Autor Wątek: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`  (Przeczytany 14663 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 01, 2004, 21:11:49 pm »

Maciek#938

  • Gość
Jeszcze jedno info - Czaku jeżeli nie uda Ci sie załatwić tego systemu od Lucasa to chyba faktycznie zaczne się dokładniej przyglądać systemowi od Ładnej, gdyż faktycznie jest bardzo interesujący. Ponadto jest to układ dwutłoczkowy z tarczą 251mm no i do koła 13' co również dla mnie ma bardzo duże znaczenie, gdyż nie chcę zmieniać felg. Skuteczność tego systemu jest o wiele wyższa od seryjnego i może być nawet bardziej skuteczny od Lucasa. Piszę może, ponieważ z produktami Made by CCCP różnie bywa (chociaż konstrukcję mają bardziej zaawansowaną od Polda)

Pozdrawiam

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 01, 2004, 22:17:01 pm »

Czaku

  • Gość
Drogi Jeffie bede mial ladny komplecik lukasow po cenie takiej jak dla Netoma i w  takim stanie  :mrgreen:

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 02, 2004, 12:35:11 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "Czaku#1802"
Drogi Jeffie bede mial ladny komplecik lukasow po cenie takiej jak dla Netoma i w  takim stanie  :mrgreen:

No to super. Lecz mam jeszcze kluczowe pytanie. Tak mniej więcej jaki to termin, gdyż muszę się mniej więcej przygotować z wydatkami, ponieważ do Poldka w ciągu najbliższego pół roku (a praktycznie do wakacji)

muszę zrobić:

- kupić przednie letnie opony (kupuję nówki Continental 175/70 R13)
- wymienić końcówki drążków kierowczniczych + geometria
- wymienić olej w silniku (ale co za tym idzie to uszczelka pod głowicą jej lekkie planowanie i pasowanie oraz uszczelniacze zaworowe)

powinienem zrobić/wymienić:
- olej w moście i skrzyni (only syntetyk)
- wymienić kolektor wydechowy na GSI
- skończyć malowanie Picassa
- założyć sprężyny od Trucka (hihihi)
- wymienić tarczę i docisk sprzęgła (największy ból)

Do tego dojdą właśnie te hamulce, a to jest dla mnie bardzo istotne, dlatego jestem taki dociekliwy w tym temacie i z pewnością wskoczyłoby to na nr 1 zaraz za oponami...

Pozdrawiam

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 02, 2004, 14:11:39 pm »

Cyneq

  • Gość
Jeff, jak sie wybiore na spot do Bydgoszczy to Ci się dam przejechać moim "robionym" Lukasem, to ocenisz czy warto.

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 02, 2004, 16:47:31 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "Cyneq#1748"
Jeff, jak sie wybiore na spot do Bydgoszczy to Ci się dam przejechać moim "robionym" Lukasem, to ocenisz czy warto.

No to super. Chociaż nie mam najmniejszych wątpliwości, że warto zrobić taki zabieg, ponieważ pomimo tego, że seryjne hamulce mam w stanie dobrym to jednak ich skuteczność pozostawia sporo do życzenia. Z resztą fakty mówią same za siebie tarcze 227mm w aucie ważącym 1150kg to jakieś nieporozumienie w skoro w SC ważącym niecałe 800kg są tarcze 240mm (z resztą to jest prawie ten sam układ co pełny Lucas w Poldku z tym, że z tyłu bębny zamiast 200mm mają 185mm, lecz to nie ma znaczenia).

