Autor Wątek: Econo  (Przeczytany 8516 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Econo
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 14, 2006, 09:07:43 am »

Poldek#1838

  • Gość
Ja jezdże na luzie, tak mnie ojciec nauczył i dieselek palił 5-7 l/100
Teraz sprawdzam mojego ile spali.

Cytat: "Drobek"
dodam ze moim silniczniem 2,0 to moge na V biegu jechac 60km|h po miescie


Ja też:D

Econo
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 14, 2006, 09:14:58 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
no rover jezdzić na 4 biegu na 2k poprostu nie lubi muli się buczy i jest to dla niego mordęga. to jest wkrętarka a nie leniwa bestja.
co do wyhamowywania silnika zgodzę się. ale w naszych malutkich 1,4 tej bezwładno?ci tyle az nie jest. co innego jakie? V8  :mrgreen:
co zauważyłem hamuj?c silnikiem opuszczasz przód. dzięki temu jest doci?zony. by z luzu do tego doszło to mija chwilka hamowania. auto musi siępochylic i dociazyc dzioba. a poldek bez takiego dociazenia nie jest w stanie dobrze zrobić gwałtownego ruchu. no chyba ze krto? ma zawiast twardy ale to niewielu takich

Econo
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 14, 2006, 09:37:05 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "Poldek#1838"
Ja jezdże na luzie, tak mnie ojciec nauczył i dieselek palił 5-7 l/100

wow jaka rozbierznosc, no to lOOzik :shock:

[ Dodano: 2006-02-14, 09:39 ]
Cytat: "Van#1860"
no rover jezdzić na 4 biegu na 2k poprostu nie lubi muli się buczy i jest to dla niego mordęga
a OHV to sie niby da tak zamOOlac? :? chybha ze lekko z gorki jest, a tak to 3 przy 60 musi byc
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Econo
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 14, 2006, 09:39:56 am »

Poldek#1838

  • Gość
Cytat: "OZi#1845"
Cytat: "Poldek#1838"
Ja jezdże na luzie, tak mnie ojciec nauczył i dieselek palił 5-7 l/100

wow jaka rozbierznosc, no to lOOzik :shock:


Chodziło mi o:
trasa: 5l/100
miasto 7l/100

Diesel chyba nie ma odcięcia?? Dlatego aby zaoszczędzi? je?dzimy na luzie.

[ Dodano: 2006-02-14, 09:41 ]
nie no OZi#1845 60 to na IV OHV-k? sie pomyka. Masz wtedy 2200obr/min,
silnik chodzi cicho i w miare równo, bez buczenia.

Econo
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 14, 2006, 09:47:50 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "Poldek#1838"
nie no OZi#1845 60 to na IV OHV-k? sie pomyka. Masz wtedy 2200obr/min,
silnik chodzi cicho i w miare równo, bez buczenia.
dokladnie to 2112obr/min
moze i jest cicho, ale rozpedzac to sie nie chce
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Econo
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 14, 2006, 09:53:59 am »

ajk#1212

  • Gość
Niektórzy się tutaj obawiaj? o wspomaganie hamulców, że niby większe jest jak silnikiem hamujemy, bo większe podci?nienie jest. Przecież sprawne serwo ma zaworek zwrotny i trzyma ci?nienie najniższe od ostatniego użycia hamulców, a i tak zapas podci?nienia starczy przynajmniej na dwa mocne hamowania. Wystarcz zgasić silnik, postać chwilę i zacz?ć się staczać, przy pierwszym naci?nięciu hamulca widać wyrażnie, że wspomaganie jeszcze działa.

Zreszt? silnik na biegu jałowym ma niewiele większe ci?nienie w kolektorze, nie s?dzę aby to miało jakiekolwiek znaczenie.

Econo
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 14, 2006, 09:56:21 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "OZi#1845"
Cytat: "Poldek#1838"
nie no OZi#1845 60 to na IV OHV-k? sie pomyka. Masz wtedy 2200obr/min,
silnik chodzi cicho i w miare równo, bez buczenia.
dokladnie to 2112obr/min
moze i jest cicho, ale rozpedzac to sie nie chce


A to OHV kiedykolwiek chce sie rozpedzac? :roll:
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Econo
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 14, 2006, 09:58:18 am »

Poldek#1838

  • Gość
Cytat: "OZi#1845"
Cytat: "Poldek#1838"
nie no OZi#1845 60 to na IV OHV-k? sie pomyka. Masz wtedy 2200obr/min,
silnik chodzi cicho i w miare równo, bez buczenia.
dokladnie to 2112obr/min
moze i jest cicho, ale rozpedzac to sie nie chce


chyba nie masz co narzekać,
 na IV 60-100km/h w 15s. na gazie
Na III napewno lepiej ale i hałas wzro?nie

[ Dodano: 2006-02-14, 09:59 ]
Cytat: "Senn#1869"
Cytat: "OZi#1845"
Cytat: "Poldek#1838"
nie no OZi#1845 60 to na IV OHV-k? sie pomyka. Masz wtedy 2200obr/min,
silnik chodzi cicho i w miare równo, bez buczenia.
dokladnie to 2112obr/min
moze i jest cicho, ale rozpedzac to sie nie chce


A to OHV kiedykolwiek chce sie rozpedzac? :roll:


W moim trucki na mo?cie 4,55 to nawet chce...:D

Econo
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 14, 2006, 12:36:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
robball, dobrze gazda - zapomnialem o tym zaworku zwrotnym (choc czesto lubi nie dzialac)

no wlasnie - 60-100km/h to w trucku 15s ,a w moim caro 17s  :sad:  - na gazie

1.9D  na luzie (1000obr/min) pali 0.5l/h - sprawdzone na stanowisku
co do hamowania tym silnikiem ,to napewno puszczenie gazu pozwala wrocic listwie pompy do polozenia wolnych obrotow
nie wiem tylko czy regulator odsrodkowy (od obrotow silnika) bedzie podawal wieksza dawke paliwa ,czy nie
w pierwszym przypadku lepiej jezdzic na luzie ,w drugim jest to zupelnie obojetne
jednak cos czuje ,ze regulatro dodaje swoje trzy grosze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Econo
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 14, 2006, 13:21:11 pm »

philips

  • Gość
w sumie okreslmy moze o co sie wadzimy czy o jazde ekonomiczna czy o to co jest ekonomiczniejsze luz czy hamowanie silnikiem bo jakos widze ze jedni pisza o jednym inni o drugim i nieumiemy sie dogadac. Mnie caly czas chodzi o to pierwsze i koledze Poldkowi chyba tez. odnosnie hamulcow to najlatwiej to sprawdzic jadac na z wysprzeglonym biegu i zaczac hamowac a po chwili zasprzeglic bieg aby hamowac silnikiem wtedy wyraznie pedal sie zaglebia i mozna latwiej mocno zahamowac ale i tak podczas hamowania z predkosci np 100 km/h trzeba by biegi redukowac podczas hamowania zeby caly czas miec to "doladowanie" hamulcow wiec jest to dobre zjawisko ale z racji szybkiego spadania obrotow przy hamowaniu malo sie sprawdza

Econo
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 14, 2006, 13:29:11 pm »

Poldek#1838

  • Gość
60-100 na IV 15s ma GSI na gazie, w trucku(Bosh) jest podobnie z racji krótszego przełożenia,
ale powyżej 100km/h truck traci chęci do przyspieszania,
przez duzy opór powietrza (truck z nadbudówk?)
Nie nazwał bym tego super przyspieszaniem, w miare sprawnym zwiekszaniem prędko?ci, więc trzeci bieg przy 60 km/h tylko przy awaryjnych sytuacjach

Econo
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 14, 2006, 13:52:59 pm »

Drobek

  • Gość
Senn#1869,  a ja mam 150kmh na III biegu  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  
OZi#1845,  ale jak chcesz sie rozpedzac przy 60km|h to wrzucasz II bieg  :mrgreen:

[ Dodano: 2006-02-14, 13:56 ]
[/quote]A to OHV kiedykolwiek chce sie rozpedzac? :roll:[/quote]
by? sie chłopie zdziwił jak niektóre 1.6 gli chodza. Do 170kmh miał bys bardzo cieżko z tym czarnym poldkiem co jest na zdjeciu poniżej no ale pózniej to może bys miał jakies szanse.

