FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: śledzik w Luty 26, 2009, 23:09:44 pm
-
Witam. Chcialem sie spytac jakie wtryski beda najlepsze do rovera 1.6 16V czy te http://allegro.pl/item563782027_listwa_wtrysku_wtryskiwacze_opel_2_0_gsi_8v_benzyn.html beda ok :?:
-
Do twojego najlepsze będą z opla 2.0 8V 115KM nr:
-
nr:
:?: :?:
-
mlodyolek#1934, 0-280-150-725 i wydajności 192ml/3 bar.
-
chyba tekie same ma van.
-
mam i ja :)
-
Wtryski juz zakupione. Czekam na przesylke. Dzieki za info
-
do seryjnego silnika sa za duze. nie musisz zmieniac wtrysków jezeli masz seryjny wydech itd itp
-
mam i ja :)
A ja mam 230ccm i auto w końcu dokręca się do odcinki bez utraty ciągu...
Ale dalej jest biednie na dole więc nie wiem o co kaman...
-
mlodyolek#1934, nie chciałbyś czasem sprzedać swoich wtrysków od 1.4 ?
-
Stingerek, tak sie składa ze mam drugi komplet w zapasie :P sprawdze je i dam Ci znac czy sa ok.
-
a jakie wtryski zaproponujecie do 1.4?
mam odetkany dolot i wydech (stożek, kolektor 4-2-1, strumienica stożkowa zamiast kata, środkowy tłumik seria, końcowy przelotowy)
do tego mam regulowany regualtor cisnienia paliwa.
-
To pobaw się najpierw tymi co masz. Najlepiej byłoby zrobić to na sondzie szerokopasmowej. Jeśli seryjnie nie wydolą to wtedy zapodaj jakieś 170ccm i znowu pobaw się regulacją.
-
a tak na prawde to po czym poznac ze nie wydalają?
chcialbym jeszcze jakos podniesc moc i szukam co by zrobic nie jakims wielkim kosztem, pomyslalem ze jak juz opory na wydechu i dolocie zmniejszone to mozna by dac jeszcze wiecej paliwa.
-
Najlepiej byłoby zrobić to na sondzie szerokopasmowej.
Znajdź kogoś z takim gadżetem i w drogę aż do skutku.
-
Tanim kosztem, dobre :lol: sonda z kontrolerem ~650 zł to minimum.
Skórka za wyprawkę, lepiej wrzucić 1.6 K16.
-
170 maja seryjne 1.4/1.6
ile maja te od 1.8?
-
170 maja seryjne 1.4/1.6
Skąd te dane.
Seryjne z 1,4 to mają 150ccm.
W 1,8 są dwie wersje: 215ccm i uwaga 150ccm.
Tanim kosztem, dobre sonda z kontrolerem ~650 zł to minimum.
E tam odrazu kupować. Pomiar czymś takim to 50zł. U mnie w okolicy jest koleś co świadczy taką usługę ale jakoś nie mogę się zebrać i do niego podjechać. Ale przed czerniewicami będzie trzeba...
-
tutaj znalazłem te dane:
http://www.eter-mot.info/?132,wtryskiwacz-0280150703-br-bosch-0-280-150-703
a co do pomiaru to chodzi Wam o to żeby zmierzyć skład mieszanki tak?
a nie wystarczy sam wskaźnik afr w samochodzie? bo mam taki założony
-
a nie wystarczy sam wskaźnik afr w samochodzie? bo mam taki założony
Podpięty do zwykłej wąskopasmowej sondy ? To już lepiej z fusów wróżyć .
-
A co z seryjnymi wtryskami, kompem, wydechem od 1,4 16V? Nie bedzie to dobrze chodzic? Dodam ze na gazie..
Znam goscia ktory wlasnie na takim zestawie jezdzil i bylo ok. Tyle tylko ze zbyt zadko odpalal na benzynie i wtryski mu zaczely przerywac, wiem ze tak sie nie powinno robic ale generalnie oprocz tego ten zestaw dzialal na serii od 1,4.
-
Witam. Sorry, że odświeżam temat, ale ogólnie z tego co widzę to jest w miarę świeży ;D
Zbliżam się do Swapu na 1.6 16V i zastanawiam się nad doborem wtrysków, tak żeby to chodziło jak należy. Wybrałem wtryski od Calibry 2.0 16V, ale nie jestem pewien czy to jest dobry pomysł. Cały osprzęt wraz z kompem będzie z 1.4 16V. Proszę o jakieś dobre rady.
Co do wydechu, (jeżeli to ma coś wspólnego), z tego co tu wyczytałem, to przelot.
