Autor Wątek: Porady odnosnie malowania  (Przeczytany 11518 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Porady odnosnie malowania
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 06, 2005, 21:22:55 pm »

XDX#1825

  • Gość
lejesz baza... a po 15 - 20 minutach mozna juz klasc bezbarwny. Zbiorniczek ja mylem pare razy nitrem zeby nie bylo wisniowe.. a pozniej bezbarwny, troche tam napewno bazy zawsze zostaje ale to nic. Nie widac pozniej tego.

Co do siateczki to papierem 2000 wypoleruj a pozniej G3 ;)

Odp: Porady odnosnie malowania
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 28, 2011, 00:46:52 am »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Żeby nie zakładać nowego tematu napiszę tutaj :) a mianowicie mam pytanko ostatnio kładłem na drzwi podkład a po 2 tygodniach lakier tyle że pędzlem (wiem że nie da się tym malować ale pistolet miałem dopiero po jakimś czasie a musiałem to zrobić jak najszybciej :) i za późno się zorientowałem) i podczas kładzenia lakieru zauważyłem że w niektórych miejscach podkład zrobił się pod lakierem miękki czy to normalne? (niestety nie wiem jakiej firmy jest podkład natomiast lakier/ farba to nobikolor pur) Teraz zamierzałem przelecieć(bez skojarzeń proszę) to papierem ściernym wodnym 1000 z tym że mówię zastanawiam się czy to wszystko wyjdzie ponieważ zastanawia mnie(gdyż robię to pierwszy raz) czy nic złego się nie stanie jak ten podkład pod spodem stał się miększy tylko nie wszędzie tak jest(może wszystko znowu wyschnie i będzie git)
Byłbym wdzięczny za pomoc
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Porady odnosnie malowania
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 28, 2011, 00:56:01 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
zważyło się i tyle. drzyj do gołej blachy i na przyszłość używaj materiałów lakierniczych przeznaczonych dla motoryzacji, a nie do malowania płotu, czy kaloryferów.
tyle że pędzlem
mogłeś chociaż kupić wałek z gąbki za 2-3zł.

Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Porady odnosnie malowania
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 28, 2011, 08:24:49 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
a musiałem to zrobić jak najszybciej
No i będziesz teraz robić od nowa ... ciekawe czy wyjdzie szybciej ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Porady odnosnie malowania
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 28, 2011, 14:54:29 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
A jak wygląda dokładnie lakier podkład który się zważył? Bo zawsze mnie to zastanawiało?
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Porady odnosnie malowania
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 28, 2011, 17:54:00 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
robią się pęcherze, bąble, bąbelki itp.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Porady odnosnie malowania
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 28, 2011, 18:21:54 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
no właśnie mi się nic takiego nie zrobiło żadnych bąbli bąbelków i pęcherzy tylko pod spodem podkład zmiękł ale nie we wszystkich miejscach wysycha to normalnie dlatego się zastanawiam. Aha i teoretycznie farby poliuretanowe, nawiązując do płotów i kaloryferów, są stosowane do malowania wojskowych pojazdów, samochodów bo mają bardzo dobre właściwości mechaniczne i chemiczne
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2011, 18:28:51 pm wysłana przez luka92 »
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Porady odnosnie malowania
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 28, 2011, 18:32:18 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
..a ten podkład to czym rozcieńczałeś? rozcieńczalnik może się utleniać i temu się zmarszczyło... a w jakiej temperaturze w ogóle to malowałeś? trzeba najpierw dobrze podkład wysuszyć zmatować wodnym jeszcze raz wysuszyć i wtedy lakierować

podaj nazwę podkładu?

i czym to rozcieńczałeś. Teoretycznie do podkładu powinien być też UTWARDZACZ!

po za tym pędzlem nie mogło być to dobrze zrobione. Tak jak kolega maciejowski pisał -> już lepiej mogłeś to wałkiem z gąbki albo wkładem typu flock
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2011, 18:55:59 pm wysłana przez El-Portero2 »
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Porady odnosnie malowania
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 28, 2011, 18:37:52 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
zrobiłem tak że
najpierw papierem przejechałem starą warstwę
potem wyczyściłem benzyną
potem położyłem podkład (nie wiem jaki to podkład na pewno też nobiles w każdym razie na farbie było napisane że mogą to być podkłady alkidowe, alkidowo-karbamidowe, poliuretanowe, akrylowe, epoksydowe) w temp. ok.10-15 stopni
sechł 2 tygodnie po czym został ponownie przeszlifowany na gładko
wyczyszczone benzyna i
na koniec malowanie tą farbą poliuretanową z utwardzaczem
I mówię nie dzieje się to na całej powierzchni w niektórych miejscach podkład jest nadal twardy a tak jak mówię sechł on 2 tygodnie
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2011, 18:41:52 pm wysłana przez luka92 »
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Porady odnosnie malowania
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 28, 2011, 19:23:47 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Aha i teoretycznie farby poliuretanowe, nawiązując do płotów i kaloryferów, są stosowane do malowania wojskowych pojazdów, samochodów bo mają bardzo dobre właściwości mechaniczne i chemiczne
lakiery poliuretanowe tak, g@wno z nobliesu nie.

