FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Raptor2 w Grudzień 19, 2009, 21:12:07 pm
-
Długo szukałem ale odpowiedniego tematu nie znalazłem. Ostatnio coraz częściej myślę nad przeszczepem do mojego Atu dieselka.
Mam Atu + na boshu, na dawcę szukał bym całego poldka (caro, truck) i najzwyczajniej przekręcił co potrzeba. Obawiam się jednak jakichś niespodzianek... Robił lub teoretyzował nad tym już ktoś?
O ile mechanicznie spodziewam się, że większych problemów być nie powinno... To moje obawy budzi elektryka, więc jak ktoś się zna to byłbym wdzięczny za złote rady :P
-
Cała elektryka to grzanie świeć żarowych.
-
I chyba elektrozaworek na pompie wtryskowej , do gaszenia silnika. I miedzy innymi za to lubie starsze diesle ;P
-
Gaszenie może być też na podciśnienie:D
-
ja coś takiego modze. problemem było wspomaganie, ale juz to obeszłem. Nie jest źle :)
-
w dieslu jest vacuum pompa podciśnienia do wspomagania hamulców(bo diesel do nie wytwarza wystarczająco)
pisałeś o hamulcach czy kierownicy?
aku ma odwrotne bieguny ale to można obejść(rozrusznik po str kierowcy)
-
...aku ma odwrotne bieguny ale to można obejść(rozrusznik po str kierowcy)
A co ma odwrotność biegunów do rozrusznika ? Bo nie rozumiem za bardzo.
-
matucha#1931, nic miało być osobno;)
do tematu:
jest inna skrzynia, most, sprężyny z przodu, wkład baku, jak coś mi sie przypomni to dopisze :wink:
-
bak jest inny bo nie ma pompy, drazek kierwniczy jest inny. stabilizacyjny rowniez. jesli nowszy typo silnika to chyba z wspomaganiem nie bedzie problemu. Ja kończe takiego swapa.
-
ja tez sie szukuje do takiego swapa, powiecie mi jak wyglada belka zawieszenia jest inna czy taka sama jak w ohv??
-
belka jest ta sama co OHV, tylko silnik ma inne łapy(takie przejściówki)
-
jaka belka zawieszenia??
-
jaka belka zawieszenia??
Do tego się przykręca silnik. Przez łapy i poduszki.
Foto (http://img356.imageshack.us/img356/7871/belka1zh8.jpg)
-
no dobra pany to teram mi powiedzcie pacjet ma gazoline jak ja mam zlikwidowac??? wizyta u gaziaza wystawienie kwita, potem na tacje diagnostyczna, i wymiana dowodu??? jakie moga byc tego koszta??
bylbym wdzieczny za zdjecia komory silnika poldona z diesle, moj dawca na wyszabrowany rozrusznik i widac ze czegos jeszcze tam brakuje np. filtra paliwa :(
-
no dobra pany to teram mi powiedzcie pacjet ma gazoline jak ja mam zlikwidowac??? wizyta u gaziaza wystawienie kwita, potem na tacje diagnostyczna, i wymiana dowodu??? jakie moga byc tego koszta??
bylbym wdzieczny za zdjecia komory silnika poldona z diesle, moj dawca na wyszabrowany rozrusznik i widac ze czegos jeszcze tam brakuje np. filtra paliwa :(
na poczatek moge poczestowac tym
(http://images35.fotosik.pl/101/d89e602329ddd0e3m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d89e602329ddd0e3)
mam jeszcze kilka fotek ze swapu
-
chłopaki... a napiszcie mi :) co Wami kierowało wybierając swapa w tym kierunku?? :roll:
planujecie czapke od 1.9 TD?? albo może HDi ?? czy może poprostu ekonomia i niechęć do LPG??
-
snikers, A czy alternator jets taki sam jak w xanti z tym silnikiem? bo ja nie mam a mam okazje go kupic. prosze o odpowiedz szybka:) Jeśli bd chcieli to moge dać fotki komory silnika po swapie u mnie.
[ Dodano: 11 Sty 2010 13:30 ]
ekonomia, lpg nie chce, a w przyszłośći myśle o TD:)
-
alternator? cholera wie. kolo pasowe jest waskie na wale korbowym i na alternatorze - dlatego przekladalem calosc z lapa. chociaz moj dawca mial klime a ze to pedzone tym samym paskiem to moze dlatego szersze kolo bylo
-
Grejfrut, nie robie swapa dla siebie, ja mam 16V na muchozolu i jest dobrze. Jesli mozecie to wstawcie fotki komory z kompletnymi osprzetami, bo chce wiedziec czwgo mi bedzie brakowac.
-
dodam jak wszytko złoże, myśle, że wkrótce.. :))
-
chociaz moj dawca mial klime a ze to pedzone tym samym paskiem to moze dlatego szersze kolo bylo
Koła szerokie są przy wspomie (6 rowków) natomiast bez wspomy czyli zwykły GLD na wąskie koła
-
chociaz moj dawca mial klime a ze to pedzone tym samym paskiem to moze dlatego szersze kolo bylo
Koła szerokie są przy wspomie (6 rowków) natomiast bez wspomy czyli zwykły GLD na wąskie koła
ciekawe bo szerokie za uj nie chcialo wejsc :) inaczej bym nie zmienial. tak apropo chyba nikt nie wspomnial o innej CHLODNICY, a to jest dosc wazny element przy tym silniku ktory lubi sie grzac
-
no tak. Ja miałem w zestawie chłodnice z dwoma wentylatorami.
[ Dodano: 12 Sty 2010 10:28 ]
A miałby ktoś zchemat od przekaźnika do świec, byłbym wdzięczny
-
Ja mam zwykłą , wąską chłodnicę z dwoma wentylatorami od kilku lat i nic się nie dzieje, nawet w upalne dni. Jeżeli nie jeździ się długie odcinki z prędkościami ponad 140km/h bez najmniejszego problemu daje rade.
A tutaj schemat instalacji 1.9 GLD
(http://img43.imageshack.us/img43/3857/caro19dodmr931.jpg) (http://img43.imageshack.us/i/caro19dodmr931.jpg/)
-
[ Dodano: 12 Sty 2010 16:06 ]
ciekawe bo szerokie za uj nie chcialo wejsc
Ja mam dokładaną wspome od trucka i na pompie jest szerokie koło pasowe a reszte mam wąskie i wąski pasek. Jakoś to dało rade zgrać ze sobą i działa mi to już dwa lata. Rolki i napinacz jest drogi do tego kompletu(komplet ponad 200zł)
_________________
-
Tak, rozpiska przekaźnika świec nic się nie różni
-
waldi919, wielkie dzięki
-
Witam . Podłącze sie do tematu ponieważ jestem właśnie w trakcie przekładki diesla w miejsce 1.6 z gazem.
Dawca był (a raczej w połowie go juz nie było)z 94 i napęd alternatora jest na 4 rowkowym pasku i mam pytanie co wchodzi w skład kompletu mocowania pompy wspomagania do poldka (jakieś łapy rolki czy coś innego ?) nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat .Oczywiście wspome już mam na pokładzie po benzynie .
Jaki macie odstąp obudowy filtra paliwa od serwa? chodzi mi o lukasa . Bo u mnie jest jakiś centymetr .
Jeszcze jedno pierwszy raz spotkałem się z takim czymś jak 2 punkty blokady na kole zamachowym . Przy wymianie paska po zablokowaniu rozrządu okazało sie że na kole są dwa otwory tej samej średnicy i głębokości rozmieszczone dokładnie o 180 stopni. no ale to nie był jeszcze problem znaleźć która dziura jest tą właściwą . Problemem okazało się że zablokowany rozrząd śrubami ma ustawienie kolizyjnie i po przekręceniu o 90 stopni jest (stop o zawór)przesunąłem o jeden ząb do przodu i jest ok normalnie sie kręci wszystko jest ok nie pasuje na blokady za to silnik próbuje odpalić . pisze próbuję bo wczoraj padł aku i po pierwszym grzaniu świec ale już chciał ożyć zobaczę co dzisiaj pokaże
-
waldi919, niestety alternator nie pasuje z xanti;/ Erix, ja mam silnik starszego typu, więc musiałem dorabiać mocowanie przy pompie od wspomagania hamulca. Ja już odpaliłem swojego. i fajnie chodzi :D I jeszcze mam pytanie, czy ma ktoś sachemat podłączenia alternatora??