Silnik będzie zasilany benzyną. Kolektor rurowy z 1.6.
pozdrawiam
-
Ja też mam przy swoim od omegi 2.0 8v 115KM regulator mam od serii, pompe paliwam mam od mondeo 1.8 16v (według książki pompuje 3 bary)bo moja siadla a kuzyn za małą opłatą odstąpił. Ostatnio zauważyłem jak odpale na benzynie to chodzi jak ciąnik ma nie równą prace i brak kopa tak jakby się przylewał( tak przy okazji pytam co to może być). A wtryski od calibry myśle ze za duże będą ale dużo zależy od regulatora im większe ciśnienie tym więcej paliwa będzie wtłoczone, miałem też założony regulator od omegi ale nie zauważyłem różnicy.Atus GT jak zrobisz Swap to pokombinuj i daj znać co wymłodziłeś.
-
panowie nie za duże te wtryski?? rozumiem nakarmić 1.8 ale czy nie za bogato przy małych obrotach?? ja mam seryjne o wydajności 193 ?/? i stabilne obroty i na dole i na górze.... a chodzi malina :)
-
Witam. Sorry, że odświeżam temat, ale ogólnie z tego co widzę to jest w miarę świeży ;D
Zbliżam się do Swapu na 1.6 16V i zastanawiam się nad doborem wtrysków, tak żeby to chodziło jak należy. Wybrałem wtryski od Calibry 2.0 16V, ale nie jestem pewien czy to jest dobry pomysł. Cały osprzęt wraz z kompem będzie z 1.4 16V. Proszę o jakieś dobre rady.
Co do wydechu, (jeżeli to ma coś wspólnego), z tego co tu wyczytałem, to przelot.
Silnik będzie zasilany benzyną. Kolektor rurowy z 1.6.
pozdrawiam
Będzie go zalewać.
One mają wydajność 218,1cc/min.
Zakładaj takie jak ma Grejfrut, np. z Calibry 2,0 8V (192cc/min).
-
Jeżeli chodzi o pojemność oryginałów z 1.4 16V to zdecydowanie za mała tak?
Nie ma szans, żeby one wykarmiły 1.6? Chodzi mi też w tym przypadku o to, że jednak mapy wtryskowe będą seryjne z 1.4.
Czy w ostateczności można by też zastosować seryjne z 1.6 16V?
Jeżeli z tego nic nie pasuje, to użyje takich jak Multec proponuje, akurat tak się składa, że do wtryskiwaczy z Cali 8V mam dostęp :)
-
Witam. Sorry, że odświeżam temat, ale ogólnie z tego co widzę to jest w miarę świeży ;D
Zbliżam się do Swapu na 1.6 16V i zastanawiam się nad doborem wtrysków, tak żeby to chodziło jak należy. Wybrałem wtryski od Calibry 2.0 16V, ale nie jestem pewien czy to jest dobry pomysł. Cały osprzęt wraz z kompem będzie z 1.4 16V. Proszę o jakieś dobre rady.
Co do wydechu, (jeżeli to ma coś wspólnego), z tego co tu wyczytałem, to przelot.
Silnik będzie zasilany benzyną. Kolektor rurowy z 1.6.
pozdrawiam
Będzie go zalewać.
One mają wydajność 218,1cc/min.
Zakładaj takie jak ma Grejfrut, np. z Calibry 2,0 8V (192cc/min).
Multuś wtryski z Calibry i spólki 8V mają właśnie 218 cm/min!! nie wprowadzaj kolegów w błąd... ja mam 192 cm/min i takie miałem w kompletnym motorze jaki kupiłem....
-
Witam. Sorry, że odświeżam temat, ale ogólnie z tego co widzę to jest w miarę świeży ;D
Zbliżam się do Swapu na 1.6 16V i zastanawiam się nad doborem wtrysków, tak żeby to chodziło jak należy. Wybrałem wtryski od Calibry 2.0 16V, ale nie jestem pewien czy to jest dobry pomysł. Cały osprzęt wraz z kompem będzie z 1.4 16V. Proszę o jakieś dobre rady.
Co do wydechu, (jeżeli to ma coś wspólnego), z tego co tu wyczytałem, to przelot.
Silnik będzie zasilany benzyną. Kolektor rurowy z 1.6.
pozdrawiam
Będzie go zalewać.
One mają wydajność 218,1cc/min.
Zakładaj takie jak ma Grejfrut, np. z Calibry 2,0 8V (192cc/min).
