FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Seba OBR w Grudzień 30, 2008, 17:10:24 pm
-
witam,
mam zamiar przełożyć całe wnętrze plusowskie do swojego poloneza. szukałem jakichś tematów na tym forum, ale za bardzo nic nie znalazłem. głównie chodzi mi o przekładkę deski z ogrzewaniem. Wiem że przekładał to Maras, ale ogrzewanie wsadził z pn trucka. Narazie nasówają mi się takie pytania:
1. Czy konieczna jest wymiana belki?
2. W plusie do licznika idzie mniej kostek, w związku z czym co z tą instalacją, jak to wszystko podłączyć?
3. Ma ktos jakieś zdjęcia ewentualnie porady co jak, czemu, po co?
4. Z czym będą największe problemy i czy jest na to jakiś patent?
z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi, a administratorów i moderatorów przepraszam, jeśli przeoczyłem interesujący mnie temat i robie kolejny niepotrzebny
-
podobno da sie wlozyc deske z plusa z nagrzewnica plusowska zostawiajac belke z caro (przynajmniej tak pisali na forum motonews). ale latwo nie jest.
a poza tym, zdaje sie, ze juz jest taki temat na tym forum.
-
chętnie bym go przeczytał, ale nie wiem co wpisać żeby go odnaleźć, próbowałem ale nic z tego nie wyszło
-
deska od plusa do zwykłego poldka nie pasuje bo jest nagrzewnica inna ale za to paduje deska od trucka bo tam sa inne pokretła
-
4. Z czym będą największe problemy i czy jest na to jakiś patent?
napewno z nagrzewnica i konkrtenym przytwierdzeniem schowka bo w plusie jest dodatkowe mocowanie przy slupku i tym elementem co siedza w nim wlaczniki do swiatel, tylnej wycieraczki itp.
2. W plusie do licznika idzie mniej kostek, w związku z czym co z tą instalacją, jak to wszystko podłączyć?
sa potrzebne dwie kostki i linka jest tez inna. ma inne zapiecie przy liczniku. rozpiske do kostek gdzies mam bo sam zmienialem wnetrze. napewno do obtotomierza trzeba zmostkowac piny z malej i duzej kostki. wiekszosc kabelkow to laczy sie po kolorach. odpowiadaja tym co sa w samochodzie (przynajmniej na abimexie u siebie laczylem kolorami bylo chyba tylko ze 4 czy 5 kabelkow innych)
deska od plusa do zwykłego poldka nie pasuje bo jest nagrzewnica inna ale za to paduje deska od trucka bo tam sa inne pokretła
od zwyklego pasuje tylko zabawa z nagrzewnica. co do deski od trucka to nie wiem. w truckach widzialem chyba 2 rodzaje pokretel.
-
mlodyolek, jeśli znajdziesz rozpiskę kostek to bardzo bym prosił o umieszczenie jej albo tutaj albo jakbyś mógł posłać na maila (jak ci będzie wygodniej). nareszcie ktoś, kto wie co i jak :D a zmieniałeś może belke? jeśli nie to czy nie lepiej będzie zmienic belkę? wtedy wszystko powinno podejść. a co do nagrzewnicy, to ponoć jeszcze troche roboty jest z wyciągnięciem starej, bo na dole klapka jest przytwierdzona do budy?
-
deska pasuje. mozna zostawic smialo stara nagrzewnice. trzeba do nowej deski dorobic kilka mocowan bo sa niestety w innych miejscach. bez dorobionych tez sie da
nagrzewnica sterowana mech z trucka plusa pasuje z dosc malym nagladem pracy. podcisnieniowa wymaga juz"poproszenia" w jedym miejscu belki by troszke schudła.
-
bede wkładał plusowską podciśnieniową i nie ma chu... że się nie da :D
dzieki Młodyolek za odpowiedzi i czekam na ściągę :)
-
nima za co :mrgreen: a sciage jutro napisze taka jak trza bo jutro bede w garazu cos grzebal to na fajrant dla relaksu rozbiore zegary i posprawdzam co gdzie i jak dokladnie tak zeby Ciebie w h*** nie zrobic :wink:
-
i jak tam, chciało ci sie robić schemacik :D?
-
Witam i przepraszam ze tak dlugo. Mala nagonka roboty i innych spraw. No to zaczynamy :wink: :
Mała kość:
1 - kontrolka temperatury (zbyt niskiego poziomu plynu w ukladzie chlodzenia)
2 - KREMOWY kontrolka halogenow (przod)
3 - zasilanie połaczone z zasilaniem z duzej kosci z pinem nr 11 (fioletowy z malej i pomaranczowy z duzej)
4 -
5 - kontrolka podgrzewania siedzen :)
6 - ZIELONY kontrolka swiatel przeciwmglienlych tyl
7 - BRAZOWY kontrolka podgrzewania tylnej szyby
8 - ZIELONO-CZARNY kontrolka swiatel drogowych (dlugich)
9 -ŻÓŁTO-CZERWONY kontrolka swiatel postojowych (postojowki)
10 -KREMOWO-CZERWONY kontrolka prawego kierunkowskazu
11 -BIALO-CZARNY podświetlenie zegarow (sa 3 mozliwosci podlaczenia;1. zegary swieca sie na zaplonie 2. zegary zapalaja sie po wlaczeniu postojowek 3. zegary zapalaja sie po wlaczeniu swiatel mijania. Ja mam pierwsza opcje)
12 -BLEKITNY ( u mnie w samochodzie jest to gruby przewod) kontrolka lewego kierunkowskazu
13 -SZARO-CZARNY kontrolka cisnienia oleju
14 -CZARNO-FIOLETOWY kontrolka ładowania akumulatora
Duza kosc:
1 -GRUBY ZIELONO-BIALY kontrolka haku ( chyba nie musze tlumaczyc o co chodzi)
2 -JASNO ROZOWO-CZARNY kontrolka CHECK ENGINE
3 -JASNO NIEBIESKI kontrolka poziomu plynu hamulcowego - pedal hamulca (w abimexie to zapalal sie stop i cos tam jeszcze)
4 -
5 - SZARO-CZARNY kontrolka swiateł mijania
6 - ROZOWO-ZOLTY wskaznik paliwa
7 - ROZOWO-ZOLTY wskaznik paliwa
8 - SZARO-CZERWONY kontrolka rezerwy
9 - POMARANCZOWO-BIALY kontrolka swiatel awaryjnych
10 -CZARNO-BIALY czy cos podobnego- impuls do obrotomierza (z cewki zaplonowej)
11 - w w ( do 3 mala kosc)
12 - masa obrotomierza i wskaznika temperatury
13 -ZIELONO-BIALY impuls wskaznika temperatury (zielono-bialy ten co idzie do czujnika przy termostacie)
14 -KREMOWO-CZERWONY kontrolka hamulca recznego
15 - kontrolka nie zapietych pasów
Tak jak wczesniej mowilem. Prawie wszystkie przewody podlacza sie kolorami. Powinno wszystko smigac. U mnie smiga wlasnie wedlug tego schematu co zem napisal :wink:
-
Dobrze by to było ładnie ubrać w słowa i wrzucić do Artykułów :wink:
-
hmm... czemu nie. ale ja nie mam takich praw. niech ktos to zrobi bo napewno sie komus przyda.
-
mlodyolek, a co z kostką przy liczniku? bo ta duża kość to rozumiem że to ta niżej a mała wyżej. przydałby się rysuneczek, ale spoko. Już zrobiłem sobie mniej więcej schemacik. Jak wszystko będzie śmigało od A do Z to zrobię artykuł ze zdjęciami o przekładce wnętrza wraz z nagrzewnicą z podciśnieniem
-
wnętrza wraz z nagrzewnicą z podciśnieniem
Seba OBR, czekam z niecierpliwością na foto relacje :wink:
-
a co z kostką przy liczniku?
to kostka do kontrolki immobilaizera i kontrolki spalonej zarówki czy cos takiego. to jest w plusach. sygnalizuje ze jakas zarówka sie nie swieci. ja tego nie mam bo nie mam immo i tego czegos do zarówek :wink: a i kostki sa opisane tzn numery pinow od strony, ktora wchodzi w zegary.
-
kostki sa opisane tzn numery pinow od strony, ktora wchodzi w zegary.
czyli jakby patrzeć od tyłu na licznik to numerki lecą od prawej do lewej zaczynając z góry, dobrze mówie?
