PF nie zużywał więcej oleju od PN
Polemizowałbym z tym. Mam inne doświadczenia. Bez powodu oringów na uszczelniacze nie wymienili, oringi są mniej trwałe i łatwiej puszczają olej. Szczególnie, jak zamontujesz jakieś pierwsze z brzegu ze sklepu, często nieodporne na olej - miałem takie, które rozpuszczały się po miesiącu. Spróbuj poszukać oringów silikonowo-kauczukowych (najczęściej czerwone), lub z FPM/vitonu (koloru brązowego). Do tego, wałek rozrządu w kadłubie nie oznacza, że pod pokrywą zaworów jest mało oleju podczas pracy silnika. Spróbuj odkręcić korek oleju podczas pracy silnika - widać gołym okiem, jak olej chlapie na wszystkie strony
.
Przejeździsz, zobaczysz - zawsze można z czasem zmienić głowicę na tą od poloneza, jeśli będzie wcinać olej. Ja przynajmniej miałem taki plan w 125p, ale wybrałem lepszą opcję - wymieniłem cały silnik na 1.6 z poloneza (miałem 1300).
OLO, ciekawy artykuł i fajnie wszystko wytłumaczone. Przy okazji wspomnieli o dobrych modyfikacjach, jak i o bezsensownej rezygnacji z wkładki termicznej w tłokach i zwiększeniu luzu, przywróconej dopiero w silnikach caro (wraz z ponownym zmniejszeniem luzu).