Autor Wątek: Moduł zapłonowy jezpol mzcm-1  (Przeczytany 3044 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Moduł zapłonowy jezpol mzcm-1
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 14, 2023, 09:11:02 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Jasne, polącz :)

Kable Magneti Marelli, kopulka nowa, a nawet dwie sprawdzałem. Palec nie nowy ale wygląda ok.
Czy męczące? Dla mnie tak, bo po prostu widzę że wypada zapłon, a nie tak miało być :P  :P i nie po to siedziałem i wywazalem korby do 0,1g (i całe tloki) i wydałem od groma kasy na ten silnik, zeby mi teraz się bujał  :P  <lol2>
Heh chciałbym być jak moja mama (która się nie zna w ogole), stała obok i patrzyła i powiedziala że dla niej chodzi dobrze i nic nie widzi  <lol2> <lol2>
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2023, 09:32:42 am wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: Moduł zapłonowy jezpol mzcm-1
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 14, 2023, 12:29:53 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4677
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Wszystko z Magnetti to najgorsze, tanie chińskie g. Odkąd markę wykupili chińczycy, jakość spadła na łeb, na szyję. Wszystko, z czym miałem styczność ich produkcji rozlatywało się w rękach lub działało, ale przez chwilę, więc... :P Nie mówię, że to 100% to, ale jedna z możliwości, że izolacja jest tak słabej jakości, lub sam przewodnik.

Możesz sprawdzić rezystancję przewodów omomierzem i porównać, czy w każdym jest taka sama.

Palec masz właściwy, tak? Do elektronika?

Inna sprawa, że dopóki ten silnik nie jest 100% dotarty, to może chodzić nieidealnie, chyba za dużo wymagasz, ile kilometrów nim zrobiłeś? Może najpierw go porządnie dotrzyj, niech się ułoży?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2023, 12:34:54 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Moduł zapłonowy jezpol mzcm-1
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 14, 2023, 12:41:56 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Kilometrów zrobiłem dosłownie 2 😆 po LPG i z powrotem. Ale na wolnych obrotach i przygazowkach (niskich, bo maks chyba do 3 tysiące) dosyć spory czas chodził (miałem wlane 20litrow benzyny, wskazowka spadła już prawie na rezerwę+ 10 litrów LPG, którego nie wiem ile jest bo nie mam rezerwy założonej i podłączonej) Może i nawet łącznie z 2-4 godziny będzie, bo tyle mi zajęło pewnie kręcenie zaplonami itd 😆
Palec właściwy napewno (nie jest dzielony jak do tego starego typu). Zresztą jakby palec był zrabany/zły to nie chodził by kulawo na wszystkich garach?

Dobra spytam w polmozbycie czy mają jakieś inne przewody. W intercarsie tylko widziałem Magneti Marelli niestety.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2023, 12:44:28 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: Moduł zapłonowy jezpol mzcm-1
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 14, 2023, 12:56:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mialem/mam przewody MM ze stalowym rdzeniem w truchle i niczego im nie brakuje, sa dobrze wykonane i raczej trwale skoro maja juz ponad 10lat i nadal sa sprawne,
wazne zeby przewody mialy stalowy rdzen, bo te z weglowym to moga byc slabe w dzisiejszych czasach

 
Możesz sprawdzić rezystancję przewodów omomierzem i porównać, czy w każdym jest taka sama.
przeciez rezystancja bedzie rozna, bo kazdy przewod jest innej dlugosci  ;-|
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Moduł zapłonowy jezpol mzcm-1
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 14, 2023, 13:34:05 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Pierwszy mierzyłem niedawno, bo chciałem sprawdzić czy maja opronik to miał 5kOhm (Bo koleś chciał mi wcisnąć swiece z opornikiem, które koniec końców zwróciłem bo właśnie były mam z opornikiem)
to ja, byly Marcin#839

Odp: Moduł zapłonowy jezpol mzcm-1
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 14, 2023, 14:55:53 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 272
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
wazne zeby przewody mialy stalowy rdzen
Nie stalowy a miedziany.

Odp: Moduł zapłonowy jezpol mzcm-1
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 14, 2023, 15:35:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
5kOhm
to w porzadku wartosc, zapewne rdzen stalowy - na przewodzie powinien byc napis WIRE, ewentualnie symbol spiralki

wazne zeby przewody mialy stalowy rdzen
Nie stalowy a miedziany.
a po co miedziany kabel, ktory bedzie musial byc zakonczony opornikiem, co to da oprocz wiekszej awaryjnosci i mocniejszej tendencji do sniedzenia (miedzi) wzgledem niklowanego stalowego drutu ?

Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Moduł zapłonowy jezpol mzcm-1
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 14, 2023, 16:03:04 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
5kOhm
to w porzadku wartosc, zapewne rdzen stalowy - na przewodzie powinien byc napis WIRE, ewentualnie symbol spiralki
Nie ma. Jest tylko napisane Equal MM class D high performance
to ja, byly Marcin#839

Odp: Moduł zapłonowy jezpol mzcm-1
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 14, 2023, 16:16:21 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 272
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
a po co miedziany kabel, ktory bedzie musial byc zakonczony opornikiem, co to da oprocz wiekszej awaryjnosci i mocniejszej tendencji do sniedzenia (miedzi) wzgledem niklowanego stalowego drutu ?
Szczerze, to pierwszy raz słyszę, żeby kable zapłonowe (w wersji drucianej) były z drutu stalowego. Wszystkie z jakimi miałem do czynienia zawsze miały jakiś złotawy połysk sugerujący metal kolorowy i to zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz.

Odp: Moduł zapłonowy jezpol mzcm-1
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 15, 2023, 02:57:34 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4677
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
mialem/mam przewody MM ze stalowym rdzeniem w truchle i niczego im nie brakuje, sa dobrze wykonane i raczej trwale skoro maja juz ponad 10lat i nadal sa sprawne,
wazne zeby przewody mialy stalowy rdzen, bo te z weglowym to moga byc slabe w dzisiejszych czasach

 
Możesz sprawdzić rezystancję przewodów omomierzem i porównać, czy w każdym jest taka sama.
przeciez rezystancja bedzie rozna, bo kazdy przewod jest innej dlugosci  ;-|


ooj czepiasz się drobiagów; wiadomo, ale byleby nie było np. 5kohm, a drugi 25. :P
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Moduł zapłonowy jezpol mzcm-1
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 15, 2023, 15:21:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a po co miedziany kabel, ktory bedzie musial byc zakonczony opornikiem, co to da oprocz wiekszej awaryjnosci i mocniejszej tendencji do sniedzenia (miedzi) wzgledem niklowanego stalowego drutu ?
Szczerze, to pierwszy raz słyszę, żeby kable zapłonowe (w wersji drucianej) były z drutu stalowego. Wszystkie z jakimi miałem do czynienia zawsze miały jakiś złotawy połysk sugerujący metal kolorowy i to zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz.
u mnie odwrotnie, rozni producenci z roznych lat i skrobanie spiralki nigdy nie ujawnilo miedzi,
dodatkowo drucik jest sprezysty i grubosci wlosa, wiec z miedzi trudno byloby go uzyskac,
jest to jakas stal stopowa, bo slabo reaguje na magnes, ale takim srednio-mocnym podnosze pojedynczy rozciagniety "wlos"
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Moduł zapłonowy jezpol mzcm-1
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 20, 2023, 13:14:11 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Zmierzyłem z ciekawości przewody WN. Pierwszy najkrotszy ma 5kohm, i z długościa oczywiście się zawieksza odpowiednio. Przewód na 4, najdłuższy, ma 7kohm. Czyli raczej ok. Patrzyłem w nocy czy są przebicia - nie ma,  zresztą byłoby widać na przewodzie że są bo w tym miejscu gdzie jest przebicie mają taki biały nalot z tego co zauważyłem kiedyś.

W sumie nic nie zostało starego oprócz modulu, no ale mówicie że to nie jego wina raczej, więc szkoda mi 100zl wydawać znowu na marne żeby sprawdzić  ;-|

Na FB koleś miał podobny problem i do tej pory nie doszedł co jest, bo zapytałem go czy problem rozwiązał  <rotfl2>
"Cześć poldoświry. W swoim wąskim Caro od dłuższego czasu mam problem. Mianowicie wypada mi zapłon na pierwszym cylindrze (tylko na pierwszym). Wymieniłem już wszystko co się dało: Świece, przewody, cewkę, moduł, zielony kabel, aparat zapłonowy i nie mam już siły... Nawet wyjmowałem aparat kilka razy i wkładałem zgodnie ze sztuką w nadziei, że po prostu źle go zamontowałem. Ciągle walczę z ustawianiem zapłonu przy pomocy lampy stroboskopowej, ale skurczybyk co kilka cykli gubi gdzieś iskrę."

Jakbym siebie czytał i swoje działania <rotfl2>

Teraz zobaczyłem że są lekko luźne nakrętki od ssącego. Ale psikanie motostartem nie dawało żadnego efektu w tych okolicach.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 20, 2023, 13:37:59 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: Moduł zapłonowy jezpol mzcm-1
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 20, 2023, 18:36:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
gdyby to byl 4 cylinder, to podejrzany bylby krociec serwa, ale w na 1 cylindrze nie ma zadnych potencjalnych nieszczelnosci w kolektorze gaznikowca,
co innego w abimexie i boschu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Moduł zapłonowy jezpol mzcm-1
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 20, 2023, 19:43:19 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Na 1, no prawie na 1 jest wyjście podcisnienia na reduktor. No ale napewno szczelne. Zreszta wypialem rurkę z reduktora i zaslepilem, bo myślałem że może przez reduktor ciągnie lewe powietrze ale niestety nie. Ale zauważyłem, ciekawy być może objaw, jak wcisne hamulec na wolnych obrotach i go nagle puszcze, to zdecydowanie słyszę jak wypada wiele zapłonow,  pyk pyk pyk, i się delikatnie obroty ponoszą i opadają.
to ja, byly Marcin#839

Odp: Moduł zapłonowy jezpol mzcm-1
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 20, 2023, 19:43:45 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 349
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Swego czasu kolega miał taki sam problem wypadanie na 1 cylindrze. Walki w h...... a ja mówię mu- ściągamy kolektor ssacy, okazało się że wydmuchało uszczelkę pomiędzy blokiem a kolektorem na 1 cylindrze. Psikalismy plakiem wcześniej nie zwiększały się obrony

Odp: Moduł zapłonowy jezpol mzcm-1
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 20, 2023, 19:47:28 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Swego czasu kolega miał taki sam problem wypadanie na 1 cylindrze. Walki w h...... a ja mówię mu- ściągamy kolektor ssacy, okazało się że wydmuchało uszczelkę pomiędzy blokiem a kolektorem na 1 cylindrze.
Ale ta uszczelka była nowa. Ten silnik dosłownie parę godzin pracuje na nowych uszczelkach. Zresztą na starym silniku, z pęknięta tuleja cylindra i wypaloną uszczelka pomiędzy 3 i 4 cylindrem było z tego co pamiętam to samo. Ale to było ponad rok temu, więc mogę dokładnie nie pamiętać, ale też walczyłem z czymś podobnym, dlatego w ogóle silnik rozbieralem.
Poza tym psiukalem dziś tam obficie na łączeniu kolektora z głowicą motostartem, bo też miałem taką nadzieję że uszczelka rozwaliło zwłaszcza że śruby były poluzowane, ale niestety nie. dla porównania jak będzie się zachowywał silnik psiukalem w gaźnik i silnik chciał zgasnąć, a jak psikalem wszędzie indziej to zero efektu.
Edit: nie doczytałem że u Twojego kolegi nie było efektu przy psiukaniu. A korciło mnie żeby zrzucić kolektor. Zwłaszcza że u mnie łatwiej bo płynu nie trzeba spuszczać  :P
« Ostatnia zmiana: Sierpień 20, 2023, 19:49:21 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: Moduł zapłonowy jezpol mzcm-1
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 20, 2023, 20:19:33 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 349
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Tu też uszczelka była nowa bo silnik 100 kilometrów po kapitalce
Kupiliśmy wtedy najgrobsse jakiensie dało uszczelki i od tamtej pory jest spokój. A były założone cienkie jak papier

Odp: Moduł zapłonowy jezpol mzcm-1
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 20, 2023, 20:21:49 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
No dobra, przekonałes mnie. Czy grube czy cienkie nie wiem, bo nie miałem porównania. Takie zwykłe z zestawu, na oko to z 0.5-1 milimetra grubości.
Zrzucę kolektor może jutro i uszczelnie dirko.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 20, 2023, 20:23:33 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: Moduł zapłonowy jezpol mzcm-1
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 21, 2023, 15:24:37 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Heh, dopiero teraz zauważyłem że oprócz aparatu z 1,5 mam też gaźnik chyba od 1.5. 34dchd27. Gardziele z tego co widzę w środku 23/25.
Ale ulep z tego samochodu. Dlatego ujowo na benzynie chodzi pewnie. Ale wypadanie zapłonu na 1 nie tłumaczy raczej, bo na LPG to samo było.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 21, 2023, 16:02:43 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: Moduł zapłonowy jezpol mzcm-1
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 21, 2023, 16:03:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Heh, dopiero teraz zauważyłem że oprócz aparatu z 1,5 mam też gaźnik chyba od 1.5. 34dchd27. Gardziele z tego co widzę w środku 23/25.
Ale ulep z tego samochodu. Dlatego ujowo na benzynie chodzi pewnie.
nie no skad, gaznik do 1.5 AB to 34s2c2 (i 12) i ma garadziele 24/26,

a 34dchd27 to gaznik do 1.3  116c  :d
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.