Autor Wątek: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----  (Przeczytany 70155 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1000 dnia: Listopad 21, 2023, 22:22:29 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Po tygodniu już się ułożyły i wydech nie dzwoni tak mocno o wnękę koła zapasowego.
Przyznam szczerze, że pierwszy raz słyszę, żeby gumowe wieszaki były przyczyną jak to nazywasz dzwonienia wydechu. Jeżeli wydech uderza o nadwozie, to z reguły z powodu złego montażu lub wykonania dotyczy to szczególnie ostatniego tłumika, w rzemiośle przeważnie są za długie pręty tylnego zawieszenia tłumika i uderzają o wieszak tłumika przykręcony do nadwozia.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1001 dnia: Listopad 22, 2023, 10:41:46 am »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Dokładnie, w każdym tłumiku jaki kupowałem, musiałem obcinać te prety bo waliły w tylna blache, druga przyczyna jeszce ich walenia jest, jak uderzysz przednia czescia wydechu w ziemie, to automatyczn przesuwa się cały układ wydechowy do tyłu

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1002 dnia: Listopad 22, 2023, 19:25:03 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Uwaga, piszę nietypowo tu, bo mam małe pytanie. Ktoś tu z forum, zajmował się chyba kiedyś dorabianiem różnych naklejek do polonezów i nie tylko? Ma to coś wspólnego z "Fabryką Naklejek", która ogłasza się na allegro? Potrzebowałbym dorobić sobie logo na kierownicę, zamiast tego z mazdy. Tylko szkopuł w tym, żeby to zrobić w tym samym kształcie, jak to, czyli kształt taki jajowaty i w środku ładnie wkomponować logo, jak na grilu przednim plusa, czyli żelowe "chromowane" Po wyrwaniu tego logo, w plastiku zostają dziury, więc tak by je ładnie zakryło. Nie mam za bardzo pomysłów, co by tam innego zastosować, a to wydaje się najbardziej sensowne, bo wszelakie napisy FSO lub DAEWOO-FSO na srebrnym tle, jak na dekielkach alufelg, nie wyglądały by chyba zbyt dobrze. "Kapusty" też nie chcę naklejać, a nawet jeśli, to musiała by to być naklejka całościowa, która by przykryła wszystko to, co jest pod spodem. To logo mazdy bardzo mi się podoba, w sensie, jest tego typu, co to na ostatnich plusach, czyli sam symbol z pustym środkiem i właśnie myślę o czymś takim, tylko FSO. Kształt nie musi być okrągły, jak na grilu, tylko właśnie taki, by wpasować go w to miejsce, a i tak będzie wyglądało dobrze. Tak myślę. Chodzi generalnie o to, by wpasować nowe logo w miejsce starego, w tym zagłębieniu. Otworki, które pozostaną na środku, w miejscu tej "łyżwy" można ewentualnie czymś zakleić i prysnąć delikatnie sprejem, przed przyklejeniem nowego logo. To jest plastik wciskany w otwory w pokrywie kierownicy i jest ich dosyć sporo. Próbowałem to wyszarpać na złomie z innej kiery, ale to nie takie proste, a swojej nie chcę zniszczyć. Trzeba to chyba jakoś wyciąc nożykiem. Ewentualnie rozbierać i od spodu byłby dostęp, po usunięciu poduszki.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1003 dnia: Listopad 22, 2023, 20:17:06 pm »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Ja się zajmowałem, jeśli chodziło o pasy przeciwsłoneczne camel i tym podobne. Dorobienie takiej naklejki teraz to prosta sprawa (chyba, że chcemy dorobić taką, jak były za PRL, czyli klejoną od wewnątrz, czy sitodruk, czyli w sumie jakieś 80% naklejek z epoki), napiszesz na allegro, wyślesz co potrzeba i dorobią. Tyle, że jakość zależy od producenta, np. naklejki do polonezów caro z allegro, które kupili znajomi sporo się różniły od oryginału z bliska, z daleka nie było nic widać różnicy poza tym, że czarne tło pod napis GLE, w replice faktycznie było szare.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1004 dnia: Listopad 22, 2023, 20:45:48 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
napiszesz na allegro, wyślesz co potrzeba i dorobią.
Czyli jak myślałem, trzeba wysłać to logo i napisać co i jak się chce.
yle, że jakość zależy od producenta, np. naklejki do polonezów caro z allegro, które kupili znajomi sporo się różniły od oryginału z bliska, z daleka nie było nic widać różnicy poza tym, że czarne tło pod napis GLE, w replice faktycznie było szare.
No to ciekawe, jak jest z tymi do plusa. Po 30 pln i więcej sprzedają, zależy do jakiego modelu.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1005 dnia: Listopad 22, 2023, 21:13:04 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Po tygodniu już się ułożyły i wydech nie dzwoni tak mocno o wnękę koła zapasowego.
Przyznam szczerze, że pierwszy raz słyszę, żeby gumowe wieszaki były przyczyną jak to nazywasz dzwonienia wydechu. Jeżeli wydech uderza o nadwozie, to z reguły z powodu złego montażu lub wykonania dotyczy to szczególnie ostatniego tłumika, w rzemiośle przeważnie są za długie pręty tylnego zawieszenia tłumika i uderzają o wieszak tłumika przykręcony do nadwozia.

Tak, jak masz wydech seryjny. Jeśli tak jak ja masz wydech DIY, to faktycznie mogło coś nie pyknąć. Zwłaszcza, że te gumy z punto są trochę krutsze od polonezowskich. Dlatego cały wydech poszedł w górę i tam gdzie luzu było 20-30mm nagle zrobiło się 10 mm, a że wydech wbrew pozorom dość mocno pracuje w czasie jazdy to i zaczął się tłuc o wnękę.
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2023, 21:29:00 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1006 dnia: Listopad 22, 2023, 21:42:00 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Na piszczący pasek alternatora w lublinie miałem sposób - przygazówa rozwiązywała problem.
Dzisiaj, po skądinąd dość długiej walce o odpalenie, które na mrozie okazało się tradycyjnie wielce kłopoliwe, rozwiązała go definitywnie (skończyło się tragedią; na szczęście - tylko dla paska). Po którejś takiej przygazówie coś cyknęło i odgłosy ustały nagle.  Świecąca kontrolka ładowania powiedziała mi więcej niż trzeba, ale nie kierowałem się na bazę. Dojechałem tam, dokąd miałem dojechać. Zaglądam pod maskę - paska oczywiście brak. Na szczęście, lublin okazał się na tyle łaskawy, by ponownie odpalić i mnie dowieźć z powrotem do firmy.
Byłem ciekaw, co właściwie stało się z tym paskiem - pękł, rozpruł się, czy zwyczajnie zleciał...
Niestety, w pobliżu miejsca, gdzie to się stało, nie udało mi się znaleźć ani paska, ani jakichkolwiek jego resztek.
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2023, 21:45:25 pm wysłana przez mp79 »

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1007 dnia: Listopad 22, 2023, 22:56:01 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
wydech wbrew pozorom dość mocno pracuje w czasie jazdy to i zaczął się tłuc o wnękę.
Uwierz mi, mam w swoim A+ X20SED wydech DIY zmontowany z wykorzystaniem komponentów z Omegi A np. tylni tłumik (podobny w wyglądzie do polonezowskiego, ale nieco większy) i ten tłumik ma u mnie w do rantu zbiornika jakieś 15mm i nic nie tłucze, więc chyba nie tak bardzo pracuje... Tłuk o zbiornik na ostrych zakrętach jak miał poniżej 10mm, ale poprawiłem i nie tłucze. <faja>

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1008 dnia: Listopad 23, 2023, 14:38:26 pm »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Na piszczący pasek alternatora w lublinie miałem sposób - przygazówa rozwiązywała problem.

O kurde, a ja baran zawsze naciągałem...

Byłem ciekaw, co właściwie stało się z tym paskiem

Nie wiem, choć się domyślam <cwaniak2>
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1009 dnia: Listopad 23, 2023, 18:17:47 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
No, niestety, ale nie zawsze wszystko jest takie proste, jak się wydaje. Temat wielokrotnie przerabiany.  W jedynce była krótka piłka - zwykły pasek klinowy, jak w minusie. Tutaj jest, niestety, wielorowkowy. Naciąganie pomagało zawsze tylko na chwilę. Dość krótko po założeniu nowego paska pojawia się piszczenie, początkowo sporadyczne, a każde napinanie okazuje się być rozwiązaniem doraźnym. No, przynajmniej w przypadku tego egzemplarza. Czy to kwestia jakości polskiej motoryzacji jako takiej, czy materiałów stosowanych do produkcji tych nieszczęsnych pasków... Mam swoje zdanie na ten temat, ale wolę się nie wypowiadać.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1010 dnia: Listopad 23, 2023, 20:41:14 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Może być w tym ziarno prawdy, też narzekam na jakość wielu części stosowanych w moim przypadku w Polonezie.

Subaru jest już na finiszu jeśli chodzi o składanie :)

Jeżdżę znów pożyczonym autem, tym razem od babci. Auto to Ford Fiesta mk5, bardzo mi to auto nie leży. Sam w sumie nie wiem dlaczego, ale po prostu nie lubię nim jeździć, robię to tylko gdy absolutnie muszę i nie ma innego wyjścia. Kiedyś moja mama miała Fiestę mk4 i też nie lubiłem nią jeździć. Najprościej mówiąc ,,nie ma chemii" między mną a tymi samochodami.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1011 dnia: Listopad 23, 2023, 20:55:39 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
wydech wbrew pozorom dość mocno pracuje w czasie jazdy to i zaczął się tłuc o wnękę.
Uwierz mi, mam w swoim A+ X20SED wydech DIY zmontowany z wykorzystaniem komponentów z Omegi A np. tylni tłumik (podobny w wyglądzie do polonezowskiego, ale nieco większy) i ten tłumik ma u mnie w do rantu zbiornika jakieś 15mm i nic nie tłucze, więc chyba nie tak bardzo pracuje... Tłuk o zbiornik na ostrych zakrętach jak miał poniżej 10mm, ale poprawiłem i nie tłucze.
Ale Ty piszesz o prawym boku wnęki koła, a ja mówię o takim usztywnieniu w narożniku po prawej stronie to o niego obija się rura. A obija się bo wydech przymierzłem i spawałem na trochę dłuższych wieszkach niż te z punto.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1012 dnia: Listopad 24, 2023, 21:54:18 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Dzisiaj nabyłem pasek alternatora do lublina.

Jeszcze taka dygresja... W moich okolicach dzisiaj napadało trochę śniegu, pośpiech zrobił swoje, bo wyskoczyłem jako pasażer z innego auta i na schodach motoryzacyjnego "wywinąłem orła". Powiedziałem o tym zdarzeniu sklepowemu i zasugerowałem zamontowanie jakiejś maty antypoślizgowej. Reakcja?
- Pogodę mamy taką, jaką mamy...
- Sorry, taki mamy klimat - zażartowałem, cytując klasyka.
- Tak. Dokładnie tak...
I wszystko normalnie i spoko. Zero refleksji ze strony sklepowego. Ale z mojej - aż nadto. Po pierwsze, ktoś kiedyś zrobi tam sobie naprawdę krzywdę i będą mieli problem. Po drugie - żadnego poczucia współodpowiedzialności za czyjeś życie i zdrowie. Przeraża mnie powszechność tego zjawiska w Polsce ostatnimi czasy. A z tym gościem akurat dobrze żyję, miałem go za solidnego i nie chciałem wdawać się w gadkę, która będzie jak grochem o ścianę. Ten typ tak ma - nie ogarnia, że coś zrobił źle, a kto tak uważa, ten się przypierdala.  <glupek>
Tym razem, wyjątkowo nie podziękowałem, odchodząc od kasy, a na feralnych schodach zostawiłem nadmiar śliny.

Paska natomiast nie udało mi się dziś założyć... Nie dość, że najebane tam jest pod tą maską, że palca nie ma gdzie wścibić, to jeszcze alternator z jakąś dodatkową śrubą, której nie dało się wyjąć ani nawet zobaczyć, a która uniemożliwiała odchylenie alternatora na tyle, by założyć pasek.
Jutro będę miał trochę czasu na ogarnianie złomu, więc sobie trochę poleżakuję i może w świetle dnia coś podpatrzę... Zaraz się okaże, że pompę wspomagania też muszę przechylić, bo pasek wspomagania zdjąłem poniekąd na chama.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1013 dnia: Listopad 24, 2023, 23:43:58 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Dziś został testowo uruchomiony prędkościomierz elektroniczny na układzie kolegi Macko, wraz z jego niemała pomocą.

Udało się zmusić prędkościomierz z saxo do współpracy. Co ciekawe ponieważ test był w polonezie z silnikiem Nubira to aktualnie na skrzyni siedzą dwa vssy. Jeden z Nubiry (chyba) drugi z polonez. Wszystko dzięki wspaniałym użyteczności czujnik z polonez który ma wejście i wyjście 😋

Także testy pomyślne, jakby ktoś reflektował to zapraszam do Macko po układy bo naprawdę działają elegancko.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1014 dnia: Listopad 25, 2023, 00:27:44 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Dzięki z reklamę Tomasz ;p

A no zgadza się, uruchomiliśmy w Tomkowym 2.0 16V licznik z Saxo na czujniku VSS z Poloneza i moim układzie do rekalibracji. Początkowo próbowaliśmy na oryginalnym z Daewoo (prawdopodobnie Nubiry) ale prędkościomierz bardzo wariował i chaotycznie skakał. Prawdopodobnie ma inną charakterystykę pracy (inna ilość impulsów na obrót) i dlatego prędkościomierz z Saxo sobie z nim nie radził. Ostatecznie powstał "potwór z PTKu" czyli skrzynia obsługiwana jest na 2 baty :d Najpierw czujnik z Poloneza, a do niego wkręcony czujnik z Daewoo który obsługuje ECU.

Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1015 dnia: Listopad 25, 2023, 07:58:43 am »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
test był w polonezie z silnikiem Nubira to aktualnie na skrzyni siedzą dwa vssy. Jeden z Nubiry (chyba) drugi z polonez.
powstał "potwór z PTKu" czyli skrzynia obsługiwana jest na 2 baty :d Najpierw czujnik z Poloneza, a do niego wkręcony czujnik z Daewoo który obsługuje ECU.
Czytam to z pewnym zdziwieniem, o tych kombinacjach piętrowych z VSS, temat jest dla mnie o tyle ciekawy, że również mam w Polonezie silnik Nubiry. Ponieważ początkowo chciałem sprawdzić działanie napędu licznika mechaniczne zastosowałem czujnik VSS z Poloneza, wiedziałem że z Nubiry ma inna charakterystykę, ale z tego co wyczytałem czujnik VSS w układzie wtryskowym Delphi, czyli takim jak w GSI i Nubirze, ma za zadanie tylko poinformować sterownik o tym że pojazd się porusza (a przy okazji dać sygnał na prędkościomierz w Nubirze), czyli wykrywa jakikolwiek ruch, ma to podobno wpływ na dobór parametrów pracy sterownika. A skoro to jest jedyna (w tym przypadku) funkcja czujnika to ten polonezowski był ok. Przez przypadek jego impulsy i częstotliwość ich generowania zostały na tyle dobrze odczytane przez prędkościomierz Saxo, że układ działa u mnie w zasadzie bez konieczności montażu elektroniki od Maćko. Przy kołach średnicy zewnętrznej zgodnej z fabryką (195/55 R15), moście 3,9 i skrzyni z Omegi A, wskazania licznika były następujące, prędkościomierz do 100km/h wskazywał 1:1 z GPS (później nieco zaniżał), a drogomierz zaniża ok.4%, obecnie nieco przestawiłem wskazówkę żeby odrobinę zawyżał prędkość. Licznik nubiry podłączony testowo pod VSS z Poloneza z tego co pamiętam zaniżał wskazania o połowę. Stąd poniekąd moje zdziwienie...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1016 dnia: Listopad 25, 2023, 11:11:40 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Czytam to z pewnym zdziwieniem, o tych kombinacjach piętrowych z VSS, temat jest dla mnie o tyle ciekawy, że również mam w Polonezie silnik Nubiry. Ponieważ początkowo chciałem sprawdzić działanie napędu licznika mechaniczne zastosowałem czujnik VSS z Poloneza, wiedziałem że z Nubiry ma inna charakterystykę, ale z tego co wyczytałem czujnik VSS w układzie wtryskowym Delphi, czyli takim jak w GSI i Nubirze, ma za zadanie tylko poinformować sterownik o tym że pojazd się porusza (a przy okazji dać sygnał na prędkościomierz w Nubirze), czyli wykrywa jakikolwiek ruch, ma to podobno wpływ na dobór parametrów pracy sterownika. A skoro to jest jedyna (w tym przypadku) funkcja czujnika to ten polonezowski był ok. Przez przypadek jego impulsy i częstotliwość ich generowania zostały na tyle dobrze odczytane przez prędkościomierz Saxo, że układ działa u mnie w zasadzie bez konieczności montażu elektroniki od Maćko. Przy kołach średnicy zewnętrznej zgodnej z fabryką (195/55 R15), moście 3,9 i skrzyni z Omegi A, wskazania licznika były następujące, prędkościomierz do 100km/h wskazywał 1:1 z GPS (później nieco zaniżał), a drogomierz zaniża ok.4%, obecnie nieco przestawiłem wskazówkę żeby odrobinę zawyżał prędkość. Licznik nubiry podłączony testowo pod VSS z Poloneza z tego co pamiętam zaniżał wskazania o połowę. Stąd poniekąd moje zdziwienie...
Kombinacje z podwójnym VSS wynikły głównie z chęci przetestowania czy wszystko u Tomka działa, bo pierwszy test zawiódł - na oryginalnym VSS z Nubiry prędkościomierz dostawał padaczki zarówno bez, jak i z moim konwerterem. Wyczytałem na forach Daewoo że podobno były 3 rodzaje, różniące się właśnie ilością generowanych impulsów: 6, 8 i 16 impulsów na obrót (VSS z Poloneza generuje 6 impulsów). Tomek albo ma jeden z dwóch ostatnich albo zwyczajnie jego VSS jest uszkodzony i dlatego prędkościomierz z Saxo głupiał.

