jeden? A jak da sie sterowac dwiema szybami przez jeden przekaźnik?
Zastosowac przełącznik podwójny od fiata uno przykładowo. Ja załozyłem kiedys do C25 polonezowskie silniczki do oryginalnych prowadnic Citroena i podłaczyłem je pod przełączniki od Fiata UNO/Ducato. Działa bez przekazników wszystko choć są troche za słabe te silniczki do tak duzej szyby. Kierowca moze sterowac szybą lewą i prawą. Tak mysle własnie zby gdzies na plusie załozyc przekaznik dodatkowo w nim.
Racja, z tego co zrozumialem to wczesniej dyskusja dotyczyla przekaźnikow, które mialyby "odciążać" przyciski od elektrycznych szyb. Polonez, Citroen, Uno... niezly miks;)
Nie koniecznie odciązyc same przyciski. W wiekszosci aut przekaznik jest na przewodzie plusowym. Nastepnie z niego wychodzi plus na silniczek lewy i z tego samego wychodzi na silniczek prawy. Czyli mi chodziło o "odciązenie" całego układu (instalacji) od elektrycznych szyb.
Co do tego miksa
, to jak rozbierałem swojego poldka to postanowiłem ze elektryke szyb załoze do busa , Citroena C25. Rozebrałem ten mechanizm ręczny z prowadnicą z Citroena i do prowadnicy przykręciłem silniczki od podnośników z poldka które wczesniej oczywiście odłaczyłem od prowadnic polonezowskich. A ze auto szerokie (ciezko by było zamykac szybe pasazera bez przesiadki na siedzenie drugie) to zamiast polonezowskich przełączników zamontowałem przełączniki od Fiata Uno które równiez fabrycznie były montowane w Boxer/Ducato/Jumper po 1994 roku. Ale zeby nie było to Uno pierwsze je miało , pózniej dopiero włosi włozyli te same do dostawczaków
.
[ Dodano: 2008-08-10, 12:43 ]no w starych tak było robione fabrycznie
w plusach są kosteczki elegancko
a co do zabezpieczenia to wywala bezpiecznik hhe
w caro ale modelu jeszcze przed plusem z 97r równiez miałem fabryczne kostki w które wpiełem instalacje od elektrycznych szyb. Jak dobrze pamietam to gdzies w okolicach licznika one były , ale teraz głowy nie dam sobie juz uciąc poniewaz montowałem je z dobre piec lat temu jak nie wiecej
.