Econo
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 14, 2006, 14:18:55 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "Drobek"
Senn#1869,  a ja mam 150kmh na III biegu  :mrgreen:  


Drobek chyba na tym modyfikowanym predkosciomierzu z Argenty  :mrgreen:  Jakie masz przelozenie w moscie?

A co takiego siedzi w tym czarnym poldku ze mialbym z nim problemy?
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Econo
« Odpowiedź #53 dnia: Luty 14, 2006, 14:34:37 pm »

Drobek

  • Gość
Senn#1869,  http://www.sekcja-slaska.za.pl/drobek.html poczytaj sobie bo niechce mi sie pisac o modyfikowanym predko?ciomierzy . A w tym czarnym poldu siedzi 1,6 gli  :mrgreen: ok 10s do setki i mnóstwem przeróbek o których sam niewiem bo to byłe autko mojego ojca ale powiem tylko tyle że na gazie był lepszy jak na benie :shock:  Niestety poszedł do żyda.

Econo
« Odpowiedź #54 dnia: Luty 14, 2006, 14:55:41 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
134km/h na III wycisnalem (6200o/m) :mrgreen:

philips,
no wlasnie mi chodzi caly czas o oszczedna jazde ,czyli:
nie nalezy gwaltownie przyspieszac
utrzymywac silnik na zielonym polu
dojezdzac na luzie - bo hamowanie silnikiem ma sie nijak do lagodnej ,plynnej jazdy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Econo
« Odpowiedź #55 dnia: Luty 14, 2006, 15:03:26 pm »

Poldek#1838

  • Gość
A w naszych poldkach 1.6 z instalacj? gazow? chyba tez nie ma odcięcia??
Chyba tylko nowe instalki III i IV generacji to maj?.
Myle sie czy nie??
W domu mamy 2 diesle i jednego 1.6 na gazie i je?dzimy "na luzie".
Auta mało pal?.

Econo
« Odpowiedź #56 dnia: Luty 14, 2006, 16:00:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nawet nie wszystkie III generacji maja
w II generacji niektore sterowniki maja mozliwosc odciecia gazu przy hamowaniu silnikiem
nazywa sie to cut-off ,moj sterownik ma taka opcje ,ale co z tego skoro silnik krokowy musi pozostac otwarty na min.20 krokow
widzialem jeden sterownik ktory potrafi calkowicie zamknac silnik krokowy ,ale tez nie zawsze mozna wlaczyc cut-off ,bo wprowadza to bezwladnosc w ukladzie zasilania gazem

nie ma to jak IV generacja - tam wszystko wydaje sie prostsze  :D
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Econo
« Odpowiedź #57 dnia: Luty 14, 2006, 16:41:46 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
tak sie sklada ze najwyzsze podcisnienie jest przy hamowaniu silnikiem, jest wyzsze od tego na biegu jalowym wiem bo mam wakuometr, i dzieki temu wlasnie zostaje ono duze do kolejnego hamowania pod warunkiem ze zaworek jest sprawny

Drobek 150 na III biegu ??
to chyba ten twoj silnik ma wtedy 10 tys. obrotow
 :mrgreen:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Econo
« Odpowiedź #58 dnia: Luty 14, 2006, 17:12:02 pm »

Drobek

  • Gość
AndrewS#100,  niewierzycie czy jak? to se poczytajta a 2,0 argenta. na  III 150 na IV 175 a na V 165  :mrgreen:  :mrgreen:

Econo
« Odpowiedź #59 dnia: Luty 14, 2006, 17:12:24 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
bo on widać szlifierke tam wsadził i do 11ty? się kręci :mrgreen: