Autor Wątek: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----  (Przeczytany 40718 razy)

0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #560 dnia: Listopad 11, 2024, 19:11:38 pm »

Online Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5229
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
    Te wtryskiwacze nie będą za małe?
nie
Aha, ok. Czyli do GSI są dobre, to git, ale np. gdybym jednak zdecydował się na montaż do rovera, to rozumiem, że powyżej 1,6 nie obsłużą? Na razie tego nie robię, wyjąłem tylko tą instalację, bo dosłownie na ostatnią chwilę przed lawetą, dogadałem się z nim, że "jednak mogę sobie to wszystko zabrać" i targałem to na godziny przed jego przyjazdem. Ale najważniejsze, że jest.
nie trzeba podlaczac sondy, ale gdy podlaczysz to masz podglad na mieszanke,
sonda nie jest brana pod uwge pod wzgledem regulacji przez sterownik gazowy
Schematy, które pobrałem, pokazują jakby trzy opcje podłączenia. Na jednym było tak, jak w toyocie, że tylko wtryski, masa i zasilanie stałe (bez podłączania plusa po stacyjce), a na drugim było opisane jako opcja 1 do cewki, lub opcja 2, do lambdy, ale każde osobno, bez łączenia tego jednocześnie.
moze sobie liczyc predkosc obrotowa silnika po czestotliwosci wtryskow, ale w takim rowerku to moze sie pogubic przez dotryski,
podlaczenie do cewki zaplonowej pozwala uzyskac stale i pewne zrodlo predkosci obrotowej,
z wtryskow moze tez brac sygnal zalaczenia zaplonu, wiec czasami instalka wylacza sie dluzsza chwile po wylaczeniu zaplonu (podtrzymanie na wtryskach benzynowych),
ogolnie to IVgen nie potrzebuje zbyt duzo dodatkowych sygnalow od ECU, bo najwazniejszym jest dla niej czas wtryskow benzyny, a reszte wylicza sobie posrednio,
za to potrzebuje innych sygnalow ze swojej instalacji, takich jak temp. parownika i gazu oraz cis. gazu
W II gen było łączone lambda, cewka impuls, plus stały, plus po stacyjce i tps. Myślałem, że sekwencja jest bardziej "rozbudowana" a tu się okazuje, że nie. Czyli cały myk jest później w strojeniu tego, że niby bierze się pod uwagę mapy silnika na benzynie i według tego się ustawia?
Map sensor na zasilaniu szyny wtryskiwaczy, oczywiście jest, tak samo czujnik w parowniku.
A te wtryskiwacze najlepiej dawać pojedynczo, tak jak były w toyocie? No bo to w sumie mam wszystko gotowe, kwestia dokupienia kawałka wężyka od wtryskiwaczy do dysz, jeśli te by nie wystarczyły.
Naprawdę myślałem, że sekwencja jest bardziej skomplikowana do podłączenia (fizycznie) a to jest prościzna. Najwięcej zabawy jest chyba z ustawieniem.
wielozawory sa rozne, ale do toroidalnych butli o tej samej wysokosci sa takie same np. do butli o wymiarach 580/200 i 650/200 idzie ten sam wielozawor przeznaczony do wysokosci 200-205 30* (taki sam dla wysokosci 200 i 205,bo takie bywaja oraz dla kata 30* w butlach wewnetrznych; dla butli zewnetrznych sa wielozawory 0* lub 180* zaleznie od wysokosci - to juz bardziej skomplikowane)
Czyli najlepiej byłoby wyjąć oba i porównać? Ale wydaje mi się, że obie butle mają tę samą wysokość, tylko po prostu jedna jest mniejsza. 26 litrów i chyba 45 litrów.
Mój wielozawór wygląda jak ten. Tzn, chodzi mi o ten czarny plastik dookoła wskaźnika. U mnie jest wskaźnik ten starego typu, z żółtą i czerwoną skalą poziomu gazu, a w tej małej jest już trochę inny i przykręcony jest ten mały wskaźnik. Ten tu na zdjęciu, wygląda całkiem podobnie i to chyba nawet to samo, a nie wydaje mi się, żeby to u mnie spasowało, ale w sumie, nie przyglądałem się mu na tyle dokładnie. Pamiętam, że w starym żuku, jak mi zakładali gaz (Elpigaz) to butla miała właśnie taki wielozawór i w miejscu tej dużej skali poziomu gazu, przykręcony był właśnie taki mały wskaźnik. Dziwiłem się wtedy, czemu to takie dziwne, bo widziałem wszędzie tylko te starsze typy, ale nie wnikałem. nawet nie pamiętam, czy on miał jakieś wyprowadzenie na przewody (raczej musiał, do rezerwy gazu na przełączniku), czy to był tylko zwykły mechaniczny wskaźnik. Na necie te wskaźniki są różnego typu, koloru i rodzaju. Każda firma pewnie robi swoje, pod dany wielozawór. U mnie jest z zieloną skalą, coś takiego, jak na zdjęciu.