Pozdrawiam

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 03, 2004, 17:00:14 pm »

Alcest#1360

  • Gość
Witam !
Dolacze sie do pytania, w taki razie jak najprosciej wzmocnic hamulce w caro ?
(najprosciej znaczy bez wymiany polowy auta) przy zostawieniu tarcz i nie instalowaniu osprzetu lukasa.
pozdrawiam
Alcest

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 04, 2004, 07:41:28 am »

Woj-o#772

  • Gość
jak wzmocnić?? - Jeżeli przeszkadza ci "gumowy" pedał to usztywnij mocowanie serwa do ścianki grodziowej (przy hamowaniu wygina się całe mocowanie pompy i serwa).
A tak poza tym to:
1) sprawne serwo (moje było sprawne(=szczelne) tylko przy temp<0 st - wtedy hamował jak żyleta)
2) przydałyby się po prostu inne tarcze (oryginały są dosyć trwałe=twarde) i inne klocki (lukas).
3) zaciski oczywiście w ideal stanie - szczególnie jeżeli chodzi o te slizgi - zablokowanie ich to zjechany klocek od strony tłoczka w jakieś 5 kkm.
Tłoczki hmm - jeżeli fabryczne są dobre to bym zostawił, bo widziałem rzemiosło i jeżeli moje fabryczne były chromowane to rzemiosło (jedyne co w tym czasie chciano mi sprzedać) jedynie szlifowane - nie wzbudzało to mojego zaufania więc zostawiłem fabrykę.
Gumki uszczelniające tylko fabryczne lub jakeiś firmy od hamulców, bo takei badziene gumki potrafią wszystko zpiep... albo są za małe i powodują duże opory tłoka albo się rozłażą po 3 m-cach itp itd, a ze robota nieprzyjemna lepiej zrobić raz a dobrze.
B. starannie mocować osłonę przeciwkurzową - ona spadnie i problemy z tłoczkiem murowane.
4) jeżeli masz dobrze hamujący przód to można przeregulować (czyt. wygiąć bardziej/mniej - nie pamiętam w którą stronę; zobaczysz mechanizm będziesz wiedział ma być tak żeby zawsze byłą pozycja auto mocna dociążone; ten pręt łączący korektor z mostem) korektor tylny - zdecydowanie skuteczniej auto hamuje, a po zablokowaniu przodu nie ma wrażenia że hamowanie znikło.
Ja to zrobiłem tak że ten korektor teoretycznie u mnie nie ma prawa zadziałać i żadnych problemów na zakrętach typu tył blokuje - tyle że u mnie przód jest zdecydoiwanie inny - stąd warunek przednie hamulce muszą b. dobrze działac żeby bawić się w korekcję korektora.
Aha zauważyłem że UNO 1.0 z 91 roku (nie wiem jak inne tzn 1.4 chyba już nie) miały z przodu ten sam system hamulców (na tych blaszkach ślizgowych) jeżeli cie stać albo to po upewnieniu się że wymiary zacisków są te same można by spróbować zobaczyć czy nie podejdą (głowy nie dam czy te zaciski w uno nie były żeliwne, a juz na pewno powinny być nieco lepiej wykonane niż niektóre (czyt. większość) egzemplarze polskich.

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 04, 2004, 16:37:28 pm »

wojt1

  • Gość
jak juz pisałem na stronach przerobiłem mojego 125p na lukasa ale tylko przod tzn zawieszenie zaciski serwo pompa i pedały pedały od lukasa maja wiekszy otwór w srodku,potem łatwiej załozyc wspomaganie kierownicy ::)  z tyłu zostawiłem tarcze i takie rozwiazanie  ci polecam(dokładnie wyczysciłm zaciski całe je rozebrałem +nowa linka recznego oraz klocki lucasa do starego typu zaciskow i efekt jest super..blokuje koła na recznym)  co do wymiany cerwa i pompy to straszna robota drugi raz bym juz sie tego nie  dotykał  ale efekt jest taki ze samochód hamuje z 100na 43 metrach ,mam tez poldka na oryginalnym lucasie i nie moge osiagnac takich efektow,, wiec  pewnie bede chciał w nim włozyc most na tarczach tylko poszukac   lepszych zaciskow od jakiegos zachodniego wozu.koszt przerobienia,,,na giełdzie żerań pompa +cerwo lucas ok 60 zł  zawieszenie całe z zaciskami 150zł przewody nowe w sklepie wymiwniłem wszystkie ok 100zł ,klocki komplet dobrej firmy ok 80zł  +tył 40zł i wiele wiele upierdliwej roboty

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 04, 2004, 16:51:10 pm »

Alcest#1360

  • Gość
W takim razie jakie tarcze ? (jakiej firmy ?) dzisiaj bylem w sklepie i za komplet tarcz z klockami lukasa gosc zarzyczyl sobie 199.50zl. Decyduje sie na zrobienie porzadku z hamrami bo sie boje jezdzic. Jak rano odpale to pare pierwszych hamowan jest super (slychac szum hamulcow), potem pedal sie robi twardo-miekki (gumowy, raz tak a raz tak) i nawet jak moco wdepne to bardzo ciezko mi zablokowac kola. ( 2 miesiace temu wymienilem caly plyn, wiec chiba nie powinno byc powietrza...) co to moze byc ???
pozdrawiam
Alcest

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 04, 2004, 20:51:09 pm »

Maciek#938

  • Gość
Ja dodam, że u siebie nie będę wymieniał serwa na Lucasa, gdyż roboty jest tak dużo, że zwyczajnie nie dam sobie z tym rady. Za to bardzo interesująco brzmi to wzmocnione mocowanie seryjnego serwa, gdyż efekty tego mogą być ciekawe.

Jeżeli chodzi o tył to zdecydowanie zostawiam tarcze, tylko dodatkowo doprowadzę jeszcze go do lepszego stanu (wymiana tarcz, klocki Lucas, nowa linka ręcznego - gdyż stara jest już kompletnie do d..y i nowe sprężynki przy zacisku od ręcznego, muszę jeszcze doprowadzić odpowietrzniki do stanu, który pozwoli na ich wykręcenie).

A 200zł za komplet tarcz Lucasa to wyrąbana w kosmos cena. U mnie komplet, czyli dwie tarcze, naturalnie fabrycznie kosztuje niecałe 100zł, a klocki coś koło 80zł.

Pozdrawiam

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 04, 2004, 21:17:10 pm »

Gifter

  • Gość
a może zrobie sobie tarcze lucasa z tyłu i z przodu na zwykłym serwie???? Bedzie to dosyc tania operacja :) tylko pytanie czy cos trzeba bedzie przerobic???

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 04, 2004, 21:29:16 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
mi z kolei w 125p brakuje serwa i pompy lucasa, ale musze to jakos zrobic, bo dzieki temu linka od sprzegla bedzie mi lzej chodzic, nie bedzie tak powyginana
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 04, 2004, 21:40:17 pm »

Czaku

  • Gość
Ja myslalem o tym samym da rade   to zrobic tylklo nie bedzie recznego a tak po za tym nic to nie da  :mrgreen:

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 04, 2004, 21:42:24 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "Gifter#354"
a może zrobie sobie tarcze lucasa z tyłu i z przodu na zwykłym serwie???? Bedzie to dosyc tania operacja :) tylko pytanie czy cos trzeba bedzie przerobic???

To znaczy z tyłu teoretycznie możesz zamontować ten sam system co z przodu z Lucasa, lecz problem w tym, że nie ma on wyprowadzeń przeznaczonych do hamulca ręcznego i tutaj pojawia się problem... Teoretycznie można założyć hydrauliczny ręczny, ale to nie jest rozwiązanie, więc polecam seryjne serwo+wspornik (będę u siebie robił) i pompa do tego Lucasy z przodu, z tyłu seria, lecz zadbana i naprawdę różnica w stosunku do tego co jest obecnie powinna być zasadnicza.

Pozdrawiam

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 04, 2004, 21:55:29 pm »

Czaku

  • Gość
Jeff ma racje tak samo jak ja :mrgreen:

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 04, 2004, 23:05:09 pm »

Michał goœć

  • Gość
Cześć ja zrobiłem to w swoim poldku.
wymieniłem całe pedały nie było tylko jednej śruby, reszta pasowała.
serwo pasowało nawet było wycięcie w tym plastiku podszybia.
z przodu wymieniłem wszystkie przewodyna nowe.
z tyłu zostawiłem tarcze i założyłem nowy przewód miedziany dorobiony na zamówienie.
Niestety serwo lucasa tak wspomaga pompę, że klocki z tyłu padają co 10-12 tys km.
To naprawdę jest męczące bo przód wymieniam co 30-35 tys km.
Z linką miałem identyczne problemy też była któraś z kolei i też potrzebny był dystans.
Za serwo z pedałami zapłaciłem na szrocie 150pln
Za przednie zwrotnice kompletne ze sworzniami tarczami zaciskami na szrocie 200pln
Wężyki to 12pln 1mb miedziane.
Ale te koszty są śmieszne w porównaniu z ceną Twojego życia, które można stracić w poldku 1,4 ze zwykłymi hamulcami.
p.s. sama wymiana zacisków i tarcz nic nie daje(sprawdzał mój kuzyn).

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 04, 2004, 23:07:30 pm »

michał goœć

  • Gość
jak będziesz miał pytania to pisz satsystem@poczta.onet.pl
Czym można wyczyścić szyby napylane lusterka?

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 05, 2004, 08:09:28 am »

Woj-o#772

  • Gość
Alcest - posłuchaj serwa - moje wyroŹnie syczało czyli brało "lewe"powietrze, bo taki twardy pedał to może byc puszczające/nieszczelne/przewód serwa  serwo.
Wymieniałeś płyn w całym układzie ?? tzn przepompowałeś płyn??
Możesz tak dla spokoju zobaczyć czy się gdzieś tam nie zapowietrzył (pompa może) ale to powinno być cały czas efekt podnoszącego się pedału przy pompowaniu.
A co do tarcz - to lukasy do lukasa tarcze są po chyba 30 PLN u nas (stare od 18-25 zależy gdzie i jakie). Bębny do lukasa drogie bo chyba koło 100.
Pytanie ile kosztują tylne tarcze do integralki (były takie jak w poldku), a powinny byc chyba lepsze jeżeli chodzi o skuteczność.
Aha dla jasności - z tego co widziałem w kat to Tipo miało inne zaciski niż PN lukas. Oba są lukasa ale Tipo ma średnicę tłoczka 54mm(tu na bank, bo w kat te same cześci są do tipo i do argenty) a PN 48mm (a tego to nie mierzyłem jeszcze)

niestety wadą klocków fomara w tandemie do oryg tarcz jest słaba odporność na temperaturę tzn po kilku ostrzejszych hamowaniach tak ze 120-140 znacząco spada wydajność hamowania tzn przy tej samej sile nacisku uzyskuje się dużo mniejsze spowolnienie ruchu. To był mój jedyny zarzut to tej pary, skuteczność na zimno jest OK. Teraz na moim tandemie (tarcze lukas PN Truck bo tańsze niż argenta, klocki tanie do argenty (50 PLN kpl a lukas 100 PLN kpl) nie mam tych efektów tzn moge dobre kilka razy ostro hamowac i za każdym razem skuteczność jest taka sama - minut taki że po mocny rozgrzaniu te klocki lekko piszczą (o czym zreszta zostałem przez sprzedawcę uprzedzony, jednak argunemt finansowy przeważył ;) )

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 05, 2004, 16:34:17 pm »

Alcest#1360

  • Gość
Dzieki za rade. Kroi mi sie spory wydatek, walnela mi do tego uszczela pod glowica (olej doslownie cieknie strużka po bloku), do tego hamry. Zrobie tak jak mowiles, sprawdze dokladnie serwo i wymienie ten przewod powietrza, tarcze i klocki wezme lukasy (kupilbym na tyl te od argenty ale nie wiem gdzie w Kraku to znajde, a czasu na szukanie nie mam), do tego dorobie wspornik pompy/serwa i powinno byc dobrze.
pozdrawiam
Alcest

Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 05, 2004, 16:47:47 pm »

Cyneq

  • Gość
Cytat: "Alcest#1360"
[..]kupilbym na tyl te od argenty ale nie wiem gdzie w Kraku to znajde, a czasu na szukanie nie mam),[..]]
pozdrawiam
Alcest


No co Ty! Mowisz Cynqowi żeby skoczył do sklepu na swojej ulicy i Ci kupił tarcze i klocki z argenty, a Cyneq jak za tydzień będzie w Kraku to sie spotkacie i Ci je przekaże ;)