Autor Wątek: przeróbka GSI na ga?nik  (Przeczytany 2973 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

przeróbka GSI na ga?nik
« dnia: Wrzesień 24, 2005, 21:13:50 pm »

WKLIW

  • Gość
mam takie pytanko bo mam mozliwo?ć kupienia tanio silnika od polda 1,6 GSI silniczek ma bardzo mały przebieg 42kkm. Przebieg jest pewny bo autem jeżdził dziadek mojego kumpla i ten kumpel pożyczył auto od dziadka i przedachował nim. Ale wracaj?c do tematu silnikczek jest ale nie ma już całej elektroniki bo już sprzedana, i mam pytanko czy do GSI podejdzie kolektor od ga?nikowca i czy to zagada na ga?niku ?? i jak by sie taka przeróbka miała do mocy tego silnika ?

przeróbka GSI na gaĽnik
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 24, 2005, 23:03:14 pm »

Lodówa#1826

  • Gość
Do mocy napewno lepiej, bo ga?nik to ga?nik. Pozatym niewiem jak to jest z zapłonem jeżeli elektronika juz sprzedana a z tego co wiem to aparatu zapłonowego niema jak zamontowac, w pierwszych gli była jeszce klapk? któr? moznabyło odkręcić i zamontowac aparat zapłonowy a C+ juz tego niema. Z ga?nikiem nie będzie problemów, kolektor no wła?nie tu jest pytanie.... bo gsi ma jakis pokręcony ten kolektor i niewiadomo czy mocowanie go do głowicy nie jest inne. Tak jeszcze my?le i chyba raczej nic nie stoi wiecej na przeszkodzie oprócz tego zapłonu zeby przełożyc silnik, ale wydaje mi sie ze to nic to moze byc decyduj?ce w kwesti przełozenia silnika...

przeróbka GSI na gaĽnik
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 24, 2005, 23:22:10 pm »

Guciu1801

  • Gość
nie wiem czy jest tam ta klapka. ale kolektor wlazi tak samo.. ale na musialbys zmieniac walek, zeby zainstalowac zwykly rozdzielacz zaplonu (plusowski nie ma juz zebatki) przy odrobinie szczescia masz aparacik zaplonowy z GSi ;)

przeróbka GSI na gaĽnik
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 24, 2005, 23:26:57 pm »

WKLIW

  • Gość
a żeby mieć zapłon jak w GSI  (bo rozdzielacza raczej nie zamontuje) to co mi jest potrzebne? albo ewentualnie jak inaczej omin?ć ten problem

przeróbka GSI na gaĽnik
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 24, 2005, 23:35:47 pm »

Lodówa#1826

  • Gość
Teraz niewiem jak to jest. Ale jesli komp zeby dobrze rozdzielał lub wogóle rodzielał iskre potrzebuje tylko czujnika połozenia wału korbowego to poprostu powrócić kompa, a je?li potrzebuje tez czujnika poł. wału korbowego, czujnika temp... to raczej nie da sie zrobic. W kompie s? tzw.mapy(jesli sie myle to mnie poprawcie), na ich podstawie rozdzielany jest zapłon i chyba ta mapa reguluje tez prace wtryskiwacza. Omin?c czy zastapic to chyba tez raczej sie nie bedzie dało niczym innym. Choć np. w maluchu(w elegancie) jest zapłon elektroniczny a jest ga?nik. Trzeba by sie dokładnie dowiedziec.

przeróbka GSI na gaĽnik
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 24, 2005, 23:50:00 pm »

Guciu1801

  • Gość
zaplon sobie , gaznik sobie. zaplon ustala sie poprzez czujniki polozenia walu korbowego i ew. podcisnien w kolektorze. moze jeszcze jest czujnik spalania stukowego (nie wiem) czujniki zostawiasz, zaplon zostawiasz, a wtrysk zamieniasz na gaznik. bo gaznior juz wie jak paliwo podac. :).

przeróbka GSI na gaĽnik
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 25, 2005, 09:55:39 am »

Marek Bydgoszcz

  • Gość
Cytat: "Guciu#1801"
nie wiem czy jest tam ta klapka. ale kolektor wlazi tak samo.. ale na musialbys zmieniac walek, zeby zainstalowac zwykly rozdzielacz zaplonu (plusowski nie ma juz zebatki) przy odrobinie szczescia masz aparacik zaplonowy z GSi ;)


a niby pompe olejowom to co kręci. Stary bierz i sie nie pytaj jak nie podejdzie to na pewno sprzedasz z zarobkiem taki silnik ?rednio kosztuje 600 to jak masz taniej nie my?l wiele

przeróbka GSI na gaĽnik
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 25, 2005, 11:14:54 am »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
przeciez w glowicy GSI inaczej sa rozmieszczone szpilki pod kol SSACY

przeróbka GSI na gaĽnik
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 25, 2005, 13:36:56 pm »

Lodówa#1826

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
przeciez w glowicy GSI inaczej sa rozmieszczone szpilki pod kol SSACY


hmmm to wł?snie była moja w?tpliwosc, guciu pisał ze to samo  :smile:

przeróbka GSI na gaĽnik
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 25, 2005, 13:49:27 pm »

WKLIW

  • Gość
no to już sam nie wiem czy brać ten silnik czy nie bo miało to być zapakowane pod mache DFa i miałem nadzieje na brak większych komplikacji

przeróbka GSI na gaĽnik
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 25, 2005, 14:06:55 pm »

ajk#1212

  • Gość
Bierz nie pytaj. hmmmmm hydrauliczna głowica jak u mnie. Juz nie słychać jej tak jak w starszych. te popychacze itp. cisza i spokuj.

przeróbka GSI na gaĽnik
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 25, 2005, 14:46:10 pm »

Guciu1801

  • Gość
Cytat: "Lodówa#1826"
Cytuj (zaznaczone)
przeciez w glowicy GSI inaczej sa rozmieszczone szpilki pod kol SSACY


hmmm to wł?snie była moja w?tpliwosc, guciu pisał ze to samo  :smile:


aaaaa bo Guciu sie nie zna :D

przeróbka GSI na gaĽnik
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 25, 2005, 15:10:52 pm »

Adampio

  • Gość
Jesli rozwiazana bedzie sprawa zaplonu to nie widze problemow.

Z tym ze to wcale nie takie proste jesli komputra juz nie ma. Potrzebny jest sygnal polozenia walu i podcisnienia w kolektorze oraz jakis mechanizm wyzwalalajacy iskre.
Reszta to piku?.

przeróbka GSI na gaĽnik
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 25, 2005, 15:40:45 pm »

goœć

  • Gość
GSI ma k?t zapłonu 6,5 stopnia  a  aparat zapłonowy troche inn? charakterystyke nie da sie ustawić poprawnie zapłonu bo w  GLE i GLI k?t statyczny jest 10 stopni podszedł by sterownik BOSCH ale głowice trzeba wymienić bo kolektor dolotowy nie pasuje  , w kazdym b?dz razie na gażniku i aparacie nie bedzie jechał a bedzie palił jak smok wiem to bo to juz przerabiałem  i niestety trzeba było załozyć sterownik takze jak nie masz całej instalacji moze być od PLUSA na boschu to szkoda kasy bedziesz sie tylko szarpał