Multuś wtryski z Calibry i spólki 8V mają właśnie 218 cm/min!! nie wprowadzaj kolegów w błąd... ja mam 192 cm/min i takie miałem w kompletnym motorze jaki kupiłem....
Szare wtryskiwacze z C20NE mają 192cc/min.
-
Grejfrut W takim razie musiałbym założyć seryjne 192cm/min z 1.6 16V Rovera tak ?
Nie masz może dostępu do silnika 1.6 16V ? Najlepiej goły, bo mam cały osprzęt, najważniejsze by był zdrowy i na gazie nie jeżdżony ;D
pozdr
-
Trochę mącicie panowie :)
wychodzi na to, że już sam nie wiem jaką pojemność mają wreszcie wtryski z Cali 8v.
W tej sytuacji trzeba będzie pakować serie z 1.6
-
wtryski z 1.6 sa takie same jak z 1.4, zobacz na allegro:
http://allegro.pl/item1033675699_rover_200_400_1_4_1_6_wtryski_wtryskiwacze_komplet.html
wiele aukcji jest z wtryskami 1.4/1.6
-
wtryski z 1.6 sa takie same jak z 1.4, zobacz na allegro:
http://allegro.pl/item1033675699_rover_200_400_1_4_1_6_wtryski_wtryskiwacze_komplet.html
wiele aukcji jest z wtryskami 1.4/1.6
a co mnie aukcje :) ja wiem co mam i co kupiłem :) i życze takiego zestawu każdemu :)
-
wtryski z 1.6 sa takie same jak z 1.4, zobacz na allegro:
http://allegro.pl/item1033675699_rover_200_400_1_4_1_6_wtryski_wtryskiwacze_komplet.html
wiele aukcji jest z wtryskami 1.4/1.6
Nie we wszystkich.
Występowały i takie i takie.
-
wkładam seryjne 1.6 16V ROVER, dzieks wszystkim za rady :)
-
Multuś wtryski z Calibry i spólki 8V mają właśnie 218 cm/min!! nie wprowadzaj kolegów w błąd... ja mam 192 cm/min i takie miałem w kompletnym motorze jaki kupiłem....
A widzisz Van myka na oplu 8v i wszyscy wiedzą jak to zapiiiiiiii... Jak bym wam napisał ile kosztowały te wtryskiwacze to byście się załamali...
-
Multuś wtryski z Calibry i spólki 8V mają właśnie 218 cm/min!! nie wprowadzaj kolegów w błąd... ja mam 192 cm/min i takie miałem w kompletnym motorze jaki kupiłem....
A widzisz Van myka na oplu 8v i wszyscy wiedzą jak to zapiiiiiiii... Jak bym wam napisał ile kosztowały te wtryskiwacze to byście się załamali...
a Van to jakaś wyrocznia ?? budda czy prorok :) niech zapierdziela na czym chce ale gość w tym temacie miał wahania obrotów i jakieś problemiki na oplowskich 8V :) i stąd cała gadka....
-
a Van to jakaś wyrocznia
Niby nie ale to to jego auto miało 1,6 od dawna i przeszło wszystkie bule wieku młodzieńczego. NO i jak narazie to chyba najmocniejsze 1,6 jakie jest w klubie. Mimo wszystko o czymś to świadczy... Będzie okazja na czerneiwichach poprawić ten wynik. Zatem mniej gadać a więcej robić...
-
a Van to jakaś wyrocznia
Niby nie ale to to jego auto miało 1,6 od dawna i przeszło wszystkie bule wieku młodzieńczego. NO i jak narazie to chyba najmocniejsze 1,6 jakie jest w klubie. Mimo wszystko o czymś to świadczy... Będzie okazja na czerneiwichach poprawić ten wynik. Zatem mniej gadać a więcej robić...
całkwita racja ;) ciekawe jakie wyniki padną na czerniewicach :)
-
Bocian_s#313, Twoim zdaniem wstawiać od Cali 8v te wtryskiwacze? Van ma seryjny od 1.4 regulator ciśnienia i pompe paliwa też seria?
pozdr
-
Van ma wtryski z opla 8v o wydajności 192ccm (numeru jeśli nie pomyliłem to 0 280 150 725) Do tego seryjny regulator paliwa i pompa paliwa walbro 250l/h. O inne zmiany w aucie pytaj już jego...