A przy okazji, to coś mi się przypomina, że ktoś chyba pisał o czymś takim, że dało się sparować czujnik na butli z fabrycznym wskaźnikiem poziomu paliwa, który przełączał się na wskazanie poziomu gazu, po przełączeniu na LPG. To już wyższa szkoła jazdy i dobry bajer, coś takiego mieć.
Dobra, znalazłem. W toyocie było coś takiego

W polonezie mam coś takiego, tylko do góry wychodził kabelek do rezerwy gazu

A w zuku miałem takiego mutanta, czyli połączenie starszego z nowszym, ze tak powiem.

Tego jest tyle typów i rodzajów, jakby nie mogli tego ustandaryzować, czy coś. Zasada działania ta sama, a każdy inny.
Przy okazji, ciekawy film odnośnie tych czujników.
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=9wBmFny77-A
« Ostatnia zmiana: Listopad 11, 2024, 19:36:09 pm wysłana przez Buźka »

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #561 dnia: Listopad 11, 2024, 22:12:13 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Podsumowanie weekendu.

Przerobiłem wiązki do rovera, do wtyczki na błotniku podciąnąłem przewód sterowania wentylatorem chłodnicy, na razie tylko jednym. Mam nadzieję, że nie pomyliłem pinów przy ECU silnika :)

Do wiązki po stronie samochodu wplotłem przewody od sterowania sprężarką AC i sygnał startu z presostatu.

Oczyściłem i pomalowałem pas przedni, podstawę akumulatora i wstawioną łatkę. Ku mojemu zaskoczeniu RAL 9006 całkiem dobrze komponuje się z 92U <lol>

Na koniec przerobiłem sterowanie przekaźnika pompy paliwa tak, żeby ząłączał ją sygnał z wiązki ECU, czyli +12V. Podłączyłem sygnał sterowania wentylatorem chłodnicy (na razie jako bajpas włącznika w chłodnicy).

Zamówiłem wygłuszenia.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #562 dnia: Listopad 11, 2024, 22:36:58 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3793
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Trzeba było połączyć wyjście sterowania przekaźnikiem pompy z ecu z przewodem, który idzie do 13 krotnego. Wtedy nic nie trzeba przerabiać.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #563 dnia: Listopad 12, 2024, 00:08:23 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13901
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Na necie te wskaźniki są różnego typu, koloru i rodzaju. Każda firma pewnie robi swoje, pod dany wielozawór.
to tak w skrocie:
na wszystkich zdjeciach masz wielozawory kompatybilne ze wskaznikami - mozesz je mieszac do woli, bo to jest jeden standard,
najprosciej mozesz sprawdzic to tak, ze jezeli srednica "szkielka" zgadza sie z gniazdem na wielozaworze, a uszy pozwalaja wkrecic srubki w otwory, to masz 90% szans, ze wskaznik zadziala z tym wielozaworem,
niezaleznie czy to wskaznik z tylko czujnikiem rezerwy, czy wskaznik pelnego wskazania droga programowa tych kropeczek na centralce LPG

