Autor Wątek: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----  (Przeczytany 12584 razy)

KGB i 8 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #140 dnia: Marzec 07, 2025, 08:25:58 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3141
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Ja ostanio mam styczność z https://mymotorlist.com/engines/hyundai/g4nd/
Dobry motor, kolektory ma po odpowiednich stronach ale jako że to z FWD to zostaje pełna rzeźba z połączeniem ze skrzynia oraz mocowaniami.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #141 dnia: Marzec 07, 2025, 12:12:54 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1422
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Łoo Panie. Co kto lubi. Ta szybko 2,0 z i40. 2,0 ecoboost. Może jakiś syfiasty opel. Nissany, renault. Dużo opcji. Co kto lubi.
Tyle że większość współczesnych silników jest przystosowana tylko i wyłącznie do poprzecznego montażu....

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #142 dnia: Marzec 07, 2025, 12:44:25 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6673
  • Płeć: Mężczyzna
Budę poloneza to by chyba rozerwało w pół przy takiej mocy

E30 nie rozrywa przy 1000KM, więc nie ma takiej mocy której buda Poloneza ze wzmocnieniami pod tunelem których nie ma ani E30 ani E36 nie wytrzymała, póki nie założy się Hoosierów do drag racingu i nie zacznie bić rekordów na ćwiartkę. Warto by jedynie wzmocnić pas przedni i ewentualnie dać nad silnikiem rozpórkę.

ale trzeba ją jeszcze przenieść na koła, a to jak wiemy nie jest najmocniejsza strona pierdoloneza. Czyli dochodzi kolejną rzeźba.

Jeśli zmienimy skrzynię i założymy szperę, to jedynym słabym punktem są półosie, które przy "normalnej" jeździe powinny dawać radę, jedynie most będzie wył.

Więc albo przekładka zawieszenia tył z jakiegoś BMW lub Mazdy i legalizacja albo taki patent jaki kiedyś wymyśliłem; typujemy auto z którego chcemy wziąć graty, np. E36. Tarcze kotwiczne spawamy do belki robiąc zbieżność 0 lub minus 1, kąt pochylenia koła jaki kto chce. Następnie do belki spawamy mocowania pod resory Poloneza i dyferencjał z dawcy napędu i montujemy do tej belki dyferencjał z półosiami na sztywno. W ten sposób odpada problem legalizacji bo dalej mamy sztywny most z resorami piórowymi i zachowane wszystkie seryjne punkty mocowania.
« Ostatnia zmiana: Marzec 07, 2025, 12:49:25 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #143 dnia: Marzec 07, 2025, 16:49:24 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Łoo Panie. Co kto lubi. Ta szybko 2,0 z i40. 2,0 ecoboost. Może jakiś syfiasty opel. Nissany, renault. Dużo opcji. Co kto lubi.
Tyle że większość współczesnych silników jest przystosowana tylko i wyłącznie do poprzecznego montażu....
A Kseria to niby szła do innego RWD niż polonez? Jeśli taka rzeźba nie przerosła leśnych dziadków z OBRu, to z dostępem do obecnych narzędzi projektowych (np. Fiuson 360) i wykonawczych (wycinarki plazmowe/laserowe, obrabiarki CNC etc.) jest to jeszcze łatwiejsze. Kwestia terminów i grubości portfela.

E30 nie rozrywa przy 1000KM, więc nie ma takiej mocy której buda Poloneza ze wzmocnieniami pod tunelem których nie ma ani E30 ani E36 nie wytrzymała, póki nie założy się Hoosierów do drag racingu i nie zacznie bić rekordów na ćwiartkę. Warto by jedynie wzmocnić pas przedni i ewentualnie dać nad silnikiem rozpórkę.
Tyle tylko, że te podłużnice bardziej usztywniają poloneza na siły działające wzdłuż. Na skręcanie budy wiele nie dają. E36 ma inaczej rozwiązaną konstrukcję nośną i w porównaniu do poloneza kluczowe elementy są dużo mocniejsze. Do tego dochodzi fakt, że 1000 konne BMW raczej ze seryjnym samochodem ma niewiele wspólnego, więc to w ogóle porównywanie pięści do oka.
Jeśli dobrze rozumiem Talesowi chodzi o zrobienie sleepera, a nie cudaka zdradzającego wszystko "na dzień dobry".
Jeśli zmienimy skrzynię i założymy szperę, to jedynym słabym punktem są półosie, które przy "normalnej" jeździe powinny dawać radę, jedynie most będzie wył.
Szpera to nie wszystko. Można coś pokombinować szerokością opony, ale cudów też nie osiągniesz. Chyba, że chcesz gubić trakcje na 5 czy 6 biegu. Ale mądrzejsza tak nie robić.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #144 dnia: Marzec 07, 2025, 18:42:13 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3819
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
A Kseria to niby szła do innego RWD niż polonez? Jeśli taka rzeźba nie przerosła leśnych dziadków z OBRu, to z dostępem do obecnych narzędzi projektowych (np. Fiuson 360) i wykonawczych (wycinarki plazmowe/laserowe, obrabiarki CNC etc.) jest to jeszcze łatwiejsze. Kwestia terminów i grubości portfela.

