Autor Wątek: HAMULCE  (Przeczytany 2194 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

HAMULCE
« dnia: Listopad 10, 2005, 08:18:34 am »

Kołcz_1906

  • Gość
Mam małe pytanko do tych którzy się znaj? na hamulcach.
Mam poloneza 95r 1,6GLI na gazie :D  i mam problem z hamulcami.
Problem jest  tej natury, że hamulce s? bardzo słabe tzn ciężko jest doprowadzić do zablokowania kół, pedał jest raczej miękki ale w pewnym momencie staje się twardy i trzeba bardzo mocno deptać żeby zahamować. Czasami to wydaje mi się że wcisne pedał tak, że znajdzie się z drugiej strony podłogi. Próbowałem wymieniać klocki chyba już wszystkie rodzaje sprawdziełem i nic nie pomogło, tarcze s? oryginalne, ale jest ich jeszcze na tyle że powinien hamować, odpowietrzałem wielokrotnie i nic. I jeszcze czasami się blokuj? zaciski, nie s? zapieczone, były już kilkakrotnie robione, smarowałem smarem silikonowym, wymieniane były uszczelki.
Je?li kto? wie co to może być to proszę o pomoc.

HAMULCE
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 10, 2005, 10:46:41 am »

Offline Pio555

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 276
  • Płeć: Mężczyzna
  • RENAULT SCENIC 1,6 dci
je?li wszystko już sprawdziłe? to pozostaje tylko sprawdzić pompe hamulcow? oraz serwo

HAMULCE
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 10, 2005, 15:09:15 pm »

Kołcz_1906

  • Gość
Ale w jaki spsób sprawdzić pompe i serwo??
Kumpel mówił żebym wymienił wszystkie przwody hamulcowe czy to co? da??

HAMULCE
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 10, 2005, 18:35:12 pm »

Offline Pio555

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 276
  • Płeć: Mężczyzna
  • RENAULT SCENIC 1,6 dci
Czy działa serwo możesz sprawdzić tak:
przy wyłczonym silniku nacisnij na hamulec i trzymaj a następnie uruchom silnik.Je?li pedał "opadnie" tzn ze jest ok.
Ja do sprawy hamulcy podszedłem w ten sposób:jednego dnia wymieniłem klocki przód (Ferrodo),klocki tył (Fomar :badass: ) tarcze (Brembo) płyn (Ferrodo) regeneracja wszystkich zacisków i odpowietrzenie(każdego zacisku osobno).Po tej operacji po ok 200 km przekonałem się co to znaczy mieć hamulce(do tej pory to były "osłabiacze pędu")Cała ta operacja kosztowała mnie ok 500zł
Podstawa to sprawnie działajce zaciski bez tego hamulcy nie bedzie nigdy oraz dobre klocki
Je?li Ferrodo sa dla Ciebie za drogie kup Lukasy nigdy Fomarów i innych wynalazków na 15-18 zł.Moje fomary na tyle zjechały się po 15kkm do gołej blachy a Lukasy mam już 10kkm i nie widać bardzo zużycia(s tak jak Ferrodo bardzo miękki i strasznie brudza felgi)
Za klocki Ferrodo przód płaciłem 60zł, tarcze Bermbo 60zł/sztuka,płyn dostałem gratis,Fomary jakie? 16zł Lukasy tył 36zł
Ceny z wrzesnia 2004r ale chyba wiele sie nie zmieniło

HAMULCE
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 10, 2005, 19:16:02 pm »

Russell

  • Gość
Ja jeszcze dodam że możesz przeczyscic zaworek zwrotny co to ł?czy kolektor ssacy z serwem. Mój był zapchany, a po oczyszczeniu hamulce s? lepsze nieco ale zawsze to cos

HAMULCE
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 10, 2005, 21:11:54 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Pompa może jużprzepuszczać. Wymiana przewodów dobra sprawa ale to raczej nie to. Podobny efekt daje też uszkodzone serwo. Ja też tak miałem ze ped?ł trzeba było wciskać z żyku na dwie nogi bo onaczej nie zatrzyma się (dobra siłownia  :twisted: ) po wymianie serwa jak depnałem to się wszystko na przedniej szybie znalazło (ja też)
Miałem fomary i zawsze zmieniałem co roku. Przerobiłem na lucas i zapomniałem o wymianie, nierónym hamowani itd itp. Czasem zerknę jak już zdejmę koło jak sie klocki maj? :roll: