Autor Wątek: Elektryczne szyby - kostki właczników.  (Przeczytany 2232 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Elektryczne szyby - kostki właczników.
« dnia: Marzec 06, 2023, 18:40:28 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 270
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
Czy ktoś z was namierzył przypadkiem od czego pasują lub gdzie można nabyć kostki przyłączeniowe do włączników elektrycznych szyb (późniejszy model włączników montowanych na konsoli centralnej a nie na tunelu)?

Odp: Elektryczne szyby - kostki właczników.
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 06, 2023, 20:26:08 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Przyciski takie jak w BMW?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Elektryczne szyby - kostki właczników.
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 07, 2023, 08:31:37 am »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 270
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
Przyciski takie jak w BMW?
Od góry tak, od dołu nie (wsuwki konektorowe).

Odp: Elektryczne szyby - kostki właczników.
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 07, 2023, 09:22:51 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5097
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Widzę, że na allegro sprzedają te przyciski podpisane jako uniwersalne, wyglądają identycznie jak te w poldku (gruby klawisz) i z płaskimi pinami. Może i kostki ktoś ma?

Odp: Elektryczne szyby - kostki właczników.
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 07, 2023, 09:54:28 am »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 270
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
Widzę, że na allegro sprzedają te przyciski podpisane jako uniwersalne, wyglądają identycznie jak te w poldku (gruby klawisz) i z płaskimi pinami. Może i kostki ktoś ma?
Dokładnie o te włączniki chodzi (od oryginałów różnią się tylko podświetleniem, zamiast żarówki z filtrem jest LED). Kostek niestety nie udało mi się namierzyć, stąd ten temat.
« Ostatnia zmiana: Marzec 07, 2023, 09:56:54 am wysłana przez ceva »

Odp: Elektryczne szyby - kostki właczników.
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 07, 2023, 10:24:47 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5097
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Od biedy, to można coś sklecić z kostek plusowych kwadratowych przełączników w konsoli. Trzeba by tylko jakimś mocnym klejem dokleić dwa boczne piny razem z plastikiem i po temacie. To tam idealnie pasuje, a  przecież po zamontowaniu, nic nie widać. To są te same małe wsuwki, więc pasuje Ja mam na przekaźnikach, to nawet tam jeden pin jest wtedy zbędny, bo masa jest podpinana pod przekaźniki a tu mamy tylko plus stały, plus do podświetlania wraz z masą i pozycje góra/dół, a jeden pin zostaje wolny.

Odp: Elektryczne szyby - kostki właczników.
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 07, 2023, 10:44:42 am »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 270
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
O wykorzystaniu kostek z tych kwadratowych włączników, nie pomyślałem aczkolwiek to tylko częściowo rozwiązuje problem. Chcę przerobić sterowanie szybami na te z wykorzystaniem przekaźników i będę robił nową wiązkę, a jak już robię to chciałbym zrobić porządnie, nawet jeśli tego nie widać.  ;-)

Odp: Elektryczne szyby - kostki właczników.
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 07, 2023, 11:14:15 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Przełączniki Plusowe i Minusowe mają taką samą budowę i to samo złącze, góra przycisku jest inna i jest wymienna - można sobie ją zamienić z Plusowej na minusową i odwrotnie. Złącza kiedyś były w sprzedaży, nie mogę teraz nigdzie odnaleźć, w każdym razie był to jakiś zamiennik w białym kolorze dostępny na allegro. Proponuję wystrugać samemu wtyczkę zalewając piny z przewodami klejem na gorąco - robiłem kiedyś coś takiego ze złączem diagnostycznym w roverze i całkiem fajnie zdawało egzamin.

Co do przekaźników i układzie elektrycznych szyb to proponuję zerknąć na Proxime https://www.proxima.pl/produkt/sterownik-szyb-ssm2-2/, mam u siebie i Polecam ;)
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Elektryczne szyby - kostki właczników.
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 07, 2023, 11:29:31 am »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 270
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
Co do przekaźników i układzie elektrycznych szyb to proponuję zerknąć na Proxime https://www.proxima.pl/produkt/sterownik-szyb-ssm2-2/, mam u siebie i Polecam ;)
O takim "luksusie" to nie myślałem, ale chyba muszę. :]
Zainteresowałem się układem z przekaźnikami tylko żeby "przyśpieszyć" szyby, które mimo regulacji i smarowania prowadnic nie chodzą zbyt chyżo. Poza tym prąd płynący przez te niby 10A chińskie styki w wyłącznikach zwyczajnie je niszczy.

