FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: michros w Luty 06, 2011, 10:30:17 am
-
Jaką firmę polecacie ? Ile dać żeby nie przepłacić ? O wymianę nie pytam bo to chyba łatwizna :D
-
Jak wymieniałem w zeszłym roku w lipcu to płaciłem 28 zł za sztukę ... firm nie było do wyboru bo był tylko jeden typ ... wymienisz bez problemu sam ...
-
a gdzie kupowałeś ? bo ja też znalazłem no name ale za 39 zł
-
Ja kupowałem na rogu trockiej/radzymińskiej
-
http://www.sklepmotoryzacyjny.strefa.pl/?page=offer#link2
No to zdrożało trochę od lipca bo już są po 36 zł :/ W każdym razie wiem już że taniej to nie ma co szukać tylko brać bo mam do tego sklepu nie daleko. Dzięki
-
Jeśli masz imadło w domu, to polecam kupić same tuleje. Ja tak wymieniałem. Roboty nie za wiele, a tuleja po 5zł.
-
Nigdy ceny ze strony nie zgadzały się z cenami w sklepie ... A kupuje tam już od prawie 10 lat ... więc lepiej zajrzeć na miejscu ... Czasem jest taniej, a czasem drożej ... z tulejami ostatnio jak chciałem wymienić to się dowiedziałem, że były drążki w których tulei się nie da wymienić ... i moje do takich należały ... więc lepiej sprawdź zanim kupisz same tuleje ... ale jest to też jakiś pomysł ...
-
Szakal też tam kupuję nawet jestem z nimi na cześć bo mnie tak znają i często dosyć tam bywam :)
-
Bo to chyba jeden z lepszych szrotów w wawie ...
-
Siema panowie właśnie sie dowiedziałem ze muszę wymienić środkowy drążek w poldku. może mi któryś doradzić jaki jest dobry do Poloneza Atu 1.6.? z góry dzieki. :)
-
w Lutym zmieniałem drazki... w lipcu resory z 2 piór na 3... i teraz znowu mi jeden drażek poszedł. Dokłądniej to guma w tulejce.
Czy pasują z czegoś innego te drążki? Żeby mocniejsze były?
-
nie słyszałem o mocniejszych, zawsze dokręcaj przy obciążonym samochodzie. wszystkie tuleje gumowo- metalowe zawieszenia, mostu, dokręca się przy pełnym obciążeniu samochodu. czyli po 70 kg na siedzeniach. wtedy skręcenie gumy w tulei podczas pracy (jazdy) jest najmniejsze. samochód sam nie jeździ.
-
Czy pasują z czegoś innego te drążki? Żeby mocniejsze były?
Jeżeli zainstalujesz dodatkowo drążek Panharda to obciążenia na drążkach reakcyjnych będą znacznie mniejsze bo główny ciężar utrzymania mostu względem nadwozia przejmie Panhard. Będzie też dzięki temu stabilniej i precyzyjniej. Sam bym wrzucił ale nie mam spawarki i mnie nie stać żeby komuś to zlecić.
-
Nad panhardem i stabilizatorem cały czas myśle... ale brakuje czasu i kanału
-
Zrób sobie z poliuretanu... koszt 80zł za komplet. Trwałość... dożywotnia.
-
Stingerek - masz gdzieś na wierzchu taki drążek albo tulejkę zmierzoną? To bym sobie takie coś wytoczył ale nie chcę unieruchamiać auta.
Pozdr
-
Teraz już nie :) ale jutro wieczorkiem coś pomierzę.
BTW - w każdym sklepie sobie możesz tulejkę zmierzyć :)
-
drążek Panharda i resory- ciekawe połączenie- oczywiście zawieszenie resorów "pływające" bo nie wyobrażam sobie jak resor poddaje się panhardowi. drążek Panharda stosuje się wtedy kiedy nadwozie podparte jest spiralami na sztywnym moście. Łada, Fiat 131 ("cywilna" wersja) Fiat 124.
-
U kolegi Marcin OBR jest gleba, resory, panhard i stabilizator z tyłu więc się da.
-
drążek Panharda stosuje się wtedy kiedy nadwozie podparte jest spiralami na sztywnym moście. Łada, Fiat 131 ("cywilna" wersja) Fiat 124.
OBR stosował drążek Panharda więc się da.
oczywiście zawieszenie resorów "pływające" bo nie wyobrażam sobie jak resor poddaje się panhardowi.
Poddaje się na każdym zakręcie więc czemu nie Panhardowi?
-
skok zawieszenia nie jest duży - to po pierwsze... po drugie jeśli drażek bedzie w miare długi to promień ruchu końcówki przymocowanej do mostu praktycznie nie będzie wpływał na resor... (2-3cm?)
jak myślicie?
a teraz do rzeczy: zamiast gumy w tulei (albo nawet całej tulei) co jest w drażku reakcyjnym jakby tak dopasować jakieś łożysko dwurzędowe wahliwe?
-
po drugie jeśli drażek bedzie w miare długi to promień ruchu końcówki przymocowanej do mostu praktycznie nie będzie wpływał na resor... (2-3cm?)
jak myślicie?
Takie ruchy to przy dobrym łuku most sam wykonuje względem budy... albo odwrotnie.
a teraz do rzeczy: zamiast gumy w tulei (albo nawet całej tulei) co jest w drażku reakcyjnym jakby tak dopasować jakieś łożysko dwurzędowe wahliwe?
Łożysko chcesz pasować na sztywno na metalowej tulejce czy zewnętrzną bieżnią w otworze drążka? Ja jednak bym w tą stronę nie szedł - wszystkie łożyska toczne opierają się na tym, że wykonują pełne obroty i dzięki temu nie ma cały czas nacisku na mały obszar bieżni ( równomiernie się zużywają). Może pokombinuj coś w rodzaju uniballa? Takiej wielkości łożyska kuliste są stosowane np. w układach kierowniczych ciężarówek, nie wiem ile to kosztuje. Można wykonać cały drążek w oparciu o takie łożyska i byłby nieśmiertelny - ciekawe jak by to zniosła buda.
http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/9927
http://www.igus.pl/wpck/default.aspx?Pagename=igubal_Gelenklager&C=PL&L=pl
-
Uniball to już by była zaje.ista sprawa... ale gdzie to kupic i ile to kosztuje.
-
Kupujesz materiał i każdy tokarz ci to wykona. poliuretan kosztuje grosze, z metra cięty.
Dajesz starą tuleję - i już masz gotowe.