Autor Wątek: Współpraca polonezów z nowym paliwem E10  (Przeczytany 3392 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Współpraca polonezów z nowym paliwem E10
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 19, 2023, 17:24:53 pm »

Offline Piter003

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 68
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
Witam wszystkich
Ja od dwóch lat jeżdżę na E10 ( Szwecja ) i nic się nie dzieje . Jedyna moja obawa to korozja ,obecnie nie zaobserwowałem jej na żadnych elementach .

Odp: Współpraca polonezów z nowym paliwem E10
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 19, 2023, 21:06:58 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2083
A zostawiasz go na dłuższe postoje ?

Odp: Współpraca polonezów z nowym paliwem E10
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 20, 2023, 11:56:29 am »

Offline Piter003

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 68
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
W zimie stoi w garażu , czasami go uruchamiam . Jedyny jaki pojawił mi się problem ( walczę od maja ) to zły skład mieszanki ( ale to raczej nie wina tego paliwa ) , ponieważ wcześniej jeździł i jeździ nadal , pali bez problemu .

Odp: Współpraca polonezów z nowym paliwem E10
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 20, 2023, 13:26:51 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Żeby się nie okazało,że to jednak przez paliwo
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Współpraca polonezów z nowym paliwem E10
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 20, 2023, 18:10:06 pm »

Offline Piter003

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 68
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
Nie wykluczam takiej myśli , teraz będę tankował 98 i testował . Napisałem w innym poście o moim problemie ( bo już wymieniłem wszystkie elementy, czujniki , sondy itp) i nadal zły skład , więc zostaje zmiana paliwa , zobaczę .

Odp: Współpraca polonezów z nowym paliwem E10
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 21, 2023, 20:53:28 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6586
  • Płeć: Mężczyzna
W zimie stoi w garażu , czasami go uruchamiam . Jedyny jaki pojawił mi się problem ( walczę od maja ) to zły skład mieszanki ( ale to raczej nie wina tego paliwa ) , ponieważ wcześniej jeździł i jeździ nadal , pali bez problemu

Jeżeli pracuje prawidłowo to może tak być, że ECU się orientuje że przy 10% etanolu mu mało i leje więcej paliwa żeby sobie z tym poradzić ale kosztem składu spalin.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Współpraca polonezów z nowym paliwem E10
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 04, 2024, 00:14:57 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4670
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
To by miało sens. Stąd też problemy w tym temacie kolegi ze Szwecji:

http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=52668.0

Cytuj (zaznaczone)
Alkohol ma AFR 11:1, natomiast benzyna 14.7:1. Zwiększenie ilości alkoholu powyżej 5% tworzy wyraźnie uboższą mieszankę a komputer będzie dawkował więcej takiego paliwa.

https://www.linkedin.com/pulse/benzyna-e10-czy-szkodzi-silnikowi-tomasz-pirowski-q10of

Przy ilości alkoholu do 10%, wydaje mi się, że spalanie może nieznacznie wzrosnąć, ale tutaj już musimy poczekać na kogoś, kto przeprowadzi testy. Faktycznie, różnica w AFR jest na tyle ogromna (LPG ma AFR w okolicach 15.5, więc na zwykłej instalacji na sondzie lambda, czyli II generacji jak u mnie), auto jedzie na mieszance wzbogaconej względem benzyny, co nie ma większego wpływu na silnik, natomiast w drugą stronę przy benzynie E10 już to zadziała gorzej.

Wniosek jest jeden - auto nie będzie jeździć lepiej, ciekawe, czy to będzie miało aż taki wpływ, żeby np. spowodować spalanie stukowe w gaźnikowym fiacie 125p, czy polonezie, które mają ustawione parametry "na sztywno". Choć jak wcześniej wspominałem, bardziej bym się przejmował krótszym okresem trwałości tego paliwa.

Generalnie - super sposób, żeby ubić fabryczny, sprawny samochód na przeglądzie za nieprawidłowy skład spalin.  <blee> Mnie jeżdżącym na LPG teoretycznie nie sprawi to paliwo problemów, poza koniecznością częstszego tankowania, ale osobom jeżdżącym tylko na PB, może to trochę namieszać w najbliższym czasie. A jak będzie, dowiemy się pewnie dopiero, kiedy paliwo E5 zniknie ze stacji na dobre.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2024, 00:20:43 am wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...