Odp: Elektryczne szyby - kostki właczników.
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 07, 2023, 12:06:41 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Po zastosowaniu przekaźników lub tego modułu nie spodziewaj się też wielkich cudów, będą chodziły trochę lepiej, nie będą wypalały styków w przełącznikach i będzie bajer w postaci domykania szyb z pilota czy impulsowym działaniu przycisków (nie musisz cały czas trzymać żeby się otwierały lub zamykały). Ale do standardu współczesnych aut im nadal będzie daleko, taka ich konstrukcja.

https://www.youtube.com/watch?v=j-A5toD8Zig
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Elektryczne szyby - kostki właczników.
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 07, 2023, 12:38:45 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5097
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Przełączniki Plusowe i Minusowe mają taką samą budowę i to samo złącze, góra przycisku jest inna i jest wymienna - można sobie ją zamienić z Plusowej na minusową i odwrotnie.
Mówisz o tych montowanych w półeczce na dole? No bo później były już tylko te, co w plusach. Mam takie w domu, ale nawet się nie przyglądałem, czy dół jest taki sam.
Proponuję wystrugać samemu wtyczkę zalewając piny z przewodami klejem na gorąco
E tam, moje rozwiązanie lepsze i szybsze. Bierzesz którąkolwiek wtyczkę od przełączników kwadratowych, tylko żeby miała wszystkie piny wsadzone, doklejasz do niej z jednej (albo obu stron) dodatkowy pin i gotowe. Ale co kto lubi.
Zainteresowałem się układem z przekaźnikami tylko żeby "przyśpieszyć" szyby, które mimo regulacji i smarowania prowadnic nie chodzą zbyt chyżo. Poza tym prąd płynący przez te niby 10A chińskie styki w wyłącznikach zwyczajnie je niszczy.
Tu cudów nie zrobisz, jak pisze Maćko, bo to wynika z konstrukcji tego mechanizmu, niestety. Jak ja się swego czasu tym bawiłem, to dopiero jak podałem prąd bezpośrednio z prostownika, z regulacją daną na full (ponad 14V) to dopiero wtedy chodziły w miarę żwawo, ale i tak nie tak, jak w S klasie. Co do przełączników pełna zgoda, styki są bardzo słabe i nie wytrzymują takiego obciążenia, dlatego najlepiej dać przekaźniki. Wtedy styki przenoszą minimalny prąd do sterowania cewkami. Ja sobie zrobiłem sam takie coś, bazując na przekaźnikach zwierno-rozwiernych (styk 86/86a). Działa bardzo dobrze, a upchałem je za konsolą środkową, na tunelu i sobie leżą. Wszystko zrobione ka kostkach, że jest w pełni rozłączane, z możliwością rozbudowania układu, bo będę chciał założyć jeszcze z tyłu. Prąd puszczony bezpośrednio z aku, przez bezpiecznik i jest nieco lepiej.

Odp: Elektryczne szyby - kostki właczników.
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 07, 2023, 13:44:29 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 270
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
Po zastosowaniu przekaźników lub tego modułu
Aaa, to albo moduł, albo przekaźniki? Czy dobrze rozumiem że ów moduł zawiera przekaźniki odciążające styki włączników?

Tego że szyby będą śmigały jak we współczesnym aucie nie oczekuję i pamiętam że nawet na nowych podnośnikach tak nie było, ale miałem przynajmniej podobną prędkość otwierania i zamykania. Przypuszczam że zmniejszenie spadków napięcia na zasilaniu podnośników jest tylko naprawieniem jednego z wielu problemów trapiących używane podnośniki...

Odp: Elektryczne szyby - kostki właczników.
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 07, 2023, 13:53:27 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Po zastosowaniu przekaźników lub tego modułu
Aaa, to albo moduł, albo przekaźniki? Czy dobrze rozumiem że ów moduł zawiera przekaźniki odciążające styki włączników?
Tak, ten moduł ma wbudowane przekaźniki.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Elektryczne szyby - kostki właczników.
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 07, 2023, 14:41:33 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Sporo wnosi dobra regulacja mechanizmów, łącznie z bocznymi szynami, tak żeby szyby nie ściskać za mocno. I oczywiście nasmarowana prowadnica podnośnika.
Przy budowie wiązki do silników daj po 2,5mm2.Polecam dokupić sobie blok plusowy na M6 i puścić dodatkowe zasilanie do środka auta prosto z aku bądź alternatora i tam dopiąć zasilanie przekaźników szyb.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Elektryczne szyby - kostki właczników.
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 07, 2023, 14:57:14 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 270
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
Sporo wnosi dobra regulacja mechanizmów, łącznie z bocznymi szynami, tak żeby szyby nie ściskać za mocno. I oczywiście nasmarowana prowadnica podnośnika.
Sporo czasu już na to poświęciłem łącznie z smarowaniem prowadnicy podnośnika (smar) i prowadnic szyby (suchym smarem). Podejść do regulacji już kilka było,  być może o jeden raz za mało. Wydaje mi się że jeden z problemów jakiego nie mogę już przeskoczyć regulacją to zużyte ślizgi na wózku do którego przykręca się uchwyt szyby. W czasie podnoszenia przekrzywia się na prowadnicy i szyba tańcuje w prowadnicach (przedniej i tylnej). Przysunięcie prowadnic do szyby zwiększa opory ruchu szyby i jestem w punkcie wyjścia.   

Odp: Elektryczne szyby - kostki właczników.
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 07, 2023, 15:52:22 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
No ja majstrowałem na nowych mechanizmach to całkiem kulturalnie to działało nawet na seryjnej Plusowej instalacji szyb, z tym, że ja miałem dodatkowo dołożony dodatkowy przewód 10mm2 do głownego rozejścia zasilania wiązki wnetrza prosto z alternatora.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Elektryczne szyby - kostki właczników.
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 07, 2023, 16:13:28 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 270
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
Jak wieki temu montowałem nówki do mojego poprzedniego Plusa, to też nie miałem zastrzeżeń do pracy podnośników, a żadnego dodatkowego zasilania o większym przekroju nie stosowałem.

Odp: Elektryczne szyby - kostki właczników.
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 07, 2023, 16:35:34 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5097
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Bo paaanie, co nowe, to nowe! Ale poważnie, to zawsze to mniej zużyte choćby prowadnice itd. Jak się lekko popuści wszystkie śruby mocujące i spróbuje zamknąć/otworzyć, to dosyć żwawo idą do góry, więc trochę kwestia ustawienia, trochę "poślizgu" a trochę wysłużenia mechanizmów. To nie nowe. Po prostu pewnie co jakiś czas trzeba się pobawić i to podregulować, niema wyjścia. Jak w caro miałem na tych mechanizmach zrobione z tyłu, to chodziło lepiej, niż przód, bo i szyba krótsza i lżejsza i same mechanizmy przerobione, nieco krótsze i suma sumarum, różnicę zrobiło. Chodzę nieraz po złomie, ale naprawdę nie chciało mi się nigdy szukać innych mechanizmów i kombinować, a  wybór był spory. Można było nawet od razu na miejscu przymierzyć, bo poldki stały.

Odp: Elektryczne szyby - kostki właczników.
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 07, 2023, 21:19:36 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Ja mam szyby na wiązce fabrycznej z tym, że pozamieniałem grubości kabli na 2,5 mm, podpięte pod akumulator i szyby zapierniczają jak w normalnym samochodzie.
Mówisz o tych montowanych w półeczce na dole? No bo później były już tylko te, co w plusach. Mam takie w domu, ale nawet się nie przyglądałem, czy dół jest taki sam.
To samo jest, nowe zamienniki tych w półeczke idzie kupić po 10 zł za sztuke

zalewając piny z przewodami klejem na gorąco - robiłem kiedyś coś takiego ze złączem diagnostycznym w roverze
Zdradż patent jak zrobić,aby klej nie przykleił się do plastikowego gniazda, bo wysmarowałem kiedyś takie smarem silikonowym, a i tak to nic nie dało.

Odp: Elektryczne szyby - kostki właczników.
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 08, 2023, 09:52:08 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
zalewając piny z przewodami klejem na gorąco - robiłem kiedyś coś takiego ze złączem diagnostycznym w roverze
Zdradż patent jak zrobić,aby klej nie przykleił się do plastikowego gniazda, bo wysmarowałem kiedyś takie smarem silikonowym, a i tak to nic nie dało.
Stosowałem olej silnikowy :d A konkretniej dwie albo trzy krople z bagnetu :] Nie miałem nigdy problemów z odklejeniem, a kilka tych wtyczek ulepiłem.

Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM