Autor Wątek: Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI  (Przeczytany 15195 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 08, 2010, 22:00:22 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Cytat: "waldi919"
z tego co pamiętam ssący 0.45, wydech 0.60mm
dokładnie tak jest w książce. Ja u siebie nie bede nic zmieniał przy luzie bo to chyba i tak by nic nie dało.

Cytat: "Artek824"
natomiast 2.0 w dolnym zakresie do 3500 powinno w miare jechać
zależy jak kto ocenia jechanie w miarę. Jak na silnik o pojemności 2.0 to cudów nie ma.

Dużym plusem tego swapu jest spalanie na trasie. Mi przy jezdzie w granicach 90 - 130 pali na trasie 9 litrów gazu na 100km a w jezdzie mieszanej 11 litrów.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 08, 2010, 22:03:24 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
oj to mój więcej... :P  12-13 po mieście ale ja mam raczej ciężką nogę... :D
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Re: x
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 09, 2010, 01:21:49 am »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
U mnie spalanie oscyluje w granicach od 8 do 13 w zależności od wagi buta:)
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 09, 2010, 09:56:33 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Po pierwsze olej z głowiczki nie ścieknie nigdy cały, szklanki nie znajdują się w najniższym miejscu.
Po drugie - luz na wydechu 0.55 a nawet 0.5 nie powinien zaszkodzić. Kiedyś w jakiejś dyskusji ktoś przekonywał zę najnowsze zalecane ustawienia w instrukcji serwisowej (chyba z ritmo albo cromy ie) były że wydech 0.45, ssące 0.35. Ja ustawianiam jednak nieco luźniej, tak jak napisałem na początku, nic nie stuka, nic się nie podwiesza.

Artek824 możesz napisać jakie założyłeś koło pasowe, jak zamontowałeś czujnik i jak rozwiazałeś problem wspomagania?
Czy u Ciebie też było pasowe na śrubie 22?

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 09, 2010, 14:01:48 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Cytat: "waldi919"
ale ja mam raczej ciężką nogę...
Cytat: "Artek824"
w zależności od wagi buta:)
niestety przy obecnej cenie paliwa ciężka noga równa się z lekką kieszenią:(  :(  :(  :(
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Re: x
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 09, 2010, 15:04:19 pm »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
Koła pasowe seryjne od nowego dohca na szerokim pasku.alternator poloneza przerobiony pod szeroki pasek(koło od astry bertone Swietego spasiło idealnie na poldkowy alternator:)).kolo pasowe dolne przykrecone jest na 3 imbusach do małego koła rozrządu a całosc jest przykrecona do wału sruba na klucz 22 ,czujnik przykrecony do dekla pompy oleju na kawałku twardego kątownika.na koło od dohca naprasowałem wieniec zębaty od gsi(trzeba stoczyc koło od gsi do wieńca tak aby jego srednica wew.była rowna tylnej ćzesci koła od dohca ).wspoma z gsi przykrecona do stopki filtra oleju(najlepśza od starego dohca ze  wspomą) na przerobionym uchwycie z gsi .
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...

Re: x
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 09, 2010, 15:22:05 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Cytat: "Artek824"
Koła pasowe seryjne od nowego dohca na szerokim pasku.[...]
.kolo pasowe dolne przykrecone jest na 3 imbusach do małego koła rozrządu a całosc jest przykrecona do wału sruba na klucz 22.


To jak dobrze kojarzę to po prostu zestaw od Cromy? To raczej rozwiązuje problem dostępnosci małego kola od 132 :)
A możesz podać jakiś numer częsći małego koła rozrządu? Bo skoro miałeś na śrubę 22, to znaczy że masz raczej identyczny wał jak mój.
Czyli jednka pompę wspomę poldkową najłatwiej spasować z uchwytem filtra tym DOHCowym? Ja się jeszcze zastanawiałem czy dałoby się do iego bez przeróbbek przykręcić pompę od Cromy.
Masz jakies foty?

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 09, 2010, 16:01:04 pm »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
Takie samo koło jest też w regacie 100s ,nowsze 1.8 i 2.0 (tempra ,dedra)maja koło przykrecone na 4 imbusy .z dostepnoscią małego koła do mojego też był problem (kumpel mi uratował tyłek bo akurat znalazł cały blok z regaty ze zdrowym kołem)w sklepach pytałem i lipa ,w salonie fiata też nic.jakbys kiedys odkrecał to uwarzaj bo tam jest lewy gwint.ja sie przysadziłem z ganem do odkrecania zapominajac o tym i urwałem klina w kole.co do wspomy to nie zastanawiałem sie nad tą z cromy  bo ta jkc z polda jest dośc dobra.foty jakies porobie w tym tygodniu a zreszta gdzieś tu na forum świety wrzucał.
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 09, 2010, 19:08:34 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Tak tylko zapomniałeś dodać że w regacie z pochylonym blokiem czyli na nowszym bloku - pompa oleju z przodu wału oraz brak wałka pośredniego. Regata miała inne koło pasowe - na zwykły pasek jak w poldku a u Ciebie jest koło wielorowkowe już z Tipo.
A nie kumpel , tylko reszta bloku dalej leży w piwnicy :P
"jest ryzyko , jest zabawa"

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 09, 2010, 23:26:37 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Dlaczego nie koło z GSI? przez to małe kółko rozrządu?
Czyli nie ma jak małego koła w ogóle jak dopasować z niczego współcześniejszego na wał w 1.6TC? Ten wał ze śrubą.

