Autor Wątek: Konwersja gażnika na EFI !  (Przeczytany 3559 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Konwersja gażnika na EFI !
« dnia: Maj 02, 2005, 15:55:49 pm »

Œwięty

  • Gość
Witam

Wła?nie dzi? spróbóję odpalić Poldka (który nawiasem mówi?c stoi już 2 lata niejeżdżony)  na własnej roboty wtrysku wielopunktowym - wiem że coniektórzy uznaj? mnie z wariata  :D

Mianowicie kolektor ss?cy jest pospawany z rur (troszkę większe przekroje niż oryginalny) , wtryskiwacze z Peugeota 1.6 GTI , listwa paliwa własnej konstrukcji , regulator ci?nienia paliwa z Lancera 1.8 (ok. 3.5 bara) oraz z niego mam czujnik temp wody i położenia przepustnicy. Map sensor z Gli oraz koło pasowe z Abimexu. Do tego czujnik położenia z Peugeota HDI oraz 1 cewka 4 biegunowa Bosha z Peugeota 307.Regulator wolnych obrotów pochodzi ze starego Opla.

Tym wszystkim ma sterować procesor 6502 (65sc816) z 5 mhz zegarem.
Silnik już zagadał sam ale dopiero teraz będzie zabawa z zestrojeniem tego ustrojstwa.
Trzymajcie kciuki.

Nawiasem mówi?c to jest ten poldek którego fotki s? w galerii "w akcji" , rajdy obecne fotka 38,37,36,35.

Jak kogo? to interesuje to napiszę co? więcej na ten temat.

Konwersja gażnika na EFI !
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 02, 2005, 16:28:10 pm »

poltec#762

  • Gość
Oczywi?cie pisz, co i jak!!! Będzie zajefajnie. Trzymam kciuki  :twisted:

Konwersja gażnika na EFI !
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 02, 2005, 18:53:22 pm »

SerU#408

  • Gość
Pisz, pisz, pisz....Mnie za jaki? czas też czeka ostry mod na wielopunkcie :)

Konwersja gażnika na EFI !
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 02, 2005, 20:03:35 pm »

Piotrek_

  • Gość
O w morde! Komp, to zupelnie autorska konstrukcja? ile czasu pisales soft? podziel sie troche szczegolami kompa ;) powodzenia i trzymam kciuki!!

Konwersja gażnika na EFI !
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 04, 2005, 00:31:21 am »

Przemek#1844

  • Gość
:shock:  :shock:  :shock: powodzenia... wielki pomysl

Konwersja gażnika na EFI !
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 04, 2005, 10:42:43 am »

Œwięty

  • Gość
No i wczoraj odpalił - silnik co prawda po szlifie wału więc było dużo niewiadomych ale wygl?da że wszystko jest ok - ci?nienie oleju 4 bary (0.4 na wskażniku).
Miałem mały problem z mas? rozrusznika ale kabel rozruchowy na osłonę sprzęgła rozwi?zał problem (zapomniałem o plecionce!)

Silnik odpalił za 2 razem - szok, chodzi w miarę ładnie ale trzeba mu jeszcze tablice popoprawiać bo za mało paliwa dostaje (ale z rury nie ma dymku!) , nie ma wolnych obrotów ale to wszystko my?lę w tym tygodniu rozwi?zać. Na razie k?t zapłonu nie jest mapowany i wynosi 7 stopni - w moim musi być trochę inaczej bo jest wałek rozrz?du rajowy od grabowskiego.

Chciałem się wczoraj przejechać ale chyba spadła przy montażu silnika łapa od sprzęgła więc czeka mnie trochę rozbierania no chyba że da się j? ustawić po odkręceniu linki od sprzęgła. Jak kto? miał taki przypadek to może niech napisze jak najszybciej to naprawić.


Jak dobrze pójdzie to dzi? pojadę na kanał i zrobię sprzęgło. Może przeflas"ch*"ę roma.

Co do procka to wybór padł na niego bo znam się bardzo dobrze na pisaniu w asmie pod 6502. Jak wszystko dobrze pójdzie to w przyszło?ci może zostanie zast?piony jakim? jednoukładowcem.

Acha - silnik jest ohv , a jak zrobię fotki to może je tu umieszczę.

Dzięki za wsparcie

Konwersja gażnika na EFI !
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 04, 2005, 10:46:22 am »

XDX#1825

  • Gość
kurde.. no to rewelka.. gratullki stary wiedzy i wogole...  czekamy na efekty zestrojenia i wyniki z hamowni ;)

Konwersja gażnika na EFI !
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 04, 2005, 11:40:07 am »

Kaczy#1853

  • Gość
Napisz sk?d jeste? (miejscowo?ć) to może zrobimy do Ciebie mał? pielgrzymkę i oluukamy to cudo  :mrgreen:  :70:

Konwersja gażnika na EFI !
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 04, 2005, 12:43:39 pm »

Œwięty

  • Gość
Jestem z Tarnowa - jak chce wam się jechać to zapraszam - z tym że lepiej jak to już zacznie normalnie je?dzić.

