Autor Wątek: Siłowniki od centralnego zamka  (Przeczytany 989 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Siłowniki od centralnego zamka
« dnia: Maj 21, 2023, 10:59:07 am »

Offline Anka99

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 27
  • Płeć: Kobieta
    • Polonez Bella
Heloł.
Jak montowaliście u siebie siłowniki od centralnego?
Chętnie zobaczę jakieś zdjęcia.
Pozdrawiam! 😁
Jedyne co spalił Fiatem to duże ilości paliwa.

Odp: Siłowniki od centralnego zamka
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 21, 2023, 11:46:03 am »

Offline Maciejgsi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 5
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSI
Cześc,

Siłowniki z przodu można zamontować bezproblemowo przy pomocy płaskownika dołączonego do siłownika i dwóch wkrętów. W tylnych drzwiach najlepiej zastosować dedykowany uchwyt -> są to te mniejsze blachy widoczne na poniższym zdjęciu. Można je wykonać samemu z płaskownika :)

https://5.allegroimg.com/s1024/0c512c/755581b44d1eb6af49d237132bd5

Sposób montażu pokazany jest na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=Y1AttaIa11E


Odp: Siłowniki od centralnego zamka
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 21, 2023, 13:23:11 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
U siebie z przodu mam oryginalne blachy, natomiast z tyłu jest tak

W poprzednim polonezie siłowniki były chamsko przykręcone bezpośrednio do blachy i też chodziło

Tu też jest pokazane jeszcze inaczej.
https://www.drive2.ru/l/4899916394579165770/

Odp: Siłowniki od centralnego zamka
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 21, 2023, 18:36:51 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2060

Odp: Siłowniki od centralnego zamka
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 02, 2023, 21:25:30 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Nie wszędzie tak zamontujesz  ;-) Ja mam Fabryczne podnośniki el. szyb Foxa i nie wchodzi oryginalna blacha od centralki i siłownika el szyby bo siłownik jest masywniejszy ;-)
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Siłowniki od centralnego zamka
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 02, 2023, 22:07:58 pm »

Offline Marfi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 52
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 gli bosch
A ja tak tylko podpytam bo widzę chyba u wszystkich z tyłu siłowniki 4-5kg a u mnie takie nie dają rady i musiałem założyć 8kg ktoś wie od czego to zależne? Nie bardzo mi pasują mocowania w tych 8kg do oryginalnych blach i  wolałbym włożyć 4kg tylko nie wiem co zrobić żeby to lżej chodziło jakieś podpowiedzi?

Odp: Siłowniki od centralnego zamka
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 02, 2023, 22:42:26 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Zamki nie pordzewiały w środku? Bo wtedy opór może być znaczny. To ogólnie jakoś bardzo lekko nie chodzi, ale tez nie ciężko, bo nawet wciskając/wyciągając ten dzyndzel od blokady na parapecie, czuć jakiś opór, ale siłowniki powinny bezproblemowo sobie z tym radzić. Ja u siebie wszystkie zamki wyciągałem, psikałem WD, a potem jeszcze zalewałem obficie olejem. A siłowniki mam zamontowane bezpośrednio do blachy drzwi, a nie na fabrycznych blachach i wszystko działa. W tylnych drzwiach jeszcze jest taki myk, ze może być czasem mocniej dokręcona nakrętka na samym tym ramieniu, łączącym drut na którym jest osadzony ten dzyndzel, z tym idącym do blokady zamka. Jak będzie za mocno dowalone, to też może nie dawać rady. Nie wiem za bardzo co doradzić, poza sprawdzeniem wszystkiego, czy gdzieś coś nie trzyma. Siłownik 8 kg, to dają do zamka tylnej klapy, bo tam trzeba siły, a tu, opór powinien być znikomy.

Odp: Siłowniki od centralnego zamka
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 06, 2023, 18:07:22 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
A ja tak tylko podpytam bo widzę chyba u wszystkich z tyłu siłowniki 4-5kg a u mnie takie nie dają rady i musiałem założyć 8kg ktoś wie od czego to zależne? Nie bardzo mi pasują mocowania w tych 8kg do oryginalnych blach i  wolałbym włożyć 4kg tylko nie wiem co zrobić żeby to lżej chodziło jakieś podpowiedzi?
Ja założyłem siłowniki 8kG ze sprzęgłem, aktualnie widzę je na alergo z napisem BLOW.
Na przód pasowały do oryginalnych blach elegancko. Na tył jeszcze nie założyłem ale będą pasowały, bo rozstaw jest jak w oryginalnych ztcp. Zdjęcia porównawcze zrobić mogę za dwa tygodnie.
Przód nie powinien mieć żadnego oporu, dają radę nawet najsłabsze siłowniki. Na tył muszą/powinny być mocniejsze, w zamku jest mocno niedoskonały układ dźwigni do cięgna.
Te ze sprzęgłem pracują nieporównywalnie lepiej od tych bez niego.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Siłowniki od centralnego zamka
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 06, 2023, 20:26:17 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Ja w swoim 125p mam centralny z silownikami z zestawu 4 km. Nie zawsze się zamknie lub otworzy tył (w szczególności zima trzeba wtedy 2 razy nacisnąć zamykanie albo otwieranie. Teraz kupiłem dwa siłowniki z tego linku https://allegro.pl/oferta/silownik-centralnego-zamka-bardzo-mocny-8kg-slave-12090119637 . Wczoraj założyłem na prawy tył siłownik i po wyregulowaniu jest super