Autor Wątek: Innowację na temat zasłonięcia blachy panelu cięgła ssania w 125p  (Przeczytany 817 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Witajcie.
Temat akurat dotyczy 125p, lecz do rzeczy.
Czy ma ktoś jakiś sensowny pomysł, patent na zasłonięcie-obudowanie-obklejenie tej tandetnej blachy ( panelu ssania i otwierania maski w 125p).
Mile widziane innowację, ponieważ ja już nie mam pomysłów.
Dodam że np. w instrukcji obsługi przełomu 1988-1991 jest rysunek deski rozdzielczej, gdzie ten panel jest zasłonięty czymś, przerobione otwieranie maski jak w Polonezie.
Pozdrawiam.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Innowację na temat zasłonięcia blachy panelu cięgła ssania w 125p
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 29, 2024, 12:17:17 pm »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Najprostszy, zgodny z epoką motyw - folia PCV, okleina drewnopodobna/okleina "szczotkowane aluminium" :). Ja bym poszedł w tą stronę.

"fabryczne" 125p na eksport miały drewnopodobną okleinę pod gałką zmiany biegów (tunel na drobiazgi) i aluminiową listwę w miejscu przewidzianym na nią (pod schowkiem, wzdłuż nawiewu do panelu radia). Wtedy wszystko by się zgrało, szczotkowane aluminium + "drewno" to najpopularniejsze wykończenia tamtej epoki.

Można też spróbować z fornirem, ale trzeba by go rozprasować na "gładko" i polakierować.
« Ostatnia zmiana: Marzec 29, 2024, 12:19:31 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Innowację na temat zasłonięcia blachy panelu cięgła ssania w 125p
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 29, 2024, 17:24:41 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Najprostszy, zgodny z epoką motyw - folia PCV, okleina drewnopodobna/okleina "szczotkowane aluminium" :). Ja bym poszedł w tą stronę.

"fabryczne" 125p na eksport miały drewnopodobną okleinę pod gałką zmiany biegów (tunel na drobiazgi) i aluminiową listwę w miejscu przewidzianym na nią (pod schowkiem, wzdłuż nawiewu do panelu radia). Wtedy wszystko by się zgrało, szczotkowane aluminium + "drewno" to najpopularniejsze wykończenia tamtej epoki.

Można też spróbować z fornirem, ale trzeba by go rozprasować na "gładko" i polakierować.

Tak kojarzę listwy tam gdzie są wgłębienia, lecz mój to 91 stylizowany na export Francje paski, podsufitka itp. Kusi mnie fornir lub welur bo innego wyjścia nie widzę.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Innowację na temat zasłonięcia blachy panelu cięgła ssania w 125p
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 29, 2024, 18:00:46 pm »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No to zdemontować, położyć fornir i będzie całkiem fajny efekt. Nie jest to trudne, tylko z krawędziami będzie najgorzej. Okleina to najprostsze wyjście i to stosowały fabryki, ale i mniej spektakularnie wygląda.

A przy fornirze masz do wyboru ogromną paletę, od prawie czarnego "zebrano czarne", poprzez kolory mocno "drewniane" typu heban jasny, do praktycznie białych.
« Ostatnia zmiana: Marzec 29, 2024, 18:04:40 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Innowację na temat zasłonięcia blachy panelu cięgła ssania w 125p
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 03, 2024, 12:18:29 pm »

Offline deser

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 117
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldek
Dykta na wymiar oklejona wykładziną dywanową. Tak jak się robi zabudowy w busach.

Odp: Innowację na temat zasłonięcia blachy panelu cięgła ssania w 125p
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 03, 2024, 20:14:07 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Dykta na wymiar oklejona wykładziną dywanową. Tak jak się robi zabudowy w busach.

a bezpośrednio na blachę tez przecież klej do tapicerki powinien trzymać.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Innowację na temat zasłonięcia blachy panelu cięgła ssania w 125p
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 03, 2024, 21:08:38 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
Chyba trzeba tego zrobić trochę na CNC bo też potrzebuje zestawu naprawczego , tylko do kolektora i katalizatora na łaczeniu z 1 tłumikiem.

Odp: Innowację na temat zasłonięcia blachy panelu cięgła ssania w 125p
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 04, 2024, 13:52:25 pm »

Offline deser

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 117
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldek
Dykta na wymiar oklejona wykładziną dywanową. Tak jak się robi zabudowy w busach.

a bezpośrednio na blachę tez przecież klej do tapicerki powinien trzymać.

Dać pod spód piankę kauczukową do wygłuszania, o grubości minimum 2 - 3 cm. W piance położysz linki.


Odp: Innowację na temat zasłonięcia blachy panelu cięgła ssania w 125p
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 11, 2024, 09:56:06 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1327
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
A z plastiku od Poloneza? np. ten od pokrywy bagażnika w Caro. Wielki płat plastiku, z którego możesz wyciąć ile chcesz i uformować na ciepło jak chcesz. dupaprenem też się przyklei. Struktura pseudoskóropodobna idealna na takie rzeczy.
Może też posłużyć na ten mega giga niepraktyczny stelaż do przycisków szyb w minusie.

Albo plastik z kieszeni drzwi caro.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Innowację na temat zasłonięcia blachy panelu cięgła ssania w 125p
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 11, 2024, 16:31:47 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
A z plastiku od Poloneza? np. ten od pokrywy bagażnika w Caro. Wielki płat plastiku, z którego możesz wyciąć ile chcesz i uformować na ciepło jak chcesz. dupaprenem też się przyklei. Struktura pseudoskóropodobna idealna na takie rzeczy.
Może też posłużyć na ten mega giga niepraktyczny stelaż do przycisków szyb w minusie.

Albo plastik z kieszeni drzwi caro.
Wiesz że o tym nie pomyślałem. Strukturę ma bardzo podobną do faktury deski rozdzielczej.
Musze poszukać bo gdzieś miałem taki plastik i pod wpływem gorącego powietrza spróbuje go uformować i tym samym ma to rację bytu.

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........