-
gdyby motor krecil sie dalej to by i wykres poszedl wyzej :)
a co do seri z 1,6 :P auto zimne po zapaleniu gasnie ot tak na wolnych obrotach. chyba ze komus komp w trybie awaryjnym zapina wtedy najmniejszych problemow z tym nie ma. na wtrysku z cali tryb awaryjny zalewa auto i sa dziury w obrotach i niechetna reakcja na gaz.
na tych z 1,6 auto ciagnie do 4,5 podczas normalnej jazdy i trzeba ruszyc gaz by przelamac dziure, na cali do samego konca zabawa, czasem ciezko wyprzedzic bo nie czuc kiedy slabnie i trza bieg machnac.
-
Van#1860, to czas przestroic komputer i przesunac odcinke do 8 tys. :) ale moim zdaniem w polonezie to bez sensu bo zanim dociagniesz do tych obrotow to wszyscy juz sa dalek z przodu :) lepiej wzmocnic dol niz gore bo ona i tak jest mocna
-
Van#1860, to czas przestroic komputer i przesunac odcinke do 8 tys. ale moim zdaniem w polonezie to bez sensu bo zanim dociagniesz do tych obrotow to wszyscy juz sa dalek z przodu lepiej wzmocnic dol niz gore bo ona i tak jest mocna
_________________
A jaki kolega ma sposób na wzmocnienie dolu bo faktycznie na wysokich obrotach to kop jest ale do 3000 to cienko( u mnie benzyna odcina przy 7100 i to mi wystarcza)
-
Być może dostanę zaraz odpowiedź żebym nie dociekał i zakładał wtryskiwacze z Opla 2.0 115KM nr 0 280 150 725, ale te wszystkie numery i wydajności się różnią w zależności gdzie sprawdzam. Na allegro np. sprzedają 0 280 150 749 co mają 218cc i piszą że to do 1.4/1.6, ale powiedzmy że tego nie biorę pod uwagę. Korzystałem natomiast z dwóch stronek które mają rozbieżne informacje:
1. Na tej http://www.eter-mot.info/?1104,wtryskiwacz-0280150725-br-bosch-0-280-150-725
piszą że mają 200cc/min, czyli to jest te 192cc/min, o których mowa w temacie?
2. A na tej http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=pl&langpair=en|pl&u=http://www.bulletperformanceracing.com.au/Bosch%2520Fuel%2520Injectors%2520Table%2520150.html&rurl=translate.google.pl&usg=ALkJrhh8OtjBY4Ju2oSCY00GrcexKbR3pQ
że mają 172,4cc/mm (tyle że jest informacja o 2,5barach, a nie 3-ech)
3. http://www.opel6070club.com/suutin.pdf
na tej też 170
Nasuwa mi się wniosek ze te niższe wartości (ok.170) to pewnie przy tych 2,5 barach, a 190 przy 3-ech.
Wy też korzystaliście z tych stron? Czy wasza wiedza jest "bardziej fachowa", lub może nie ważne jak piszą, nie ważne ile mają, WAŻNE, ŻE NA TYCH WTRYSKACH POLDEK ZAP...LALALA!
-
Dodam, że u mnie jest 1.6 16V na seryjnym kompie 1.4, z poprawionym wydechem.
-
Nasuwa mi się wniosek ze te niższe wartości (ok.170) to pewnie przy tych 2,5 barach, a 190 przy 3-ech.
Dobrze ci się nasuwa. WAŻNE, ŻE NA TYCH WTRYSKACH POLDEK ZAP...LALALA!
Nic dodać nic ująć... Zawsze można kupić regulowany regulator ciśnienia paliwa i wtedy sobie korygować ew. rozrzut produkcyjny.
-
Może ten link ci pomoże:
http://www.injectorcleaning.co.uk/flow.htm
dodam jeszcze tylko, że wymiana samych wtryskiwaczy nic nie da, gdyż pompa paliwa nie daje rady
-
Wg tej stronki 0 280 150 725 i 0 280 150 743 mają tyle samo czyli 200cc/min, czy to znaczy, że są takie same? Tak zwróciłem na to uwagę, bo zostały mi te wtryski (0 280 150 743) z silnika z Rovera 416 który zakupiłem na swapa, chyba że coś mi się pomyliło i są to te..749 jeszcze sprawdzę. Ale na pewno te ...743 ma kolega z Forda Sierry 2.0 DOHC można w takim razie te zakładać zamiast z Opla?????
Zasmuciła mnie też ta pompa, mniejsze zło będzie założyć wtryski i kiedyś w przyszłości pompę? Czy jeździć na tym co jest teraz, a wtryski to zmieniać tylko razem z pompą?
-
Wtryski zmień. Jak pompa nie uciągnie to auto nie będzie jechać pełną mocą przy max obciążeniach ale ogólnie powinno chodzić lepiej.
-
Próbował ktoś wstawić wtryski z R820 - 0 280 150 234, 200 cm/min 16.2 ohm?
względem serii z 1,4 - 0 280 150 703, 149cm/min, 15.9 ohm
Na podstawie: http://www.injectorcleaning.co.uk/flow.htm (http://www.injectorcleaning.co.uk/flow.htm)
Obecnie na wtryskach 0 280 150 703 muszę dać ciśnienie 6 bar by silnik poprawnie pracował.
-
Numer nie ma znaczenia. Liczy się wydajność. Zalecane przez wszystkich wtryski z omegi też mają około 200ccm@3bary. Jak coś mam 8 szt takich wtrysków (z opla) ale stan nieznany więc mogę odsprzedać za symboliczną kasę...
-
Od Młodegolka mam wtryski 0 280 150 744 - które wg. różnych danych pompują 234.3, 260 lub 250 cc/min przy 3 barach.
Zobaczymy czy będzie na nich przelewał ;)
Edit.
Takie jeszcze porównanie znalazłem:
C20XE nr 0-280-150-744:
213.9cc/min @2.5Bar 234.3cc/min, @3Bar impedance High
c20ne nr 0-280-150-725:
172.4cc/min @2.5Bar, 188.8cc/min @3Bar impedance High
Żeby gdzieś było jedno pewne info, wszędzie co innego podają.
-
http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm ja zawsze czytalem z tej strony. trzeba tylko uwazac bo numery sie powtarzaja. i to nie jest blad tylko trzeba zwrocic uwage na kolor. bo numer ten sam a kolor inny i jest inna wydajnosc
-
http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm ja zawsze czytalem z tej strony. trzeba tylko uwazac bo numery sie powtarzaja. i to nie jest blad tylko trzeba zwrocic uwage na kolor. bo numer ten sam a kolor inny i jest inna wydajnosc
Wedlug tego istniały dwa rodzaje wtryskow 0-280-150-749, a wszyscy trafiali tylko na takie w kolorze kremowym i przy nich jest napisane ze były stosowane w Roverze 1,8, natomiast te słabsze maja kreske wiec nie wiadomo gdzie były stosowane a wiekszosc katalogow podaje wydajnosc 218cm. Jakie wtryskiwacze były orginalnie roverku w 416 ?
-
ja mam taką stronkę:
http://www.injectorcleaning.co.uk/flow.htm
-
Jakie wtryskiwacze były orginalnie roverku w 416 ?
kolor żółty/beżowy o numerze 280 150 749. takie oryginalnie montowano w 1.6 roverku. w 1.8 jak z reszta w 1.6 nie raz nie dwa spotkalem sie ze fabrycznie montowano 280 150 703 czyli te same co w 1.4. Nasuwa sie mysl ze wtryski nie graja glownej roli. moze to zalezec tez od komputera. przeciez to on ustawia dawke i czas zaplonu. inne czasy oznaczaja ze nie sa potrzebne wieksze wtryski tylko odpowiedni czas otwarcia wtrysku
-
Nasuwa sie mysl ze wtryski nie graja glownej roli. moze to zalezec tez od komputera. przeciez to on ustawia dawke i czas zaplonu. inne czasy oznaczaja ze nie sa potrzebne wieksze wtryski tylko odpowiedni czas otwarcia wtrysku
Dobrze kombinujesz. Czas wtrysku jest silnie uzależniony od rodzaju wtrysku. Dla systemów Fullgrupowych czasy są bardzo krótkie bo tak 2-9ms zatem aby dostarczyć odpowiednią ilość paliwa w tak krótkim czasie potrzeba dużej wydajności. Wraz ze wzrostem komplikacji wtrysku wydłużają się też same czasy dla poszczególnych wtryskiwaczy. I tak dla pełnego sekwencyjnego wtrysku każdy wtryskiwacz pracuje tylko raz (jak iskra w układzie rozdzielaczowym) Zatem ma bardzo długi czas między kolejnymi wtryskami.
Ogólnie tendencja jest taka że wydłużenie czasu wtrysku przy jego małej wydajności powoduje dokładniejsze i łatwiejsze dawmowaie paliwa dla silnika.
Z tego wniosek żerover na 218ccm ma wtrysk półsekwencyjny a te na 150ccm są już na pełnej sekwencji. Cecha szczególna tych ostatnich to dodatkowy czujnik w górnej pokrywie nad wałkiem wydechowym... (rok występowania 99 wzwyż). Swoją drogą ciekawe jakie wtryski maja 1,4 w ostatnich rocznikach. Czy dalej 150ccm - a może mniejsze...