #909 dnia: Październik 14, 2023, 00:41:44 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2626
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
5 godzin skrobałem skrobakiem wewnętrzny otwór tarczy fonicznej bo ""wodolejcy" zrobili o 1,8 mm za mały. wyskrobałem, daje się suwliwie nałożyć na miejsce na kole pasowym. później ustaliłem pozycję tarczy fonicznej na wale korbowym, mam nadzieję że da się odpalić. otwory na śruby mocujące tarczą do koła pasowego są przedłużone, jest miejsce do regulacji. następnie walczyłem z kołnierzem kolektora wydechowego. usiłowałem dopasować rury od kolektora BMW E36 1,8 IS do otworów w kołnierzu. rury BMW są spłaszczone! obciąłem owe spłaszczenia, 3 rury już pasują a 4 odstaje na około 4 mm. jutro będzie grzana i bita młotkiem, niech wie kto tu rządzi! wieczorem kupiłem nasadkę 38 do nakrętki wału, była na 3//4, kupiłem więc przejściówkę 3/4 na 1/2. a teraz gram w pokera na tablecie i raczę się 45 obrotowym napojem ROE & CO. Miłych snów!
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #910 dnia: Październik 14, 2023, 20:27:26 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3767
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Drugi raz w tym roku zesrała się kostka stacyjki ( założyłem inną, używaną ze swoich zapasów ) Rozebrałem kolumnę, trzeba poruszać kabelkami i działa. Chciałem kupić nową - nie ma i nie będzie, element nie produkowany  ;-| Polonez brutalnie mi przypomina dlaczego zrezygnowałem z FSO na co dzień... Z drugiej strony dokupuje części do Subaru. Straszyli mnie, że nie ma do tego części... owszem, w starych sklepach typu motozbyt itp nie ma, ale w sklepach specjalistycznych jest WSZYSTKO. Lub prawie wszystko, póki co kupuje nawet najdrobniejsze pierdoły. Nowe, fakt faktem, że tanie to nie jest, ale wolę płacić dużo za części, ze świadomością, że kupuję nowy oryginał i mam wszystko, niż mieć tanie części, których muszę szukać, bo od ręki nigdzie nie ma.

Walczę z rdzą w Subaru. Dziś udało się wyczyścić całe podwozie. Jutro piaskowanie i malowanie epoksydem.

Poza awarią kostki, Polonez nadal nawija kolejne kilometry. Mam nadzieję, że do końca października pogoda zostanie bezśnieżna...

Wystarczy na zapłon dać duży przekaźnik, a do rozrusznika wykorzystać ten który jest w fabrycznej puszce Rovera i można zapomnieć o sprawie.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #911 dnia: Październik 15, 2023, 21:12:31 pm »

Online Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Dziś Polonez po raz pierwszy od dawna spierniczył się w trasie w stopniu utrudniającym jazdę. W drodze powrotnej do Wawy skrzynia biegów zgubiła 3 i 4 bieg :] Przy redukcji z 5 na 4 bieg i puszczeniu sprzęgła silnik wkręcił się prawie do odcięcia jakby skrzynia była na luzie. Żadnego zgrzytu czy podejrzanych dźwięków, po prostu pustka w pozycji 3 i 4 biegu. Z racji że byłem jeszcze w miarę blisko domu, to zawróciłem i dojechałem do Radomia korzystając z 1, 2 i 5 biegu. Dobrze, że 1.8 ma z dołu zapas momentu, to dało się jechać w miarę normalnie od 50km/h na 5-tce. Szukam skrzyni do Rovera jak coś :d

Plus dla poldka, że wiedział kiedy się zepsuć ;p Akurat wczoraj skończyłem naprawiać ojca Lagunę po awarii koła zamachowego (wyżarło zęby na wieńcu do rozrusznika), a ojciec przez ostatni miesiąc jeździł moją niebieską "trójką".
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #912 dnia: Październik 15, 2023, 21:32:07 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1693
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Może widełki się odkręciły od wodzika?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #913 dnia: Październik 16, 2023, 09:46:01 am »

Online Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Może widełki się odkręciły od wodzika?
Mam cichą nadzieję, że to tylko to. Jak śrubki nie zmieliło to naprawa prosta i w miarę szybka bez wyciągania skrzyni z auta. W sumie to już od piątku ta skrzynia coś dziwnie pracowała. Dziwnie haczyła przy redukcji z 5 biegu, jakby coś stawiało opór. Przy ostatniej redukcji (200km później) już żadnego oporu nie było - po prostu luz w pozycji 4 i 3 biegu.

Remontowałem ją na początku 2018 roku, przejechała ponad 40tyś km. znosząc moje i VVC znęcanie się nad nią. Jeśli się okaże że to tylko śrubka, to tym razem zastosuje tam jakiś mocny klej do gwintów :d
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #914 dnia: Październik 21, 2023, 14:27:03 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 517
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odwiedziłem SKP Mazdą, wynik: pozytywny  <lol> Co mnie zaskoczyło, diagnosta sprawdzał spaliny, ale uwag nie miał co do tego.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #915 dnia: Październik 22, 2023, 19:02:03 pm »

Online Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Może widełki się odkręciły od wodzika?
Mam cichą nadzieję, że to tylko to. Jak śrubki nie zmieliło to naprawa prosta i w miarę szybka bez wyciągania skrzyni z auta. W sumie to już od piątku ta skrzynia coś dziwnie pracowała. Dziwnie haczyła przy redukcji z 5 biegu, jakby coś stawiało opór. Przy ostatniej redukcji (200km później) już żadnego oporu nie było - po prostu luz w pozycji 4 i 3 biegu.

Remontowałem ją na początku 2018 roku, przejechała ponad 40tyś km. znosząc moje i VVC znęcanie się nad nią. Jeśli się okaże że to tylko śrubka, to tym razem zastosuje tam jakiś mocny klej do gwintów :d

Sytuacja opanowana, faktycznie to tylko śrubka widełek 3 i 4 biegu się odkręciła.



Wkręcona na 20nm + klej do gwintów, myślę że sytuacja już nie powinna się powtórzyć. Przy okazji oczywiście wleciał nowy olej, tym razem 75W90 od Motula.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #916 dnia: Październik 22, 2023, 23:38:39 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2873
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Widzę skrzynia lekko nie ma. Trochę poscieralo synchro xD
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #917 dnia: Październik 23, 2023, 12:15:50 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3041
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
 Przez weekend montowałem sobie sekwencje LPG w GSI, albo już jestem stary i powolny, albo te gsi takie upierdliwe ale jakoś liczyłem że skończe w 2 dni ale dziś będzie dogrywka. O ile w ciągu dnia się załatwi kilka fantów których mi zabrakło lub o nich zapomniałem. 
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #918 dnia: Październik 23, 2023, 14:46:33 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1693
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
śrubka widełek 3 i 4 biegu się odkręciła.
Ale mialem nosa.

Widzę skrzynia lekko nie ma. Trochę poscieralo synchro xD
Ale Macko chyba zakladal nowe pierscienie synchronizatorow przy remoncie i pewnie sie jeszcze docieraja. Pod tym wzgledem sa lpsze skrzynie z Argenty itp.  bo podobno maja pierscienie stalowe.

albo już jestem stary i powolny, albo te gsi takie upierdliwe
Zdecydowanie GSI jest upierdliwe...
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #919 dnia: Październik 23, 2023, 16:14:10 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2873
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Chyba że, Maćko dość intensywnie dociera skrzynie, aczkolwiek nie koniecznie jest tam co docierać. Ja też mam nowe synchro a takich opilkow nie mam :)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)