A to nadal można zalegalizować silnik, który nie występował fabrycznie? Tzn, w przypadku rovera 1.8 to prawie fabryka, tylko pojemność inna.
Można. To co się zmieniało w ostatnich latach, a dotyczyło zmian konstrukcyjnych i polegało na rzucaniu kłód pod nogi, dotyczyło głównie szacher-macher handlarzy, którzy np. z ciężarowego Trasportera robili samochód osobowy 9-cio miejscowy. I przykręcali fotele do podłogi na śrubach z castoramy w przypadkowych miejscach - bez jakiegokolwiek wzmocnienia, badań wytrzymałościowych itp. Albo kupowali po pieniądzach samochody ciężarowe (np. corsy ,clio, RAV4, Jimmy) i analogicznie przerabiali na osobowe 5 miejscowe po czym sprzedawali naiwniaką w cenie fabrycznej osobówki.
w daci duster nie ma zadnego F
P.S.
za slownikiem bys sie obejrzal, albo przynajmniej czytal post przed wysylka,
bo ja rozumiem literowki, sam czesto klikne nie ten klawisz, ale to juz przesada i to dopasiona polskimi znakami
Przecież to Renault Captur, tylko w mniej sojowym wydaniu, także jak najbardziej można się dopatrzeć F. W końcu Francuski, nawet we VINie ma F - VF1...

Właśnie to tym mówię. Tzw. przegląd nie polega na sprawdzeniu czy auto jest zgodne z fabryczną specyfikacją. Ma jedynie spełniać wymogi na danego rocznika. Np nie możesz zdemontować absu z auta z 2006roku
No nie, pojazd ma odpowiadać warunkom technicznym. A tam nie ma ani słowa o tym, że samochód od 2006 r. ma mieć obowiązkowy ABS. Co innego przepisy homologacyjne, ale to nie dotyczy SKP. Swoją drogą jeśli tak, to ciekawe co ustawodawca miał na myśli zamieszczając taką usterkę w tabeli dotyczącej układu hamulcowego:
1.1.21. d) Niewłaściwa naprawa lub przeróbka dowolnego elementu.
Chyba, że rozchodzi się o przeróbkę fabrycznej części, a nie podmianę jej na inną fabryczną część tylko z innego samochodu. W sumie bardzo niejednoznaczny ten zapis
