FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: jaro12331 w Czerwiec 21, 2008, 18:34:08 pm
-
WITAM. SZUKAŁEM ALE NIE ZNALAZŁEM :cry: CZY KTOŚ POSIADA SCHEMAT JAK PODŁĄCZYĆ ELEKTRYCZNE SZYBY, BO POSIADAM PRZEŁĄCZNIKI I SILNICZKI i NI JAK NIE WIEM JAK TO POŁĄCZYĆ
-
Prosze bardzo :)
(http://images33.fotosik.pl/294/7855cba2b1329ac7m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7855cba2b1329ac7)
-
DZIĘKI :D
-
2. Zabronione jest umieszczanie na forum publikacji, zdjęć, grafik, map, i innych dóbr, do których nie posiada się prawa do publikacji w sieci.
piszcie sobie na priwa takie rzeczy z racji że jesteście nowi tylko pouczam, następnym razem będzie ostrzeżenie za 2 punkciory.
-
Witam. Jeszcze mam pytanie gdzie podłączyć domykanie szyb z centralnego. Pod ten schemat co go nie powinno być na forum
-
Najlepiej to pod moduł domykania szyb, jesli podlaczysz centralny z tzw. funkcja komfort bezposrednio pod szyby, to albo spalisz cetralny albo szyby;)
-
Ale ja mam w centralce od centralnego przewód który służy do domykanie szyb i nie wiem gdzie go podłączyć
-
to jest sygnał do modułu domykania szyb, którego najprawdopodobniej nie masz. jak bedziesz go kupował to ci wytłumaczą co i jak. cena (kiedys wymieniałem u ojca) ok 150 zl
-
Moduł domykania 2 szyb to koszt około 40zł :)
-
a ja zadam pytanie takie :
podłączałem w poldku swoim kiedys elektryczne szyby i nie pamietam czy gdzies w instalacji oryginalnej od tych szyb był przekaznik moze jakis ???.
Jakoś są one zabezpieczone przed przeciazeniami ??
To napewno pamietam ze u mnie nie były w poldku , ale czy w oryginalnie fabrycznie montowanych egzemplarzach coś takiego było zeby zabezpieczało przed przeciązeniami ??
-
Nie są zabezpieczone... Bezpiecznik, kawał kabla, kilka wtyczek, przełączniki i silniki... To tyle jeśli chodzi o elektryczność podnośników... Ja sam myślałem nad puszczeniem prądu wprost z aku przez przekaźniki, ale na razie nie chce mi sie znowu bawić z elektryką... Teraz projekt Bi..Zenony, z soczewkami i spryskami wysuwanymi... :twisted:
-
Ja wykręciłem z całą wiązką z oryginalnego Polda z szybkami, to nawet bezpiecnzika dodatkowego nie było. Zasilanie było podpięte pod gniazdo zapalniczki.
-
no w starych tak było robione fabrycznie
w plusach są kosteczki elegancko
a co do zabezpieczenia to wywala bezpiecznik ;) hhe
-
Hmm... ja mam wszystko podpięte pod kostkę za zegarami (żadnych zabaw z zapalniczką :twisted:, tak samo lusterka) i bezpiecznika mi nie wywala. Ale i tak el.szybkom przydałoby się więcej prądu... Gdzieś kiedyś był schemat el.szybek na przekaźnikach ale nie mogę znaleźć. Tyle, że przyda się kabel o większej średnicy... :twisted:
-
Multec, schemat to nie problem bo można samemu wymyślić :) Gorzej z tym, że pewnie aż 4 przekaźniki będą potrzebne. I gdzie to upychać :?
-
Na upartego wystarczą trzy:) upchac mozna wszedzie, ja mam w aucie cztery skrzynki z bezpiecznikami i przekaznikami, i zyje:)
-
A po co aż cztery przekażniki ?? Nie wystarczy jeden ?? Powinno chulac bez problemu.
-
jeden? A jak da sie sterowac dwiema szybami przez jeden przekaźnik?
-
a ja się tak trochę offtopowo zapytam, czy nie ma żadnego zabezpieczenia przed przycięciem sobie czegoś takimi szybami? bo jeśli nie to mamy właściwie osobistą gilotynę. :twisted:
-
Mysle, ze po prostu ten silniczek nie ma na tyle mocy zeby komuś coś przyciąć, ale nie mam ochoty tego sprawdzac.
-
jeden? A jak da sie sterowac dwiema szybami przez jeden przekaźnik?
Zastosowac przełącznik podwójny od fiata uno przykładowo. Ja załozyłem kiedys do C25 polonezowskie silniczki do oryginalnych prowadnic Citroena i podłaczyłem je pod przełączniki od Fiata UNO/Ducato. Działa bez przekazników wszystko choć są troche za słabe te silniczki do tak duzej szyby. Kierowca moze sterowac szybą lewą i prawą. Tak mysle własnie zby gdzies na plusie załozyc przekaznik dodatkowo w nim.
[ Dodano: 2008-08-09, 21:23 ]
a ja się tak trochę offtopowo zapytam, czy nie ma żadnego zabezpieczenia przed przycięciem sobie czegoś takimi szybami? bo jeśli nie to mamy właściwie osobistą gilotynę. :twisted:
Te silniczki na tyle siły nie mają , reką mozna zatrzymac szybe w trakcie podnoszenia. Nie polecam tego jednak robić poniewaz cierpią tylko na tym silniczki ;).
-
jeden? A jak da sie sterowac dwiema szybami przez jeden przekaźnik?
Zastosowac przełącznik podwójny od fiata uno przykładowo. Ja załozyłem kiedys do C25 polonezowskie silniczki do oryginalnych prowadnic Citroena i podłaczyłem je pod przełączniki od Fiata UNO/Ducato. Działa bez przekazników wszystko choć są troche za słabe te silniczki do tak duzej szyby. Kierowca moze sterowac szybą lewą i prawą. Tak mysle własnie zby gdzies na plusie załozyc przekaznik dodatkowo w nim.
Racja, z tego co zrozumialem to wczesniej dyskusja dotyczyla przekaźnikow, które mialyby "odciążać" przyciski od elektrycznych szyb. Polonez, Citroen, Uno... niezly miks;)
-
jeden? A jak da sie sterowac dwiema szybami przez jeden przekaźnik?
Zastosowac przełącznik podwójny od fiata uno przykładowo. Ja załozyłem kiedys do C25 polonezowskie silniczki do oryginalnych prowadnic Citroena i podłaczyłem je pod przełączniki od Fiata UNO/Ducato. Działa bez przekazników wszystko choć są troche za słabe te silniczki do tak duzej szyby. Kierowca moze sterowac szybą lewą i prawą. Tak mysle własnie zby gdzies na plusie załozyc przekaznik dodatkowo w nim.
Racja, z tego co zrozumialem to wczesniej dyskusja dotyczyla przekaźnikow, które mialyby "odciążać" przyciski od elektrycznych szyb. Polonez, Citroen, Uno... niezly miks;)
Nie koniecznie odciązyc same przyciski. W wiekszosci aut przekaznik jest na przewodzie plusowym. Nastepnie z niego wychodzi plus na silniczek lewy i z tego samego wychodzi na silniczek prawy. Czyli mi chodziło o "odciązenie" całego układu (instalacji) od elektrycznych szyb.
Co do tego miksa ;) , to jak rozbierałem swojego poldka to postanowiłem ze elektryke szyb załoze do busa , Citroena C25. Rozebrałem ten mechanizm ręczny z prowadnicą z Citroena i do prowadnicy przykręciłem silniczki od podnośników z poldka które wczesniej oczywiście odłaczyłem od prowadnic polonezowskich. A ze auto szerokie (ciezko by było zamykac szybe pasazera bez przesiadki na siedzenie drugie) to zamiast polonezowskich przełączników zamontowałem przełączniki od Fiata Uno które równiez fabrycznie były montowane w Boxer/Ducato/Jumper po 1994 roku. Ale zeby nie było to Uno pierwsze je miało , pózniej dopiero włosi włozyli te same do dostawczaków ;).
[ Dodano: 2008-08-10, 12:43 ]
no w starych tak było robione fabrycznie
w plusach są kosteczki elegancko
a co do zabezpieczenia to wywala bezpiecznik ;) hhe
w caro ale modelu jeszcze przed plusem z 97r równiez miałem fabryczne kostki w które wpiełem instalacje od elektrycznych szyb. Jak dobrze pamietam to gdzies w okolicach licznika one były , ale teraz głowy nie dam sobie juz uciąc poniewaz montowałem je z dobre piec lat temu jak nie wiecej :).
-
A ja odświeze temat i zapytam czy zakladaliscie przekaźniki?? Jak to lata na przekaxnikach?? Ja zakupilem 2 na probe na jedna strone i tak sie przym,ierzam bo po przeczyszczeniu lataja jak trzeba ale sie od pasazera krzywi podczas podnoszenia... Czy zakladac bezpiecznik od aku w strone przekaźników??
-
Chciałbym zamontować elektryczne szyby z caro do plusa wykorzystując kostkę za zegarami. Wiązkę mam oryginalną od caro, to samo przyciski. Czy trzeba dawać jakiś bezpiecznik czy przekaźniki czy można się śmiało wpinać w kostkę?
-
Obwód jest już zabezpieczony, śmiało montuj.
-
A jak się montuje tą ramkę z przyciskami z "minusa" do półki pod mieszkiem? Do czego są te kółka ze śrubkami?
-
Ramkę się przykręca. A te "kółka ze śrubkami" to zaślepki zamiast korbek
-
Ramkę się przykręca.
No ale jak?
A te "kółka ze śrubkami" to zaślepki zamiast korbek
O ja głupia :) Na śmierć zapomniałem.
-
Pewnie gipsiakiem do półki.
-
Ok, już wszystko wiadomo.
Trzeba w półce na drobiazgi zrobić co najmniej trzy dziury. Dwie na śrubki do przykręcenia od spodu (czyli po zdjęciu całego panelu środkowego) - ramka ma od dołu dwie "dziurki". Trzecią, raczej sporą na przewody.
Półka pod wajchą jest z blachy pokrytej plastikiem, trzeba wiertarką się wspomóc.
Nie ma to jak sobie samemu napisać odpowiedź :)
No to jeszcze dodatkowe pytanie: czy szyba otwiera się u Was do końca czy jakiś cm przed końce trafia w silniczek? :)
-
Polecam to sobie kupic i zamontowac
http://www.mastertrade.pl/modul-domykania-szyb-mikroprocesorowy-proxima-p-505.html
-
Polecam to sobie kupic i zamontowac
http://www.mastertrade.pl/modul-domykania-szyb-mikroprocesorowy-proxima-p-505.html
A pytanie czy takie moduły działają pod każdy alarm, bo ja mam Patrola HPS-300N?
-
Podpinasz go pod mase która pojawia się po włączeniu alarmu czyli pod zasilanie czujników.
-
No to jeszcze dodatkowe pytanie: czy szyba otwiera się u Was do końca czy jakiś cm przed końce trafia w silniczek? :)
A jest szansa że ktoś odpowie na to?
-
No to jeszcze dodatkowe pytanie: czy szyba otwiera się u Was do końca czy jakiś cm przed końce trafia w silniczek? :)
A jest szansa że ktoś odpowie na to?
otwiera się do samego końca.
-
Przy samym końcu dotyka silniczka ale otwiera się cała.
-
U mnie podobnie, po zdjęciu boczka widać że siada na silniku, ale chowa się cała. Także polecam moduł domykania szyb, genialna sprawa, nie wiem jak ten z tamtego linka ale moj dal sie podpiac bezposrednio pod centralny.
-
Ten do którego linka dałem to nie tylko domykanie ale całe sterowanie szybami.Możesz całą szybę opuścić lub podnieść "klikając" tylko raz przyciskiem.Ma tez wbudowany wyłącznik przeciążeniowy także nie przytrzaśniesz ręki.No i po wyłączeniu alarmu zależnie od ustawienia po 15min lub godzinie od włączenia alarmu szyby opuszczą się do wcześniejszej pozycji
-
To i ja zapytam przy okazji, żeby nowego tematu nie zakładać.
Jak u was chodzą te siłowniki? Bo u mnie to dość ciężko, mimo że przesmarowane. Na początku idzie dobrze, ale im szyba wyżej tym wolniej. Opuszczają się też nie za szybko. Może to być wina samego silniczka, czy prędzej szukać przyczyny w ustawieniu? Mógłby ktoś nagrać filmik jak u niego to chodzi? Przydałby się jakiś punkt odniesienia.
-
Ten do którego linka dałem to nie tylko domykanie ale całe sterowanie szybami.Możesz całą szybę opuścić lub podnieść "klikając" tylko raz przyciskiem.Ma tez wbudowany wyłącznik przeciążeniowy także nie przytrzaśniesz ręki.No i po wyłączeniu alarmu zależnie od ustawienia po 15min lub godzinie od włączenia alarmu szyby opuszczą się do wcześniejszej pozycji
Sam posiadasz taki sprzęt? No i jak tam ogólnie wygląda podłączanie się pod silnik czy przycisk?
-
Sam posiadasz taki sprzęt? No i jak tam ogólnie wygląda podłączanie się pod silnik czy przycisk?
Tak posiadam.Podłączenie banalne.Podpinasz się między przyciski a silniki.
-
Panowie czy możecie mi określić jakim kolorom odpowiadają litery ze schematu ze str 1. Bedę bardzo wdzięczny za pomoc:)
-
KL - niebiesko czerwony,
K - czerwony
L - niebieski.
O - brązowy,
C - czarny,
F - fioletowy,
BC - biało czarny,
ZC - żółto czarny.
DZIEKI OGROMNE!!!
-
Odkopię kotleta. Zachował się komuś jakiś schemat jak te przekaźniki podlaczyc? Gdzieś tam w głowie oczyma wyobraźni mam coś narysowane ale wolałbym ta wyobraźnie porównać z czymś co działa 😉
-
Załóż sobie moduł, szkoda się z przekaźnikami bawić.
-
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/6297a984ba9e.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/6297a984ba9e.jpg.html)
-
Jakiś konkretny? Nie wybuchnie przy tych Polonezowych oporach prowadnic? 😜
Dzięki ceva
-
Maćko polecał ten>
https://www.proxima.pl/produkt/sterownik-szyb-ssm2-2/