Autor Wątek: Pytanie o montaż alternatora z plusa.  (Przeczytany 590 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pytanie o montaż alternatora z plusa.
« dnia: Marzec 20, 2024, 19:09:28 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 349
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Witam.
Panowie wstawiamy do kolegi 125p gdzie był silnik 115c silnik gsi z osprzętem plusa.
Kolega uparł się  że chce wstawić alternator z plusa  ale by regulator był jak seryjnie w 125p na fartuchu-czyli wywalić ten regulator na alternatorze i podlaczyc ten fabryczny z fiata.

Pytanie brzmi jak to wszystko połączyć?  Czy wystarczy tem  alternatora odpiąć i już?
 
 

Odp: Pytanie o montaż alternatora z plusa.
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 20, 2024, 19:17:27 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
A czemu się uparł na regulator na błotniku? Co chce na tym zyskać? Jedyna zaleta to szybka wymiana takiego regulatora, ale one się nie psują aż tak często (no, chyba, że magnetti dziadelli). W moim częściej od regulatora lubiła sobie paść dioda, czy szczotki się kończyły.

Jeśli już, to musiałby kupić alternator 9d jezpola RNA-2 i do niego przeciągnąć przewody. A najprościej, niech zostawi sobie "atrapę" na błotniku, a podłączy do instalacji fabryczny...
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Pytanie o montaż alternatora z plusa.
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 20, 2024, 20:11:05 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 349
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Ale on ma regulator na fartuchu nie jerzpola ale jakiś też wspokczesny elektryczny maly. Uparł się i nie da sie mu przetłumaczyć  nawet atrapa.

Odp: Pytanie o montaż alternatora z plusa.
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 20, 2024, 21:18:46 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5098
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Plusowe alternatory ostatnich typów, miały regulatory zabudowane ze szczotkami? Bo nie pamiętam. Jeśli tak, to trzeba by założyć starszy typ, z regulatorem dokręcanym do obudowy. Można do niego wtedy podłączyć taki regulator "na fartuchu". Dziwny ten twój kolega, strasznie zatwardziały. Ten fiat i tak już nie będzie oryginałem, więc o co chodzi?

Odp: Pytanie o montaż alternatora z plusa.
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 20, 2024, 22:19:27 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
Opcja jest wykonalna ale nie opłacalna.
Musisz wywalić z regulatora całą elektronikę. z przewodu D+ połączyć jedną szczotkę, 15 stkę z regulatora podłączyć pod złącze w alternatorze i 67 podłączyć do drugiej szczotki w alternatorze.
Choć pomysł jest absurdalny.
Można zostawić ten regulator z kablami jako atrapę  a podłączyć alternator z plusa normalnie.

Odp: Pytanie o montaż alternatora z plusa.
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 20, 2024, 22:56:13 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5098
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
pomysł jest absurdalny.
Nie bardziej, niż zostawianie "fabrycznego" regulatora.
Można zostawić ten regulator z kablami jako atrapę  a podłączyć alternator z plusa normalnie.
Kolega wyżej pisał, że taka opcja nie wchodzi w grę, bo tamten się uparł, że to ma być na tym regulatorze, ale alternator z plusa. Ciężki pacjent i medycyna jest w tym przypadku bezradna. Przecież niema nic wygodniejszego, niż alternator z zabudowanym regulatorem. Kabel do aku + kabel do kontrolki i finito. Czasem nie rozumiem niektórych ludzi. Ja sobie nawet starego typu alternatory z Żuka poprzerabiałem wszystkie w ten deseń, kupując szczotkotrzymacz nowego typu i przykręcając regulator do obudowy. Coś pięknego. Jeździ mi to w ciągniku i Żuku (w nowszych to było rozwiązanie fabryczne) i mam kilka na zapas plug & play, a ten tu się chce uwsteczniać.

Odp: Pytanie o montaż alternatora z plusa.
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 20, 2024, 23:04:26 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
Głównie chodzi o awaryjność. 90% usterek tego starszego systemu to urwane konektory i słabe połączenia. Więc modyfikacja caro 94 gdzie pojawiła się pierwsza wersja "wszystko w jednym" było krokiem w dobrą stronę.

