FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: pold20 w Grudzień 07, 2010, 11:19:36 am
-
Zrobiłem swap jakieś 4 miesiące temu od tamtej pory zrobiłem ponad 6000 km jednak z dnia na dzień jestem coraz mniej zadowolony z tego. Wydaje mi się jakby auto było coraz słabsze.
-
Zrobiłem swap jakieś 4 miesiące temu od tamtej pory zrobiłem ponad 6000 km jednak z dnia na dzień jestem coraz mniej zadowolony z tego.
To i tak niezle :) mnie juz po 2 tygodniach zaczelo brakowac pod noga :wink:
A tak na powaznie to zacznij od resetu kompa i posprawdzaj wszytko - nie robi sie slabszy bez przyczyny -moze np pompa zaczyna umierac albo w filtrze paliwa zamarzla woda czy cos
-
moze np pompa zaczyna umierac albo w filtrze paliwa zamarzla woda czy cos
Ale u mnie więcej silnik chodzi na gazie jak na benzynie wiec chyba pompa nie będzie miała nic do tego. a na początku wyglądało to tak: http://www.youtube.com/watch?v=yNwbK_aIW8g
-
Proponuję zrobić pomiar ciśnienia w cylindrach.
Ile lat ma parownik :?:
-
Parownik ma już 6 lat. Silnik stał nie odpalany 5 lat i na początku trochę zaczął brać olej (litr na 2000km) ale teraz sprawdzałem i już się to uspokoiło.
-
Rozbierz parownik, pewnie membrany są juz twarde.... pomiar kompresji j/w .
-
a nie wziąłeś pod uwagę, że silnik może zdychać- zaglądałeś do środka?
-
U mnie wszystko chodził ładnie ale ostatnio mierzyłem kompresje i.... i pierścienie poszły się je**c :twisted: ojelu niby nie bierze, przynajmniej nie tak strasznie dużo ale sprężanie padło.... Robiłem próbę olejową i padło na pierścienie. Głowica była robiona w 100% i ją wykjl;uczyłem. Teraz faktycznie tak jakby osłabł ale już wiem czemu... Pierścienie były firmy GRANT niby made in USA ale wyszło że badziewne strasznie. Po nowym roku silnik znów idzie w rozbiórkę... Co do sprężania to świeżutko po złożeniu silnik miał po 11 atm na każdym sylindrze ( czyli nie źle) a teraz ma 8, 9, 6, na czwartym nie mierzyłem bo juz zrezygnowałem... :cry:
-
No ja do środka nie zaglądałem ale z tego co widzę to będę musiał zmierzyć kompresję. Pewnie bedzie podobna sytuacja jak u waldi919. A jeszcze takie pytanie jeśli dobrze jest ustawiony luz zaworowy to słychać coś rozrząd czy jest cisza??? No bo u mnie troche go słychać
-
U mnie przy zapaleniu słychac przez chwilę klepanie zaworu (chyba 4 wydechowego) a to dlatego że tylko z 3 i 4 właśnie wydechowego szybciej ścieka olej z głowiczki. Jak się zagrzeje jest cisza, tylko szum pasków słychac.
-
olej nie ścieka z głowiczek bo nie ma fizycznej możliwości, wałek pozostaje zanurzony w oleju do połowy średnicy. szklanki pracują cały czas w oleju. podczas pracy ten silnik szumi, słychać tylko szum paska, żadnego stukania.
-
To już chyba wiem od czego zacznę. Ustawię najpierw luz zaworowy jak się należy i może da to jakaś poprawę.
-
Jak zawory są ustawione za ciasno, to rozgrzany silnik jest słaby, sprawdź luzy zaworowe i zrób pomiar kompresji :idea:
-
Sprawdziłem luzy zaworowe i na ciepłym silniku wyszło mi na każdym zaworze 0,35mm. Czy to jest tak jak być powinno??
[ Dodano: 08 Gru 2010 14:30 ]
A jeśli jeździ się na gazie to w odmie pojawi się ta żółtawa maż czy nie?? Bo u mnie trochę w odmie jej jest.