ogólnie to wygląda, że zareagował niedoschnięty rozpuszczalnik w podkładzie, albo naruszyłeś wysuszony już podkład benzyną. w tej sytuacji nie doradzę ci co robić. :P
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Porady odnosnie malowania
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 28, 2011, 19:45:58 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
do podkładu nie był dodawany rozpuszczalnik, ale ok sprawdzę (narazie drzwi na tydzień zostały do schnięcia) jak w ten weekend będzie się to trzymać bez problemu i nie będę miał zastrzeżeń to zostawiam farbę, tylko ją wyszlifuje na płasko, najwyraźniej tak miało być
A co do tej farby nobilesu to powiem tak ma to bardzo duży połysk i jak kiedyś malowałem taką samą farbą tyle że innego koloru ramę od roweru(wtedy miałem do dyspozycji pistolet) to po wyschnięciu tej farby nie ma mocnych żeby ją ruszyć, a już nie raz przywaliłem w nią kluczem płaskim bo mi spadł albo próbowałem dla sprawdzenia kluczem ją przejechać i nic, a jak bym tak normalny samochód w dzisiejszych czasach maznął kluczami albo kluczem płaskim to niezła rysa by powstała jak nic więc ja akurat mam dobre zdanie o tej farbie (jak by nie patrzeć poliuretanowej, nie bez przyczyny podają iż to poliuretanowa coś z niej musi mieć, a dodam jeszcze żeby było śmiesznie tą farbę mam właśnie od brata z wojska, a płotów nią raczej nie malują :P z tego co wiem zamalowują ewentualne uszkodzenia które powstaną na wozach)
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Porady odnosnie malowania
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 28, 2011, 21:48:39 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
-do poliuretanowych są specjalne rozpuszczalniki
-do podkładu powinien być też utwardzacz

te nobilesa wiem co. To nie są farby do profesjonalnego użytku przy samochodach, pewnie na puszce był obrazek płotu -Ja wiem, że w WP wszystkie krazy, zazy, ziły i honekery są wysmarowane z pędzla tą farbą a bo to bardziej takie uniwersalne farby do wszystkiego ->a wiadomo, że jak coś jest do wszystkiego to jest do ... Ten rower co malowałeś pistoletem to mogło być dobrze położone w tą wytrzymałość powłoki poliuretanowej nie wątpię, akrylowe lakiery są też mocne i wytrzymałe na uszkodzenia mechaniczne. A pędzlem kto wie ile tam tego naniosłeś dlatego w jednych miejscach mogło być za grubo, nie doschło i dlatego się sfilcowało
 ..albo separacja farby od podkładu tu może popełniłeś jakiś błąd? jak nie było z utwardzaczem to benzyna mogła zostać wchłonięta w powłokę(wpiło ją)

w każdym razie ja bym to zwalił i zrobił normalnie.. pożycz od kogoś pistolet i pamiętaj o temperaturze aplikacji, potem schnięcia, unikaj wilgoci etc. Musi się dobrze wysuszyć wszystko.
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Porady odnosnie malowania
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 28, 2011, 21:57:27 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
spoko spoko ale mówię najpierw zobaczę jak to będzie wyglądać w weekend bo drzwi nie są u mnie, jak wszystko będzie git sprawdzę jak z wytrzymałością itp i wtedy się zastanowię czy trzeba to koniecznie od początku, a czy istnieje możliwość że po prostu pod wpływem farby to się  zmiękczyło, ale wszystko wyschnie normalnie?

Słyszałem że odnośnie tego czy powłoka jest dobrze wykonana robi się "próbę nitrową" czy to naprawdę skuteczna metoda sprawdzenia?
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2011, 21:59:33 pm wysłana przez luka92 »
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Porady odnosnie malowania
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 28, 2011, 22:21:33 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
próba z nitro zrób na podkład... po szmacie będziesz widział czy jest dobrze utwardzony czy do kitu... Jak podkład będzie dobrze utwardzony to szmata będzie czysta a jak będzie źle to zrobi ci się masło na powłoce a szmata będzie uciapana od podkładu

jak będzie wszystko git to później z lakierem nie powinno się nic złego stać.
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Porady odnosnie malowania
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 28, 2011, 22:37:13 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
No a jak bym zrobił tą próbę na ten już położony lakier to nic nie da? w sensie czy da się jakoś stwierdzić już po pomalowaniu czy wszystko jest git?
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Porady odnosnie malowania
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 29, 2011, 23:03:51 pm »

Lukasz

  • Gość
ciekawy temat i ciekawe odpowiedzi :) peklem jak jez ze smiechu.

ludzie kochani - podklad z nobilesu czy czego tam - a jak to wyglada ??

jesli ktos ma zapal do lakiernictwa niech najpierw poczyta na internecie o co tak naprawde w tym wszystkim chodzi. jesli macie malowac czym takim jak wczesniej - darujcie sobie albo zamiast tego odlozcie na lakiernika.

po 1 podklad na samochod to cos takiego:

http://www.tanie-lakierowanie.pl/608-colomix-podklad-akrylowy.html

jest to co prawda najtanszy podklad ktorego rozrabia sie 5 do 1 czyli 500 ml podkladu z duzej puszki i 100 ml utwardzacza z malej puszki plus rozpuszczalnik wedlug wlasnego uznania czuli im wiecej tym rzadszy. radze rozpuszczalnika dac troszke mniej :)

po 2 nakladanie pistoletem, szlifowanie

po 3 taki podklad daje gwarancje ze wszystkie opisane wczesniej bledy wiecej sie nie beda powtarzaly. podklad dobrze nalozony i wyszlifowany gotowy jest do lakierowania.

po 4 od biedy uzyc mozna spreja np novol protect lub innego zakupionego w dobrym sklepie podkladu pod lakier

po 5 film instruktażowy

http://www.youtube.com/watch?v=OxJHR_nW3Jo&feature=related



nobilesy czy inne cuda chemii zostawcie sobie ns hustawki, rowery, motorynki itp

w razie pytan tylko PW  postaram sie pomoc

« Ostatnia zmiana: Marzec 29, 2011, 23:10:35 pm wysłana przez Lukasz »

Odp: Porady odnosnie malowania
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 30, 2011, 21:36:36 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
ja używam od 2 lat podkładów akrylowych właśnie trotona 5:1 http://www.klakiernik.pl/index.php?products=product&prod_id=12  są naprawdę dobre pracowałem też z duxone'm 2 i też dobry podkład, nie mogę narzekać. Dobrze położony i wyschnięty/utwardzony - to  nic się z lakierem później nie dzieje.


jest napisane że dysza między 1.6 a 1.9 ale z góry mówię, że do dyszy 1.6 to będziesz musiał sporo rozrzedzić. Lepiej nanosi się przy 1.9
« Ostatnia zmiana: Marzec 30, 2011, 21:43:25 pm wysłana przez El-Portero2 »
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Porady odnosnie malowania
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 31, 2011, 00:09:51 am »

Lukasz

  • Gość
ja używam od 2 lat podkładów akrylowych właśnie trotona 5:1 http://www.klakiernik.pl/index.php?products=product&prod_id=12  są naprawdę dobre pracowałem też z duxone'm 2 i też dobry podkład, nie mogę narzekać. Dobrze położony i wyschnięty/utwardzony - to  nic się z lakierem później nie dzieje.


jest napisane że dysza między 1.6 a 1.9 ale z góry mówię, że do dyszy 1.6 to będziesz musiał sporo rozrzedzić. Lepiej nanosi się przy 1.9

pistoletem lvlp dysza 1.4 tez da sie malowac podkladem. ja osobiscie takiego uzywam. a czy podklad jest rzadki to nie wiem dostosowalem juz sobie to pod siebie byc moze dla kogos to jest woda dla mnie moze byc za gesty.


podkladem mozna sie bawic zachowujac proporcje np 5 do 1. dalej rozpuszalnik do wyrobow akrylowych wedlug wlasnego widzi mi sie az do uzyskania odpowiedniej gestosci.

Odp: Porady odnosnie malowania
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 31, 2011, 18:36:10 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
mam takie pytanie.
Dzisiaj z kumplem malowaliśmy parę elementów do mojego poloneza,
noski (przód, tył) i spoiler wyszły świetnie


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

Lecz po malowaniu maski, gdy patrzy się na nią pod pewnym kontem widać lekko pasy jak była malowana baza, po godzinie widać je było mniej, czyli gdy wyschnie maska na tip top pasy nie będą widoczne?


Uploaded with ImageShack.us
Fotki nie oddają pełnego efektu
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2011, 18:38:19 pm wysłana przez myszaradom »

Odp: Porady odnosnie malowania
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 31, 2011, 22:07:28 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
jak pasy od malowania widać to wiąże się z kryciem lakieru ...za duże odstępy przy aplikacji (ustawienia dyszy)  i mogło nie pokryć stąd te pasy- ale nie jestem pewien, musiałbym to zobaczyć z bliska

na pierwszy rzut oka widać, że dobrze się rozlał
daj temu spokój na 48h i wtedy zobaczymy czy będzie widać
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2011, 22:11:03 pm wysłana przez El-Portero2 »
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER