Autor Wątek: Przewody i bezpieczniki  (Przeczytany 3843 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przewody i bezpieczniki
« dnia: Wrzesień 21, 2009, 10:24:44 am »

ondre82

  • Gość
Witam, mam kilka pytań dotyczących instalki audio w poldku:
mam radio JVC z odtwarzaniem płyt bez żadnych rewelacji 4X45 mocy, podłączyłem kostkę ISo do niego i do fabrycznych przewodów. Zastanawiam się czy nie zamienić przewodu zasilającego i masy na kabelki o ok. 1,5mm, czy też te fabryczne dadzą sobie radę. Mam pytanie czy zasilanie  jeśli trzeba byłoby wymieniać kabel zasilający można byłoby pociągnąć z kostki umieszczonej pod schowkiem, jest tam odpowiednie zasilanie i czy muszę gdzieś tam umieścić jakiś bezpiecznik. W skrzynce bezpieczników jest bezp. 7,5A, na przewodach czerwonym 2A, żółtym 1A, przy radiu mam bezpiecznik jaki zaleca producent dość duży bo 15A (coś mi tu nie pasuje ale wysłucham opinii). Dodam że wymieniłem ostatnio przewody do głośników na 2mm kable. Głośniki: w tyle standardowe 2xTonsil 20W i w przodzie JBL 2x30W mocy ciągłej (90W szczytowej), które dopiero kupiłem. Trochę tego dużo ale generalnie:
1. czy wymieniać przewód zasilający i minusowy na grubszy czy będzie to bez problemu grało na fabrycznych
2. co z tymi bezpiecznikami trochę jest to zamotane moim zdaniem trzeba  wyrzucić ten 2A i 1A co są na przewodach zasilających a zostawić ten w skrzynce i przy radiu. Proszę o wasze fachowe zdanie.

Przewody i bezpieczniki
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 21, 2009, 11:35:18 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Taki mocny sprzęt to nie do kostki podłącz tylko wprost do akumulatora przez bezpiecznik taki na przewodzie. Masę gdzieś dokręć do nadwozia pod deską, a plus zakończ oczkiem i podłóż pod nakrętkę od klemy plusowej. Te 15A to nie pomyłka - 4 x 45W to może spokojnie do takiego poboru mocy dojść.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Przewody i bezpieczniki
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 21, 2009, 12:05:30 pm »

ondre82

  • Gość
Tylko że do tej kostki biegnie przewód od akumulatora przez alternator, jest tam cały czas plus i można do niej podłączyć bliżej nie określone urządzenie tylko gdzie dać w takim razie bezpiecznik i jaki

Przewody i bezpieczniki
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 21, 2009, 13:31:10 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
biegnie w celu odkłonienia  z zacisku B+, zauważ że  z kostki do radia fabryczne przewody są przekroju 0,75mm które maksymalnie można obciążyć  do 10A  przy założeniu przewodu podwieszonego luźno  tak więc  zmiana samego zasilania  na przekrój  1.5 który wytrzymuje obciążenie 15A jest zbyteczna i w sumie niewiele da.  Takiego prądu raczej radio nie zużyje  więc zasadnym w tym układzie jest bezpiecznik 15A
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Przewody i bezpieczniki
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 21, 2009, 16:46:39 pm »

Offline xprot

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 328
    • borocaro+ gsi
Grzech#1938, to ja na 4x50 mam kostke iso zarobiona na fabryczna instalacje. ide to do akumulatora podlaczyc :>

bez sensu, mi gosc tlumaczyl, ze bezpiecznik w radiu (15) ma zabezpieczyc radio przed ew. zwarciem na koncowce mocy w samym radiu, a posrednie na kablach do radia zabezpieczaja reszte. moglem zle zrozumiec.

Przewody i bezpieczniki
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 23, 2009, 10:40:42 am »

ondre82

  • Gość
Ten bezpiecznik przy radiu (15A) to nic nie daje. Niedawno musiałem zanieść radio do naprawy popaliło w nim styki. Także ja zmieniam na 10A. Dodam że w skrzynce bezpieczników jest bezp. 7,5A, następnie jest na czerwonym 2A i na żółtym 1A. Dlatego wytłumaczcie mi jak radio poszło z dymem skoro bezpieczniki nawet nie były tknięte a radio do naprawy. Jest tu jakaś kaszana pomimo że małe bezpieczniki na przewodach to i tak nic nie pomogły.