-
waldi919, niestety alternator nie pasuje z xanti;/
Ja mam oryginał altek, ale montując wspome trzeba założyć oryginalną łape do której przykręca się pompe do wspomy i altka(starą do której jest przykręcony alternator aut). Jest większa i dużo cięższa. W altku trzeba wymienić koło pasowe na 6 rowków, poza tym altek jest nieco przesunięty, minimalnie w stronę chłodnicy względem oryginału. A tak wyglądał cały komplet u mnie przed zamontowaniem...
(http://img694.imageshack.us/img694/7238/113231306.jpg) (http://img694.imageshack.us/i/113231306.jpg/)
(http://img685.imageshack.us/img685/6826/181701686.jpg) (http://img685.imageshack.us/i/181701686.jpg/)
-
dzięki wielkie o to właśnie mi chodziło teraz to już bym powiedział ,że jestem w domu
-
Cieszę sie że mogłem pomóc... :)
-
waldi919, Ja mam wspomaganie w innym miejscu, bo jak już mówiłem mam starszy typ silnika i wspome umiejscowilem z tyłu silnika :D
(http://img10.imageshack.us/img10/1766/dsc04570hd.th.jpg) (http://img10.imageshack.us/i/dsc04570hd.jpg/)
-
A ja mam takie pytanko. Czy ktos kiedys rozmyslal czy dalo by rade wsadzic do poldka jakiegos innego diesla, niz ten co fabryka wstawiala??
-
pianek89, mozesz poszukac szkrzyni biegow pod silnik 1.6 z vw wyszlo tego podobno okolo 100 sztuk, ale zawwsze mozesz byc pierwszy i wsadzic cos innego wystarczy poszukac pomierzyc i zakasac rekawy ale najczesciej konczy sie na gadaniu :)
-
Dokladnie mateo#1939, na BADANIU. To ja na razie zostane przy 1.6 GLI i bede szukal jakiegos ciekawego rozwiazania w tym kierunku...
-
Na forum Miłośników FSO był taki koleś co miał Poloneza z silnikiem 1.6D z VW. Mówił, że auto ma troszkę kiepskie osiągi, ale pali strasznie mało. :) Silnik miał dokręcony przez oryginalny dzwon od skrzyni pochodzący ze 125p 1.6D.
-
jeśli był mi wstanie ktoś sprzedać taki dzwon to dzież skrzynie to byłbym się wstanie pobawić w połączenie tego z 1.9 tdi z VW. i miałbym wtedy dupo woza.
-
a czemu zescie sie tak uparli na te silnik z VW? fakt moze kapke mniej pali od citroena, ale silniki z cytryny tez sa dobre :wink: golfik 1.6D spali jakies 5l ON, citroen troszeczke więcej, ale zato jest mocniejszy, no ale jesli juz chcecie tylko chyba jakies 1.9 bo 1.6 zwłaszca bez turbiny to pomyłka, golf sie marnie zbiera, a co dopiero polonez, osiagi miałby chyba zblizone do malucha :roll:
-
radzio_1991, ja tu mowie o silniku 1.9 tdi 90km, ta skrzynia z 125 z silnikami 1.6 pasi bez problemu, a prawda jest taka ze jak bym mial sie pchac w 1.6 vw to juz w najmocniejsza wersje SB 80 km z interciem.
-
Do tego dzwona od fiata to możesz podpiąć 1.6d 1.6 td 1.9 td tdi 1.6 i 1.8 benzyna. Sam go poszukuje ale bez efektu. Tych dzwonów było więcej niż 100, bo je można było kupić przez pewien okres w sklepie. Więc na pewno gdzieś są. Kiedyś były na allegro, ale nie wiedziałem, że będę miał poloneza. Trzeba szukać :cry:
-
Do tego dzwona od fiata to możesz podpiąć 1.6d 1.6 td 1.9 td tdi 1.6 i 1.8 benzyna.
O. :) - To jest właśnie informacja, której poszukiwałem. To oznacza, że jednak można założyć nie tylko diesla, ale i benzynówkę. Super. :) (Dzwon kupiłem całe lata temu z myślą by założyć w miejsce Abimexa diesla, bo nie przepadam za komputerami w aucie).
-
Grzech#1938, nie chcesz sprzedać???
-
A czy moze ktos przypatrywal sie czuy silnik od Opla Omegi by nie pasowal, lub ten z Vectry B 1.7TDi :?: :roll:
-
czy moze ktos przypatrywal sie czuy silnik od Opla Omegi by nie pasowal, lub ten z Vectry B 1.7TDi :?: :roll:
dorobisz flansze i bedzie pasowac.
-
Już więcej nic nie powiem. A może Pan Grzech#1938 wie gdzie załatwić takiego dzwona. Pyknoł by Pan fotkę jak to wygląda :wink:
-
dorobisz flansze i bedzie pasowac.
A o co dokladnie z tymi flanszami chodzi bo nie jarze... :?
-
Dorabiasz takie przejście do którego przykręcasz silnik i skrzynie, najczęściej to kawał grubej blachy 2-3 cm, z dziura na sprzęgło i otworami na śruby od skrzyni i silnika.
-
flansze (gruba plyta stalowa) sa oryginalnie w skodach felicjach 1.9d. silnik vw, skrzynia skoda.
za krotki walek sprzeglowy rozwiazali poprzez...grubsze kolo zamachowe :mrgreen:
Grzech, ten dzwon ma na sobie jakis numer identyfikacyjny??
-
Ten dzwon to chyba podobny jest do tego do silnika Rovera bo VW ma wieniec na zewnątrz i rozrusznik musi być od strony skrzyni. Chyba, że były inne koła zamachowe.
-
Ja to jestem dobry... :lol: Zapłaciłem kasę bliżej nieznanemu sobie człowiekowi, a potem jak dostałem paczkę to zapakowałem toto do regału i nawet jeszcze nie oglądałem... Porobiłem przed chwilą niewyraźne lekko fotki - mogę potem pstryknąć lepsze. :)
(http://images8.fotosik.pl/188/78b6a02789ff23f7m.jpeg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=78b6a02789ff23f7) (http://images8.fotosik.pl/188/ea1ec556256c7bb3m.jpeg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ea1ec556256c7bb3)
-
miki1305, i -Marcin-, dzieki wielkie, juz wiem bynajmniej o co chodzi
-
Czyli zamach nie jest od VW, może zakładali z FSO? Oba zamachy przykręcane są na 6 śrub, więc może podejdzie :P
-
ten dzwon wygląda jak od vw wiec pewnie koo i sprzęgło z dociskiem tez od vw albo audi podejdą pod to silniki 1,6 diesel 1,9 diesl tez z t benzyna 1,6 1,8 2,0 i 2,0 16 v na 99%
-
jak tam postepy prac panowie???
-
Ja juz skończyłem swapa. i ujezdzi. mysle teraz nad uturbieniem go:)
-
Ja juz skończyłem swapa. i ujezdzi. mysle teraz nad uturbieniem go:)
nie oplaca sie, z wolnossacego zostaje ci tylko blok. w ktorym dodatkowo trzeba wiercic kanaly olejowe dla turbo.
glowica, pompa, tloki, wal korbowy, kol dolotowy, kol wydechowy - inne
-
aha dzieki za wiadomosc. to bede szukła xantii 19.tdi. :)
-
adamek9026,
nawiązując do Twojej fotki ze wspomą, rozumiem że wiesz iż napęd idzie z wałka rozrządu przez pasek rozrządu....
dalej chyba nie musze tłumaczyć :?
-
a kochani powiecta mi jak wyglada, stabilizator i drazek kierowniczy sa takie jak w ohv czy inne. na jesien wsadzam do kombiaczka 1.9 tdi z xsary i kompletuje sobie wowoli wszystkie potrzebny graty. najlepiej jak by mi ktos zrobil liste co jest potrzebne do wsadzenia ropniaka zamiast ohv. bede wdzieczny
-
mateo#1939, prawie wszystko jest w tym temacie przecież.
