Autor Wątek: Kombi '99 21U 1.6GSI >> 1.4GLI 16V  (Przeczytany 2894 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kombi '99 21U 1.6GSI >> 1.4GLI 16V
« dnia: Listopad 12, 2023, 22:38:28 pm »

Offline Conrado967

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 65
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Atu 1.8 16V
    • GTA Polish Mods
No witam :)

Nie zawsze mam czas na Atu... więc kupiłem kolejnego Poloneza ;)

A tak trochę poważniej, to długo szukałem Kombi, zależało mi na stanie znośnym, acz nie idealnym. Szkoda mi się robi Atu na co dzień, a nadwozie kombi zawsze się przyda. Kilka ostatnich przygód parkingowych z Atu mnie tylko utwierdziło, że Atu będzie zmierzać w kierunku auta zlotowego, na dobrą pogodę  <cwaniak2>.
Miałem kilka wrostów na oku na Dolnym Śląsku, ale nic z tego nie wyszło  <bezradny>. Szkoda, albo może nie, bo ostatecznie zakupiony egzemplarz nie jest taki zły ;).

Kombi nabyte w województwie lubelskim. Auto po dłuższym postoju około 3-4 lat, u poprzedniego właściciela 11 lat w posiadaniu, po oględzinach i stargowaniu ceny ruszyliśmy w drogę powrotną. O dziwo udało się wrócić bez żadnego problemu, na autostradzie na gazie 140km/h wyciągał i nic poza tym. Przynajmniej temperature trzyma ok. Przebieg 238700km w dniu zakupu. Aktualnie około 241 tys.

Blacharsko... jest różnie, drzwi w zasadzie do wymiany wszystkie, podłoga ok poza podciągami, poza tym kilka mniejszych lub większych dziurek tu i ówdzie - będzie robiony. Podłóżnica jedna jest do poprawki pod przekładnią kierowniczą. Pas przedni był pęknięty, ale ktoś to już poheftał. Lewe tylne nadkole ulepione w szpachli jest. Prawdopodobnie dostał w bok kiedyś i był malowany.
Na pewno plusem jest piękny kolor: 21U - o niebo ciekawszy niż L139.

Silnik, to mocnarne 1.6 GSI, zduszone przez gaz na śrubie 1 generacji. Silnik niby po remoncie (olej wciąż ma klarowny kolor), pracuje równo, ale jak zmierzyłem kompresje z ciekawości to wyszło średnio: 12, 12, 9,5, 12 bar na cylindrach. Poboru oleju nie stwierdzono.

Wnętrze, w miarę kompletne, ale zgnębione życiem. Poza niedziałającym centralnym zamkiem nie ma nic więcej z wyposażenia dodatkowego, nawet tylnych głośników nie ma. Deska pęknięta, ale w sposób nie rzucający się w oczy, wszystkie plastiki popękane lub w jakiś sposób uszkodzone. Poza tym standardowe kombi tj. łabędzie i kierownica Daewoo.

Co już mi się udało ogarnąć w tym aucie:
- zmiana 20 letnich opon (po zaledwie kikunastu km od wyjechania od poprzedniego właściciela, miałem drugi komplet ze sobą),
- wymiana zardzewiałego baku, uszczelnienie wlewu,
- wymiana butli z baniaka na toroidalną, nieograniczającej przestrzeni załadunkowej, relokacja korka pod klapkę,
- pomalowanie, konserwacja wnęki bagażnika.
- naprawienie tylnych hamulców,
- wymiana klamek-wyłamek na kasety z minusa, polakierowane pod kolor budy.
- naprawiony centralny,
- zmieniony kolor wnętrza na niebieska tapicerkę z plusa 97',
- kierunki przód wpadły pomarańczowe.

Plany na przyszłość, to
- dalsze odgruzowywanie wizualne,
- ogarnięcie blacharki,
- minusyzacja zewnętrzna (zderzaki z dołami malowanymi w kolor) - coś a la prototypy Kombi z 94' roku.
- montaż haka,
- zmiana silnika na 1.4 16V (póki co ;>) - dawca już czeka, ale wymaga ogarnięcia, uszczelnienia,
- instalacja lpg z Atu trafi prawdopodobnie do Kombi,
- przy okazji swapa serwis hamulców przód i zawieszenia.

