Autor Wątek: wymiana uszczelniaczy zaworów MOETODA MAŁOINWAZYJNA !!!!!!  (Przeczytany 6494 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wymiana uszczelniaczy zaworów MOETODA MAŁOINWAZYJNA !!!!!!
« dnia: Maj 04, 2005, 19:01:34 pm »

MLP1

  • Gość
Wła?nie wymieniłem sobie uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy !!!!,
Wła?ciwie robote można zakwalifikować do klinicznych wręcz można powiedzieć metoda małoinwazyjna.

Mój silniczek w ATU ma 80 ty? i zaczynał brać olej jakie? 0,5 literka na 1000 więc trzeba było co? zrobić,  Komplet uszczelniaczy kosztuje 9 zł no i całe popołudnie stracone ale warto.

Głowica pozostaje w nienaruszonym stanie od nowo?ci.

wymiana uszczelniaczy zaworów MOETODA MAłOINWAZYJNA !!!!!!
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 04, 2005, 19:41:04 pm »

mareks

  • Gość
no to opowiedz jak to zrobiłe?.

wymiana uszczelniaczy zaworów MOETODA MAłOINWAZYJNA !!!!!!
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 04, 2005, 20:30:54 pm »

WKLIW

  • Gość
też robiłem bez ?ci?gania głowicy ale w dziadka tawri
podpierałem zawór przez dziure od ?wiecy z góry dociskałem spręzyne wyci?gałem zabezpieczenia potem na hama wydarłem stary uszczelnieacz i włożyłem nowy potem zakładanie zabezpieczeń i ?miga :D

wymiana uszczelniaczy zaworów MOETODA MAłOINWAZYJNA !!!!!!
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 04, 2005, 21:16:26 pm »

SerU#408

  • Gość
Według mnie warsztat, który do wymiany uszczelniaczy zaworów zdejmuje głowicę ma mocno niewykwalifikowanych pracowników :mrgreen: Niemal w każdym samochodzie uszczelniacze można wymienić bez zdejmowania głowicy-polonez nie jest tu wyj?tkiem.

wymiana uszczelniaczy zaworów MOETODA MAłOINWAZYJNA !!!!!!
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 04, 2005, 22:41:31 pm »

MLP

  • Gość
Ale się trochę narobiłem nie przecze od 16 do 22 ale za do wszystko staranniutko i czy?ciutko zrobiłem zagrzełem silnik jutro ostateczna regulacja zaworków i ?migamy dalej.

Mam nadzieję że już oleju nie będzie połykał,

Stare uszczelniacze były stwardniałe a na jenym nawet miałem sprężynkę żle założon? (stare były całe czarne i miały sprężynkę z drutu Co za badziew to FSO znów wsadziło)

Teraz założyłem Corteco i może będzie dobrze.

[ Dodano: 2005-05-04, 22:43 ]
A propo podobno w tawrii też jest pasek rozrz?du tyle tylko że przeskakiwanie i ?lizganie się to objaw normalny (zawory nie udeż? w tłok bo szczelina jest zbyt duża)

 :lol:  :lol:  :o  :o  :o  :lol:  :lol:

wymiana uszczelniaczy zaworów MOETODA MAłOINWAZYJNA !!!!!!
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 04, 2005, 23:00:40 pm »

Przemek#1844

  • Gość
ale jak to zrobic - nikt sie nie pochwalil :)

wymiana uszczelniaczy zaworów MOETODA MAłOINWAZYJNA !!!!!!
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 05, 2005, 10:20:05 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
nie wiem jak w OHVce ale s?dzę że w roverku bez problemu da się ustawić tak tłok żeby zawór mógł się o niego oprzeć. tylko strasznie trzeba uważać na zapięcia bo s? malutkie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

wymiana uszczelniaczy zaworów MOETODA MAłOINWAZYJNA !!!!!!
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 05, 2005, 12:14:02 pm »

