Autor Wątek: czyszczenie octem ukladu chlodz., a dziwna sprawa  (Przeczytany 3078 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

czyszczenie octem ukladu chlodz., a dziwna sprawa
« dnia: Lipiec 14, 2005, 22:57:17 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
No wiec stalo sie cos (chyba) dziwnego dzis. otwieram maske, a tam na zbiorniczku jakas dziwna brazowa woda wydostala sie ze zbiorniczka. otwieram korek, a w nim jakby herbata  :shock:  :shock:  :shock:  :shock: , co dziwne bylo w srodku bylo takze cisnienie, bo odkrecilem korek i bylo pfff i wyleciala woda do zbiorniczka z rurki powrotnej, i co wlasnie dziwne to to, ze jakies kilka dni temu odkrecalem korek i dolewalem wode, ALE nie uruchamialem od tego czasu silnika, ani takze bezposrednio po dolaniu wody. jakim cudem tam sie wytworzylo cisnienie? ocet cos tam chyba zdzialal w jakis sposob. no i jeszcze ta "herbata" kurde. moze to woda + rdza z rur metalowych? a poza tym to duzo wylecialo tej wody na ziemie.  jak odjechalem to ojciec powiedzial ze na naszym miejscu parkingowym jest jakas plama. no to sobie pomyslalem "ohoooo, uszczelka i kapie olej". na szczescie to hcyba nie to, tylko ta herbata wyciekla. na dowod zrobilem zdjecia. 1 zdjecie to wiadomo co to   :mrgreen: 2 to wlasnie ta plama "herbaty", wyglada zupelnie jak olej  :shock:  :shock: no i trzecie dziwne cos bo tam sie tez znalazla sol. byc moze jest ona jeszcze z podwozia pozostaloscia po zimie i jak ciekla ta herbatka ze zbiorniczka to zbierala po drodze ta sol. w sumie jest tez to dziwne ze sa dwie plamy. wczesniej ich na pewno nie bylo!! .
aaaa ocet jest gdzies o stezeniu okolo 2-3%, wczesniej czyscilem 10%, ale wyalalem i zostal tylko ten w bloku, wiec po zmieszaniu zrobil sie okolo wlasnie te 2-3% wiec nie taki mocny. Jest on w silniku od niedzieli.
temperatura jakos sie poprawila, a moze dlatego ze jechalem pod wieczor i chlodno bylo juz. co prawda wiatrak dlugo chodzil, ale temp nie wzrastala i utrzymywala sie na poziomie 90stopni+grubosc wskazowki, wiatrak pochodzil dosyc dlugo, ale w koncu sie po jakims dlugim czasie wylaczal.


to ja, byly Marcin#839

czyszczenie octem ukladu chlodz., a dziwna sprawa
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 15, 2005, 09:01:10 am »

Abadon

  • Gość
Wlales plyn bez plukania?
Tez taki blad popelnilem, ale sie szybko skapnalem jak zaczal sie pienic... (nie ma to jak sie spieszyc...)
Niestety - plyn masz do wyrzucenia (jesli zalales plynem)

czyszczenie octem ukladu chlodz., a dziwna sprawa
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 15, 2005, 11:55:18 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
nie zalalem plynem, tylko sama woda. :mrgreen:

dzis dochodzenia ciag dalszy. spuscilem wode z ukladu, wydawala sie czysta. po wyschnieciu zostawila brazowy slad na betonie. plama ze zdjecie nr 1 jest prawdopodobnie spowodowana tym, iz pompa wody cieknie, slad jest na misce olejowej, widac kropelke pod kolem pasowym. olej to nie jest na 100%. co dalej. nalalem wode do ukladu. nie zakrecalem korka. silnik sie rozgrzewal i wody nie wywalalo! co mialo miejsca innymi razami, ale woda zrobila sie brazowa (wydaje mi sie, ze po otwarciu termostatu).  
tak wiec sprawa z plamami prawdopodobnie rozwiazana. pozostaje jeszcze sprawa brazowej wody  :?  :?
to ja, byly Marcin#839

czyszczenie octem ukladu chlodz., a dziwna sprawa
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 15, 2005, 12:09:24 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Wydaje mi sie ze to musi byc rdza z ukladu. Ja jak ostatnio wymienialem chlodnice zmuszony bylem sciagnac te grube weze. Wsadzilem palce do tej grubej metalowej rury co idzie wzdluz silnika i normalnie moglem skrobac rdze. Dosc latwo odchodzila wiec w jest tego w ukladzie od pyty. Zastanawiam sie czy przez te gowniane rdzewiejace rurki nie zatykaja sie kanaly w silniku. Moze dlatego potem sa problemy z chlodzeniem. Kiedys zainwestuje i wszystkie powyminiam na kwasowki.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

czyszczenie octem ukladu chlodz., a dziwna sprawa
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 15, 2005, 12:13:08 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
no tez tak mysle ze to moze byc rdza, ale wczesniej jak byla tylko woda (bez octu) to woda nie zmieniala koloru przez nia. moze ocet ja jakos wytegowal, bo jakby sie nie grzeje, przynajmiej na razie. czy sie dalej grzeje napisze w niedziele wiczorem :mrgreen:


a skoro mowa o rurach to patrzcie jaka ma fajna gumowa rure ta co idze od gory chlodnicy. :mrgreen:  wie ktos moze co to jest kolo filtra powietrzata ta rura jakas czy cos?
to ja, byly Marcin#839

czyszczenie octem ukladu chlodz., a dziwna sprawa
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 15, 2005, 12:35:46 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "Marcin#839"
a skoro mowa o rurach to patrzcie jaka ma fajna gumowa rure ta co idze od gory chlodnicy. :mrgreen:  wie ktos moze co to jest kolo filtra powietrzata ta rura jakas czy cos?


No rurke masz ciekawa :smile: , a co do pytania to jest to element od plusa 1.4 jak sie nie myle :mrgreen: U mnie tego nie ma niestety, ale kupilem juz bez tego. Trzebaby skombinowac bo ssie mi cieple powietrze.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

czyszczenie octem ukladu chlodz., a dziwna sprawa
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 15, 2005, 17:44:50 pm »

maras

  • Gość
Oj, grube rury lubi? rdzewieć :( Jak go kupiłem, to miał now? górn?,t? co idzie do chłodnicy, amiał wtedy tylko 3,5 roku! Ok 1,5roku temu wymieniałem doln?, na wypływie z chłodnicy, zrobiła się w niej dziurka. Skoro to br?zowe co? pojawia się dopiero po otwarciu termostatu, to trzeba by się tego jak najszybciej pozbyć, bo siedzi gdzie? w silniku. Pewnie dlatego się grzał,wypłukało rdzę z rur i nagromadziło się to w silniku,co zmniejszyło przepływ płynu. Musiał by? go nagrzewać i od razu spuszczać wodę

czyszczenie octem ukladu chlodz., a dziwna sprawa
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 16, 2005, 17:41:56 pm »

Michal

  • Gość
To br?zowe na ?ciankach rur to kamień, osad który się zbiera we wszystkich ukadach grzania i chłodzenia. Można się tego pozbyć wlewaj?c płyn do płukania rur CO, dostępny np w Castoramie. W moim silniku zatkany był na odcinku ok 4 cm przewód doprowadzaj?cy ciecz chłodz?c? do kolektora ss?cego, przez resztki rdzy i kamień.

czyszczenie octem ukladu chlodz., a dziwna sprawa
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 17, 2005, 16:08:04 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
no wlasnie chyba to kamien tak jak pisze michal. 4-5 razy nalewalem wody i po nagrzaniu i ostudzeniu spuszczalem i za kazdym razem brudna (jednak nie jak herbata, ale jak kawa z mlekiem). Syfffff niemilosierny!! W zbiorniczku pozostawalo doslownie bloto  :shock:  :shock:  :shock:  . dzis wracalem sobie 200kilosow do domu (w sumie sie nie zatrzymywalem) i ani razu nie wlaczyl sie wiatrak, ale jak juz bylem z 2 kilometrow od domu i stanalem na swiatlach na dluzej to wlaczyl sie wiatrak no temp i rosla, tak gdzies do grubosci 2 wskazowek. Nie wiem czy dalej by rosla bo wylaczylem silnik, bo wjechalem na miejsce parkingowe. Patrzylem tez na gorna rure od srodka oczywiscie i w sumie jest tylko lekka rdza powierzchniowa. dolnej nie ogladalem.  A co do brudu ktroy jeszcze zostal w silniku to zamierzam wyjac termostat i wsadzic tam szlaufa i fruuuuuu woda.


Cytat: "Senn#1869"
Cytat: "Marcin#839"
a skoro mowa o rurach to patrzcie jaka ma fajna gumowa rure ta co idze od gory chlodnicy. :mrgreen:  wie ktos moze co to jest kolo filtra powietrzata ta rura jakas czy cos?


No rurke masz ciekawa :smile: , a co do pytania to jest to element od plusa 1.4 jak sie nie myle :mrgreen: U mnie tego nie ma niestety, ale kupilem juz bez tego. Trzebaby skombinowac bo ssie mi cieple powietrze.


To nie moja rurka, ja mam zwykla hehe , to zdjecie jakiegos poldasa z allegro
to ja, byly Marcin#839