FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Ślimak w Luty 21, 2011, 16:16:32 pm

Tytuł: Obieg cieczy w roverku przy lpg
Wiadomość wysłana przez: Ślimak w Luty 21, 2011, 16:16:32 pm
Panowie jak wpiąć parownik do układu chłodzenia w rowerze...
Musi być przez nagrzewnice czy jak... nie mam pojęcia gdzie go wpiąć...
Tytuł: Odp: Obieg cieczy w roverku przy lpg
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Luty 21, 2011, 20:50:39 pm
Równolegle w nagrzewnice
Dwa trójniki, rozcinasz wąż od nagrzewnicy, trójnik w środek i do parownika :D
I Gitara
Tytuł: Odp: Obieg cieczy w roverku przy lpg
Wiadomość wysłana przez: Ślimak w Luty 21, 2011, 21:14:51 pm
A nie może iść najpierw do parownika a potem z niego do nagrzewnicy?
Tytuł: Odp: Obieg cieczy w roverku przy lpg
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Luty 21, 2011, 21:20:32 pm
Podobno może być szeregowo ale lepiej równolegle podłączyć
Tytuł: Odp: Obieg cieczy w roverku przy lpg
Wiadomość wysłana przez: manieko58 w Luty 21, 2011, 21:31:08 pm
jak podłączysz szeregowo to nagrzewnica może słabiej grzac bo parownik schłodzi częściowo plyn który potem powędruje na nagrzewnice i odwrotnie zależy na ktorym wężu sie wepniesz czy wpływowym czy wypływowym
Tytuł: Odp: Obieg cieczy w roverku przy lpg
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Luty 21, 2011, 21:37:58 pm
jak nie ma plusa i sie wepnie na odejsciu od nagrzewnicy to przy zamknięciu nagrzewnicy parownik nie bedzie mial obiegu i bedzie zamarzał.

tak jak pisze kolega mysza - rownolegle w nagrzewnice
Tytuł: Odp: Obieg cieczy w roverku przy lpg
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Luty 21, 2011, 21:57:04 pm
W zależności od tego, czy bardziej zależy Ci na tym, by było lepsze ogrzewanie, czy szybciej grzany parownik wepnij szeregowo. W caro wpinasz się w wąz wychodządzy z głowicy, jeśli ma być przed nagrzewnicą, lub w wąz idący do obudowy termostatu, jeśli ma być za (to polecam). w plusie od razu wywalasz tą metalową rurkę przy silniku i dajesz szystko szeregowo (kolejnośc jak wyżej)
w carówce też watro wywalić tą metalową rurkę, tylko trzeba wtedy, albo zmienić zawór nagrzewnicy na 3 drogowy, albo zrobić na trójnikach ze zwężką do obejscia nagrzewnicy.
wywalenie rurki powoduje lepszy przepływ, lepsze ogrzewanie itd. Jak zie zobaczy tą rurkę i przeanalizuje jak to cudo jest zrobione, to się już nigdy nie pomyśli o wpięciu na trójnikach w węze nagrzewnicy.
Tytuł: Odp: Obieg cieczy w roverku przy lpg
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Luty 22, 2011, 15:08:43 pm
w wąz idący do obudowy termostatu, jeśli ma być za (to polecam)
Też polecam. Przez 8 lat tak miałem i zero problemów z temperaturą silnika czy ogrzewaniem...
Tytuł: Odp: Obieg cieczy w roverku przy lpg
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Luty 22, 2011, 16:27:46 pm
I ja się podzielę własnymi doświadczeniami. U siebie przetestowałem opcje z trójnikami i bez. Bez trójników czyli szeregowo bardzo słabo grzał w środku i chciałem zamarznąć. Natomiast z trójnikami jest o wiele lepiej jeśli chodzi o grzanie wewnątrz. Kiedyś w książce poświęconej instalacjom gazowym przeczytałem że nie zalecane jest podpięcie szeregowe gdyż parownik posiada zbyt mały przepływ cieczy by nagrzewnica mogła prawidłowo działać. 
Tytuł: Odp: Obieg cieczy w roverku przy lpg
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Luty 22, 2011, 21:23:33 pm
szeregowo, ale nie na obwodzie nagrzewnicy, bo ten ma obejście. Jak dowalimy do nagrzewnicy jeszcze szeregowo parownik to będzie większy opór przepływu i pójdzie obejsciem. Trzeba się wpiąc tak jak napiałem.
Pozatym przez parownik ciecz leci bardzo dobrze, chyba, że jest zarośnięty.
Tytuł: Odp: Obieg cieczy w roverku przy lpg
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Luty 23, 2011, 10:41:56 am
w carówce też watro wywalić tą metalową rurkę
Ta to dopiero ogranicza przepływ płynu  :lol:
Tytuł: Odp: Obieg cieczy w roverku przy lpg
Wiadomość wysłana przez: Ślimak w Luty 25, 2011, 22:23:54 pm
Panowie a jak jeszcze ustawić odpowiednią dawkę gazu dla silnika rovera?
Tytuł: Odp: Obieg cieczy w roverku przy lpg
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Marzec 04, 2011, 08:59:01 am
do gazownika jedź. Albo ustawiaj na "słuch" - metodą prób i błedów.
Tytuł: Odp: Obieg cieczy w roverku przy lpg
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Marzec 04, 2011, 10:55:26 am
Podepnij się pod sondę lambda i reguluj aż zacznie oscylować wartość napięcia wyjściowego na niej...