Autor Wątek: Kulejący GSi  (Przeczytany 8551 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 30, 2023, 15:11:50 pm »

Offline Husarz1988

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Jak otwrze żarówka 21W ?

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 30, 2023, 15:51:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Jak otwrze żarówka 21W ?
diamentem <hahaha>

zarowka ma sluzyc jako opornik wpiety szeregowo z wtryskiwaczem przy zasileniu 12v,
nie musi byc 21W, moze byc 5W
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #42 dnia: Grudzień 30, 2023, 17:42:53 pm »

Offline Husarz1988

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Sprawdziłem, wtryski puszczają mgłe, żaden nie leję. Więc układ zasilana raczej Ok. Ogólnie to dalsze prace, bardziej skąplikowane to do mechanika muszę dawać. Za wszelką pomoc Wam forumowicze dziękuję. Tak z ciekawości Wam powiem że mechanicy nie chętnie podchodzą do prac przy polonezie. Może ten silnik  tak musi pracować jak pracuje, jak to się mówi z gowna miodu nie ukręcisz. Może kiedyś nagram filmik i sami zobaczycie.

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 30, 2023, 19:32:04 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2083
Jak zakładasz, że mechanik rozwiąże problemy Twojego Poloneza ... to równie dobrze możesz grać w lotka. Na rynku jest bardzo mało ludzi, którzy ogarniają technologię OHV i jeszcze mniej, która chce tego dotykać. Lepiej wymienić 300 zestawów klocków ;)
To kombo słabej/braku OBD i do tego mix dziwnych rozwiązań jak hydraulika w silniku z regulacją zaworów.

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 30, 2023, 20:23:30 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Czy silnik wydaje jakieś niepokojące dźwięki podczas pracy?Może ktoś wsadzał łapy w regulację "hydrauliki" i coś spartolił? (tak, da się to zrobić)

W jakim regionie urzędujesz?Może ktoś by miał blisko do Ciebie i pomógł, na żywo zawsze lepiej ;)

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #45 dnia: Grudzień 30, 2023, 21:16:06 pm »

Offline Husarz1988

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Co do mechaników to się zgadzam, nie chcą się w to pchać bo mało popularne autp, bo dużo roboty, słaba jakość podzespołów itd. Zauważyłem że z tyłu silnika (między silnikiem a grodzią od kabiny) gdzieś wydaje spaliny. Trzeba będzie komuś to dać. Ktoś w Łódzkim chętny ? V max teraz po przejzeniu wtrysków 158.

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #46 dnia: Grudzień 30, 2023, 21:28:08 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Nagraj jeszcze filmik jak on pracuje na wolnych obrotach.
Dużo nim jeździłeś po wymianie świec i tych innych zabiegach? Jak mało to spróbuj mu jeszcze wykasować korekty poprzez odpięcie aku na 15 min. A później zostawić go odpalonego do włączenia wentylatorów.
Ciśnienie paliwa zmierzyłeś?

V max teraz po przejzeniu wtrysków 158
I chyba nic więcej nie wyciągniesz. Jak na nalot 70k km to ten silnik ma taką sobie kompresję (podobną ma mój brat w kombi z nalotem prawie 300k). Owszem GSI poleci więcej ale to są naprawdę zdrowe silniki które takie wyczyny robią.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #47 dnia: Grudzień 30, 2023, 22:20:19 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
W pierwszym poście Pisałeś, że ma problem z odpalaniem-dotyczy zimnego silnika czy za każdym razem?

Tak jak pisze Sławek, nagraj jego pracę, najlepiej odpalanie i jazdę, no i żeby można było dźwięk usłyszeć (może ktoś coś wyłapie)

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #48 dnia: Grudzień 30, 2023, 22:22:21 pm »

Offline Husarz1988

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Dużo nie jeździłem po tym wszystkim, ze 200 km wszystkiego, ale duzo pracował na wolnych obrotach do włączenia wentylatora. Nie zmierzę ciśnienia paliwa, nie mam jak, a mechanik nie chce, zakładam że tu też będzie git bo nowa pompka jest. Zastanawia mnie, ciekawi po co od przewodu/ rury idącej od filtra powietrza do przepustnicy idzie trójnik i dwie rurki dołem poprowadzone jedna mała druga duża i idą do przepustnicy, po co te dwie dołem dodatkowo rurki?

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #49 dnia: Grudzień 30, 2023, 22:25:56 pm »

Offline Husarz1988

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Tak, miał ciężko odpalić na zimnym, zobaczę jutro jak po wyjęciu tych wtrysków będzie. Moje spotrzezenie przy odkręcaniu i I przykręcania listwy wtryskowej są takie że ta druga śrubka od kabiny to jest mega ciężka do przykrecenia spowrotem. Kolektor ogranicza ruch by ją wkręcić, ze 3 h z nią walczyłem.

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 30, 2023, 22:30:26 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
a mechanik nie chce
Czizas... jak podstawowa diagnostyka jest dla niego problemem to daj sobie spokój z tym mechaniorem - szkoda kasy i czasu...

Zastanawia mnie, ciekawi po co od przewodu/ rury idącej od filtra powietrza do przepustnicy idzie trójnik i dwie rurki dołem poprowadzone jedna mała druga duża i idą do przepustnicy, po co te dwie dołem dodatkowo rurki?
To jest jakieś podciśnienie do odmy. Nie upatrywałbym problemu tutaj.

Tak, miał ciężko odpalić na zimnym, zobaczę jutro jak po wyjęciu tych wtrysków będzie. Moje spotrzezenie przy odkręcaniu i I przykręcania listwy wtryskowej są takie że ta druga śrubka od kabiny to jest mega ciężka do przykrecenia spowrotem. Kolektor ogranicza ruch by ją wkręcić, ze 3 h z nią walczyłem.
Ale odpalasz bez dodawania gazu? Bo już ktoś w innym wątku opisywał problem z odpalaniem a się okazało, że dodawał gazu przy odpalaniu.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 30, 2023, 23:07:04 pm »

Offline Husarz1988

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Tak, bez dodania gazu odpalam.

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 30, 2023, 23:16:15 pm »

Offline Husarz1988

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 30, 2023, 23:19:18 pm »

Offline Husarz1988

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Tak pracuje, może i trochę się poprawiło ale gdzieś w 100 % nie cyka jeszcze.

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 31, 2023, 14:05:09 pm »

Offline Husarz1988

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Póki co swojego zostawiam, tak chyba musi być. W kosztowne remonty silnika i szukanie nowego drugiego wałka rozrządu nie che mi sie bawić. Podsumowując ten typ tak ma. Teraz do Was pytanie o Waszą opinię, co o tym sądzicie https://m.youtube.com/watch?v=aOnnEUxexfQ&pp=ygURUG9sb25leiBnc2kgdiBtYXg%3D

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 31, 2023, 14:17:41 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Czerwony najszybszy xD

Bywały takie jednostki GSI, które licznik zamykały a 180 dla sprawnego GSI to żaden problem.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 31, 2023, 14:29:43 pm »

Offline Husarz1988

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Czy może zakłamanie licznika ? Często jest tak że licznik pokazuje 170 a GPS faktyczną prędkość pokazuje 160. Ale skoro mówicie ze 180 dla zdrowego gsi jest osiągalne to spoko. Taki musi mieć pewnie dobre ciśnienie na tłokach

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 31, 2023, 14:55:44 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
https://youtube.com/shorts/yQp78MUqN6E?feature=shared
Na wolnych ładnie pracuje, nie miałbym uwag.

Czy może zakłamanie licznika ?
Na filmiku? Oczywiście. Przy standardowych kołach i moście 3.9 przy 5k rpm na V biegu powinien gnać jakieś 176 km/h. Ale trzeba przyznać, zdrowe GSI.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 31, 2023, 17:24:59 pm »

Offline Husarz1988

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Jedna aktualizacja do mojego GSi; ma się na życie bo dziś już 165 v max. Moja teoria jest taka, że poprzedni właściciel (dziadek) zamulił auto i teraz następuje proces odmulania. Pojeżdżę, nim, przegazuje i może będzie jeszcze lepiej bo taka jest tendencja. Dzięki forumowicze za uwagę i rade <ok> <spoko>

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 01, 2024, 16:30:00 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6586
  • Płeć: Mężczyzna
Auto które jest mało i powoli jeżdżone zawsze ma muła póki się go dobrze nie wygrzeje.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E