Dalsze plany:
- lift zawieszenia, założenie jakichś fajnych ATków, rozważam jakieś delikatne poszerzenia, zmierzanie w kierunku Poloneza Cross Country.
- osłony silnika i baku.

Widzę, że podobny pomysł miał użytkownik ceva  ;>.

Nie będę ukrywał, że to będzie auto bardziej budżetowe niż Atu, aczkolwiek mam na niego zajawkę aby to był takie udawane Cross Country na co dzień. Także coś się będzie działo. Na razie jeszcze trzeba ogarnąć do końca Atu i jednak póki Kombolot się przemieszcza bez problemu, to Atu ma pierwszeństwo w modach.

Kilka zdjęć:


Eksperymenty z wnętrzem, miało wjechać wnętrze z wąskiego Caro, ale okazało się, że poza miękkością i fajnym wyglądem foteli są strasznie szorstkie i niewygodnie się w nich siedzi. Po prawej widać fotele w niebieskiej tapicerce (podoba mi się, jak wnętrze jest pod kolor auta), a do tego fotel kierowcy jest na stelażu z gąbkami z fotela Inter Groclin Relax. Docelowo fotel pasażera też dostanie stelaż z gąbkami od takiego fotela - jak dla mnie jest wygodniej.


Moja flota w lipcu 2023:  <lol>
Niestety srebrny posłużył jako dawca napędu dla Kombi i już go z nami nie ma.


Montaż butli:




Bojowe aspiracje:


Będę tutaj wrzucał mniej lub bardziej regularnie aktualizacje z modów i wyjazdów Kombikiem, tak jak w przypadku Atu.
Mam do opisania tegoroczny wyjazd na Bałkany Atuwką, ale na to jeszcze przyjdzie czas ;).

Odp: Kombi '99 21U 1.6GSI >> 1.4GLI 16V
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 13, 2023, 00:22:23 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
takie mocowanie butli jest bardzo wiotkie i butla bedzie podskakiwala,
niestety, ale najlepszym mocowaniem jest opaska - a niestety, bo sa juz praktycznie niedostepne,
trzeba dorabiac samemu, ewentualnie korzystac pasow do butli zewnetrznych,
ogolnie najlepiej stosowac butle zewnetrzne, ale trzeba specjalny wielozawor, zeby otwor byl na gorze,
ceny butli ostatnio sa wysokie, a zewnetrzne sa jeszcze drozsze, wiec takie rozwiazanie nie zacheca cenowo,
jednak dobrze, ze przynajmniej rozmiar sluszny, wyglada na 630/220 wiec ~55L da niezly zasieg
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kombi '99 21U 1.6GSI >> 1.4GLI 16V
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 13, 2023, 18:05:43 pm »

Online ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 339
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Kolejny Kombi na forum, super!
Kolor nieczęsto spotykany na kombi w cywilu (kolor 21U to kolor radiowozów), czy to aby nie ex.policjant?

Widzę, że podobny pomysł miał użytkownik ceva  ;>.
Tak, tylko nieco bardziej radykalny bo 4x4.  <cwaniak2>

Centralny zamek masz też przy klapie bagażnika? To jest może fabryczne akcesorium? Co za siłownik masz zamontowany przy zamku tylnej klapy?

wyglada na 630/220
Raczej wysokość max 180/190, wyższa butla wymaga podniesienia podłogi bagażnika, a na zamieszczonym zdjęciu nie widać aby miała wystawać ponad poziom podłogi.

Odp: Kombi '99 21U 1.6GSI >> 1.4GLI 16V
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 13, 2023, 18:16:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Raczej wysokość max 180/190, wyższa butla wymaga podniesienia podłogi bagażnika, a na zamieszczonym zdjęciu nie widać aby miała wystawać ponad poziom podłogi.
ma przeciez styropian ~5cm
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kombi '99 21U 1.6GSI >> 1.4GLI 16V
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 13, 2023, 18:23:11 pm »

Online ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 339
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Raczej wysokość max 180/190, wyższa butla wymaga podniesienia podłogi bagażnika, a na zamieszczonym zdjęciu nie widać aby miała wystawać ponad poziom podłogi.
ma przeciez styropian ~5cm

Styropian ten wygląda na fabryczny, czyli ~30mm i w granicach tego tyle wystaje z wnęki butla o wysokości 180mm. Czyli mieści się pod fabryczną podłogą bagażnika w kombi, w C+ i A+ nieco podnosi dywanik bagażnika.
« Ostatnia zmiana: Listopad 13, 2023, 18:25:16 pm wysłana przez ceva »

Odp: Kombi '99 21U 1.6GSI >> 1.4GLI 16V
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 13, 2023, 18:50:38 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 603
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Gratulacje. Sam bym chętnie przytulił kombiaka  :] Powodzenia w modach.


Odp: Kombi '99 21U 1.6GSI >> 1.4GLI 16V
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 13, 2023, 19:31:07 pm »

Offline Conrado967

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 65
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Atu 1.8 16V
    • GTA Polish Mods
takie mocowanie butli jest bardzo wiotkie i butla bedzie podskakiwala,

Wiem, że to mocowanie szału nie robi. Jak zdobędę mocowanie na zasadzie obejmy to podmienię.


Tak, tylko nieco bardziej radykalny bo 4x4. 
Też mi się marzy przeszczepienie napędów od Nivy, na wzór Kombi 4x4. (Btw, na YT jest gościu co zrobił dwa takie fiaty, ale w sedanie https://www.youtube.com/watch?v=wdpkydeBiWo). Po prostu wiem, że póki co nie mam co nawet się rozpisywać o takich modach, bo brak czasu i przede wszystkim miejsca na takie akcje.

Nie jest to expolicyjny, od początku w prywatnych rękach, patrząc po karcie pojazdu.

Centralny nie ma przy klapie i jego dołożenie będzie to jeden z kolejnych modów. Ze względu na przemieszczenie rejestracji na klapę, prawdopodobnie przerobię klamkę na taką, a la Volvo, w rączce, lub obok tablicy rejestracyjnej jak we Fiacie Regata kombi. Mam drugą klapę do rzeźbienia.

Mogłem od razu napisać, że to butla LPG 630/200 - 47l, do pełna tankuje się 40litrów co przelicza się na około 350km przy spalaniu 11-13l/100 po mieście, z butem cały czas w podłodze.
Będzie dołożona jeszcze jedna warstwa styropianu aby zniwelować niewielki garb. Na średnice, jak widać pasuje idealnie, zostawiając tylko tyle miejscu aby jakąś gumę tam dać.

Gratulacje. Sam bym chętnie przytulił kombiaka   Powodzenia w modach.

A dziękuje!

PS: Nie chwaliłem się tu, ale miałem jeszcze od grudnia 2021 do lipca 2022 jeszcze jedno Kombi z 99 roku:
ExZłombolowiec, byłem chyba trzecim właścicielem po złombolu. Stan blacharski, był taki jakby go z rzeki wyłowili. No niestety nie rokował na cokolwiek, nie było tam zdrowego elementu, brak progów (dosłownie nie było tego elementu łączącego próg wewnętrzny z zewnętrzym. Wrzucam fotkę podłużnicy. Długo się nim nie nacieszyłem, ale trochę klamotów z niego się przydało do Atu i teraz do Kombi jeszcze ;).
Miał naklejkę ze zlotu Samochody Made In Poland na klapce, którą sobie zachowałem, ze względu na sentyment do tego forum.


Na oponkach 195/65 r15: (przód 195/60)
« Ostatnia zmiana: Listopad 13, 2023, 19:33:17 pm wysłana przez Conrado967 »

Odp: Kombi '99 21U 1.6GSI >> 1.4GLI 16V
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 13, 2023, 20:48:31 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Raczej wysokość max 180/190, wyższa butla wymaga podniesienia podłogi bagażnika, a na zamieszczonym zdjęciu nie widać aby miała wystawać ponad poziom podłogi.
ma przeciez styropian ~5cm
Styropian ten wygląda na fabryczny, czyli ~30mm i w granicach tego tyle wystaje z wnęki butla o wysokości 180mm. Czyli mieści się pod fabryczną podłogą bagażnika w kombi, w C+ i A+ nieco podnosi dywanik bagażnika.
fabrycznie to w plusach nie bylo styropianu, tylko przetloczenie w wykladzinie bagaznika na kolo zapasowe,
mam u siebie butle 630/225 i wlasnie ~5cm styropianu przydaloby sie, by podniesc podloge na tyle, zeby ta wykladzina dobrze lezala,
dlatego zasugerowalem sie tym styropianem


Też mi się marzy przeszczepienie napędów od Nivy
tylko po co taka rzezba - przerost formy nad trescia,
jezdzic jak prawdziwa terenowka to i tak nie bedzie, a z drugiej strony, jezeli chcesz kombiakiem przejezdzac lesne bezdroza to najwazniejsze wlasciwosci na takie tereny to przeswit i opony,
duzy przeswit mozna dosc latwo uzyskac, a co do opon to swego czasu na serio myslalem nad czyms takim:
https://allegro.pl/oferta/opona-165-70-r14-traktorek-siewnik-jodelka-13588115445
https://allegro.pl/oferta/195-65r15-traktorek-siewnik-jodelka-9527422768
https://allegro.pl/oferta/6-50-80r14-tm-as-agro-farmer-14464538316

w sumie to nadal mysle nad taka opcja jako opony zimowe na miasto (by zaskoczyc zaskoczonych drogowcow ;>) i gdybym mial wolne cztery stowki to bym bral,
oczywiscie tylko na os napedzajaca i akurat nie do Poloneza,
ale rozwiazanie na pewno bezkompromisowe,

na piaszczyste czy blotne wyprawy swietna sprawa, bierzesz ze soba dwa kola i w razie potrzeby zakladasz,
szkoda ze nie mialem takich kol, gdy zakopalem sie (dwa razy) ROYem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kombi '99 21U 1.6GSI >> 1.4GLI 16V
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 13, 2023, 21:23:21 pm »

Online ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 339
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
fabrycznie to w plusach nie bylo styropianu, tylko przetloczenie w wykladzinie bagaznika na kolo zapasowe,
Owszem, ale Kombi wyłamuje się z tego schematu i wręcz cofa do czasów sprzed Plusa posiadając równą podłogę bagażnika do puki nie rozłoży się kanapy.

Odp: Kombi '99 21U 1.6GSI >> 1.4GLI 16V
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 13, 2023, 23:26:41 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mialem kiedys Kombi i w sumie nie zwrocilem uwagi - smierdzialo benzyna jak w Atu, wiec myslalem ze caly bagaznik jest wylozony jak w Atu  :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kombi '99 21U 1.6GSI >> 1.4GLI 16V
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 16, 2023, 09:48:54 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Fajny Kombi(ajn), też ostatnio rozważałem rozszerzenie parku maszynowego, nawet oglądałem jednego C+ 46U ale zrobiłem się chyba zbyt wybredny... przybyłem, zobaczyłem i podziękowałem :P

W temacie butli, u siebie mam 630/200 i podniesioną podłogę w Atu poprzez 2 warstwy styropianu z Caro (http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=32726.msg798639#msg798639), a co do mocowania butli i rzekomego jej podskakiwania - to również mam zrobione w ten sam sposób od prawie 10 lat i nie stwierdziłem żadnych problemów z tym rozwiązaniem. Nie twierdzę, że nie będzie podskakiwać na wybojach, ale zwyczajnie ja tego nie zauważam ;)
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Kombi '99 21U 1.6GSI >> 1.4GLI 16V
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 16, 2023, 14:47:43 pm »

Offline kliper

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
    • Bosch 97 -> 1.4
W razie czego trochę gruzu do bagażnika i będzie ok. Kombi w sumie trochę do tego służy.

Odp: Kombi '99 21U 1.6GSI >> 1.4GLI 16V
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 21, 2023, 00:45:54 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
- instalacja lpg z Atu trafi prawdopodobnie do Kombi,

Z tym bym się zastanowił .Kupił bym sobie 2 instalacje przód używkę nie bebeszył ATUwy. Najwyżej zmienił wtryski i parownik . LPG nawet w aucie zlotowym to fajna sprawa zwłaszcza jak masz na 2 koniec Polski jechać ;-) Z resztą w razie awarii układu paliwowego masz alternatywę jakąś.
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Kombi '99 21U 1.6GSI >> 1.4GLI 16V
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 13, 2024, 18:19:50 pm »

Offline Conrado967

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 65
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Atu 1.8 16V
    • GTA Polish Mods
Mały update z mojego aktualnego środka transportu.

Wpadły nowe hebelki z Palio, które wcześniej jeździły w Atu:

Malowanie a la Dubai style  <rotfl2>



Tarcze rotinger: RT 2531-GL
Klocki: Lucas (jakiś leżak magazynowy się trafił): GDB1341
Zestaw naprawczy zacisków: AUTOFREN D43282S

Zaciski nie są tak Plug and play jak to zwykle się mówi w tym kontekście. Przynajmniej w moim przypadku trzeba było podłożyć około 4mm podkładki pod jarzmo zacisku, aby wycentrować tarczę w zacisku, a co za tym idzie fabryczne śruby 35mm nie wystarczają. Należy zastosować minimum 40mm lub dłuższe - jest miejsce do tarczy.
Poza tym tarcza Fiata centruje się po otworze centralnym, a w Polonezie po zewnętrznej krawędzi flanszy piasty. Więc aby wycentrować taką tarczę należy albo dorobi pierścień do tarczy albo pierścień centrujący, trochę jak do felgi 59.1 -> 58.1. Ja mam jeszcze w planach zastosować śrubę stożkową, zamiast domyślnych pinów mocujących tarcze.


Przy okazji wymienione zostały końcówki drążków i sworznie, które zaadaptowałem z mojego byłego Caro - i cóż. Ostatni raz taki recykling uskuteczniam. Zdecydowanie niewspółmierne oszczędności w stosunku do czasu jaki poświęciłem, a w zasadzie kolega Mateusz, na rozruszanie łączników. Wymieniłem gumki na nowe i uzupełniłem smar.


Ze  sworzniami to też była gehenna. Auto miało już wymienione kiedyś sworznie, ale o ile ułatwienie było, że nie było już nitów, a śruby okręcały się niemal w palcach, tak wybicie czopów sworzni było masakrą. Pierwszy raz mi się trafił taki uparty egzemplarz. Bez szlifierki nie poszło. Poza tym jeden czop rozwiercałem. Podejrzewam, że gdybym miał palnik, to by poszło łatwiej.
Dolne sworznie: FAG 825 0187 10
Górne sworznie - miałem z półki jakieś nigdy nie założone ;)





Po pokonaniu wszystkich trudności kombi przynajmniej skręca i hamuje.

W między czasie udało się trochę poślizgać  :d...



i pojeździć po lasach :).


Teraz pora na przygotowanie swapa. Może w marcu uda się uskutecznić podmianę silnika :).

Odp: Kombi '99 21U 1.6GSI >> 1.4GLI 16V
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 13, 2024, 20:25:30 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 603
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Te  tarcze to jakiej są średnicy ? Zaciski widzę są inne od tych które pasują bez problemu. Ze sworzniami też się nawalczyłem kiedyś, ale odkryłem że opalarka i widelec do wybijania sworzni całkiem nieźle dają radę  :] .

Odp: Kombi '99 21U 1.6GSI >> 1.4GLI 16V
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 13, 2024, 21:41:35 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Te zaciski to mi wygladają na Marea (jutro sprawdzę bo mialem takie). I przy nich faktycznie konieczny jest dystans 6 mm.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Kombi '99 21U 1.6GSI >> 1.4GLI 16V
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 15, 2024, 10:36:18 am »

Offline Conrado967

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 65
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Atu 1.8 16V
    • GTA Polish Mods
Tarcza ma 257mm, kupowałem pod Palio 1.9 JTD, ale jak widzę Marea ma takie same. Dzięki za info, człowiek na czymś jeździ i nawet nie wiem co ma :D

W takim razie możliwe, ze dlatego nie pasował tłoczek z zestawu naprawczego. Klocki również nie siedzą idealnie - będzie trzeba je wymienić, bo myślałem, że ten typ tak ma.

Odp: Kombi '99 21U 1.6GSI >> 1.4GLI 16V
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 15, 2024, 12:46:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tloczek nie pasuje, bo ma za mala srednice do tych zaciskow ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.