A przy okazji, to coś mi się przypomina, że ktoś chyba pisał o czymś takim, że dało się sparować czujnik na butli z fabrycznym wskaźnikiem poziomu paliwa, który przełączał się na wskazanie poziomu gazu, po przełączeniu na LPG. To już wyższa szkoła jazdy i dobry bajer, coś takiego mieć.
to juz szkola wyzsza, trzeba dorobic uklad, ktory oprocz przekaznika bedzie mial jakis wzmacniacz lub przynajmniej zestaw rezystorow - zaleznie od mozliwosci sterownika LPG,


mozna tez robic rozne mutanty, grzebiac bardziej mechanicznie przy wskazniku na desce niz elektronicznie, ale to temat na odpowiedni dzial
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #564 dnia: Listopad 12, 2024, 00:37:48 am »

Online Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5229
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
najprosciej mozesz sprawdzic to tak, ze jezeli srednica "szkielka" zgadza sie z gniazdem na wielozaworze, a uszy pozwalaja wkrecic srubki w otwory, to masz 90% szans, ze wskaznik zadziala z tym wielozaworem,
niezaleznie czy to wskaznik z tylko czujnikiem rezerwy, czy wskaznik pelnego wskazania droga programowa tych kropeczek na centralce LPG
No i to jest konkretna odpowiedź, dzięki. Sprawdzę to. Myślałem, że "po drodze" w miarę rozwoju technologicznego,zmieniono coś bardziej w zewnętrznej budowie wielozaworów, by stosować takie wskaźniki, ale przecież instalacje sekwencyjne istnieją nie od dziś, a i chyba w lepszych II gen, były podobne bajery.
to juz szkola wyzsza, trzeba dorobic uklad, ktory oprocz przekaznika bedzie mial jakis wzmacniacz lub przynajmniej zestaw rezystorow - zaleznie od mozliwosci sterownika LPG,


mozna tez robic rozne mutanty, grzebiac bardziej mechanicznie przy wskazniku na desce niz elektronicznie, ale to temat na odpowiedni dzial
No to już rzeczywiście czarna magia i przy okazji mokry sen każdego miłośnika LPG. Do tego, to już trzeba mieć "odrobinę" wiedzy, ale jak mówisz, wszystko idzie zrobić, bo nie takie rzeczy ludzie wymyślają. Jak mówi klasyk "ludzie ludzi robią".

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #565 dnia: Listopad 12, 2024, 08:06:17 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Trzeba było połączyć wyjście sterowania przekaźnikiem pompy z ecu z przewodem, który idzie do 13 krotnego. Wtedy nic nie trzeba przerabiać.
Myślałem o tym, ale doszedłem do wniosku, że lepiej będzie nie ingerować w wiązkę silnika. Tak czy inaczej z wiązki czy poldorover czy rovera wychodzi +12V. Więc łatwiej było w skrzynce bezpieczników dorobić przewód masowy, niż za każdym razem przerabiać wiązkę silnika (chociaż nie przypuszczam aby dużo było takich przeróbek ;] )
« Ostatnia zmiana: Listopad 12, 2024, 08:12:16 am wysłana przez Gomulsky »

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #566 dnia: Listopad 12, 2024, 09:31:38 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3101
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Ostatnio montowałem barracudy 115 do gsi i dysze rozwiercałem na 1,8mm - działa.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #567 dnia: Listopad 12, 2024, 22:25:09 pm »

Online Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5229
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Ostatnio montowałem barracudy 115 do gsi i dysze rozwiercałem na 1,8mm - działa.
Dzięki za info. Skoro nic nie piszesz, to rozumiem, że wtryskiwacze pojedynczo, nie na listwie?
A z innych spraw, to pogodę mamy jak widać, troszkę "chłodno" się zrobiło, a jako, że jeżdżę teraz sporo polonezem, bo wyrejestrowanie auta, wizyta na złomie itd. to pragnę nadmienić, że wszystkie moje działania skierowane w kierunku poprawy jakości ogrzewania w poldziu, przyniosły oczekiwany efekt. Silnik trochę się zagrzeje i już wieje ciepłym. Termostat trzyma temperaturę przed 90*(+/- 1-1,5 grubości wskazówki) i w aucie robi się naprawdę gorąco. Ja wiem, ze na razie, to żaden sukces, bo jeszcze jest na plusie, ale przed tym wszystkim, już był problem z temperaturą. Teraz przy 70* grzeje tak, jak wcześniej przy 90, więc poprawa jest znacząca. Załamałbym się, gdyby to nic nie dało. Silnik "zagotowany" trzy razy z płukanką w środku, wcześniej niezliczoną ilość razy myty w środku i na zewnątrz na wszelakie sposoby, nagrzewnica najpierw potraktowana płukanką (wraz z silnikiem) a później jeszcze dodatkowo wygotowana w occie. Jedyny minus, to filtr kabinowy, który umieściłem na doprowadzeniu powietrza w miejscu wejścia tunelu pod deską do silnika nagrzewnicy (klima, to niema nigdzie miejsca) powoduje znacznie większe opory w zasysaniu świeżego powietrza i znacznie zmniejsza siłę nadmuchu do wnętrza. Widać to najlepiej, gdy przełączy się na obieg wewnętrzny, to od razu daje mocniej. no ale coś za coś. Powierzchnia filtrowania jest niestety zbyt mała w stosunku do wydajności i rozmiarów wentylatora, ale inaczej się nie da. albo tak, albo kurz w środku i syf w parowniku i nagrzewnicy (co zresztą miało miejsce).

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #568 dnia: Listopad 12, 2024, 22:35:20 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1164
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Michals, dzięki. Ale skoro mówisz, że 3 linki Ci pękły w taki sposób w krótkim czasie, to znaczy, że to pewnie nie jest teflon, tylko plastik. Fabryczne linki wytrzymują i po 20-30 lat... Ja założyłem lin-mota, nabite na nim jest już z 80 tysięcy kilometrów, i chodzi dalej jak nowy.
Tzn, tylko powłoka sie przecierała, a reszta działała, to było gdzieś 2016-2017 rok, wtedy sie wkurwiłem i podjechałem do linmota i wzialem od nich linke z magazynu, wytrzymała do konca auta :p

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #569 dnia: Listopad 12, 2024, 22:41:09 pm »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1752
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
że wtryskiwacze pojedynczo, nie na listwie?
Jedyna opcja w GSI. Znaczy się można by założyć w listwie gdzieś z wierzchu, ale węże do wkrętek wyjdą jakiejś absurdalne długości.




Baracudy 115 powinny obskoczyć do 50 koni na cylinder - wydajność regulujesz ciśnieniem na reduktorze i średnicą dyszy.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #570 dnia: Listopad 12, 2024, 22:54:58 pm »

Online Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5229
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Baracudy 115 powinny obskoczyć do 50 koni na cylinder - wydajność regulujesz ciśnieniem na reduktorze i średnicą dyszy.
No to git. Czyli obskoczą roverka w razie czego.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #571 dnia: Wczoraj o 09:09:07 »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3101
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Ja zamontowałem na górze, tak równolegle do wtrysków benzynowych - sztuka dla sztuki, tam wszystko na mm wychodzi a potem kolektor to trzeba było we dwóch przykręcać :P Chyba zrobiłem to tylko po to, żeby ktoś kto zna temat po otwarciu maski wiedział, że sam montowałem instalacje - żaden zakład by się tak nie pierd... zeby wtryski zamontować hehe
PS. tak sie nie zmieściło i były poprawki, jakby kto myślał, że ma gotowca.



« Ostatnia zmiana: Wczoraj o 09:42:14 wysłana przez Tomasz#1969 »
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .