Autor Wątek: Wałki "Świątka"  (Przeczytany 1293 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wałki "Świątka"
« dnia: Maj 19, 2023, 10:34:32 am »

Offline Cichy

  • Klasyka nigdy się nie starzeje...
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 20
  • Płeć: Mężczyzna
  • - wystarczy tylko kilka nowych części :)
    • 1.4 Poldorover
Sporo na temat ostrych wałków od Pana Świątka jest na forum  ale ciężko doszukać się czegoś  konkretnego na temat wciąż jeżdżących OHV z tym wałkiem. Zachęcam do podzielenia się swoimi spostrzeżeniami z użytkowania poldka z taką modyfikacją. Informacje napewno pomogą w podjęciu decyzji o takiej modyfikacj, kiedyś "kilka" wieczorów spędziłem  na myśleniu czy usprawniać GLI czy robić przekładkę  na 1.4 16v nie mogąc podjąć decyzji  :] Wygrał ostatecznie pomysł z wysokoobrotowym Roverem, okazał się szybszy i tanszy w realizacji. Dzisiaj wracam do sprawy z przed lat, pacjent to Atu z przebiegiem 86tys. na Abimexie; bardzo fajnie zachowany więc dylemat znowu odżył   <lol> wiadomo oryginały teraz mają prawdziwą wartość ale szesnachą jeździło się świetnie więc może jednak "pakiet od Świątka"...?
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2023, 10:42:36 am wysłana przez Cichy »

Odp: Wałki "Świątka"
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 19, 2023, 10:56:25 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Do abimexa to tak srednio - seryjny komputer nie ogarnia tej modyfikacji. Jak robic cos takiego to albo gaznika albo jakis komputer piggyback/standalone.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Wałki "Świątka"
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 19, 2023, 12:16:32 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
A ile kosztuje teraz taki wałek?

Odp: Wałki "Świątka"
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 19, 2023, 14:11:07 pm »

Offline Cichy

  • Klasyka nigdy się nie starzeje...
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 20
  • Płeć: Mężczyzna
  • - wystarczy tylko kilka nowych części :)
    • 1.4 Poldorover
1.2 tys. w firmowym sklepie. Do tego dojdzie trochę dodatkowych rzeczy na pewno, bo pasuje głowicę podnieść i trochę ją sobie dopracować.
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2023, 14:14:42 pm wysłana przez Cichy »

Odp: Wałki "Świątka"
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 19, 2023, 16:56:28 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Do tego dojdzie trochę dodatkowych rzeczy na pewno, bo pasuje głowicę podnieść i trochę ją sobie dopracować.
Zabawa z wałkiem w OHV to jednak upierdliwa robota. Raz, że wypadałoby zrobić to co powyżej, dwa wymiana wałka, jeżeli ma to trochę pojeździć, to fajnie jakby była poprzedzona wstawieniem nowych panewek wałka, osiowaniem i ich spasowaniem. Czyli de facto rozbiórka silnika do zera.

Ogólnie najlepszą opcją na podniesienie mocy w OHV, biorąc pod ilość roboty i nakłady w stosunku do przyrostu mocy, to wygrywa soft-turbo na LPG II generacji  :d <spoko>
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Wałki "Świątka"
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 19, 2023, 18:34:14 pm »

Offline Cichy

  • Klasyka nigdy się nie starzeje...
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 20
  • Płeć: Mężczyzna
  • - wystarczy tylko kilka nowych części :)
    • 1.4 Poldorover
Czyli bez grubego modzenia się  nie obejdzie gdybym chciał zostać przy oryginalnym silniku.... Turbo raczej odpada bo planowałem zostać przy możliwie seryjnym wyglądzie. Pokusa jest silna żeby zrobić to jak należy ale fajnie byłoby z konfrontować mój plan z jeżdżącym egzemplarzem :)

Odp: Wałki "Świątka"
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 19, 2023, 20:27:56 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Nic więcej niż jakieś 90 koni z tego silnika nie wyciagniesz, przy czym kasy wydasz tyle ile na swap na niemalże pierwszy lepszy silnik 4cylindowy który da się zamontować poprzecznie.
Jak chcesz pozostać w ohv to skupiłbym się o wyrownoważenie układu korbowego, sprawdził panewki, pierścienie, splanował i sprawdził szczelność głowicy, ogarnął w miarę zapłon i gaźnik,  i w sumie to nic pozatym.

Odp: Wałki "Świątka"
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 19, 2023, 21:35:03 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Z abimexa/gsi zrobienie śmiało 100 koni jest samym osprzętem i uczciwie zrobioną głowicą/kolektorem. Kosztowo zamykasz się w tysiącu +/- z odchudzeniem i wyważeniem zamachu,świetny przykład to abimex Daniela  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Wałki "Świątka"
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 19, 2023, 21:45:57 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
pierwszy lepszy silnik 4cylindowy który da się zamontować poprzecznie
Chodziło mi o wzdłużnie.

Odp: Wałki "Świątka"
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 19, 2023, 22:56:01 pm »

Offline Cichy

  • Klasyka nigdy się nie starzeje...
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 20
  • Płeć: Mężczyzna
  • - wystarczy tylko kilka nowych części :)
    • 1.4 Poldorover
Generalnie to auto  nie jest zmęczone, miało jednego właściciela który dbał o techniczne sprawy i nie męczył polda. Stąd pomysł na zostawienie oryginalnego serca. Silnik trzyma wszystkie parametry, kompresja na cylindrach 12.8 ÷12.6, panewki bez oznak zużycia, silnik od poczatku jeździł na dobrych olejach nie męczony. Ode mnie dostał jeszcze dodatkowo "suplementacje" do oleju przy  wymianie. Wiec poza wałkiem zostałaby wymiana kolektora wydechowego,  obróbka  glowicy + zdjecie wagi z koła.  I teraz pytanie jak to ogarnie oryginalna jednostka sterująca....
Przyrost Nm /KM realny 10-15% i poprawienie góry  zakresu obrotów  byłoby satysfakcjonujące  Co do k16 to dawce mam,  wiec tutaj sprawa jest prosta. Więcej zabawy bedzie z  zrobieniem poprawki w papierach  po zmianie silnika żeby  nie było zacięcia przy PT lub kontroli drogowej. Wolę grzebać w aucie niż chodzić po urzędach i chyba  dlatego się tak uczepiłem tego poprawienia OHVki

Odp: Wałki "Świątka"
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 19, 2023, 23:03:13 pm »

Offline Cichy

  • Klasyka nigdy się nie starzeje...
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 20
  • Płeć: Mężczyzna
  • - wystarczy tylko kilka nowych części :)
    • 1.4 Poldorover
Do abimexa to tak srednio - seryjny komputer nie ogarnia tej modyfikacji.

Sprawdzone organoleptycznie czy to założenie teoretyczne?

Odp: Wałki "Świątka"
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 20, 2023, 02:39:59 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
uczepiłem tego poprawienia OHVki
A to się bardzo chwali!!!

Do abimexa to tak srednio - seryjny komputer nie ogarnia tej modyfikacji.

Sprawdzone organoleptycznie czy to założenie teoretyczne?
Owszem. Co prawda nie moje doświadczenia (ja już jestem na etapie standalone) ale kolega Artek824 opisywał to tak:
Więc sprawa ma się następująco:
Wedle wszystkich naukowych prawideł jestem z tematem w czarnej d..ie,ale nie zamierzam się w niej urządzać i już tłumaczę o co kaman.
-wałek sportowy jakikolwiek ,nawet lekko liźnięty nie nadaje się pod abimexa a każdemu co wpadnie na taki pomysł odradzam ,niestety po lekkim zwiększeniu kąta otwarcia zaworów podcisnienie w kolektorze ssacym zmalało na tyle że map sensor ma za małe podcisnienie a co za tym idzie przekazuje błędne informacje do sterownika i wszystko się rozjeżdża.Był pomysł z remapem kompa ale nikt sobie takim czymś dupy nie zawracał żeby bawić się ze strojeniem monowtrysku bo i na co to komu było potrzebne ,więc żadnych informacji na ten temat nie znalazłem,ani też osoby chętnej podjęcia tematu.
-Kolejnym pomysłem było wywalenie wtrysku i zastąpienie go gaźnikiem, wtedy po zmianie dysz i odpowiedniej regulacji zapłonu pewnie by to dograł ,ale ze ide w oryginał wiec odpuściłem temat .
-Można by też wrzucić modzony kolektor pod wielopunktowy wtrysk i wystroić to na jakimś standalone ale w przypadku ohv troche skóra za wyprawkę.
-Finalnie z racji że kumpel ma nowy seryjny wałek z oznaczeniem W od wersji wzmocnionej taki też wleci zamiast tego ostrego i myślę że problem się rozwiąże.
Link do wątku: http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=52459.0
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Wałki "Świątka"
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 20, 2023, 10:57:14 am »

Offline Cichy

  • Klasyka nigdy się nie starzeje...
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 20
  • Płeć: Mężczyzna
  • - wystarczy tylko kilka nowych części :)
    • 1.4 Poldorover
Dzięki za link, opis  przygody z Abimexem opisane przez kolege Artek824  sprawił że napewno jestem do przodu z czasem zanim jeszcze zacząłem ;) bo tych samych drzwi znowu nie wyważałem. Wniosek mam teraz taki że jak ostry wałek to  przeróbka  na gaźnik. A jak zostaje jednopunkt to dopracowanie silnika na fabrycznych  klockach i porting  głowicy  żeby  nie narobić problemów oryginalnej jednostce sterującej bo jak parametry z czujników  wyjdą  poza ramkę to się cuda dzieją  :)