No szła, do Caterhama i Lotusa SuperSeven. I ten piec fabrycznie jest przystosowany do RWD bo ma wszystkie nadlewy pod łapy.
Do tego dochodzi fakt, że 1000 konne BMW raczej ze seryjnym samochodem ma niewiele wspólnego, więc to w ogóle porównywanie pięści do oka.


To wszystko zależy do czego jest auto. E30tki streetowe bez klatki po 500-600koni widywałem. Osobiście ostatnio robiłem instalację elektryczną do względnie seryjnego E39 (Nadwozie, zawieszenie to jakiśtam gwint i z tyłu dyfer z E60 M5 ze szperą, ale zawieszenie po za tym fabryczne) z 1000konnym 2JZ i skrzynią 8HP. Ale to nadwozie ma sztywność skrętną na poziomie 24000Nm/stopien, gdzie Polonez Caro/Caro Plus to jak będzie miał 3000Nm/stopień to wszystkie pieniądze... E30tka będzie na pewno minimum 2/3x sztywniejsza w zwykłej wersji, bo M3 miało ponad 20000.... Ale czego się spodziewać po Polonezie czy 125p jak wystarczy zobaczyć jak są zgrzewane blachy ze sobą, chociażby na przykładzie przedniego pasa...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #145 dnia: Marzec 10, 2025, 12:03:55 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6673
  • Płeć: Mężczyzna
Jeśli dobrze rozumiem Talesowi chodzi o zrobienie sleepera, a nie cudaka zdradzającego wszystko "na dzień dobry".

No to rozpórki, wzmocnienie pasa przedniego ceownikiem i do 200KM do normalnej jazdy powinno wystarczyć. W ostatecznej ostateczności można polecieć po zgrzewach całej podłogi i komory silnika spawem punktowym.

Szpera to nie wszystko. Można coś pokombinować szerokością opony, ale cudów też nie osiągniesz. Chyba, że chcesz gubić trakcje na 5 czy 6 biegu. Ale mądrzejsza tak nie robić.

To jaką moc on tam chce? 215 będzie aż nadto. Jeśli dobrze pamiętam, to Artur Turcu w MXie zrobionym na 180KM jeździ na oponach o szerokości 185 (tyle że slick) i to Flugplatza na drugim kilometrze ringu przechodzi 180 na pełnym gazie. Grunt przy sztywnym moście to nie przesztywnić resorów. On musi móc sobie przysiąść żeby kleiło.
« Ostatnia zmiana: Marzec 10, 2025, 12:16:46 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #146 dnia: Wczoraj o 22:31:44 »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
No to myk. Duster już zagazowany. Patrząc po częściach jakie tam chłop założył, to powiem krótko.
Cytuj (zaznaczone)
Nie jest dobrze, co prawda nie jest też źle. Można powiedzieć, że jest średnio.
Setup:
STAG QNEXT PLUS
STAG AC W02
STAG R02 EL
Butla toroid w kole 55l
wlew pełny pod klapką

Jak się przyjrzałem, to gość zrobił to całkiem przyzwoicie. Z rzeczy, które jakoś nie specjalnie mnie przekonały/średnio mi się spodobały:
- to pobieranie obrotów z wtryskiwaczy benzynowych,
- podpięcie emulatora poziomu paliwa
- podłączenie sterownika LPG pod OBD.
W sumie się zastanawiam po co? Mam nadzieję, że chodzi tylko o odczyt danych, nie że będzie on wesoło kasował ewentualnych błędów.
Na LPG przejechane już jakieś 50 km, a wskaźnik poziomu w baku tylko opada. Koliega ma Peugeota 406 bez żadnych emulatorów i co kilka dni poziom paliwa sam wraca do właściwej wartości. Także się gość orobił bez potrzeby, moim skromnym zdaniem.

Słowem, nadejszedł czas na wymianę świec i uszczelek dolotu. I wydłubanie przycisku "ECO" z deski rozdzielczej ]:->

Przy okazji przerobiłem działanie internetowych kalkulatorów generujących kody do radioodbiorników w renault - działają.
« Ostatnia zmiana: Wczoraj o 23:08:14 wysłana przez Gomulsky »

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #147 dnia: Dzisiaj o 12:22:08 »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6673
  • Płeć: Mężczyzna
Jaki silnik tego Dustera? Masz kod albo pojemność?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #148 dnia: Dzisiaj o 13:27:17 »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4868
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Jeden z pasów bezpieczeństwa w moskwiczu się przycinał, więc korzystając z pogody zrobiłem wymiankę. Jaka była moja radość, jak się okazało, że pasy są identyczne z polonezowskimi, i wystarczyło po prostu zamontować to, co miałem w zapasie w garażu, i wszystko gra :D W końcu jedne "Norma", i drugie "Norma".
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #149 dnia: Dzisiaj o 15:42:15 »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Jaki silnik tego Dustera? Masz kod albo pojemność?
1,6 SCe H4M