Co do szeczegółów sterownika - czę?ć bazuje na schematach systemu Megasquirt oraz algorytmach tegoż projektu. Dokładnie to końcówki mocy steruj?ce wtryskiwaczami.Ja użyłem układów 8520 (ulepszony 6526 z C64) , ADC 0809 (przetwornik 8bit a/c , 8 kanałów) , 82c54 - 3 programowalne timery/dzielniki częstotliwo?ći (na nich jest oparty generator PWM) , 62256 - 32kb RAM, 65sc816 Procesor oraz kilka małych układów pomocniczych - np LM393 - do kształtowania impulsów z czujnika halla położenie wału korbowego.Tranzystory mocy BOSCHa mam z  monomotronica.
Cały program zjmuje ok 3500 lini kodu w Asmie.

Re: Konwersja gażnika na EFI !
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 04, 2005, 17:17:51 pm »

Cyneq

  • Gość
Cytat: "|więty"

Tym wszystkim ma sterować procesor 6502 (65sc816) z 5 mhz zegarem.


Wczoraj szedł w TiVi "Pan Samochodzik" który?. Pokazywali w jego wechikule "komputer", a było to Atari 800XL (gwoli ?cisło?ci, Atari miało 6502, ale za zegar nie dam głowy, chyba co? 4,7).

Konwersja gażnika na EFI !
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 04, 2005, 20:35:46 pm »

WKLIW

  • Gość
podoba mi sie!!! szczególnie ten komp  Daj jakie? namiary bo bym sobie na to looknoł bo często jestem w tarnowie (jeżeli nie masz nic przeciwko oczywi?cie )

Re: Konwersja gażnika na EFI !
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 05, 2005, 17:37:23 pm »

Piotrek_

  • Gość
Cytat: "Cyneq#1748"
Cytat: "|więty"

Tym wszystkim ma sterować procesor 6502 (65sc816) z 5 mhz zegarem.


Wczoraj szedł w TiVi "Pan Samochodzik" który?. Pokazywali w jego wechikule "komputer", a było to Atari 800XL (gwoli ?cisło?ci, Atari miało 6502, ale za zegar nie dam głowy, chyba co? 4,7).


4.77 to mial 8086 w PC XT, a Atarynki i Commodorki mialy ~1MHz

Konwersja gażnika na EFI !
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 05, 2005, 20:46:08 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
no nieżle nieżle. może patrzymy na nowy sposób zasilania poldów :twisted:

Konwersja gażnika na EFI !
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 05, 2005, 22:22:39 pm »

dawca

  • Gość
Fuck!!!

widze ze polak potrafi :))))))))))) A ja nie mam kasy i czasu na bawienie sie szkoda :(

Konwersja gażnika na EFI !
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 05, 2005, 23:51:57 pm »

Tualatin

  • Gość
Pisałe?, że wał po szlifie masz - ile kosztuje szlif wału z dopasowaniem nowych panewek??

Konwersja gażnika na EFI !
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 06, 2005, 11:04:02 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Robiłem jedynie szlif korb bo rozpaprało panewkę na 2 garze. (Zreszt? kiedy? to samo było z tym że na innym wale) Koszt 50 zł za szlif i no i 100 zł za nowe panewki (50 + 50) - wymieniłem wszystkie - silnik jeszcze przed konwersj? kręcił się bez problemów na 7500 obrotów więc nowe panewki mu nie zaszkodz?.
Dzi? postaram się pojechać (zaholować) na jaki? kanał i naprawić sprzęgło - chyba łapa spadła więc nie wiem czy bez rozbierania to nastawię.

Ku gwoli ?cisło?ci - Atari miał 1.79 Mhz zegar a C64 - ok 1 Mhz.

[ Dodano: 2005-05-16, 09:34 ]
No to mam problem - nie wiem do końca co jest ale silnik tylko raz na jaki? czas łapie synchronizację z wałem korbowym - podejrzewam ten czujnik Halla który jest na wale.
Zrobiłem test sterownika i wszystko jest w porz?dku jak podaję sygnał z portu LPT (napisałem prosty programik w qbasicu który emuluje koło pasowe z Abimexa - dokładnie impulsy - jak kto? by chciał to mogę podesłać - może się przydać do testowania modułu dis).
Cał? noc wszystko chodziło bez zarzutu więc na pewno problem tkwi w impulsach nie w sterowniku. Ponieważ dodałem diodę Led migaj?c? w takt impulsów więc wiem że takowe dochodz? z wału.

Zatem mam pytanie - ma kto? może lewy (czyt. niepotrzebny) czujnik położenia wału wraz z kabelkiem z Abimexu ??? My?lę o pożyczeniu b?d? odkupieniu go za jak?? symboliczn? opłat? (niestety mój budżet na ten projekt został już wyczeprany a wszystko nadal nie ?miga) Do tego doszły nieoczekiwane wydatki jak linka do sprzęgła itp.
"jest ryzyko , jest zabawa"