Autor Wątek: Polonez a norma Euro.  (Przeczytany 9195 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 02, 2023, 09:56:10 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ten kalkulator jest za czasów Marcinkiewicza i nie uwzględnia obecnej sytuacji i dolicza inny podatek

https://m.youtube.com/shorts/WzV3N-cj6Rg


Sam się nabralem. Za PN 96r wyszło mi ponad 5 tysi. Napewno bym nie zapłacił tyle
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 02, 2023, 10:20:33 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
No, tak niby wszędzie piszą/mówią, ale nawet, jeśli to nieaktualne wyliczenia, to jaką mamy pewność, że coś takiego w ogóle nie będzie miało miejsca?
Mówisz, że nie zapłaciłbyś "ponad piątkę" z poldka, ale te 500 pln, to czemu nie, co? I tu jest właśnie ten myk, że najpierw może być np 500, ale z  roku na rok, będzie szło w górę, jak każdy podatek. Jakby od razu dowalili piątaka, to ludzie by się wkurzyli, albo zaczęli masowo pozbywać aut, co nie jest równoznaczne z kupnem lepszych, bardziej ekologicznych. Ja nie wiem, co oni dalej z tym odwalą, ale pewne jest to, że to nie zostanie na etapie zapowiedzi. Ci obecni, jak i ich następcy, zapewne łatwo z tego nie zrezygnują. PO i reszta już z czystym sumieniem może powiedzieć, że to pisiory wprowadziły, a oni nie mieli wyjścia i w sumie, nie będzie to kłamstwem.

Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 02, 2023, 10:57:17 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Choćby 1PLN. Nie mam ochoty płacić za coś kilka razy tylko dlatego, że żyje i coś posiadam.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 02, 2023, 13:08:51 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
No i tego się trzymajmy. Ja też nie mam ochoty płacić kilka razy za to samo.

Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 02, 2023, 21:16:03 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 603
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Wystarczy że mamy haracz w postaci obowiązkowego oc, bo w kraju bandyckim, morderczym nie można normalnie wyrejestrować/wycofać z użytku auto.

Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 03, 2023, 15:16:16 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Czyli jednak ściema obliczona na wywołanie określonych reakcji.

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/podatek-od-samochodow-to-sciema-dotarlismy-do-szczegolow/5sl792y

A co do tematu, który założyłem, to przez "głupi" algorytm cześć Polonezów zyskała normę Euro3 i możliwość dłuższego poruszania się po mających powstać SCT. I tyle.

Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 13, 2023, 00:35:44 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Kontynuujmy może w tym temacie. Teraz o nowym paliwie E10, a ponoć ma być za niedługo E20, a tego ponoć już większość aut nie przetrawi.
https://www.youtube.com/watch?v=mfo9gwQU8KA

Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 13, 2023, 12:00:56 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Jak tak dalej pójdzie, to trzeba będzie albo przerabiać samochody na etanol, albo zamawiać normalne paliwo w beczkach... W każdym razie drogo to już było. Teraz będzie potwornie drogo.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 13, 2023, 13:03:40 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Nie zamówisz paliwa w beczkach. Chyba, że w cysternie min 3000l i zanim to wyjezdzisz paliwo szlag trafi
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 13, 2023, 16:37:45 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Zobaczymy jak zareaguje rynek. Paliwa sportowe kupuje się na beczki. Pytanie tylko, czy nie wprowadzą przepisu że produkcja/sprzedaż paliwa bez biokomponentów jest nielegalna  ;-|
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 13, 2023, 18:43:01 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Dobrze, że LPG nie dotyczą te bzdury ekologiczne, mam nadzieję, że z czasem nie dojdą do wniosku, że LPG należy dodawać kilka procent gazów od krów, czy odzyskiwać poprzez specjalne zbiorniki zasysające je w publicznych toaletach  <ok>
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 13, 2023, 21:12:57 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Etanol może i w beczkach. Racing a nie słyszałem i nie widziałem aby w beczkach sprzedawali. Napewno przewożony jest pod monitoringiem z racji, że jest lżejszy od 95 czy tez 98
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 04, 2023, 22:03:26 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Sprawdziłem dzisiaj z ciekawości na tej rządowej stronie, co mi tam wyskoczy o polonezie. Przyjąłem rocznik bazowy 97, bo to i rover jeszcze i abimex itd i jak myślicie, co wyskoczyło? A no to.

Dla rocznika 2001 jest to samo.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 04, 2023, 22:05:27 pm wysłana przez Buźka »

Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 04, 2023, 22:17:52 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Dziwi Cię to?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 04, 2023, 23:03:09 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Dziwi Cię to?
Niby nie, bo kto niby miałby podać odpowiednie dane? Ale taka sama informacja jest odnośnie rovera, bo to też umarła marka. No i są tylko modele 45 i 75 '99 wzwyż.

Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 05, 2023, 04:05:53 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Takie pieprzenie kotka za pomocą młotka... Też to widziałem w jakimś artykule... Dowiesz się z rządowej strony internetowej albo u dealera...  Taaa, jasssne... Będziesz mądrzejszy o świadomość, że nic nie wiedzą, zwłaszcza ci rządowi, pożal się Boże, specjaliści.
Mnie w ogóle zastanawia, który producent samochodów - przy założeniu , że nadal istnieje i produkuje - posiada jakieś wiarygodne dane swoich wyrobów sprzed trzech dekad pod kątem odporności elementów układu zasilania na biokomponenty. Bo odpowiedź na pytanie, czy aktualnie z jakiegokolwiek powodu zada sobie trud badaniem takich staroci, wydaje się oczywista...

Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 05, 2023, 16:55:04 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
A co z tymi tuningowanymi starymi silnikami w driftowozach do których leją paliwo składające się w 60% z etanolu?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 05, 2023, 17:08:46 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
W 85%*. A co ma być?
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 05, 2023, 17:35:10 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Wystrojone są na etanolu to i nic im się nie dzieje
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez a norma Euro.
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 05, 2023, 19:17:23 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Takie pieprzenie kotka za pomocą młotka... Też to widziałem w jakimś artykule... Dowiesz się z rządowej strony internetowej albo u dealera...  Taaa, jasssne... Będziesz mądrzejszy o świadomość, że nic nie wiedzą, zwłaszcza ci rządowi, pożal się Boże, specjaliści.
Mnie w ogóle zastanawia, który producent samochodów - przy założeniu , że nadal istnieje i produkuje - posiada jakieś wiarygodne dane swoich wyrobów sprzed trzech dekad pod kątem odporności elementów układu zasilania na biokomponenty. Bo odpowiedź na pytanie, czy aktualnie z jakiegokolwiek powodu zada sobie trud badaniem takich staroci, wydaje się oczywista...
No i jakby masz rację.
https://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/porady/news-czy-moje-auto-moze-jechac-na-benzynie-e10-ministerialna-wysz,nId,7188824
Jeszcze taki film
https://fb.watch/oL8GVBAlhA/