FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Ślimak w Luty 21, 2011, 16:16:32 pm
-
Panowie jak wpiąć parownik do układu chłodzenia w rowerze...
Musi być przez nagrzewnice czy jak... nie mam pojęcia gdzie go wpiąć...
-
Równolegle w nagrzewnice
Dwa trójniki, rozcinasz wąż od nagrzewnicy, trójnik w środek i do parownika :D
I Gitara
-
A nie może iść najpierw do parownika a potem z niego do nagrzewnicy?
-
Podobno może być szeregowo ale lepiej równolegle podłączyć
-
jak podłączysz szeregowo to nagrzewnica może słabiej grzac bo parownik schłodzi częściowo plyn który potem powędruje na nagrzewnice i odwrotnie zależy na ktorym wężu sie wepniesz czy wpływowym czy wypływowym
-
jak nie ma plusa i sie wepnie na odejsciu od nagrzewnicy to przy zamknięciu nagrzewnicy parownik nie bedzie mial obiegu i bedzie zamarzał.
tak jak pisze kolega mysza - rownolegle w nagrzewnice
-
W zależności od tego, czy bardziej zależy Ci na tym, by było lepsze ogrzewanie, czy szybciej grzany parownik wepnij szeregowo. W caro wpinasz się w wąz wychodządzy z głowicy, jeśli ma być przed nagrzewnicą, lub w wąz idący do obudowy termostatu, jeśli ma być za (to polecam). w plusie od razu wywalasz tą metalową rurkę przy silniku i dajesz szystko szeregowo (kolejnośc jak wyżej)
w carówce też watro wywalić tą metalową rurkę, tylko trzeba wtedy, albo zmienić zawór nagrzewnicy na 3 drogowy, albo zrobić na trójnikach ze zwężką do obejscia nagrzewnicy.
wywalenie rurki powoduje lepszy przepływ, lepsze ogrzewanie itd. Jak zie zobaczy tą rurkę i przeanalizuje jak to cudo jest zrobione, to się już nigdy nie pomyśli o wpięciu na trójnikach w węze nagrzewnicy.
-
w wąz idący do obudowy termostatu, jeśli ma być za (to polecam)
Też polecam. Przez 8 lat tak miałem i zero problemów z temperaturą silnika czy ogrzewaniem...
-
I ja się podzielę własnymi doświadczeniami. U siebie przetestowałem opcje z trójnikami i bez. Bez trójników czyli szeregowo bardzo słabo grzał w środku i chciałem zamarznąć. Natomiast z trójnikami jest o wiele lepiej jeśli chodzi o grzanie wewnątrz. Kiedyś w książce poświęconej instalacjom gazowym przeczytałem że nie zalecane jest podpięcie szeregowe gdyż parownik posiada zbyt mały przepływ cieczy by nagrzewnica mogła prawidłowo działać.
-
szeregowo, ale nie na obwodzie nagrzewnicy, bo ten ma obejście. Jak dowalimy do nagrzewnicy jeszcze szeregowo parownik to będzie większy opór przepływu i pójdzie obejsciem. Trzeba się wpiąc tak jak napiałem.
Pozatym przez parownik ciecz leci bardzo dobrze, chyba, że jest zarośnięty.
-
w carówce też watro wywalić tą metalową rurkę
Ta to dopiero ogranicza przepływ płynu :lol:
-
Panowie a jak jeszcze ustawić odpowiednią dawkę gazu dla silnika rovera?
-
do gazownika jedź. Albo ustawiaj na "słuch" - metodą prób i błedów.
-
Podepnij się pod sondę lambda i reguluj aż zacznie oscylować wartość napięcia wyjściowego na niej...