Już uzupełniam braki więc tak:
Do tego wyczynu czyli wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy trzeba mieć następuj?ce narzędzędzia:
1 - klucz 13 (oczkowy lub płaski)
2 - klucz 10 (oczkowy lub płaski)
3 - młotek
4 - przyrz?d do zdejmowania sprężyn zaworowych (przykręca się to do szpilki z
klawiatury i poprzez ramie naciska na sprężynę aby wyj?ć zamki)
5 - podpierak zaworów przez otwór od ?wiecy ( ja zrobiłem sobie wygięty pręt który
wkładam przez otwór od ?wiecy i podpieram zawory od dołu (tłok musi być o
samej góry przy tej operacji czyli w położeniu ZZ)
6 - szmaty i szmatki do zatkania dziur wokół popychaczy (tam może nam wpa?c przez
przypadek jaki? drobny element i będziemy rozbierać silnik)
7 - nowe uszczelniacze ja zastosowałem Corteco
8 - rurka do nabijania nowych uszczelniaczy
9 - klucz do ustawiania zaworów
10 - piwko (po skończonej robocie żecz jasna)
I tak w skrócie zdejmujemy pokrywę zaworów
-zdejmujemy klawiaturę
-obracamy wałem tak by tłok cylindra w którym będziemy zmieniać uszczelniacze był u samej góry (ZZ)
- zasłaniamy szmatkami wszystkie otwory w głowicy przez które mogło by co? wpa?ć do silnika,
- opukujemy młotkiemn tależyk zaworu (po to żeby się odlleił zamek od tależyka zaworu)
- zakładamy przyrz?d do zdejmowania sprężyn zaworowych
- wkładamy do otworu po ?wiecy podpierak zaworu (trzzeba nacelować na dany zawór żeby się oparł )
- po naci?nięciu sprężyny wyci?gamy zamki zaworu, wyci?gamy sprężyny i zmieniamy uszczelniacz.
- Przy zakładaniu postępujemy w odwrotnej kolejn?ci.
Najtrudniej jest sdj?ć sprężynę z zaworu ss?cego 4 cylindra ale jak się ma dobre nażędzie to wszystko można zrobić.
Fakt jest jeden jeszcze dzisiaj bol? mnie kolana od przeginania się nad mask? samochodu, ale warto było bo mam oryginalnie przykręcon? głowicę i jak narazie idealnie szczeln?.