Teoretycznie ECU z Nubiry potrzebuje sygnału VSS tylko po to, żeby płynnie zejść i podtrzymywać wolne obroty np. po wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy, więc VSS z Poloneza powinien wystarczyć. Z drugiej strony znów na jakimś forum Daewoo znalazłem informacje, że jednak potrzebny jest precyzyjny sygnał prędkości żeby określać skład mieszanki w zależności od obciążenia i prędkości. Tabela błędów również zawiera informację, że jeżeli czujnik VSS pokazuje mniej niż 6 km/h pod obciążeniem to ECU złapie błąd. Przydałoby się w sumie podłączyć ten sterownik pod jakąś diagnostykę i zobaczyć czy można odczytywać z niego prędkość pojazdu.

Ostateczna decyzja czy zostanie to w tej formie (2 x VSS), czy zostanie tylko VSS z Poloneza i będzie on podłączony pod ECU to już decyzja Tomka.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1017 dnia: Listopad 25, 2023, 12:10:22 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Teoretycznie ECU z Nubiry potrzebuje sygnału VSS tylko po to, żeby płynnie zejść i podtrzymywać wolne obroty np. po wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy, więc VSS z Poloneza powinien wystarczyć.
To chyba przypadkiem trafiłem, bo u mnie w tym przypadku silnik zachowuje się prawidłowo. 
Z drugiej strony znów na jakimś forum Daewoo znalazłem informacje, że jednak potrzebny jest precyzyjny sygnał prędkości żeby określać skład mieszanki w zależności od obciążenia i prędkości.
To chyba dotyczy bardziej Nubiry3 czyli tej z normą Euro3(?), gdzie sonda pracuje w pętli zamkniętej, podczas gdy w Nubirze 1/2 i polonezie GSI tylko podczas jazdy ze stałą prędkością i obciążeniem.

ps. sygnał z VSS w Nubirze wykorzystuje jeszcze sterownik klimatyzacji automatycznej, w jakim celu, jeszcze tego nie zgłębiałem.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1018 dnia: Listopad 25, 2023, 15:16:19 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Nubirze 1/2 i polonezie GSI
Też pracują one w pętli zamkniętej, w otwartą przechodzą tylko przy temp. silnika <60 st. C i przy pełnym otwarciu przepustnicy.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1019 dnia: Listopad 25, 2023, 17:14:27 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Założyłem pasek alternatora. Nie ma to jak robota przy dziennym świetle...