Autor Wątek: SWAP 1.6 Gli > 1.9 GLD  (Przeczytany 27234 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

SWAP 1.6 Gli > 1.9 GLD
« Odpowiedź #60 dnia: Lipiec 08, 2010, 22:09:43 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
mateo#1939, prawie wszystko jest w tym temacie przecież.

Pokrótce:
drążek środkowy jest inny, dzwon od skrzyni inny, zbiornik jak od gaźnikowca, inne zegary :)

P.S. a co z roverkiem :?:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

SWAP 1.6 Gli > 1.9 GLD
« Odpowiedź #61 dnia: Lipiec 09, 2010, 00:40:41 am »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
dazzek i sztaba moze podejdzie roverowska, bede musial zmienic belke ale zostala mi od gsi, trzeba bedzie kupic skrzynie, no i turbo lota. i bedziemy dzialac i przy okazji obspawac bude...

Cytuj (zaznaczone)
P.S. a co z roverkiem


idzie w odstawke, bo mam dojscie do taniej ropy... a poza tym wszyscy go pakuja, a poldona z turbo klekotem jest kilka moza by zliczyc na palcach jednej reki.... :P
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

SWAP 1.6 Gli > 1.9 GLD
« Odpowiedź #62 dnia: Lipiec 09, 2010, 08:55:23 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
stabilizator i drążek kierowniczy ten sam co w roverze. Skrzynie kupuj i bedzie jeździć :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

SWAP 1.6 Gli > 1.9 GLD
« Odpowiedź #63 dnia: Lipiec 09, 2010, 09:07:54 am »

snikers

  • Gość
Cytat: "mateo#1939"
dazzek i sztaba moze podejdzie roverowska, bede musial zmienic belke ale zostala mi od gsi, trzeba bedzie kupic skrzynie, no i turbo lota. i bedziemy dzialac i przy okazji obspawac bude...

Cytuj (zaznaczone)
P.S. a co z roverkiem


idzie w odstawke, bo mam dojscie do taniej ropy... a poza tym wszyscy go pakuja, a poldona z turbo klekotem jest kilka moza by zliczyc na palcach jednej reki.... :P

chcesz nalezec do ekskluzywnego klubu pogromcow roverow?

SWAP 1.6 Gli > 1.9 GLD
« Odpowiedź #64 dnia: Lipiec 10, 2010, 18:58:50 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Cytat: "snikers"
mateo#1939 napisał/a:
dazzek i sztaba moze podejdzie roverowska, bede musial zmienic belke ale zostala mi od gsi, trzeba bedzie kupic skrzynie, no i turbo lota. i bedziemy dzialac i przy okazji obspawac bude...
Cytat:
P.S. a co z roverkiem



idzie w odstawke, bo mam dojscie do taniej ropy... a poza tym wszyscy go pakuja, a poldona z turbo klekotem jest kilka moza by zliczyc na palcach jednej reki....  


chcesz nalezec do ekskluzywnego klubu pogromcow roverow?


 :mrgreen:

jak wersje tego turbo masz u siebie???
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

SWAP 1.6 Gli > 1.9 GLD
« Odpowiedź #65 dnia: Lipiec 10, 2010, 22:32:51 pm »

snikers

  • Gość
Cytat: "mateo#1939"
Cytat: "snikers"
mateo#1939 napisał/a:
dazzek i sztaba moze podejdzie roverowska, bede musial zmienic belke ale zostala mi od gsi, trzeba bedzie kupic skrzynie, no i turbo lota. i bedziemy dzialac i przy okazji obspawac bude...
Cytat:
P.S. a co z roverkiem



idzie w odstawke, bo mam dojscie do taniej ropy... a poza tym wszyscy go pakuja, a poldona z turbo klekotem jest kilka moza by zliczyc na palcach jednej reki....  


chcesz nalezec do ekskluzywnego klubu pogromcow roverow?


 :mrgreen:

jak wersje tego turbo masz u siebie???

za slaba, patrzac z perspektywy przyzwyczajenia.

SWAP 1.6 Gli > 1.9 GLD
« Odpowiedź #66 dnia: Lipiec 11, 2010, 13:42:56 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Cytuj (zaznaczone)
za slaba, patrzac z perspektywy przyzwyczajenia.


ja sie zastanawiam nad tymi jednostkami z partnerow one maja od 94 do 98 koni, tylko nie wiem czy maja one inna konstrucje od tych 90km chodzi glownie o mocowanie skrzyni i lap silnika...
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

SWAP 1.6 Gli > 1.9 GLD
« Odpowiedź #67 dnia: Lipiec 11, 2010, 14:37:21 pm »

snikers

  • Gość
Cytat: "mateo#1939"
Cytuj (zaznaczone)
za slaba, patrzac z perspektywy przyzwyczajenia.


ja sie zastanawiam nad tymi jednostkami z partnerow one maja od 94 do 98 koni, tylko nie wiem czy maja one inna konstrucje od tych 90km chodzi glownie o mocowanie skrzyni i lap silnika...

a jaki to model silnika? pierwsze slysze o takiej mocy

SWAP 1.6 Gli > 1.9 GLD
« Odpowiedź #68 dnia: Lipiec 11, 2010, 14:46:23 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
nie znam ozaczn tego motoru, ciezko takiego spotkac zazwyczaj sa te 90 konne

[ Dodano: 11 Lip 2010 14:49 ]
spotkalem sie z 2 rodzajami tego 90km.

http://moto.allegro.pl/item1102250986_citroen_peugeot_partner_xantia_boxer_1_9_tdi_dhx.html#gallery

http://moto.allegro.pl/item1103766127_silnik_citroen_zx_1_9_td_turbo_diesel_czesci.html#gallery

czym one sie roznia??
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

SWAP 1.6 Gli > 1.9 GLD
« Odpowiedź #69 dnia: Lipiec 11, 2010, 15:09:19 pm »

snikers

  • Gość
te sie roznia osprzetem i oba podejda pod lapy (z jednej strony jest mocowana podpora polosci z drugiej sa zaslepione otwory w dawcy) i pod skrzynie. kolo zamachowe jest inne ze wzgledu na inne sprzeglo (ale ilosc zebow na wiencu pasuje wiec mozna przerobic i zostawic wieksze sprzeglo z turbo

Odp: SWAP 1.6 Gli > 1.9 GLD
« Odpowiedź #70 dnia: Luty 25, 2012, 14:15:55 pm »

Offline Tur-gsi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 52
    • polonez atu 1,6 gsi
Chciałbym odgrzać temat bo planuje do swojego Plusa Gsi wstawić silnik 1,9 D I mam kilka pytań:
Czy skrzynia może zostać z plusa zakładając tylko do niej dzwon aby połączyć ze skrzynią od diesla.
Jak wyglądałyby osiągi z moim obecnym tylnym mostem ,mam oczywiście szeroki na Lukasach i zmiana na inny chyba odpada.
No i nurtuje mnie sprawa wspomagania które mam w pluszaku jak je napędzać od 1.9.
Bude mam zdrowiutką,podłużnice jak z fabryki zalane elaskonem(jak i cały poldek co dwa lata) tylko że w plusach te podłużnice i cały przedni pas skośnoocy odchudzili ,blacha jest cieńsza,czy to nie popęka od tego silnika jest dużo chyba cięższy jak i ma większe wibracje jak ohv.

Odp: SWAP 1.6 Gli > 1.9 GLD
« Odpowiedź #71 dnia: Luty 25, 2012, 21:01:13 pm »

Offline Tur-gsi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 52
    • polonez atu 1,6 gsi
Skrzynie możesz se zostawić, taka sama jak w benzynówce, tylko sprzęgło jest inne
czyli muszę mieć tzw dzwon od skrzyni poloneza przystosowaną do diesla?

Odp: SWAP 1.6 Gli > 1.9 GLD
« Odpowiedź #72 dnia: Marzec 01, 2012, 14:31:23 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Ja mam pytanie, czy ktoś ma zdjęcie jak wygląda belka do diesla? i stabilizator? Da się to wszystko upchnąć do wąskiego zawiasu może? Myślę o włożeniu nie 1.9 ale 2.1 bez turba z cytyny, zastanawia mnie właśnie tylko fakt, co muszę zmienić poza dzwonem skrzyni. Wiem że stabilizator i belka jest chyba inna ale chciałbym właśnie zdjęcie żeby zobaczyć tą różnice ... ;)
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: SWAP 1.6 Gli > 1.9 GLD
« Odpowiedź #73 dnia: Marzec 01, 2012, 14:34:57 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Belka jest taka sama. Wystarczyło przeczytać pierwsza stronę tego wątku. Stabilizator taki jak w Roverze, wygięty w stronę belki chłodnicy, żeby nie wadził o miskę. Były wąskie diesle, więc nie wiem w czym problem ?  :-)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: SWAP 1.6 Gli > 1.9 GLD
« Odpowiedź #74 dnia: Marzec 01, 2012, 14:58:22 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
jak znaleźć wąski stab :) ten problem mnie nurtuje bo do rovera są już chyba szerokie staby? sorki w sumie nie przeczytałem tematu moja wina, bo znalazłem na jakimś innym forum że były jakieś niewiadome i stąd moje pytanie. Ale gdyby udało się znaleźć wąski stab do rovera/diesla to byłbym już usatysfakcjonowany :D. No nic trzeba szukać ... A i jeszcze jedno drążek środkowy trzeba zmieniać podobno, z tymże nie ma tutaj różnicy pomiędzy wąskim a szerokim?
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: SWAP 1.6 Gli > 1.9 GLD
« Odpowiedź #75 dnia: Marzec 01, 2012, 17:36:59 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
jak znaleźć wąski stab  ten problem mnie nurtuje bo do rovera są już chyba szerokie staby?
Pojawia się co jakiś czas na allegro stab do wąskiego diesla. Wystarczy sobie przypilnować.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: SWAP 1.6 Gli > 1.9 GLD
« Odpowiedź #76 dnia: Marzec 02, 2012, 17:36:00 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Znalazłem stab ;) więc jest dobrze, mam tylko jeszcze jedno pytanie. Wiem że w silniku 1.9 po bokach są nadlewy, domyślam się że skoro 2.1 to też rodzina XUD to też je posiada, lecz zmierzając do mojego pytania to chodzi mi o to czy te wieszaki przy silniku(te metalowe, a nie poduszki silnika) są takie same jak do OHV?

Chciałbym się dowiedzieć jeszcze jedno, mianowicie czy jeśli silnik 1.9 i 2.1 są z tej samej rodziny silników xud to czy posiadają taką samą pompę czy 1.9 i 2.1 mają inne pompy? Byłbym wdzięczny jeśli ktoś to wie ;) za informacje

I jeszcze jedno czy w zwykłym dieslu z pompą wtryskową boscha 2.1 też jest problem z immo czy da się to jakoś obejść ponieważ jest coś napisane o tym w innym temacie, ale nie ma na to odpowiedzi?
« Ostatnia zmiana: Marzec 03, 2012, 13:35:32 pm wysłana przez luka92 »
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: SWAP 1.6 Gli > 1.9 GLD
« Odpowiedź #77 dnia: Kwiecień 18, 2012, 01:26:07 am »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Mam pytanie :) otóż w ciągu dwóch tygodni (a właściwie 4 dni w okresie 2 tygodni) planuje swap diesla a nie będę miał dostępu do neta, a znając życie coś wypadnie :D, po silnik jadę jutro i mam kilka pytań, przeczytałem chyba wszystkie wątki o 1.9d ;) ale potrzebuje kilku informacji :)
Chodzi o sprawy związane z elektryką mam 1.5 w gaźniku.
1. Czy trzeba coś zmieniać w podłączeniach alternatora? Jeśli tak to w jaki sposób? Mam stary typ alternatora z regulatorem na budzie.
2. Rozrusznik jest podłączany tak samo jak w ohv?
3. Mianowicie znalazłem ten opis podłączenia przekaźnika, ale nadal mam pewne niejasności ... interesuje mnie czy wystarczy go podłączyć tak jak jest opisane w schemacie nie trzeba ciągnąć nowych kabli?
4. Czy moduł, cewke, regulator napięcia mogę wywalić? bo się nie przyda?
5. Odcięcie paliwa podłącza się do przekaźnika?
6. Podgrzewanie świec rozumiem że trzeba poprowadzić kablami do jakiegoś włącznika?
7. Czego mogę się jeszcze spodziewać ze spraw elektryki :D żeby to banglało ;)
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: SWAP 1.6 Gli > 1.9 GLD
« Odpowiedź #78 dnia: Kwiecień 18, 2012, 08:14:35 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
1. Alternator wymaga, prócz grubego zasilania, tylko kabelka z kontrolką ładowania. po schemacie znajdziesz ten kabel. regulator wraz z dwoma kablami od niego wywal.
2. tak samo, ale kabel zasilający potrzebujesz dłuższy od diesla.
3. Przekaznik świec żarowych rozumiem- podłaczyć jak na schemacie-plus stały z akumulatora ( jest przypięty do dieslowego przewodu rozrusznik-aku) jak nie msz, to daj jakiś gruby. Taki sam gruby z przekażnika na świece.
pociągnąc trzeba kabelek do kontrolki świec żarowych(pod kontr. ssania w starych zegarach), reszta pod maską jest.
4. tak :)
5. na zawór odcięcia paliwa podaje się plus (zapłon) najlepiej wziąc plus od zasilana cewki zapłonowej.
6. tego ja nie rozumiem-podłaczas oyginalny przekażnik świec, o który jak się domyślam pytasz wyżej i wszystko dziala automatycznie.
7. przygotuj się na to , że będziesz musiał przerzucić parę kabli z jednej strony na drugą pod maską i tyle.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: SWAP 1.6 Gli > 1.9 GLD
« Odpowiedź #79 dnia: Kwiecień 18, 2012, 09:57:51 am »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
co do 6 pytania wlasnie chodzilo mi o to czy swiece automatycznie bsie podgrzewac po wlaczeniu zaplonu czy trzeba tp podlaczyc do jakiegos wlacznika. ale o ile dobrze zrozumialem to jak dobrze podlacze przekaznik to bedzie automat.
mam jesszcze jedno pytanie czytalem cos o zmianie biegunow przy aku, po co trzeba to zrobic? i czy nie ma to jakiegos wplywu na instalacje?
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)