Pokrótce:
drążek środkowy jest inny, dzwon od skrzyni inny, zbiornik jak od gaźnikowca, inne zegary :)
P.S. a co z roverkiem :?:
-
dazzek i sztaba moze podejdzie roverowska, bede musial zmienic belke ale zostala mi od gsi, trzeba bedzie kupic skrzynie, no i turbo lota. i bedziemy dzialac i przy okazji obspawac bude...
P.S. a co z roverkiem
idzie w odstawke, bo mam dojscie do taniej ropy... a poza tym wszyscy go pakuja, a poldona z turbo klekotem jest kilka moza by zliczyc na palcach jednej reki.... :P
-
stabilizator i drążek kierowniczy ten sam co w roverze. Skrzynie kupuj i bedzie jeździć :)
-
dazzek i sztaba moze podejdzie roverowska, bede musial zmienic belke ale zostala mi od gsi, trzeba bedzie kupic skrzynie, no i turbo lota. i bedziemy dzialac i przy okazji obspawac bude...
P.S. a co z roverkiem
idzie w odstawke, bo mam dojscie do taniej ropy... a poza tym wszyscy go pakuja, a poldona z turbo klekotem jest kilka moza by zliczyc na palcach jednej reki.... :P
chcesz nalezec do ekskluzywnego klubu pogromcow roverow?
-
mateo#1939 napisał/a:
dazzek i sztaba moze podejdzie roverowska, bede musial zmienic belke ale zostala mi od gsi, trzeba bedzie kupic skrzynie, no i turbo lota. i bedziemy dzialac i przy okazji obspawac bude...
Cytat:
P.S. a co z roverkiem
idzie w odstawke, bo mam dojscie do taniej ropy... a poza tym wszyscy go pakuja, a poldona z turbo klekotem jest kilka moza by zliczyc na palcach jednej reki....
chcesz nalezec do ekskluzywnego klubu pogromcow roverow?
:mrgreen:
jak wersje tego turbo masz u siebie???
-
mateo#1939 napisał/a:
dazzek i sztaba moze podejdzie roverowska, bede musial zmienic belke ale zostala mi od gsi, trzeba bedzie kupic skrzynie, no i turbo lota. i bedziemy dzialac i przy okazji obspawac bude...
Cytat:
P.S. a co z roverkiem
idzie w odstawke, bo mam dojscie do taniej ropy... a poza tym wszyscy go pakuja, a poldona z turbo klekotem jest kilka moza by zliczyc na palcach jednej reki....
chcesz nalezec do ekskluzywnego klubu pogromcow roverow?
:mrgreen:
jak wersje tego turbo masz u siebie???
za slaba, patrzac z perspektywy przyzwyczajenia.
-
za slaba, patrzac z perspektywy przyzwyczajenia.
ja sie zastanawiam nad tymi jednostkami z partnerow one maja od 94 do 98 koni, tylko nie wiem czy maja one inna konstrucje od tych 90km chodzi glownie o mocowanie skrzyni i lap silnika...
-
za slaba, patrzac z perspektywy przyzwyczajenia.
ja sie zastanawiam nad tymi jednostkami z partnerow one maja od 94 do 98 koni, tylko nie wiem czy maja one inna konstrucje od tych 90km chodzi glownie o mocowanie skrzyni i lap silnika...
a jaki to model silnika? pierwsze slysze o takiej mocy
-
nie znam ozaczn tego motoru, ciezko takiego spotkac zazwyczaj sa te 90 konne
[ Dodano: 11 Lip 2010 14:49 ]
spotkalem sie z 2 rodzajami tego 90km.
http://moto.allegro.pl/item1102250986_citroen_peugeot_partner_xantia_boxer_1_9_tdi_dhx.html#gallery
http://moto.allegro.pl/item1103766127_silnik_citroen_zx_1_9_td_turbo_diesel_czesci.html#gallery
czym one sie roznia??
-
te sie roznia osprzetem i oba podejda pod lapy (z jednej strony jest mocowana podpora polosci z drugiej sa zaslepione otwory w dawcy) i pod skrzynie. kolo zamachowe jest inne ze wzgledu na inne sprzeglo (ale ilosc zebow na wiencu pasuje wiec mozna przerobic i zostawic wieksze sprzeglo z turbo
-
Chciałbym odgrzać temat bo planuje do swojego Plusa Gsi wstawić silnik 1,9 D I mam kilka pytań:
Czy skrzynia może zostać z plusa zakładając tylko do niej dzwon aby połączyć ze skrzynią od diesla.
Jak wyglądałyby osiągi z moim obecnym tylnym mostem ,mam oczywiście szeroki na Lukasach i zmiana na inny chyba odpada.
No i nurtuje mnie sprawa wspomagania które mam w pluszaku jak je napędzać od 1.9.
Bude mam zdrowiutką,podłużnice jak z fabryki zalane elaskonem(jak i cały poldek co dwa lata) tylko że w plusach te podłużnice i cały przedni pas skośnoocy odchudzili ,blacha jest cieńsza,czy to nie popęka od tego silnika jest dużo chyba cięższy jak i ma większe wibracje jak ohv.
-
Skrzynie możesz se zostawić, taka sama jak w benzynówce, tylko sprzęgło jest inne
czyli muszę mieć tzw dzwon od skrzyni poloneza przystosowaną do diesla?
-
Ja mam pytanie, czy ktoś ma zdjęcie jak wygląda belka do diesla? i stabilizator? Da się to wszystko upchnąć do wąskiego zawiasu może? Myślę o włożeniu nie 1.9 ale 2.1 bez turba z cytyny, zastanawia mnie właśnie tylko fakt, co muszę zmienić poza dzwonem skrzyni. Wiem że stabilizator i belka jest chyba inna ale chciałbym właśnie zdjęcie żeby zobaczyć tą różnice ... ;)
-
Belka jest taka sama. Wystarczyło przeczytać pierwsza stronę tego wątku. Stabilizator taki jak w Roverze, wygięty w stronę belki chłodnicy, żeby nie wadził o miskę. Były wąskie diesle, więc nie wiem w czym problem ? :-)
-
jak znaleźć wąski stab :) ten problem mnie nurtuje bo do rovera są już chyba szerokie staby? sorki w sumie nie przeczytałem tematu moja wina, bo znalazłem na jakimś innym forum że były jakieś niewiadome i stąd moje pytanie. Ale gdyby udało się znaleźć wąski stab do rovera/diesla to byłbym już usatysfakcjonowany :D. No nic trzeba szukać ... A i jeszcze jedno drążek środkowy trzeba zmieniać podobno, z tymże nie ma tutaj różnicy pomiędzy wąskim a szerokim?
-
jak znaleźć wąski stab ten problem mnie nurtuje bo do rovera są już chyba szerokie staby?
Pojawia się co jakiś czas na allegro stab do wąskiego diesla. Wystarczy sobie przypilnować.
-
Znalazłem stab ;) więc jest dobrze, mam tylko jeszcze jedno pytanie. Wiem że w silniku 1.9 po bokach są nadlewy, domyślam się że skoro 2.1 to też rodzina XUD to też je posiada, lecz zmierzając do mojego pytania to chodzi mi o to czy te wieszaki przy silniku(te metalowe, a nie poduszki silnika) są takie same jak do OHV?
Chciałbym się dowiedzieć jeszcze jedno, mianowicie czy jeśli silnik 1.9 i 2.1 są z tej samej rodziny silników xud to czy posiadają taką samą pompę czy 1.9 i 2.1 mają inne pompy? Byłbym wdzięczny jeśli ktoś to wie ;) za informacje
I jeszcze jedno czy w zwykłym dieslu z pompą wtryskową boscha 2.1 też jest problem z immo czy da się to jakoś obejść ponieważ jest coś napisane o tym w innym temacie, ale nie ma na to odpowiedzi?
-
Mam pytanie :) otóż w ciągu dwóch tygodni (a właściwie 4 dni w okresie 2 tygodni) planuje swap diesla a nie będę miał dostępu do neta, a znając życie coś wypadnie :D, po silnik jadę jutro i mam kilka pytań, przeczytałem chyba wszystkie wątki o 1.9d ;) ale potrzebuje kilku informacji :)
Chodzi o sprawy związane z elektryką mam 1.5 w gaźniku.
1. Czy trzeba coś zmieniać w podłączeniach alternatora? Jeśli tak to w jaki sposób? Mam stary typ alternatora z regulatorem na budzie.
2. Rozrusznik jest podłączany tak samo jak w ohv?
3. Mianowicie znalazłem ten opis podłączenia przekaźnika, ale nadal mam pewne niejasności ... interesuje mnie czy wystarczy go podłączyć tak jak jest opisane w schemacie nie trzeba ciągnąć nowych kabli?
4. Czy moduł, cewke, regulator napięcia mogę wywalić? bo się nie przyda?
5. Odcięcie paliwa podłącza się do przekaźnika?
6. Podgrzewanie świec rozumiem że trzeba poprowadzić kablami do jakiegoś włącznika?
7. Czego mogę się jeszcze spodziewać ze spraw elektryki :D żeby to banglało ;)
-
1. Alternator wymaga, prócz grubego zasilania, tylko kabelka z kontrolką ładowania. po schemacie znajdziesz ten kabel. regulator wraz z dwoma kablami od niego wywal.
2. tak samo, ale kabel zasilający potrzebujesz dłuższy od diesla.
3. Przekaznik świec żarowych rozumiem- podłaczyć jak na schemacie-plus stały z akumulatora ( jest przypięty do dieslowego przewodu rozrusznik-aku) jak nie msz, to daj jakiś gruby. Taki sam gruby z przekażnika na świece.
pociągnąc trzeba kabelek do kontrolki świec żarowych(pod kontr. ssania w starych zegarach), reszta pod maską jest.
4. tak :)
5. na zawór odcięcia paliwa podaje się plus (zapłon) najlepiej wziąc plus od zasilana cewki zapłonowej.
6. tego ja nie rozumiem-podłaczas oyginalny przekażnik świec, o który jak się domyślam pytasz wyżej i wszystko dziala automatycznie.
7. przygotuj się na to , że będziesz musiał przerzucić parę kabli z jednej strony na drugą pod maską i tyle.
-
co do 6 pytania wlasnie chodzilo mi o to czy swiece automatycznie bsie podgrzewac po wlaczeniu zaplonu czy trzeba tp podlaczyc do jakiegos wlacznika. ale o ile dobrze zrozumialem to jak dobrze podlacze przekaznik to bedzie automat.
mam jesszcze jedno pytanie czytalem cos o zmianie biegunow przy aku, po co trzeba to zrobic? i czy nie ma to jakiegos wplywu na instalacje?
-
Dobra zakupiłem dzisiaj silnik i całą resztę lecz potrzebuje info co to jest na zdjęciach i gdzie to podłączyć :D
(http://images46.fotosik.pl/1469/e6f7379f6814aafem.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e6f7379f6814aafe)
(http://images41.fotosik.pl/1457/0cb052b95ba0a832m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0cb052b95ba0a832) Chodzi mi o te dwa chyba czujniki i ten taki dziubek :D co tam trzeba podłączyć i skąd
(http://images41.fotosik.pl/1457/2fb8af5354c2f932m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2fb8af5354c2f932) Co to za kabelki małe są przykręcone do pompy
Tutaj alternator ma 4 kable ...
(http://images42.fotosik.pl/298/7fdb1fdfc4384627m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7fdb1fdfc4384627)(http://images50.fotosik.pl/1521/43e0279d090b36fam.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=43e0279d090b36fa)
Do czego to podłączyć
Roszrusznik ma cztery przewody jeden gruby i dwa cienkie do czego?
Oraz Posiadam silnik z sondą lambda czy muszę ją podłączyć? Nie posiadam kompa przecież więc jak to podłączyć jeśli musze
-
Pierwsze to spust wody z filtra paliwa- jest to śrubka, którą się ją spuszcza. Można założyć kawałek węzyka na ten koniec, by nie lała się ropa na wąz od wody przy spuszczaniu.
obok dwa czujniki temperatuy płynu jednen normalny na wskaźnik- pdłaczasz istniejący kabelek i działa(ten czarny) obok czujnik na kontrolkę ( w okrągłych zegarach w caro jest koło wskazówki temp. taka czerwona lampka sygnalizująca przegrzany silnik-to własnie to)
te kabelki są właśnie od zaworu paliwa i jego tam widzimy- podłaczyć do plusa po stacyjce.
zobacz które to kable przy alternatorze. po kostkach sobie można wróżyć
z rozrusznika jeden bardzo gruby-wiadoma plusowa klema. dwa cienkie-elektromagnes jeden do stacyjki, drugi to przekażnika świec żarowych ( aje sygnał rozrusznik świecom, by przestały się grzać)
Aha, przy montażu zwróć szczególną uwagę na wyjście wody z silnika. celuje ono w przekładnie kierowniczą i ociera się tam. Bardzo łatwo jest się tamu wężowi przedziurawić przez to. Polecam skrócenie lekkie króćca wychodzącego, by ożna było odsunąć wąż oraz usunięcie ostrych elementów z fartucha by nie przecieło nic. Przy okazji obowiązkowo wymienić termostat, bo potem niewygodnie.
-
spoko spoko to w weekend zrobię dokładniejsze foto altka, a jeszcze jak z tą sondą lambda muszę ją podłączać czy nie? I jeszcze odnośnie tych kabli zaworu paliwa to oba podłączyć do plusa w stacyjce? W sensie moja ciekawość się włącza dlaczego tam są dwa skoro oba do plusa?
-
W gaźniku jest zawór odcinający biegu jałowego pierwszego przelotu czy jakoś tak :D za mondra ta nazwa dla mnie, ale nie o to chodzi, jakie zadanie ma ten zawór? Czy nie działa na podobnej zasadzie jak odcięcie paliwa w dieslu? Jeśli tak to czy nie mogę podłączyć odcięcia paliwa na pompie w ten właśnie kabel?
-
tak
-
I już chyba ostatnie pytanie z serii ... przed majowym weekendem i swapem.
Czy podłączenie skrzyni z silnikiem i rozrusznik skrzynia ma takie same śruby jak w OHV, chodzi mi o to że nie mam śrub do podłączenia skrzyni z silnikiem i rozrusznikiem i chce wiedzieć czy jak odkręcę ze swojego OHV śruby to czy podpasują one do diesla? Czy muszę kupować specjalne ... jeśli są inne to czy ktoś zna rozmiary itp tych śrub?
No i jeszcze mała rzecz co to jest? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ed3e8c31448ea428.html i gdzie to powinno być podłączone?
-
Ten ucięty wężyk co idzie do głowicy łączysz trójnikiem między zbiorniczkiem a chłodnicą, jest to jakieś odpowietrzenie głowicy.
-
aha spoko dzięki :) to pozostała tylko sprawa śrub do mocowania skrzyni do silnika ale pewnie będę musiał sprawdzić na własnej skórze :). A powiedz mi jeszcze jakie wymiary ma ten trójnik co idzie przy pompie wtryskowej? 40x...x40? Ten co idzie do filtra oleju i idzie przez niego borygo?
-
aha spoko dzięki :) to pozostała tylko sprawa śrub do mocowania skrzyni do silnika ale pewnie będę musiał sprawdzić na własnej skórze :). A powiedz mi jeszcze jakie wymiary ma ten trójnik co idzie przy pompie wtryskowej? 40x...x40? Ten co idzie do filtra oleju i idzie przez niego borygo?
Chodzi Ci o ten trójnik co idzie do chodniczki oleju (tam gdzie jest przykręcony filtr oleju)?
Ten od głowicy to jest fi 8, też zapomniałem go wziąć z sinikiem i potem ciężko go było dostać ( tylko allegro pomogło ).
-
no tak chodzi mi o ten w który rozdziela się na chłodnicę, termostat i tak do tej chłodniczki filtra oleju .... czyli mówisz że to jest przewód fi8 w sensie mam szukać 40x8x40 :D kurde będzie chyba cieżko :D ale coś się wykombinuje
-
Nie fi 8 to ten co wcześniej pytałeś łączy on ten przewód co masz na zdjęciu ucięty zbiorniczek wyrównawczy i chłodnicę. Tamten co idzie do chłodniczki oleju muszę zmierzyć, podam Ci wymiary jutro.
-
okej :) dzięki :) spoko rozumiem, w takim razie czekam na info :)