-
jak to jest tak zdrutowane jak widac na tym filmiku to sie nie dziwie ze efekt jest taki a nie in ny.Ogarnij chłopie tą elektryke jak bóg przykazał i zamontuj ten parownik od lpg prosto jak należy.a po drugie jak sie do trzyciestoletniego silnika nie zaglada przed zamontowaniem tylko pakuje odrazu to efekt jest taki jaki jest.U mnie 1.6 dohc na gsi przekrecił juz 12000 od swapu i jest git ale wczesniej rozebrałem go na drobne wiec radze zrobic to samo to nie bedzie takich niespodzianek
-
po drugie jak sie do trzyciestoletniego silnika nie zaglada przed zamontowaniem tylko pakuje odrazu to efekt jest taki jaki jest
po co miałem rozbierać silnik skoro do ostatniego odpalenia w poprzedniej budzie wszystko było jak się należy a potem stał w suchym garażu przez pięć lat przekręcany przeze mnie co parę dni. Więc co mogło mu się stać przez ten czas w którym był nieużywany. A dokładnie to ten silnik ma 25 lat bo jest z 1985 roku.
-
Właśnie choćby nawet z tego względu że ten silnik ma 25 lat należałoby zaglądnąć i zobaczyć co w nim słychać.u kumpla w nowszym dohcu te9 niby bylo wszystko ok a po tygodniu eksploatacji wysypały sie panewy i trzeba by5o drzeć to z powrotem na zewnatrz i przy okazji rozbiorki silnika okazało sie ze jakiś pomyslowy drutmacher miał to w swoich łapach co jest czestym tematem napotykanym w tych silnikach.więc dlatego warto mimo wszystko zagladnąc do tego aby uniknąc pozniej niespodzianek i rozczarowań.
-
A może ja na swojego narzekam że nie ciągnie bo bardzo rzadko przekraczam 3500 obr/min???
-
olej nie ścieka z głowiczek bo nie ma fizycznej możliwości
Ma... ścieknie jeśli szklanki są "luźne" Ja nie mówie że ścieknie po godzinie czy dwóch ale po nocy u mnie ścieknie z dwóch zaworów wydechowych... Ja też mam za ciasne zawory, po zrobieniu głowicy były ok a teraz oscylują w okolicy 0.30 a na pierwszym cylindrze chyba 0.20. Tyle że ja je ustawiałem ciaśniejsze niż podaje kniga. Ten silnik ma miec wiekszy luz niz OHV-ka, z tego co pamiętam ssący 0.45, wydech 0.60mm
-
Moje 1.ó po przekroczeniu 3500 dopiero budzi sie do pracy ale to normalne bo to wysokoobrotowka.natomiast 2.0 w dolnym zakresie do 3500 powinno w miare jechać
-
z tego co pamiętam ssący 0.45, wydech 0.60mm
dokładnie tak jest w książce. Ja u siebie nie bede nic zmieniał przy luzie bo to chyba i tak by nic nie dało.
natomiast 2.0 w dolnym zakresie do 3500 powinno w miare jechać
zależy jak kto ocenia jechanie w miarę. Jak na silnik o pojemności 2.0 to cudów nie ma.
Dużym plusem tego swapu jest spalanie na trasie. Mi przy jezdzie w granicach 90 - 130 pali na trasie 9 litrów gazu na 100km a w jezdzie mieszanej 11 litrów.
-
oj to mój więcej... :P 12-13 po mieście ale ja mam raczej ciężką nogę... :D
-
U mnie spalanie oscyluje w granicach od 8 do 13 w zależności od wagi buta:)
-
Po pierwsze olej z głowiczki nie ścieknie nigdy cały, szklanki nie znajdują się w najniższym miejscu.
Po drugie - luz na wydechu 0.55 a nawet 0.5 nie powinien zaszkodzić. Kiedyś w jakiejś dyskusji ktoś przekonywał zę najnowsze zalecane ustawienia w instrukcji serwisowej (chyba z ritmo albo cromy ie) były że wydech 0.45, ssące 0.35. Ja ustawianiam jednak nieco luźniej, tak jak napisałem na początku, nic nie stuka, nic się nie podwiesza.
Artek824 możesz napisać jakie założyłeś koło pasowe, jak zamontowałeś czujnik i jak rozwiazałeś problem wspomagania?
Czy u Ciebie też było pasowe na śrubie 22?
