Autor Wątek: Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI  (Przeczytany 14172 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« dnia: Grudzień 07, 2010, 11:19:36 am »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Zrobiłem swap jakieś 4 miesiące temu od tamtej pory zrobiłem ponad 6000 km jednak z dnia na dzień jestem coraz mniej zadowolony z tego. Wydaje mi się jakby auto było coraz słabsze.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 07, 2010, 11:53:20 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "pold20"
Zrobiłem swap jakieś 4 miesiące temu od tamtej pory zrobiłem ponad 6000 km jednak z dnia na dzień jestem coraz mniej zadowolony z tego.
To i tak niezle :)  mnie juz po 2 tygodniach zaczelo brakowac pod noga :wink:  
A tak na powaznie to zacznij od resetu kompa i posprawdzaj wszytko - nie robi sie slabszy bez przyczyny -moze np pompa zaczyna umierac albo w filtrze paliwa zamarzla woda czy cos
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 07, 2010, 14:01:53 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Cytat: "Elwood#1887"
moze np pompa zaczyna umierac albo w filtrze paliwa zamarzla woda czy cos
Ale u mnie więcej silnik chodzi na gazie jak na benzynie wiec chyba pompa nie będzie miała nic do tego. a na początku wyglądało to tak: http://www.youtube.com/watch?v=yNwbK_aIW8g
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 07, 2010, 14:15:05 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Proponuję zrobić pomiar ciśnienia w cylindrach.
Ile lat ma parownik :?:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 07, 2010, 14:21:48 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Parownik ma już 6 lat. Silnik stał nie odpalany 5 lat i na początku trochę zaczął brać olej (litr na 2000km) ale teraz sprawdzałem i już się to uspokoiło.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 07, 2010, 17:43:11 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Rozbierz parownik, pewnie membrany są juz twarde.... pomiar kompresji j/w .
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 07, 2010, 17:52:28 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
a nie wziąłeś pod uwagę, że silnik może zdychać- zaglądałeś do środka?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 07, 2010, 19:13:06 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
U mnie wszystko chodził ładnie ale ostatnio mierzyłem kompresje i.... i pierścienie poszły się je**c  :twisted:  ojelu niby nie bierze, przynajmniej nie tak strasznie dużo ale sprężanie padło.... Robiłem próbę olejową i padło na pierścienie. Głowica była robiona w 100% i ją wykjl;uczyłem. Teraz faktycznie tak jakby osłabł ale już wiem czemu... Pierścienie były firmy GRANT niby made in USA ale wyszło że badziewne strasznie. Po nowym roku silnik znów idzie w rozbiórkę... Co do sprężania to świeżutko po złożeniu  silnik miał po 11 atm na każdym sylindrze ( czyli nie źle) a teraz ma 8, 9, 6, na czwartym nie mierzyłem bo juz zrezygnowałem... :cry:
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 07, 2010, 19:31:29 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
No ja do środka nie zaglądałem ale z tego co widzę to będę musiał zmierzyć kompresję. Pewnie bedzie podobna sytuacja jak u waldi919. A jeszcze takie pytanie jeśli dobrze jest ustawiony luz zaworowy to słychać coś rozrząd czy jest cisza??? No bo u mnie troche go słychać
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 07, 2010, 19:52:40 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
U mnie przy zapaleniu słychac przez chwilę klepanie zaworu (chyba 4 wydechowego) a to dlatego że tylko z 3 i 4 właśnie wydechowego szybciej ścieka olej z głowiczki. Jak się zagrzeje jest cisza, tylko szum pasków słychac.
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 07, 2010, 20:03:00 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
olej nie ścieka z głowiczek bo nie ma fizycznej możliwości, wałek pozostaje zanurzony w oleju do połowy średnicy. szklanki pracują cały czas w oleju. podczas pracy ten silnik szumi, słychać tylko szum paska, żadnego stukania.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 07, 2010, 20:15:23 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
To już chyba wiem od czego zacznę. Ustawię najpierw luz zaworowy jak się należy i może da to jakaś poprawę.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 08, 2010, 13:32:13 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Jak zawory są ustawione za ciasno, to rozgrzany silnik jest słaby, sprawdź luzy zaworowe i zrób pomiar kompresji  :idea:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 08, 2010, 14:02:12 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Sprawdziłem luzy zaworowe i na ciepłym silniku wyszło mi na każdym zaworze 0,35mm. Czy to jest tak jak być powinno??

[ Dodano: 08 Gru 2010 14:30 ]
A jeśli jeździ się na gazie to w odmie pojawi się ta żółtawa maż czy nie?? Bo u mnie trochę w odmie jej jest.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 08, 2010, 16:58:39 pm »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 209
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
jak to jest tak zdrutowane jak widac na tym filmiku to sie nie dziwie ze efekt jest taki a nie in ny.Ogarnij chłopie tą elektryke jak bóg przykazał i zamontuj ten parownik od lpg prosto jak należy.a po drugie jak sie do trzyciestoletniego silnika nie zaglada przed zamontowaniem tylko pakuje odrazu to efekt jest taki jaki jest.U mnie 1.6 dohc na gsi przekrecił juz 12000 od swapu i jest git ale wczesniej rozebrałem go na drobne wiec radze zrobic to samo to nie bedzie takich niespodzianek
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 08, 2010, 19:13:56 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Cytat: "Artek824"
po drugie jak sie do trzyciestoletniego silnika nie zaglada przed zamontowaniem tylko pakuje odrazu to efekt jest taki jaki jest
po co miałem rozbierać silnik skoro do ostatniego odpalenia w poprzedniej budzie wszystko było jak się należy a potem stał w suchym garażu przez pięć lat przekręcany przeze mnie co parę dni. Więc co mogło mu się stać przez ten czas w którym był nieużywany. A dokładnie to ten silnik ma 25 lat bo jest z 1985 roku.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 08, 2010, 20:16:01 pm »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 209
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
Właśnie choćby nawet z tego względu że ten silnik ma 25 lat  należałoby zaglądnąć i zobaczyć co w nim słychać.u kumpla w nowszym dohcu te9 niby bylo wszystko ok a po tygodniu eksploatacji wysypały sie panewy i trzeba by5o drzeć to z powrotem na zewnatrz i przy okazji rozbiorki silnika okazało sie ze jakiś pomyslowy drutmacher miał to w swoich łapach co jest czestym tematem  napotykanym w tych silnikach.więc dlatego warto mimo wszystko zagladnąc do tego  aby uniknąc pozniej niespodzianek i rozczarowań.
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 08, 2010, 20:37:00 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
A może ja na swojego narzekam że nie ciągnie bo bardzo rzadko przekraczam 3500 obr/min???
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Opinie o Swapie 2.0 DOHC do GSI
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 08, 2010, 21:09:12 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Cytat: "wrb"
olej nie ścieka z głowiczek bo nie ma fizycznej możliwości


Ma... ścieknie jeśli szklanki są "luźne" Ja nie mówie że ścieknie po godzinie czy dwóch ale po nocy u mnie ścieknie z dwóch zaworów wydechowych... Ja też mam za ciasne zawory, po zrobieniu głowicy były ok a teraz oscylują w okolicy 0.30 a na pierwszym cylindrze chyba 0.20. Tyle że ja je ustawiałem ciaśniejsze niż podaje kniga. Ten silnik ma miec wiekszy luz niz OHV-ka, z tego co pamiętam ssący 0.45, wydech 0.60mm
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Re: x
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 08, 2010, 21:13:28 pm »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 209
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
Moje 1.ó po przekroczeniu 3500 dopiero budzi sie do pracy ale to normalne bo to wysokoobrotowka.natomiast 2.0 w dolnym zakresie do 3500 powinno w miare jechać
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...