-
tak jest Seba OBR, zgadza sie :)
-
mlodyolek, sorry że Cie tak męcze, ale nie mam jeszcze kostek, a chciałbym sobie zrobić dokładny schemat, dlatego jakbyś miał chwilkę to czy mógłbyś do poniższego rysunku dopisać numerki z powyższego opisu. Z góry dziękuję :)
(http://img261.imageshack.us/img261/286/schemataf6.jpg) (http://imageshack.us)
-
Powiedzcie mi co takiego fajnego jest w desce z plusa że każdy się upiera żeby ją włożyć do zwykłego caro ? Przecież jest po pierwsze brzydka (ale to kwestia gustu) i niepraktyczna ! Wogóle to piliście piwo kiedyś w polonezie ? W plusie nie ma co gdzie położyć i postawić a kieszenie drzwiowe to schowki na zeszyt.... :)
Jestem przeciwnikiem tak niepraktycznego rozwiązania...
-
Ja nie uważam że jest brzydka ale że niepraktyczna to popieram, bardzo brakuje praktycznych schowków i takiej półeczki na desce jak w zwykłym Caro.
-
to że przekładam to moja sprawa. każdy ma swój gust. dla mnie jest ergonomiczniejsza, ładniej się prezentuje. co do wnęki na desce to jest mi zupełnie niepotrzebna, kieszeni drzwiowych nie używam, jedynie co to schowek jest dla mnie minusem. piwa w aucie ni pije i nie pozwalam pić a tym bardziej palić.
Jeszcze raz mam prośbe do MłodegoOlka aby podopisywał numerki do wyżej zamieszczonego rysunku. z góry dzięki
-
Ja bym przewalił tylko nagrzewnicę pod starą deskę.
-
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf4b5b52609d6b70.html
Seba OBR, przepraszam za tak długą zwłoke. to juz kolejna zwłoka z mojej strony ale co zrobic jak od groma roboty i nie ma sie czasu nawet dobrze pod własna maske zajrzec :roll: ale udalo mi sie zrobic. mam nadzieje ze dasz rade odczytac. jeszcze raz przepraszam
-
mlodyolek, wielkie dzięki! i tak narazie stoje z robotą bo w poniedziałek redukcja etetów. z 250 pracowników 50 ma zostać, więc nie wiem czy bede miał kase na robienie poldka. nic tylko sie wkur... :/
-
i co Seba OBR zrobiles swoja przekladke? przydalby mi sie jakis schemacik jak do tego sie zabrac, lub cos w tym stylu.... moze ktos wie gdzie mozna znalesc tzn solucje do takiej przerubki... wielkie dzieki za odpowiedzi... :)
-
krzysiekpian, zacznij czytać ten temat od początku napewno znajdziesz odpowiedzi na pytania.
-
krzysiekpian, jak bedziesz potrzebowal pomocy to sie odezwij bo z Radzymina do Wołomina nie daleko :wink:
-
krzysiekpian, dopiero w marcu zabieram się za przeróbkę bo póki co nie mam kiedy. mam bardzo głupie zmiany (8-16 i 12-20)
[ Dodano: 13 Lut 2009 22:53 ]
zacząłem już prace nad przekładką deski z ogrzewaniem. Narazie praca idzie bez większysch problemów. Udało mi się już wyciąc oryginalną belkę i dopasować plusowska. Dla większego bezpieczeństwa i wygody wyciągłem przednią szybe. Obecnie pracuje nad spasowywaniem ogrzewania i deski do plusowskiej belki. będzie fotorelacja na pewno :D
-
No i jak tam Seba z tym przekładaniem?
Poszło jakoś? Może jakieś fotki... :)
-
wnętrze z plusa już w środku. Ja poszedłem trochę dalej i zmieniłem też całą instalację na plusowską. Foty wrzuce później
-
Hańba ! Po trzykroć Hańba !
Jak można tak... unieergonomicznić wnętrze poloneza montując plusowską deske ?
-
ponizej zdjęcia:
wycięta belka i ten daszek z ogrzewania:
(http://img8.imageshack.us/img8/6104/88972299.jpg) (http://img8.imageshack.us/my.php?image=88972299.jpg)
przymiarka nowej belki:
(http://img8.imageshack.us/img8/2746/74819408.jpg) (http://img8.imageshack.us/my.php?image=74819408.jpg)
wstępne zamocowanie belki na śrubkach i przynitowanie wsporników:
(http://img115.imageshack.us/img115/5534/49908149.jpg) (http://img115.imageshack.us/my.php?image=49908149.jpg)
(http://img115.imageshack.us/img115/9753/64472108.jpg) (http://img115.imageshack.us/my.php?image=64472108.jpg)
(http://img408.imageshack.us/img408/5798/84313303.jpg) (http://img408.imageshack.us/my.php?image=84313303.jpg)
już przyspawane i ocynkowane:
(http://img17.imageshack.us/img17/2954/45870823.jpg) (http://img17.imageshack.us/my.php?image=45870823.jpg)
przymiarka deski:
(http://img259.imageshack.us/img259/4882/44544664.jpg) (http://img259.imageshack.us/my.php?image=44544664.jpg)
(http://img259.imageshack.us/img259/7504/53423416.jpg) (http://img259.imageshack.us/my.php?image=53423416.jpg)
a tutaj juz z ogrzewaniem i wiązką plusowską:
(http://img504.imageshack.us/img504/9439/171h.jpg) (http://img504.imageshack.us/my.php?image=171h.jpg)
-
Hańba ! Po trzykroć Hańba !
Jak można tak... unieergonomicznić wnętrze poloneza montując plusowską deske ?
Każdy robi to co lubi a gusta to już sprawa indywidualna.
-
:) To tak w formie żartu było :)
-
Ładna, czysta robota Seba OBR :)
-
czysta robota Seba OBR :)
" czystą robotę" to wam na czerniewicach pokaże jak sie wyrobie do tego czasu :D
-
No i dzięki wielkie za ten temat - we środę odbieram moją plusowską deseczkę i być może na dniach zabieram się za wymianę.
Stingerek - cicho :!: :P
-
Witam
Chciałbym zrobić taki patent u siebie i mam kilka pytanek:
Czy jeśli zostaje stara nagrzewnica to czy ta środkowa część od deski (na której jest radio) zostaje stara
Jak z elektryką do przycisków ... czy wszystko się pokrywa ?
Czy trzeba kołować zegary jakieś jakieś inne do poldorovera ... bo tak było w caro że się obrotek nie pokrywał ...
-
szakal_wawa, jak nie wymieniasz nagrzewnicy to zostaje stara belka. środkowa część będzie plusowa, ale musisz szukać panelu z trucka plusa (sterowanie linkami) chyba że wkomponujesz sobie w środkowy panel swoje suwaki. Co do elektryki to kupa z tym roboty, ja sam porównywałem kostki i większość się pokrywa (kolory kabli i ich liczba). Zegary plusowe będą ok i nie muszą być z poldrovera żeby działały (głównie chodzi o obrotomierz, który ma inaczej wymierzone czerwone pole)
mimo wszystko przy takiej przeróbce lepiej jest wsadzić instalacje elektryczną z plusa (wtedy tylko martwisz się o podłączenie tylnej wiązki - 2 wtyczki) + podpięcie wiązki silnikowej pod tą instalację (5-6 kabli)
no i ogrzewanie plusowe też polecam bo jest o niebo lepsze od tego starego badziewia
-
Tylko problem z tym że nie dysponuje spawarką żeby sobie taką belkę przełożyć :(
Czyli lepiej przełożyć wiązkę ... a masz jakiś schemacik jak połączyć nową wiązkę ze starą i czy wiązka z poldorovera może się różnić ?
No i chyba z przełożeniem nagrzewnicy też jest mnóstwo roboty :(
-
szakal_wawa, jak masz deske z plusa, nagrzewnicę i belkę + wiązkę to wszystko jest plug & play. najwięcej roboty jest z spasowaniem belki. musi być w dobrym miejscu przyspawana, poza tym wycięcie starej też nie jest łatwe, bo blacha z którą jest ona zgrzana jest cienka i można ją raz dwa przeciąc. co do spawania to najlepiej migiem, wiadomo, ale zwykła spawarką też się da. do tego jeszcze trzeba wyciąć ten metalowy daszek co jest pod deską i przyspawać (wystarczy nawet przynitować) mocowania deski plusowej do naszego auta. samo przełożenie nagrzewnicy to nei problem bo pasuje w te same otwory co stara, a przykręcasz ją do belki plusowej. Co do wiązki, to tak jak już pisałem, musisz tylko zmienić kostki łączące główną wiązkę z wiązką z tyłu (kable są oznaczone tymi samymi kolorami. wiązka plusowa ma 1 albo 2 kable więcej, teraz nie pamiętam, ale nie są one potrzebne). Podpięcie silnika roverovego to też nie problem. To co leci z wiązki głównej pod maskę to wszystko to samo. jest tylko dodatkowy kabel na drugi wentylator i drugi czujnik w chłodnicy. Jakby co mam jakieś zdjęcia jak ta robota u mnie wyglądała. nie mam niestety żadnych schematów. kierowałem się głównym schematem plusowskim i schematem z mr93 z katalizatorem. schematy plusowskie też moge Ci podesłać
-
Przechodziłem to jakieś 4 lata temu i jeśli ktoś ma ochote przerabiać to niech sie zastanowi kilka razy. Robiłem na raty czyli najpierw deska z starą nagrzewnicą ( trudno upchać rury do nawiewów ) Potem dołożyłem plusową nagrzewnice. Wyciąć tą blachę na scianie grodziowej najtrudniej ( zwłaszcza ,że szyby nie wyciągałem ) belke podcinałem bo nie miałem plusowej. Najfajniej było z elektryką , był to poldek GLE przejściówka więc rpzełozyłem całą instalację elektryczną z plusika zero przerabiania kabelków . Ale w gli z wiązką silnika skomplikowaną bym chyba odpuścił sobie.
Radzę szukać nagrzewnicy z trucka sterowanej linkami , jest dużo mniejsza i wchodzi bez problemu. ( ale nie wszystkie trucki taką miały - chyba tylko te mniejsze )
-
Cześć Seba. A jak sobie poradziłeś ze zmianą włączników - ten panel z włącznikiem awaryjnych, halogenów itp. A i o same doprowadzenie podciśnienia chciałem spytać...skąd wziąłeś podciśnienie do tej czarnej puszki? Czy jakieś szczególne problemy się z tym wiążą?
-
wiking, przeca masz napisane, ze kolega przełozył całą deske z instalacja elektryczna z plusa
-
Pozwolę sobie odświeżyć temat:
Aby mieć deskę z caro+ wraz z nagrzewnicą z caro+, potrzebujemy przespawać belkę, bo tak to nie pasuje itp.
A co z deską z caro + wraz z nagrzewnicą i panelem nawiewów z trucka? Belka zostaje? Nagrzewnica z trucka będzie pasować do mr 93 bez większych przeróbek? Ponoć były 2 typy w truckach - na co zwracać uwagę przy zakupie?
-
W trucku plusie, były takie same systemy ogrzewania jak i w osobowym, tylko w trucku częsciej a właściwie głownie występował calsonic. Calsonic wejdzie na starą belkę i deskę, ale też trzeba użyć diaxa i poobcinać mocowania starej nagrzewnicy.
Deski plusowej nie przykręci się za bardzo do starej belki.
-
Deski plusowej nie przykręci się za bardzo do starej belki.
A kto tak twierdzi? :-) :-) Ja jedyne co zrobiłem,to tylko przyspawałem mocowania deski do belki,te dwa,co idą z prawej i lewej strony belki (przy drzwiach) i wywierciłem nowe otwory,żeby przysunąć deskę do samej szyby (w plusach jest chyba ze 2 cm luzu) i tyle :-)
-
A jak wygląda sprawa montażu nowej "konsoli środkowej" do caro- jest mniej rzeźbienia jak z całą deską czy lepiej jednak od razu wstawić całą deske?
-
Jak dobrze rozumiem,pytasz o możliwość montażu samej konsoli z plusa do starej deski?Nie idź ta drogą <nono> Lepiej zamontować całość.Jak już założysz deskę,to sama konsola nie wymaga żadnych innych uchwytów,tylko wystarczy przykręcić ją do deski w miejscach,gdzie są wkręty i wywiercić dwa otwory na wkręty w miejscu gdzie konsola spoczywa na tym uchwycie na tunelu środkowym,do którego przykręca się szyny foteli.Ja mam tak zrobione i wszystko się trzyma.
-
A jak wygląda sprawa montażu nowej "konsoli środkowej" do caro- jest mniej rzeźbienia jak z całą deską czy lepiej jednak od razu wstawić całą deske?
da sie ale rzeźba w uj, a i to nie wyglada za bardzo ;) lepiej wrzucic calosc jak juz
-
A jak wygląda sprawa montażu nowej "konsoli środkowej" do caro- jest mniej rzeźbienia jak z całą deską czy lepiej jednak od razu wstawić całą deske?
Wchodzi bez większych problemów i nawet nieźle się prezentuje.
(http://images10.fotosik.pl/2475/e6699f38203eabd0m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e6699f38203eabd0.html)