-
ale ja mam raczej ciężką nogę...
w zależności od wagi buta:)
niestety przy obecnej cenie paliwa ciężka noga równa się z lekką kieszenią:( :( :( :(
-
Koła pasowe seryjne od nowego dohca na szerokim pasku.alternator poloneza przerobiony pod szeroki pasek(koło od astry bertone Swietego spasiło idealnie na poldkowy alternator:)).kolo pasowe dolne przykrecone jest na 3 imbusach do małego koła rozrządu a całosc jest przykrecona do wału sruba na klucz 22 ,czujnik przykrecony do dekla pompy oleju na kawałku twardego kątownika.na koło od dohca naprasowałem wieniec zębaty od gsi(trzeba stoczyc koło od gsi do wieńca tak aby jego srednica wew.była rowna tylnej ćzesci koła od dohca ).wspoma z gsi przykrecona do stopki filtra oleju(najlepśza od starego dohca ze wspomą) na przerobionym uchwycie z gsi .
-
Koła pasowe seryjne od nowego dohca na szerokim pasku.[...]
.kolo pasowe dolne przykrecone jest na 3 imbusach do małego koła rozrządu a całosc jest przykrecona do wału sruba na klucz 22.
To jak dobrze kojarzę to po prostu zestaw od Cromy? To raczej rozwiązuje problem dostępnosci małego kola od 132 :)
A możesz podać jakiś numer częsći małego koła rozrządu? Bo skoro miałeś na śrubę 22, to znaczy że masz raczej identyczny wał jak mój.
Czyli jednka pompę wspomę poldkową najłatwiej spasować z uchwytem filtra tym DOHCowym? Ja się jeszcze zastanawiałem czy dałoby się do iego bez przeróbbek przykręcić pompę od Cromy.
Masz jakies foty?
-
Takie samo koło jest też w regacie 100s ,nowsze 1.8 i 2.0 (tempra ,dedra)maja koło przykrecone na 4 imbusy .z dostepnoscią małego koła do mojego też był problem (kumpel mi uratował tyłek bo akurat znalazł cały blok z regaty ze zdrowym kołem)w sklepach pytałem i lipa ,w salonie fiata też nic.jakbys kiedys odkrecał to uwarzaj bo tam jest lewy gwint.ja sie przysadziłem z ganem do odkrecania zapominajac o tym i urwałem klina w kole.co do wspomy to nie zastanawiałem sie nad tą z cromy bo ta jkc z polda jest dośc dobra.foty jakies porobie w tym tygodniu a zreszta gdzieś tu na forum świety wrzucał.
-
Tak tylko zapomniałeś dodać że w regacie z pochylonym blokiem czyli na nowszym bloku - pompa oleju z przodu wału oraz brak wałka pośredniego. Regata miała inne koło pasowe - na zwykły pasek jak w poldku a u Ciebie jest koło wielorowkowe już z Tipo.
A nie kumpel , tylko reszta bloku dalej leży w piwnicy :P
-
Dlaczego nie koło z GSI? przez to małe kółko rozrządu?
Czyli nie ma jak małego koła w ogóle jak dopasować z niczego współcześniejszego na wał w 1.6TC? Ten wał ze śrubą.
-
Wg mnie w nowym bloku poprzez zastosowanie pompy oleju z przodu silnika część wystajaca wału uległa nieznacznemu skróceniu - nie sprawdzałem jak z kołem od nowszych dohc do starego wału ale podejrzewam że cos pozmieniali i nie bardzo to siądzie. A co do koła z gsi - prosta sprawa - koło rozrządu niejako kończy wał a koło pasowe jest przykręcane do jego płaszczyzny - coś jak koło zamachowe do wału - po prostu nie ma jak go zamocować.
-
Ja mam wał na śrubę 22 i założyłem koło od gsi stoczone o 9 mm od tyłu i jest wszystko dobrze. Tak jest chyba najtaniej i najłatwiej.
[ Dodano: 11 Gru 2010 21:55 ]
no i chyba znalazłem co mojemu dolegało...
-
pold20, no to chwal się...
-
pold20, no to chwal się...
z niewiadomych przyczyn dwie świece się popuściłyi kompresja szła górą.
Pojawił mi się nowy problem a mianowicie słabo grzeje w środku i mi zimno jak jade.
-
Ja mam podobny problem z ogrzewaniem do tego nie mogę dojśc z temperatutą silnika, od początku są cyrki.... tylko że mam termostat pod kominkiem w głowicy. A powiedz mi jaką u Ciebie trzyma temp silnika? Ja mam wrażenie jakby pompa wody miała za małe obroty przez zmniejszenie koła pasowego za wale. To od GSI jest mniejsze od oryginału. Jak trzymam silnik na wyższych obrotach to ogrzewanie lepiej grzeje i temp silnika jest w normie.