Odp: Pytanie o montaż alternatora z plusa.
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 21, 2024, 00:41:52 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Regulator na błotniku ma jednak zaletę, którą wymieniłem - szybka wymiana samego regulatora. Może o to temu koledze chodzi. Ale cała masa minusów wcale i mnie nie przekonuje do tego, żeby robić taką rzeźbę. Poza tym, dobre regulatory się nie psują, może kolega nabrał doświadczenia właśnie z magnetycznym mirkiem, albo jakimś innym chinolem udającym regulator, i stąd niechęć do zabudowanych na alternatorze.

Jeśli się nie da wytłumaczyć, to w sumie diodalodz podał sposób. Trzeba rozciąć obudowę regulatora na alternatorze w plusie, wydłubać żywicę czy czym tam on jest zalany, i dolutować się bezpośrednio do szczotek. Ale zabawy będzie co nie miara.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Pytanie o montaż alternatora z plusa.
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 21, 2024, 11:24:42 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Jak jest taki koszerny jeżeli chodzi o fabryczne rozwiązania to niech zakłada alternator ze 115c i wszystko będzie cacy.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Pytanie o montaż alternatora z plusa.
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 21, 2024, 12:09:58 pm »

Online ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 270
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
Jak jest taki koszerny jeżeli chodzi o fabryczne rozwiązania to niech zakłada alternator ze 115c i wszystko będzie cacy.
Bez przeróbki podstawy filtra się nie da.

Odp: Pytanie o montaż alternatora z plusa.
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 25, 2024, 10:20:28 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Z grubsza:
125p i wąskie poldki - altek 44A - szczotki z konektorami i regler wyprowadzony na przewodach na podłużnicę. Mniejsza średnica wirnika i uzwojenia
szeroki caro 55A - szczotki z wyprowadzeniami i regler od 126p na krótkich przewodach na dupce altka. Większa średnica wirnika i uzwojenia
plus 70 A - szczotki z reglerem w jednym module. Wyprowadzona tylko końcóka na lampkę. Średnicy wirnika nie mierzyłem. Może będzie jak w 55A, może inna.

1. Plusowski altek ma regulator bez wyprowadzeń - szczotki i regler jako jeden moduł. Trzeba by porzeźbić z gołymi szczotkami i wyprowadzeniami np z altka od szerokiego. Tylko po co?
2. Regler do altka 44A może nie działać prawidłowo z 55A czy 70A. Dają inny prąd wzbudzenia. Aczkolwiek w tą stronę jest większa szansa bo po prostu obetnie napięcie. Można zrobić próbę, bo jak kiedyś odwrotnie - złożyłem awaryjnie altek 44A z regleram od caro (55A) to altek niedoładował. Napiecie dawał 13-13,5V.

Same przednia i tylna obudowa powinny być zamienne jeśli chodzi o rozstaw szpilek czy łożyskowanie. 44 z 55 na pewno. Średnice wirnika i uzwojenia są różne. Nie wiem jak wygląda zmienność tylnych obudów jeśli chodzi o mocowanie szczotek bo to jest sprawa kluczowa. 

Powiedzmy że na częściach z 3 typów alternatorów da się złożyć układ marzeń kolegi. I mozę nawet działać. Tylko po co...

« Ostatnia zmiana: Marzec 25, 2024, 10:24:21 am wysłana przez OLO »
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Pytanie o montaż alternatora z plusa.
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 25, 2024, 10:25:07 am »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 349
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
OLO dziękuję. Zrobię foto altka i wstawię tu. Altek jest z silnika gsi ale regulator jest jakiś taki dla mnie dziwny.

Odp: Pytanie o montaż alternatora z plusa.
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 25, 2024, 10:55:00 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5098
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Powiedzmy że na częściach z 3 typów alternatorów da się złożyć układ marzeń kolegi. I mozę nawet działać. Tylko po co...
No cóż, jak to mawia Ferdek Kiepski
Cytuj (zaznaczone)
Są na tym świecie rzeczy, które się fizjologom nie śniły.
Ja również nie rozumiem takiej zabawy z tym alternatorem, bo to jest bez sensu. Z punktu widzenia oyginalności, to już i tak po ptokach, bo silnik nie ten, więc po co to wszystko? Kolega od fiata ma za dużo wolnego czasu? A może zrób mu tak, że wywal środek z tego regulatora na fartuchu, połącz 15 z 67 i normalnie pociągnij kabel do kontrolki, łącząc go przez ten "regulator" z alternatorem? Tylko nic mu o tym nie mów  :-)
Orobicie się może na darmo i dalej gówno z tego. Strasznie uparty gościu. To młoda osoba, czy facet 70+? Bo w tym drugim przypadku, to bym się nie dziwił.

