Autor Wątek: GSI podwyższone obroty i spalanie stukowe.  (Przeczytany 1751 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

GSI podwyższone obroty i spalanie stukowe.
« dnia: Październik 11, 2023, 09:32:32 am »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 271
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
Mam w Kombiaku takie objawy jak podwyższone obroty biegu jałowego 1000obr/min i przy przyśpieszaniu słyszę dźwięk przypominający spalanie stukowe czyli podzwania. Moim zdaniem to sugeruje zbyt wczesny zapłon. Przy wtrysku nie powinno mieć to miejsca, chyba że kąt wyprzedzenia zapłonu jest korygowany przez jakiś nie do końca sprawny czujnik.
Co do tej pory robiłem, wyczyściłem przepustnice i silniczek krokowy, usunąłem nieszczelności na dolocie, podmieniałem mapsensor (bez zmian), czyściłem CPWK, zregenerowałem alternator bo falowało napięcie, jakichkolwiek błędów w sterowniku brak. Nie ruszałem jeszcze świec (zamówione), filtra paliwa i rozrządu. Silnik zapala od strzała, samochód normalnie jeździ i przyspiesza. Czy możliwe żeby był przestawiony rozrząd? Było w silniku grzebane przy głowicy i popychaczach, bo któryś stukał i mimo tego grzebania stuka nadal. Jakoś nie przychodzi mi do głowy co jeszcze podejrzewać.
Przebieg ~92 tys. km. bez LPGT, katalizator jeszcze oryginalny.

Odp: GSI podwyższone obroty i spalanie stukowe.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 11, 2023, 10:27:01 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Kiedys robiłem podobny przypadek. Okazało się, że zawór się wypalił i detonacja szła w dolot
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: GSI podwyższone obroty i spalanie stukowe.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 11, 2023, 10:59:31 am »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 271
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
Czyli teoretycznie pomiar ciśnienia w cylindrach powinien to potwierdzić.

Odp: GSI podwyższone obroty i spalanie stukowe.
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 11, 2023, 14:42:31 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
albo się wypalił zawór albo jest skrzywiony
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: GSI podwyższone obroty i spalanie stukowe.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 11, 2023, 15:58:24 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1167
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Albo wypaliła się uszczelka pomiędzy cylindrami, może być niewielka dziurka wtedy między cylindrami, i objawy słuchowe spalania stukowego. Pomiar sprężania pewnie by wykazał czy to może uszczelka pod głowicą padła między cylindrami.

Odp: GSI podwyższone obroty i spalanie stukowe.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 11, 2023, 18:44:26 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
GSI miewalo problemy ze spalaniem stukowym, jezeli silnik nie stracil osiagow, mozna normalnie jechac 120km/h to bedzie to po prostu spalanie stukowe od wczesnego zaplonu,
jezeli silnik stuka przy lekkim przyspieszaniu i jest wyraznie slabszy, to mialem takie objawy przy nieszczelnosci UPG miedzy cylindrami 2 a 3
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: GSI podwyższone obroty i spalanie stukowe.
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 11, 2023, 20:08:11 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 271
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
Pomiar ciśnienia sprężania wykonany, tragedii nie ma, ale poszlaki owszem.
cylinder 1
https://zapodaj.net/plik-Sw1eRcBUqL

cylinder 2
https://zapodaj.net/plik-Sw1eRcBUqL

cylinder 3
https://zapodaj.net/plik-Sw1eRcBUqL

cylinder 4
https://zapodaj.net/plik-Sw1eRcBUqL

Jak widać podejrzany jest czwarty cylinder z ciśnieniem 10.8, drugi i trzeci po 12.5, pierwszy 11.8. Ciekawe czy to na czwartym jest to wspomniane przez Śledzika podpalenie zaworu, czy może to skutek grzebania przy dźwigienkach zaworowych, skutkiem czego może został przypadkiem podparty któryś z zaworów i/lub doszło do jego wypalenia.
Mając w zanadrzu jeszcze jeden silnik może nie być sensu w tym grzebać, ale mimo to ta sprawa będzie mnie nurtować na tyle, że może zwalę czapkę i podmienię kpl głowicę którą też mam na składzie. Pozostanie tylko kwestia powrotu do wyjściowych (fabrycznych) pozycji śrub regulacyjnych na dźwigienkach zaworowych, które na bank zostały ruszone przez machanika, a na to nie mam póki co żadnego pomysłu...   

GSI miewalo problemy ze spalaniem stukowym, jezeli silnik nie stracil osiagow, mozna normalnie jechac 120km/h to bedzie to po prostu spalanie stukowe od wczesnego zaplonu,
jezeli silnik stuka przy lekkim przyspieszaniu i jest wyraznie slabszy, to mialem takie objawy przy nieszczelnosci UPG miedzy cylindrami 2 a 3

Moim zdaniem silnik moc ma, aczkolwiek moje odczucie co do jego wartości może to wynikać z dwóch czynników, pierwszy nie miałem do tej pory okazji zbyt dużo jeździć GSI, dwa moje Kombi ma krótki most, więc odczucie dynamiki i mocy jest większe.
Podzwania jedynie przy bardziej zdecydowanym przyśpieszaniu, 120km/h osiąga bez problemu.
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2023, 20:15:14 pm wysłana przez ceva »

Odp: GSI podwyższone obroty i spalanie stukowe.
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 12, 2023, 00:33:48 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
A świece jak wyglądają?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: GSI podwyższone obroty i spalanie stukowe.
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 12, 2023, 14:51:21 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 271
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
A świece jak wyglądają?
Tak jak na poniższym zdjęciu. Kolejność zamontowania świec z cylindrów od lewej 1,2,3,4.

https://zapodaj.net/plik-zxtkQHJ0UW

Odp: GSI podwyższone obroty i spalanie stukowe.
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 12, 2023, 17:29:37 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Sprawdź układ paliwowy pod każdym kątem
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)