-
U mnie temperatura silnika trzyma się idealnie tj. jak już się rozgrzeje to trzyma cały czas temperaturę w granicach 90 stopni. Ja mam termostat oryginalny czyli ten zamontowany obok silnika.
Ja mam wrażenie jakby pompa wody miała za małe obroty przez zmniejszenie koła pasowego za wale
. Nie zgodzę się tutaj z Tobą gdyż powodem niegrzania wewnątrz będzie zanieczyszczona nagrzewnica. Mój kolega w oplu omega 2.5 v6 miał podobny problem. Okazało się ze nagrzewnica się zapchała i nie oddawała ciepła. Wymienił ją na nową i w środku dobrze grzeje bez względu na obroty silnika.
U mnie przy wyższych też niby lepiej grzeje ale tyle co nic. W poniedziałek wyjmuję nagrzewnicę i albo wyczyszczę ją albo kupie nową. Znając życie zrobię tą drugą opcję. Tobie Również radziłbym to samo zrobić. No chyba że masz jakieś problemy z termostatem to może w tym być przyczyna.
-
Na poprzednim silniku grzała dobrze a w lecie przed przekładką silnika płukałem cały układ profilaktycznie, poza tym jak już ma te 90st lub a przeważnie więcej to leci gorące. Ale gdy przytrzymam go na wyższych obr to robi się wrzątek i temp silnika spada do optymalnej. Dodatkowo mam zamontowaną elektryczną pompe i efekt grzania jest jeszcze lepszy. Wcześniej miałem ją zamontowaną w dieslu i super się sprawdzała. Mam prośbę- mógłbyś mi zmierzyc średnicę koła pompy wody u Ciebie?
-
Byłem teraz w garażu zmierzyć i koło pasowe pompy wody ma 120 mm.
[ Dodano: 18 Gru 2010 22:17 ]
A jeśli chodzi o auto które moim zdaniem najlepiej grzeje zima to jest nim posiadany przeze mnie fiat panda 1000 fire (pierwszej generacji). W nim po przejechaniu 10 km to z nawiewu dosłownie zieje ogniem.
-
Wczoraj robiąc pomiary na hamowni z artkiem jego 1.6 dohc z wtryskiem z gsi , uświadomiliśmy sobie że ten wtrysk się totalnie nie nadaje do DOHC 1.6 a pewnie jeszcze ciekawsze jaja by wyszły w 2.0.
Podczas hamowania zrobiliśmy pomiar AFR i sie okazalo że powyżej 5000 obrotow robi sie cholernie ubogo - AFR pokazywał ponad 15 a stechiometria to 14.7. Dół też nie wyglądał obiecująco - jak sie Artek zgodzi to wkleimy ten wykres na forum.
-
ile wypluł Artka DOHC?
-
wiec coś koło 88km i 120Nm - po pierwsze na AFR 15.7-16 a powinno być 12.5-13 przy max mocy a po drugie odcinka 5600 a nie 6500 kiedy ten dohc miałby max moc.
Już mam dla niego megasquirta i swojego AFRa więc wystroimy go myślę na 115 km i jakieś 140 Nm momentu
-
Plany obiecujące, dajcie znac jak poszło :) mnie tez nie zadowala ten wtrysk, tym bardziej ze u mnie siedzi 2.0. O takim wyniku jaki planujecie to ja mogę pomarzyc :P
-
Też jestem bardzo zainteresowany tym co uda się Wam uzyskać przy pomocy megasquirta. Sam kiedyś o tym myślałem choć nigdy nie byłem swoim na hamowni.
-
Takie dane podaje katalog dla lancii delty 1.6 GTIe
1.6 GT.i.e 1,585 107km -5900 137Nm-3500
Więc jak wyjdzie 107-110 to będzie dobrze , może z tymi 115 się trochę zagalopowałem heh
-
wiec coś koło 88km i 120Nm - po pierwsze na AFR 15.7-16 a powinno być 12.5-13 przy max mocy a po drugie odcinka 5600 a nie 6500 kiedy ten dohc miałby max moc.
Już mam dla niego megasquirta i swojego AFRa więc wystroimy go myślę na 115 km i jakieś 140 Nm momentu
no ja też na to czekam ;)
wiesz czemu :P
-
Obiecany wykresik:
(http://img824.imageshack.us/img824/5667/tstq.jpg)
Dałem po tyłku bo żle skadrowałem kartkę i obcielo mi jednostki a robiłem na szybko fotkę telefonem.
A gadałem z Artkiem i tak wychodzi na wtryskach z Rovera 1.4
-
święty, Ile w czekramie biorą za tą przyjemnośc?
-
Jakie macie zamontowane alternatory w swoich autach?? Ja mam zamontowany seryjny z 1.6 gsi. Niestety niedoładowuje mi on akumulatora i chce go wymienić na inny o wiekszym prądzie ładowania. Wie ktoś może z jakiego auta dało by się załozyć alternator o minimum 70A??
-
ja mam z poloneza 1.5gle z silnika AB - daje rady
-
z omegi 2,5 v6 na zbyciu, 120 a i nie ma ze boli :twisted:
tylko czy on bedzie pasował??
-
Mój z GSI ma 70A i spokojnie daje radę a aku mam 60Ah
-
Ja mam akumulator 72Ah i niestety ten alternator nie doładowuje go do końca a poza tym jak włącze dużo odbiorników to kontrolka od ładowania zaczyna się delikatnie jarzyć.
Udało mi się poprawić ogrzewanie. Wystarczyło przedmuchanie żeberek w nagrzewnicy oraz wyczyszczenie z kurzu wszystkich kanałow
-
Z tym jarzeniem to ja tez mam do czynienia... tzn gdy jadę z przyczepką i nacisnę STOP + włączę kierunek to kontrolka mi się jarzy. Ale w dieslu miałem alternator 60A a aku według producenta był 62 Ah i spokojnie to hulało. Co do nagrzewnicy- to czy w środku też ją czymś płukałeś?
-
W środku nie płukałem jej gdyż gdy się do niej dostałem i sprawdziłem na chodzącym silniku to cała była gorąca. Dlatego tylko ją przedmuchałem. Uszczelniłem też dopływ zimnego powietrza gdyż tunel w miejscu łączenia z dmuchawa miał zgniecioną tą gąbkę uszczelniającą i przez to wiało zimnem spod deski. Zastosowałem uszczelke podobna jak jest przy drzwiach.
[ Dodano: 21 Gru 2010 21:08 ]
fleksa, migomat i wszytsko dopasujesz, pytanie czy Twoje cherlawe gsi da rade tym zakręcić
Według mnie za dużo cudowania.
-
Masz tu pokazane jak kolega z forum zmieniał alternator przy 2.0 z Fiata
http://www.youtube.com/watch?v=Ova-II5OO1Q
-
Masz tu pokazane jak kolega z forum zmieniał alternator przy 2.0 z Fiata
Dzięki być może taki założe. Planuję trochę wzmocnić oświetlenie z przodu więc przyda się wiekszy alternator.
-
W czakramie normalnie to chyba 150 zł ale ja mam wynegocjować ceny dla klubów - sa 2 w tarnowie i fajnie by było dla forumowiczów z fsoptk :) Gdyby poszli na pół tej kwoty np za 3 pomiary to myśle że to by była dobra cena.
-
No to niezła była by cena. Nie wiedziałem że w czekramie mają hamownie. Na Tuchowskiej?
-
No tak , niedawno otwarli , mam tam pracować :)
Tutaj dla zainteresowanych fotka megasquirta do DOHCa:
(http://img413.imageshack.us/img413/5298/dsc01240medium.jpg)
Wersja 3.57, płytka by Krzemowy z F&F , mała płytka to układ ściągania impulsów z czujnika wału , dodatkowe tranzystory sterujące cewkami , soft - megasquirt extra 029y4.
Urządzenie odpalone na znajomego tigrze w której już jeździ jeden megasquirt :)
-
A jak to wygląda cenowo?
-
Jestem bardzo ciekaw wyników pomiarów z tym megasquirtem.
-
1.6 dohc z wtryskiem z gsi , uświadomiliśmy sobie że ten wtrysk się totalnie nie nadaje do DOHC 1.6 a pewnie jeszcze ciekawsze jaja by wyszły w 2.0.
Podczas hamowania zrobiliśmy pomiar AFR i sie okazalo że powyżej 5000 obrotow robi sie cholernie ubogo - AFR pokazywał ponad 15 a stechiometria to 14.7.
Jakiś czas temu sprawdziłem to podczas jazdy, a mianowicie: jadąc na benzynie na piątym biegu ciągnąłem ile sie da i powyżej 4500 (około 170 km/h) silnik wyraznie przestaje ciągnąc, przełączając na gaz w tym momencie silnik zaczyna dalej ciągnać ponieważ komputer nie steruje dawką gazu gdyż mam blosa.