Odp: Pytanie o montaż alternatora z plusa.
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 25, 2024, 13:38:11 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Wiesz, jakbym nie wiedział, że jest dostęp aktualnie do regulatorów, które dają normalne napięcie zasilania, to pewnie sam bym robił taką rzeźbę. Regulator na błotniku może mieć jedną zaletę: szybko go wymieniasz, i jeśli montaż jest przewlekany, da radę pozmieniać elementy tak, żeby podbić napięcie ładowania do żądanego poziomu. W taki sposób np. w iżu jupiterze, dobierając sobie wartość opornika, wyregulowałem sobie ładowanie do poziomu 0,1V tak jak chciałem. Tyle, że w tej chwili są regulatory do plusa o dowolnym napięciu ładowania, włącznie z takimi z ładowaniem 14,7V wedle życzenia na zimnym i 14,4-14,5 na ciepłym (taki mam u siebie), więc rzeźba nie jest potrzebna.

lampart125p, pokaż zdjęcie tego alternatora, zobaczymy co to jest.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Pytanie o montaż alternatora z plusa.
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 25, 2024, 20:38:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Orobicie się może na darmo i dalej gówno z tego. Strasznie uparty gościu. To młoda osoba, czy facet 70+? Bo w tym drugim przypadku, to bym się nie dziwił.
najgorszy typ - sam nie potrafi zrobic, ale wymaga rzezbienia w goownie,
najprostszy sposob rozwiazania tego problemu to powiedziec, ze bedzie to kosztowalo 500pln - albo nagle przestanie byc potrzebne, albo kasa troche oslodzi bezsensowna robote
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Pytanie o montaż alternatora z plusa.
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 26, 2024, 19:39:50 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 349
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500

Odp: Pytanie o montaż alternatora z plusa.
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 26, 2024, 20:39:06 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5098
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Regulator zabudowany ze szczotkami. Ostatni typ alternatora.

Odp: Pytanie o montaż alternatora z plusa.
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 26, 2024, 23:16:10 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Tak, typowy plusowski 70A.

Wymień mu koniecznie te zardzewiałe śruby mocujące oczko m6 (najlepiej nierdzewka albo mosiądz), i śruby którymi przykręcony jest regulator do alternatora (tamtędy leci masa). Regulator nie ma żadnych oznaczeń? Jak zupełnie nic, to wymieniłbym w ciemno na nowy.

https://allegro.pl/oferta/regulator-napiecia-131283-hc-cargo-13515645795 ten regulator mogę śmiało polecić, na pewno kolega nie będzie na niego narzekał, ma nieco podwyższone napięcie ładowania i śmiga u mnie już parę zmian oleju, więc jakieś kilkadziesiąt kkm bez awarii.
« Ostatnia zmiana: Marzec 26, 2024, 23:17:49 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Pytanie o montaż alternatora z plusa.
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 27, 2024, 17:25:21 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 349
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Regulator kupiony. Będzie jak pisaliście tylko proszę o pomoc jak podlaczyc go z instalacją 125p ?

Odp: Pytanie o montaż alternatora z plusa.
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 27, 2024, 20:30:25 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5098
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Znaczy, będzie normalnie na tym alternatorze z plusa? W takim razie, musisz podłączyć to do kontrolki ładowania. Nie wiem, jak to tam we fiacie jest w zegarach, ale kontrolka ma mieć zasilanie przez żarówkę puszczone do regulatora do tego D+ (wsuwka), czyli plus z zegarów do żarówki i od żarówki do D+. Gruby kabel ze śruby, to wiadomo, do akumulatora/rozrusznika.
P.S gratuluję przekonania kolegi.