Autor Wątek: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`  (Przeczytany 13344 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« dnia: Luty 29, 2004, 16:53:15 pm »

Gifter

  • Gość
Chce założyć cały osprzęt Lucasowski,tylko teraz pytanie:

1.Czy coś trzeba przerabiać??
2.Ile to może kosztować(bez robocizny)??
3.Gdzie dorwać cześci???
4.Na co zwrócić uwage????

Odrazu pisze w tym temacie że chce taki komplet kupić,może być używany ale musi być sprawny :)

Czekam na odpowiedzi

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 29, 2004, 17:00:15 pm »

Czaku

  • Gość
Tak musisz miec czesci takiej jak
-Zaciski,tarcze,klocki,pompe,serwo .wspornik pedalow,linke do sprzegla od poloneza od rovera, przewody hamulcowe przod, oraz przelotki z gwintu 10x1,25 na 10x1
 A co do przerobek musisz przerobic mocowanie linki gazu , wyciac wieksza dziure na pompe,oraz sa inne rozstawy srub mocujacych pedaly.
A do czesci to odezwij sie do mnie na gg mam dostep do tanich czesci  :mrgreen:

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 29, 2004, 17:27:20 pm »

Gifter

  • Gość
moze ktos poprzec kolege jesli chodzi o opis wyzej  :?

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 29, 2004, 17:36:40 pm »

Netom#151

  • Gość
Ja popieram, ma całkowitą racje, koszt takiej imprezy - same czesci - to jakies 350-400 licząc zakup nowych klockow i tarcz.

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 29, 2004, 17:52:49 pm »

Woj-o#772

  • Gość
ja powiem tak - serwa i pompy nie musisz mieć - oszczędzi kupe roboty. Można założyć tylko zaciski i tarcze - wtedy potrzebne są dwie przelotki lucas-stare (w przypadku wymiany pompy z serwem potrzeby tylko jednej - na tył).

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 29, 2004, 18:06:38 pm »

Gifter

  • Gość
no Woj-o ciekawe  a efekt bedzie podobny do Lucasa?? Wiesz zalezałoby mi na bebnach z tyłu :) wiesz jak to fajnie ciachnać reczny na zakrecie :)

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 29, 2004, 20:06:00 pm »

Czaku

  • Gość
Jesli chcesz miec z tylu bebny to troche drozej bo dochodzi korektor sily hamowania jest ona zamocowany pod serwem, caly uklad ryrek na tyl no i bebny   :D

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 29, 2004, 23:30:24 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
hmm linka sprzegla od poldorovera jest starsznie dluga dlaczego chcecie ja zakladac ??
i do tego leci specjalnym otworem obok kolektora wydechowego
jaka jest linka w zwyklym polonezie caro z lucasami ??
 sadze ze sporo krotrza bo kolektor wydechowy przy polskim silniku jest z drugiej strony
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 29, 2004, 23:36:56 pm »

Czaku

  • Gość
Zwykla linka od poldolota jest zak rotka a inne byly za dlugie jak zesmy zakladali lukasy u Cynqa i tylko pasuje od rovera jest w sam raz :D

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 01, 2004, 07:07:55 am »

Woj-o#772

  • Gość
Popieram Piotrka FAbrycznieSzybkaOsobówka powinna miec z tyłu tarcze :)
A jeżeli zależy ci na ręcznym to zmień tylko tył na bębny i koniec zabawy, będziesz miał ręczny niezły i znowu mniej roboty

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 01, 2004, 09:21:22 am »

niezalogowany Gifter

  • Gość
Kurde a mówisze Woj-o ze tylko zamienic tarcze na bebny i bedzie git???? Jesli tak to ile to wyjdzie i duzo roboty przy tym??? Poza tym jak to sie ma do zwyklego serwa?? Bedzie to tak hamowalo jak w innych autach??czyliu reczny i bok???? :)

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 01, 2004, 11:13:58 am »

Cyneq

  • Gość
1. Nie zmieniał tarcz z tyłu na bębny, impreza jest droooga, a jedynym plusem jest to ze nie będziesz musiał zaglądać do tyłu co roku, tylko raz na pięć lat, żeby zmienić okładziny.
2. Sama zmiana serwa i pompy to nie jest najgorsza robota. Trzeba wywiercić 3 nowe dziurki, powiększyć odrobinę dziure na sam sworzeń serwa, i przełózyć wspornik. Ze względu że sprżęgło pójdzie otworem po prędkościomierzu, musisz go przełożyć.
U mnie z linką sprżegła były jajka, dlatego ze w dwóch sklepach nie milei prawidłowej linki do lukasa. Stara jest za krótka  całościowo, linka jaką mi dali jako "od plusa" miała za długi odcinek między łapą a mocwaniem przy skrzyni. Dopeiro roverowska po dołożeniu "dystansu" od strony pedałów podpasowała idealnie.
3. jak będziesz zmieniał tyko zaciski, jarzma  i płytki jarzmo-zwrotnica, to się narobisz mniej niż my ;) Ale i tak musisz zmienić przeowdy elastyczne. pocelam tez zmienic sztywne (jak rozkrecisz stare to jesteś wielki). Najlepiej nie kombinuj z przelotkami bo popłyniesz tak jak ja, pamietaj też że "przelotka" to będzie kawałek rury. Nie wkręcisz jej w pompe od góry, bo wypadnie na zbiorniczkacz. Zamiast tego plecam poszukanie zakładu gdzie robią przewody na zamówienie. Po prostu zamawiasz dwa przewody (długości podałem w wątku "długośc przewodów hamulcowych"- te pasowały, nawet z "pętelką") i na każdy prosisz końcówkę jedną M10x1 a drugą M10x1.25.
Pamiętaj że jeżeli masz zaciski za osią, to trzebay żeby dac je przed oś przespawać wspornik mocowany do podłużnicy. A to dlatego że przy skręcie zabraknie Ci przewodu elastycznego albo walnie go sprężyna (koło przy skręcie zewnętrznym skręcone jest bardziej niż przy wewnętrznym).
Jak dasz za oś, to pamiętaj ze dŹwignia zwrotnice zasłoni jedną śrube jarzma, a jest ona na imbus. Najlepiej ją zastapić identycznej długości sześciokątną, wtedy wystarczy j ą poluzować a jarzmo zejdzie, ale to akurat jest szczegół.
Ja przekładałem wszystko ze zwrotnicami, także zabawa była przednia bo przeguby kulowe się nie wszystkie nadawały do dalszej ekspoatacji.
Aha: same zwrotnice są IDENTYCZNE różnią się tylko płytki pod zwrotnicami do mocowania jarzm.

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 01, 2004, 11:29:08 am »

Woj-o#772

  • Gość
no można wymienić cały most - to chyba najprostrze wyjście, bo nie wiem ale chyba przy bębnach to półosie się różnią od tych z mostu tarczowego

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 01, 2004, 12:25:02 pm »

Czaku

  • Gość
Polosie sa takie same przy bebnach i tarczach a co do mostu to nie wiem czy bedzie taniej jak za dobry most trzeba dac kolo 400 zl a tak po za tym to tez jest duzo roboty  z tym zeby zalozyc bebny z tylu gdyz i tak trzeba ciagnac nowe przewody i trzeba takze zlikwidowac korektor sily hamowania z tylu oraz przerobic hamulec reczny :D

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 01, 2004, 12:40:00 pm »

Guciu1801

  • Gość
iiii tam. Ja tam mam 4 tarcze, zwykle serwo, a reczny mi lapie jak zyleta( tzn lapal, bo mi linka padla), ale tyle zabawy z heblami, tylko dla recznego, dla mnie to ostra przesada. ja rozumiem.. ABS 4-kanalowy sobie zalozyc...

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 01, 2004, 13:02:16 pm »

OLO35

  • Gość
Pomyśl nad założeniem hebli dwutłoczkowych z łady. Roboty masz tyle samo co przy lucasie, a pompe mozesz zostawić starą. Tarczew ładzie mają 251mm średnicy a w lucasie 240 - do obu można cały czas zakładać koła 13".
Jeśli chcesz to pójdŹ na całosć - lucas 260mmz trucka plusa (tipo 1.8) Mozesz to rozwinać i załozyć wentylowane tarcze z tipo 1.8 16V - tez 260mm

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 01, 2004, 13:13:12 pm »

Bodzioo

  • Gość
Czy jest sens pakowania się w lucasy dla samego ręcznego, który i w standardowych można  perfekcyjnie zrobić?? Może lepiej zainteresować się hamulcami od łady?? Podobno dużo lepiej hamują, mają dużo większą średnice i podobno wchodzą w standardowe felgi 13-- wie ktos coś więcej na ten temat??

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 01, 2004, 17:24:37 pm »

rolek

  • Gość
a te tarcze od łady i od  tipo pasują bez problemu :?:

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 01, 2004, 17:59:35 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "Czaku#1802"
Tak musisz miec czesci takiej jak
-Zaciski,tarcze,klocki,pompe,serwo .wspornik pedalow,linke do sprzegla od poloneza od rovera, przewody hamulcowe przod, oraz przelotki z gwintu 10x1,25 na 10x1
 A co do przerobek musisz przerobic mocowanie linki gazu , wyciac wieksza dziure na pompe,oraz sa inne rozstawy srub mocujacych pedaly.
A do czesci to odezwij sie do mnie na gg mam dostep do tanich czesci  :mrgreen:

Oki, cieszy mnie to, że masz dostęp do tych części, dlatego tak pro-forma przypomnę o moim zamówieniu, gdyż nie wiem jak wygląda sytuacja. Dodam, że może to być zestaw bez tarcz tylko... Z góry dzięki

Pozdrawiam

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 01, 2004, 21:09:52 pm »

Woj-o#772

  • Gość
a po co sie bawić - korektor zostawić stary - przelotka tylko jedna na wejściu do mostu i jazda. No chyba że mosty z lukasem nie mają tego dingsa do przykręcenia dzwigni korektora to wtedy trza by pomyśleć...