Autor Wątek: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----  (Przeczytany 12608 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 28, 2025, 21:39:17 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
A to nadal można zalegalizować silnik, który nie występował fabrycznie? Tzn, w przypadku rovera 1.8 to prawie fabryka, tylko pojemność inna.
Można. To co się zmieniało w ostatnich latach, a dotyczyło zmian konstrukcyjnych i polegało na rzucaniu kłód pod nogi, dotyczyło głównie szacher-macher handlarzy, którzy np. z ciężarowego Trasportera robili samochód osobowy 9-cio miejscowy. I przykręcali fotele do podłogi na śrubach z castoramy w przypadkowych miejscach - bez jakiegokolwiek wzmocnienia, badań wytrzymałościowych itp. Albo kupowali po pieniądzach samochody ciężarowe (np. corsy ,clio, RAV4, Jimmy) i analogicznie przerabiali na osobowe 5 miejscowe po czym sprzedawali naiwniaką w cenie fabrycznej osobówki.

w daci duster nie ma zadnego F 

P.S.
za slownikiem bys sie obejrzal, albo przynajmniej czytal post przed wysylka,
bo ja rozumiem literowki, sam czesto klikne nie ten klawisz, ale to juz przesada i to dopasiona polskimi znakami
Przecież to Renault Captur, tylko w mniej sojowym wydaniu, także jak najbardziej można się dopatrzeć F. W końcu Francuski, nawet we VINie ma F - VF1...   <cwaniak2>

Właśnie to tym mówię. Tzw. przegląd nie polega na sprawdzeniu czy auto jest zgodne z fabryczną specyfikacją. Ma jedynie spełniać wymogi na danego rocznika. Np nie możesz zdemontować absu z auta z 2006roku
No nie, pojazd ma odpowiadać warunkom technicznym. A tam nie ma ani słowa o tym, że samochód od 2006 r. ma mieć obowiązkowy ABS. Co innego przepisy homologacyjne, ale to nie dotyczy SKP. Swoją drogą jeśli tak, to ciekawe co ustawodawca miał na myśli zamieszczając taką usterkę w tabeli dotyczącej układu hamulcowego:

Cytuj (zaznaczone)
1.1.21. d) Niewłaściwa naprawa lub przeróbka dowolnego elementu.

Chyba, że rozchodzi się o przeróbkę fabrycznej części, a nie podmianę jej na inną fabryczną część tylko z innego samochodu. W sumie bardzo niejednoznaczny ten zapis :)

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 28, 2025, 21:56:54 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1422
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Nie będę wchodził w kruczki prawne. Mam z tym kontakt zawodowo. Tam jest bardzo dużo pół do własnej interpretacji i uznaniowych. Dana osoba, a nawet Instytut może coś zdecydowanie zaakceptować a inny kategorycznie odrzucić.
Ale do rzeczy...
Przód siada elegancko. Można powiedzieć że jakby było skąd:
https://ibb.co/ffZF34y
https://ibb.co/DHLT8VBj
https://ibb.co/d0pKMKZw

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 28, 2025, 22:58:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Przecież to Renault Captur, tylko w mniej sojowym wydaniu, także jak najbardziej można się dopatrzeć F. W końcu Francuski, nawet we VINie ma F - VF1...   <cwaniak2>
no bez jaj, kazdy wie, ze rumunskie bękarty sa potomkami francuskiej burżuazji zubożałej - prowokacyjnie rzucilem haslo o braku F, mozna bylo isc rodowodem, albo wspomnianym 4x4, gdzie uwydatnia sie dyFerencjal z racji wystepowania kilku sztuk (wzgledem jednego przy normalnym napedzie)

Ale do rzeczy...
skoro tak, to:
po co?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 29, 2025, 09:48:33 am »

Offline Oxej

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 139
  • Płeć: Mężczyzna
    • dużo, aktualnie Caro Plus
Nie będę wchodził w kruczki prawne. Mam z tym kontakt zawodowo. Tam jest bardzo dużo pół do własnej interpretacji i uznaniowych. Dana osoba, a nawet Instytut może coś zdecydowanie zaakceptować a inny kategorycznie odrzucić.
Ale do rzeczy...
Przód siada elegancko. Można powiedzieć że jakby było skąd:
https://ibb.co/ffZF34y
https://ibb.co/DHLT8VBj
https://ibb.co/d0pKMKZw

z nieoczywistych rzeczy - może takim zestawem by można było napędzać licznik z saxo?
Złombol '23, '24, '25, team Carozela

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 29, 2025, 10:03:12 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3141
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Pewnie można by było - niemniej pierwsze próby saxo opisywane tu na forum to było rozwiązanie znane z rowerów.

//edit dotarło do mnie co za bezsens napisałem.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 29, 2025, 20:41:48 pm »

Offline DStage

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck LB 1.6, 126p, Fiat Coupe 20VT, Seicento 1.4T, Multipla 1.9JTD, 500L 1.4T
    • DStage Garage
z nieoczywistych rzeczy - może takim zestawem by można było napędzać licznik z saxo?
Napędzić licznik z Saxo? Nie znam tematu montowania licznika z Saxo niemniej jak potrzebujesz jakiś licznik przyjmujący sygnał częstotliwościowy (impulsy generalnie) niedopasowany do pojazdu to służę pomocą: https://github.com/DStageGarage/ABS2SPEED Oczywiście sygnał skądś trzeba wziąć, czy to z impulsatora w skrzyni czy z ABSu niemniej z tym moim układzikiem można przerobić z grubsza dowolny sygnał źródłowy tak żeby pasował do dowolnego licznika. Układ mnoży częstotliwości sygnału wejściowego przez ustawiony współczynnik w zakresie 0,01 do 10,23, czyli na wyjściu może być zarówno mniejsza jak i większa częstotliwość w zależności od potrzeb.
Nawet teraz jeden znajomy eksperymentuje ze sterowaniem silniczka i napędzania licznika na linkę  :-) Niedługo mam też w planie dodanie wejścia na GPS jakby ktoś nie miał już innego wyjścia naprawdę. Dodam też pewnie możliwość podpięcia wyświetlacza tak jakby co.
Pierwowzór zbudowany na zupełnie innym procku ale według tej samej zasady jeździ u mnie od lat w Seicento.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 29, 2025, 20:45:22 pm wysłana przez DStage »

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 29, 2025, 23:58:45 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2199
i nie możesz również zamontować jeśli go tam nie było, bo nikt nie zagwarantuje, że nie wprowadzi auta w poślizg. Soft jest często pisany pod konkretny model.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 30, 2025, 01:11:31 am »

Offline DStage

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck LB 1.6, 126p, Fiat Coupe 20VT, Seicento 1.4T, Multipla 1.9JTD, 500L 1.4T
    • DStage Garage
nikt nie zagwarantuje, że nie wprowadzi auta w poślizg. Soft jest często pisany pod konkretny model.
Nad legalnością się nie będę wypowiadał, natomiast "standardowy" ABS czyli taki jak "dawniej" nie wprowadzi auta w poślizg bo nie ma możliwości zaciskania hamulców. W takim "gołym" ABSie są tylko zawory do odpuszczania, nie ma pompki, a reakcja raczej zależy jedynie od prędkości obrotowej kół (zerowej/bliskiej zeru) czyli nie musi to być przypisane do modelu auta.
Co innego w ESP i podobnych nowszych, bardziej rozbudowanych systemach. Tu mamy już akcelerometry i czasem inne czujniki sprawdzające położenie auta i to faktycznie będzie dostosowane pod konkretną masę, jej rozkład, zawieszenie, zależy co tam nawymyślali.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 30, 2025, 01:14:45 am wysłana przez DStage »

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 30, 2025, 08:01:33 am »

Offline kliper

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 88
    • Bosch 97 -> 1.4
Tzn, w przypadku rovera 1.8 to prawie fabryka, tylko pojemność inna.
Mnie to zastanawia jak i w którą stronę zmieni się cena OC w przypadku pojemności spoza katalogów. Macie jakieś informacje/porównania?

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 30, 2025, 09:15:11 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1422
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Nad legalnością się nie będę wypowiadał, natomiast "standardowy" ABS czyli taki jak "dawniej" nie wprowadzi auta w poślizg bo nie ma możliwości zaciskania hamulców. W takim "gołym" ABSie są tylko zawory do odpuszczania, nie ma pompki, a reakcja raczej zależy jedynie od prędkości obrotowej kół (zerowej/bliskiej zeru) czyli nie musi to być przypisane do modelu auta.
Co innego w ESP i podobnych nowszych, bardziej rozbudowanych systemach. Tu mamy już akcelerometry i czasem inne czujniki sprawdzające położenie auta i to faktycznie będzie dostosowane pod konkretną masę, jej rozkład, zawieszenie, zależy co tam nawymyślali.
Dokładnie tak jak mówisz. To prosty abs z lat 90tych.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 30, 2025, 17:46:39 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6673
  • Płeć: Mężczyzna
Nad legalnością się nie będę wypowiadał, natomiast "standardowy" ABS czyli taki jak "dawniej" nie wprowadzi auta w poślizg bo nie ma możliwości zaciskania hamulców. W takim "gołym" ABSie są tylko zawory do odpuszczania, nie ma pompki, a reakcja raczej zależy jedynie od prędkości obrotowej kół (zerowej/bliskiej zeru) czyli nie musi to być przypisane do modelu auta.

Czyli co dziura, to dłuższa droga hamowania. ABS w nodze jednak lepszy.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 30, 2025, 18:32:09 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1422
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Jak naciśniesz hamulec kilkadziesiąt razy w ciągu sekundy i jeszcze dodatkowo będziesz myślał o skręcaniu to WOW, jesteś geniuszem.
Niestety ja nim nie jestem i w kryzysowej sytuacji jedyne co mój mózg jest w stanie zrobić to wcisnąć pedał w podłogę i czekać na rozwój wydarzeń.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 31, 2025, 07:08:27 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 333
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
ABS to wymysł szatana.. ;> <lol> <lol> <lol>

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 31, 2025, 08:27:10 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1229
Jak naciśniesz hamulec kilkadziesiąt razy w ciągu sekundy i jeszcze dodatkowo będziesz myślał o skręcaniu to WOW, jesteś geniuszem.
Niestety ja nim nie jestem i w kryzysowej sytuacji jedyne co mój mózg jest w stanie zrobić to wcisnąć pedał w podłogę i czekać na rozwój wydarzeń.
Prawda. Elektronika w tym przypadku przewyższa człowieka
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 31, 2025, 12:22:34 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6673
  • Płeć: Mężczyzna
Jak naciśniesz hamulec kilkadziesiąt razy w ciągu sekundy i jeszcze dodatkowo będziesz myślał o skręcaniu to WOW, jesteś geniuszem.
Niestety ja nim nie jestem i w kryzysowej sytuacji jedyne co mój mózg jest w stanie zrobić to wcisnąć pedał w podłogę i czekać na rozwój wydarzeń.

Nauczyłem się tego dawno temu. Podobnie jak gra na instrumencie muzycznym, nauczenie się polega na wytworzeniu odruchu. Z tą różnicą, że nauczenie się skutecznego hamowania z lekkim odpuszczaniem przy blokadzie z ponownym dociśnięciem zajęło mi jakieś pół godziny prób na śniegu, i kolejne pół godziny na suchym asfalcie, a grać uczę się już kilka lat z mizernymi skutkami.

Bezpiecznie mogę stwierdzić, że korektę wykonuję ok. 3 razy na sekundę, co w zupełności wystarcza.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 31, 2025, 23:15:56 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1422
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Prac nad ABSem ciąg dalszy...
Niestety z tyłu pierścień ABS nie pasuje tak dobrze jak z przodu. Tarcza hamulcowa jest zbyt głęboka (wysoka) i konieczne jest zastosowanie przednich tarcz z Seicento. Wiąże to się że zmiana tarczy kotwicznej, która to i tak w docelowym rozwiązaniu musiałaby być zmieniona z uwagi na mocowanie czujnika, ale powiedzmy że w calach prototypowych można by mocowanie przyspawać. Docelowe rozwiązanie musi wyglądać profesjonlanie aby przypominało fabryczne.
A pompa ABS będzie tutaj:
https://ibb.co/gbSjdQKQ

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 01, 2025, 10:33:46 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Bezpiecznie mogę stwierdzić, że korektę wykonuję ok. 3 razy na sekundę, co w zupełności wystarcza.
Dobra dobra. Nawet gdybyś miał zdolność 100% koncentracji i rzeczywiście zawsze, w każdej sytuacji kontrolował pedał hamulca, to i tak nie jesteś w stanie kontrolować każdego koła z osobna. Odpuszczając pedał hamulca zmniejszasz siłę hamowania całego samochodu, a ABS spowoduje jej utratę tylko w 25% wartości wyjściowej. Dodatkowo w dużo krótszym czasie, niż Ty ponownie wciśniesz hamulec.
Takie fantasmagorie to jest coś w stylu "kurła kiedyś to było teraz to nima"... Osobiście wolę mieć w samochodzie ABS/ESP/ASR/HILLHOLDER niż ryzykować, że nie ogarnę czegoś na czas, gdyż 100 boźców zewnętrznych w czasie 0,5 s przerośnie mój aparat percepcyjny.
Poza tym, systemy wspomagają a nie zastępują myślenie. Gdy będziesz jechał na lodzie 200 km/h, to żaden system nie opanuje samochodu w krytycznych sytuacjach. O kierowcy nie wspominając...
« Ostatnia zmiana: Luty 01, 2025, 10:35:53 am wysłana przez Gomulsky »

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 01, 2025, 11:38:34 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2935
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ja tam z dystansem podchodzę do różnych systemów. Zawsze je wyłączam. Zostaje tylko ABS który w zupełności wystarcza a i tak hamowanie pulsacyjne jest lepsze niż ABS
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 01, 2025, 13:34:17 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4868
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Ja tak samo. ABS jakby był, to by jeszcze mógł być, nie przeszkadzałby mi, ale za resztę podziękuję, dam sobie radę :P

Patrząc poza tym na to, ile osób się rozbija na DTŚ kiedy tylko spadnie deszcz, systemy nic nie dadzą, jak ktoś nie umie jeździć. I nie mówię tu o szybkiej jeździe, raz na moich oczach wpadł w poślizg przede mną gościu w suvie jadący 70 km/h, i rąbnął w barierkę... Do tej pory nie wiem, jak on to zrobił.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 01, 2025, 14:26:12 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1422
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Pewnie opony "no name". Albo 10 letnie całoroczne.
Patrząc na to jak ludzie lekkomyślnie podchadza do opon to mnie to już nie dziwi.

ABS ma ta przewagę że można skorzystać z pełni możliwości hamulców, szczególnie tylnych. Będą hamować dopóki dopóty koła się nie zblokują. Korektor hamowania tego nie zapewnią.
Ale uwaga, bo tu się można nadziać gdyż w niektórych autach był korektor hamowania mimo ABS.