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 10, 2010, 11:15:18 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Wg mnie w nowym bloku poprzez zastosowanie pompy oleju z przodu silnika część wystajaca wału uległa nieznacznemu skróceniu - nie sprawdzałem jak z kołem od nowszych dohc do starego wału ale podejrzewam że cos pozmieniali i nie bardzo to siądzie. A co do koła z gsi - prosta sprawa - koło rozrządu niejako kończy wał a koło pasowe jest przykręcane do jego płaszczyzny - coś jak koło zamachowe do wału - po prostu nie ma jak go zamocować.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 10, 2010, 16:47:40 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Ja mam wał na śrubę 22 i założyłem koło od gsi stoczone o 9 mm od tyłu i jest wszystko dobrze. Tak jest chyba najtaniej i najłatwiej.

[ Dodano: 11 Gru 2010 21:55 ]
no i chyba znalazłem co mojemu dolegało...
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 17, 2010, 17:19:46 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
pold20,  no to chwal się...
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 17, 2010, 21:26:33 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Cytat: "waldi919"
pold20, no to chwal się...
z niewiadomych przyczyn dwie świece się popuściłyi kompresja szła górą.

Pojawił mi się nowy problem a mianowicie słabo grzeje w środku i mi zimno jak jade.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 18, 2010, 11:36:16 am »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Ja mam podobny problem z ogrzewaniem do tego nie mogę dojśc z temperatutą silnika, od początku są cyrki.... tylko że mam termostat pod kominkiem w głowicy. A powiedz mi jaką u Ciebie trzyma temp silnika? Ja mam wrażenie jakby pompa wody miała za małe obroty przez zmniejszenie koła pasowego za wale. To od GSI jest mniejsze od oryginału. Jak trzymam silnik na wyższych obrotach to ogrzewanie lepiej grzeje i temp silnika jest w normie.
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 18, 2010, 20:40:34 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
U mnie temperatura silnika trzyma się idealnie tj. jak już się rozgrzeje to trzyma cały czas temperaturę w granicach 90 stopni. Ja mam termostat oryginalny czyli ten zamontowany obok silnika.
Cytat: "waldi919"
Ja mam wrażenie jakby pompa wody miała za małe obroty przez zmniejszenie koła pasowego za wale
. Nie zgodzę się tutaj z Tobą gdyż powodem niegrzania wewnątrz będzie zanieczyszczona nagrzewnica. Mój kolega w oplu omega 2.5 v6 miał podobny problem. Okazało się ze nagrzewnica się zapchała i nie oddawała ciepła. Wymienił ją na nową i w środku dobrze grzeje bez względu na  obroty silnika.
U mnie przy wyższych też niby lepiej grzeje ale tyle co nic. W poniedziałek wyjmuję nagrzewnicę i albo wyczyszczę ją albo kupie nową. Znając życie zrobię tą drugą opcję. Tobie Również radziłbym to samo zrobić. No chyba że masz jakieś problemy z termostatem to może w tym być przyczyna.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 18, 2010, 21:36:31 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Na poprzednim silniku grzała dobrze a w lecie przed przekładką silnika płukałem cały układ profilaktycznie, poza tym jak już ma te 90st lub a przeważnie więcej to leci gorące. Ale gdy przytrzymam go na wyższych obr to robi się wrzątek i temp silnika spada do optymalnej. Dodatkowo mam zamontowaną elektryczną pompe i efekt grzania jest jeszcze lepszy. Wcześniej miałem ją zamontowaną w dieslu i super się sprawdzała. Mam prośbę- mógłbyś mi zmierzyc średnicę koła pompy wody u Ciebie?
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 18, 2010, 22:01:57 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Byłem teraz w garażu zmierzyć i koło pasowe pompy wody ma 120 mm.

[ Dodano: 18 Gru 2010 22:17 ]
A jeśli chodzi o auto które moim zdaniem najlepiej grzeje zima to jest nim posiadany przeze mnie fiat panda 1000 fire (pierwszej generacji). W nim po przejechaniu 10 km to z nawiewu dosłownie zieje ogniem.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 19, 2010, 19:24:03 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Wczoraj robiąc pomiary na hamowni z artkiem jego 1.6 dohc z wtryskiem z gsi , uświadomiliśmy sobie że ten wtrysk się totalnie nie nadaje do DOHC 1.6 a pewnie jeszcze ciekawsze jaja by wyszły w 2.0.
Podczas hamowania zrobiliśmy pomiar AFR i sie okazalo że powyżej 5000 obrotow robi sie cholernie ubogo - AFR pokazywał ponad 15 a stechiometria to 14.7. Dół też nie wyglądał obiecująco - jak sie Artek zgodzi to wkleimy ten wykres na forum.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 19, 2010, 19:26:03 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
ile wypluł Artka DOHC?
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka