Autor Wątek: Kulejący GSi  (Przeczytany 8545 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kulejący GSi
« dnia: Grudzień 04, 2023, 17:54:06 pm »

Offline Husarz1988

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Witam, jestem tu nowy. Mam zagadkę z polonezem GSi, 70 tys przebiegu. Silnik coś kuleje, potrafi go szarpnąć, ma dość ciężko z odalaniem, uważam że brakuje mu trochę mocy (jedzie max 155, gli już więcej wyciągne) nie rowno wydaje spaliny. Zastanawiam się czy to może być wytarty wałek rozrządu, czy może cewka ? Wymianiałem świece przewody, filtry. Poprzedni właściciel jeździł nim na olej 5w40. Ktoś coś mi podpowie ?

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 04, 2023, 17:55:30 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4670
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Zrób pomiar kompresji. Być może to ten słynny wałek.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 04, 2023, 18:05:10 pm »

Offline Husarz1988

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Podobno jak krzywki wytarte na wydechowym to kompresję i tak będzie miał ? Druga sprawa to jak zdrowy silnik to ciśnienie powinien mieć na tłokach w granicach 12 / 13 dobrze wydaje mi się?

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 04, 2023, 18:50:56 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1167
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
A może cewka już pada, przebicie lub gubi zapłon,  może regulator ciśnienia paliwa też już pada, może pompka paliwa już nie daje odpowiedniego ciśnienia. No trochę do badania jest. A najlepiej jakbyś udał się do kogoś kto zna GSI od podszewki. No i słynny wałek też już może padnięty jest. Może wtryski zabrudzone.

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 04, 2023, 19:24:40 pm »

Offline Husarz1988

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Jak sprawdzić regulator ciśnienia paliwa? Cewke zeby sprawdzić to chyba trzeba by drugą założyć ? Pompa paliwa wymieniona bo przestała działać

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 04, 2023, 19:26:30 pm »

Offline Husarz1988

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Zna się ktoś w woj. Łódzkim na polonezach ?

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 04, 2023, 19:49:48 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Jak sprawdzić regulator ciśnienia paliwa?
Manometr na trójniku przed listwą wtryskową. Na wolnych ciśnienie paliwa ma być jakieś 2,6 bara, przy gazie w podłodze 3 bary. Tyle samo ma też być po odpięciu podciśnienia od regulatora ciśnienia paliwa.
LPG rozumiem, że wóz nie posiada?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 04, 2023, 21:01:09 pm »

Offline Husarz1988

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Nie ma i nigdy nie miał LPG. Dziwię się że przy tak małym przebiegu, po użytkowaniu przez dziadka tak slabo ten silnik pracuje.  Wydaje mi się że dla GSI predkosc 160 powinna być osiągalna, zwłaszcza dla niezjezdzonego pojazdu

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 04, 2023, 22:06:55 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
po użytkowaniu przez dziadka tak slabo ten silnik pracuje.
Nic tak nie mordowało OHV-ek jak dziadkowie i ich styl jazdy niczym dieslem...
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 04, 2023, 23:33:50 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4670
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Dokładnie tak jak napisałeś Sławek, do tego trzeba dodać obowiązkowy olej 15W40 do silnika z hydro bo "taki lał do fiata", no i mamy przepis na nieszczęście. Widziałem tak zajechanego plusa z przebiegiem nieco ponad 40 tysięcy km. Ale tutaj autor napisał o 5W40, więc nagar (pod warunkiem wymiany oleju na czas), raczej odpada.

A co pomiaru kompresji, zawsze to jest jakaś wskazówka, idealne silniki mają po 13 na każdym garze, a trochę "wyjechane" które mierzyłem (ofc na hydro), miały kompresję w granicach 8-10.

Trzecia sprawa, auta po dziadkach są bardzo często zamulone. W paru przypadkach (np. z niedawno opisywaną Wołgą kumpla), płukanka + nowy olej + świeże paliwo + czyszczenie gaźnika i pojeżdżenie mocno ożywiło ten silnik. Może dziadek lał sobie paliwo na raz na rok do pełna, i potem z tym bełtem bez oktanów jeździł, i być może faktycznie zakleiło wtryski. Tym bardziej, że paliwo "E5" też nie jest długowieczne i już raz po tym badziewiu musiałem czyścić wtrysk, jak długo w zbiorniku była stara benzyna.

Długo nim jeździsz?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 04, 2023, 23:47:25 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 05, 2023, 08:42:54 am »

Offline Husarz1988

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Tak było jak piszesz, dziadek tego GSi zaniedbał i osłabił. Teraz moje zadanie by go przywrócić do fajnego stanu. Potrzebne Wasze porady. Jak nim wracałem to miał spalanie stukowe, wyło w silniku przy większych obrotach (charakterystycznie jak przy spalaniu stukowym)  Zalałem swierzą 98 i ten problem wyeliminowałem. Oczywiście zrobiłem płukankę, nowy olej, pojeździłem nim po trasach z v max prędkościami (155 v max, uważam że jak na GSi to słabo, mam rację?) Tak zrobiłem nim ze 500 km i silnik nadal kuleje. No i szukam. Mam go pół roku

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 05, 2023, 09:34:05 am »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1167
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
A  może wydech przytkany, szczególnie katalizator jak jeszcze jest. Wtedy spada moc  i ogranicza prędkość max. Bo zdażyło się widzieć katalizator tak przytkany, że tylko z 20%  dziurek miało przejście. Reasumując, zacznij od pomiaru ciśnienia sprężania w poszczególnych cylindrach, oczywiście najpierw na sucho, a drugi pomiar z próbą olejową. To może wykazać jak jest . Oczywiście zapisujemy poszczególne pomiary i analizujemy. Może coś wyjdzie , że brak mocy. No trochę szukania jest , żeby wreszcie autko był w zadowalającym stanie.

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 05, 2023, 09:52:18 am »

Offline Husarz1988

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Był przepalony środkowy tłumik, wymieniłem. Katalizstro jest ok. Zacznę od sptawdzrnia ciśnienia na tłokach

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 05, 2023, 20:55:30 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6586
  • Płeć: Mężczyzna
Co tu deliberować. Jak nie wałek ani zapłon to ciśnienie paliwa albo wtryski.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 05, 2023, 21:02:44 pm »

Offline Husarz1988

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Sprawdzę ciśnienie na tłokach, sprawdzę ciśnienie na regulatorze ciśnienia paliwa, jak tu będzie ok to znaczy że wałek,  chyba że jeszcze cewka, ale nie mam pomysły jak ją sprawdzić a kupować w ciemno drugo to może się okazać nie potrzebny wydatek.

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 06, 2023, 00:54:37 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4670
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Cewka raczej albo działa, albo nie działa wcale. Nie sądzę, żeby ona miała aż taki wpływ na v-max. Nie ma co wymieniać pół auta na ślepo, zrób pomiary.

Skoro było stukowe, to mocno stare paliwo musiało tam być (E5 już po pół roku ładnie traci oktany), może zdążyło już przytkać coś, zamulić wtryski.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2023, 00:57:09 am wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 06, 2023, 07:53:41 am »

Offline Husarz1988

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Było stare paliwo, gość od którego kupowałem przez ostatnie lata nie wymieniał oleju, auto tylko jeździło na przeglad. Wtryski jak sprawdzę?

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 06, 2023, 12:29:03 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4670
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Patrząc przez otwór korka oleju, pod pokrywą zaworów masz czysto, czy nagar?

Chyba jedynie wymontować i spróbować wyczyścić. Teraz mi się przypomniało, że ktoś chyba niedawno na forum miał bardzo podobny problem, i czyszczenie wtryskiwaczy rozwiązało problem. Nie mogę sobie tylko przypomnieć, w którym miejscu był ten temat.

edit: znalazłem: http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=52777.0
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2023, 12:31:15 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 06, 2023, 13:05:44 pm »

Offline Husarz1988

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Nagar. Wtryskiwacze też sprawdzę, przeczyszczę.

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 06, 2023, 13:19:36 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4670
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No to jak po niby 5W40 zrobił się nagar, (jeśli gość nie tworzy bajek) to pewnie miał wymianę oleju ten samochód... jedną, lub dwie  ;> Pewnie tak jak mój abimex jak go kupowałem, 74 tysiące przebiegu i aż dwie wymiany oleju od nowości. Panie, ale za to 10W40!  <rotfl2> W ten sposób łatwo doprowadzić silnik do ruiny, nawet przy niskim przebiegu. 

Zacznij od wtrysków, jeśli są czyste, to pomiar kompresji, i dalej można coś gdybać. Może jeszcze pierścienie są zaklejone syfem.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...