Cyneq

  • Gość
Koledzy, no jeste?cie zaje***?ci w chwaleniu się że "ja umiem", ale forum nie nazwya się "narcyzm" tylko "technika". napiszczie więc jak, czym itde itp.

wymiana uszczelniaczy zaworów MOETODA MAłOINWAZYJNA !!!!!!
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 05, 2005, 14:00:28 pm »

MLP

  • Gość
Już uzupełniam braki więc tak:

Do tego wyczynu czyli wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy trzeba mieć następuj?ce narzędzędzia:

1 - klucz 13 (oczkowy lub płaski)
2 - klucz 10 (oczkowy lub płaski)
3 - młotek
4 - przyrz?d do zdejmowania sprężyn zaworowych (przykręca się to do szpilki z  
    klawiatury i poprzez ramie naciska na sprężynę aby wyj?ć zamki)
5 - podpierak zaworów przez otwór od ?wiecy ( ja zrobiłem sobie wygięty pręt  który
      wkładam przez otwór od ?wiecy i podpieram zawory od dołu (tłok musi być o
      samej góry przy tej operacji czyli w położeniu ZZ)
6 - szmaty i szmatki do zatkania dziur wokół popychaczy (tam może nam wpa?c przez
      przypadek jaki? drobny element i będziemy rozbierać silnik)
7 - nowe uszczelniacze ja zastosowałem Corteco
8 - rurka do nabijania nowych uszczelniaczy
9 - klucz do ustawiania zaworów
10 - piwko (po skończonej robocie żecz jasna)



I tak w skrócie zdejmujemy pokrywę zaworów
-zdejmujemy klawiaturę
-obracamy wałem tak by tłok cylindra w którym będziemy zmieniać uszczelniacze był u samej góry (ZZ)

- zasłaniamy szmatkami wszystkie otwory w głowicy przez które mogło by co? wpa?ć do silnika,

- opukujemy młotkiemn tależyk zaworu (po to żeby się odlleił zamek od tależyka zaworu)

- zakładamy przyrz?d do zdejmowania sprężyn zaworowych

- wkładamy do otworu po ?wiecy podpierak zaworu (trzzeba nacelować na dany zawór żeby się oparł )

- po naci?nięciu sprężyny wyci?gamy zamki zaworu, wyci?gamy sprężyny i zmieniamy uszczelniacz.

- Przy zakładaniu postępujemy w odwrotnej kolejn?ci.


Najtrudniej jest sdj?ć sprężynę z zaworu ss?cego 4 cylindra ale jak się ma dobre nażędzie to wszystko można zrobić.


Fakt jest jeden jeszcze dzisiaj bol? mnie kolana od przeginania się nad mask? samochodu, ale warto było bo mam oryginalnie przykręcon? głowicę i jak narazie idealnie szczeln?.

wymiana uszczelniaczy zaworów MOETODA MAłOINWAZYJNA !!!!!!
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 05, 2005, 14:25:58 pm »

arabek#1875

  • Gość
Cytat: "SerU#408"
Według mnie warsztat, który do wymiany uszczelniaczy zaworów zdejmuje głowicę ma mocno niewykwalifikowanych pracowników :mrgreen: Niemal w każdym samochodzie uszczelniacze można wymienić bez zdejmowania głowicy-polonez nie jest tu wyj?tkiem.

To nie do konca tak chyba jest
poprostu robia wszystko zgodnie z procesem technologicnzym przewidzianym w obsludze pojazdu
I przewaznie placi sie za roboczogodzine  :mrgreen:

wymiana uszczelniaczy zaworów MOETODA MAłOINWAZYJNA !!!!!!
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 05, 2005, 15:17:22 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Może w OHVce i jest łatwo ale w roverku nie do?ć że jest dwa razy więcej zaworów to jeszcze s? ustawione pod k?tem a zamki zaworów to ciężko cencet? złapać. Jednym słowem przekichana robota ale wykonalna.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.