FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: szczepannn w Marzec 28, 2011, 21:28:50 pm
-
Mamy problem ze Stingerkowym Roverkiem.
Dość nietypowy. Otóż... zniknęło "odcięcie"
Auto na benzynie wkręca powyżej 7000rpm i nie ma odcięcia...
Czym to jest spowodowane ?
Wszystko działa i pracuje normalnie.
-
Nie każdy Rover ma odcięcie ... Jeśli jest to jest na 7200 ...
-
Ale było... i zniknęło :)
-
Komp odcina ... nic innego ... więc jeśli jesteś pewien, że odcinki nie ma (a np nie przekłamuje Ci obrotomierz bo np ściągałeś skazówkę) to podmień kompa i wszystko wróci do normy ...
Możesz najpierw zdjąć klemę i zobaczyć czy restart pomoże ...
-
Klemę ściągałem.... nic to nie dało.
-
Podmień się z kimś na chwilę kompem ... jak pomoże to kupisz drugi ... kompa można wyrwać za 40 zł ...
-
Nie każdy Rover ma odcięcie ... Jeśli jest to jest na 7200 ...
7000... już mówiłem coś na temat dokładności obrotomierza w Caro/Atu.
W MG i Plusie odcina równo 7000rpm. Mam ładny filmik z odcinką Atu GTi, gdzie bardzo dobrze widać, w którym miejscu zatrzymuje się wskazówka.
-
Kole
Nie każdy Rover ma odcięcie ... Jeśli jest to jest na 7200 ...
7000... już mówiłem coś na temat dokładności obrotomierza w Caro/Atu.
W MG i Plusie odcina równo 7000rpm. Mam ładny filmik z odcinką Atu GTi, gdzie bardzo dobrze widać, w którym miejscu zatrzymuje się wskazówka.
Kolego nie kwestia tu gdzie odcina tylko czemu nie odcina ...
-
no to jeden plus tego galimatiasu że możesz dłużej ciągnąć na każdym biegu ;)
-
no to jeden plus tego galimatiasu że możesz dłużej ciągnąć na każdym biegu ;)
Roverek powyżej 7k to już nie ciągnie ... a tylko może się coś rozje...ć ...
-
ciagnie ciagnie :D tylko hydraulika do 7,2 przewidziana i trzeba by ja usztywnic badz od vvc zadac.
a padajaca odcinka trafia sie czesciej w kompach 103 niz 101
-
A co ze sprężynami zaworowymi? Przypuśćmy że rozkręci się do 8-9 tyś, zawór nie zdąży się cofnąć bo ma za słabą do tej prędkości sprężynę i mamy problem. Poza tym nikt raczej mieszanki i wałków nie stroił w tym silniku pod efektywną pracę na 8 czy 9 tyś. rpm.
-
A co ze sprężynami zaworowymi? Przypuśćmy że rozkręci się do 8-9 tyś, zawór nie zdąży się cofnąć bo ma za słabą do tej prędkości sprężynę i mamy problem. Poza tym nikt raczej mieszanki i wałków nie stroił w tym silniku pod efektywną pracę na 8 czy 9 tyś. rpm.
Bez ostrych wałków z mocniejszym sprężynami, a nawet z mechanicznym regulatorami i zakutym dołem do tematu 8k rpm lepiej nie podchodzić. Po za tym fajne efekty można uzyskać w standardowym zakresie po odpowiednim dłubnięciu tego i owego. :D
VVC ma popychacze lżejsze i o mniejszej pojemności olejowej, ale nadal nie nadają się do obrotów rzędu 8krpm. Same mechanizmy VVC też w przypadku zabawy w takie prędkości obrotowe powinny być wyrzucone i zastąpione sztywnymi wałkami.
-
kurcze to jak Ci angole jezdza na popychaczach od vvc na 8krpm??
Widocznie cos Hary Poter tam mocno dziala.
Mechanicznych regulatorow nie widzialem co najwyzej pestki usztywniajace hydraulike
zakuty dol?? loj ktos sie naczytal tuningowych gazet :) do 8tys w tym silniku procz glowy nie ma co dotykac.
a w standardowym zakresie mam piekna pionowa linie mocy na wykresie przy 7tys obr a tak pieknie do gory szla. i moc max obecnie na 7tys :D autem fajnie sie wyprzedza bo ciagnie coraz mocniej i nagle trach, trzeba zmienic bieg.
A wracajac do tematu braku odcinki. niestety wystarczy wkrecic go pow 8 (to nie ohv ze bez odcinki nie wkreci sie pow 7) i zawory spotykaja sie z tlokiem.
Niestety "nauczenie" tego kompa czegokolwiek lacznie z ruszeniem odciecia jest niewykonalne. Jedynie wymiana na inny :(
-
niestety wystarczy wkrecic go pow 8 (to nie ohv ze bez odcinki nie wkreci sie pow 7) i zawory spotykaja sie z tlokiem.
Mówię, za słabe sprężyny.
-
Rover nie jest i nigdy nie był przystosowany do jazdy powyżej 7500 obrotów ... a osoby, które twierdzą, że seryjny roverek bez modyfikacji kręci się wyżej (mowa o samochodach bez odcinki) chrzanią głupoty ... takie jest moje zdanie i tyle ode mnie ...
-
http://www.youtube.com/watch?v=JsgHupHPXHc
co sie bede produkowal
wiadomo ze ten silnik w tym zakresie obrotow "nie ciagnie" ale nie oznacza to ze nie lubi sie krecic.
Naprawde malo jest silnikow ktore tak reaguja na gaz i kreca sie jak oszale
seryjny komp ma dosc wysoko zrobione mapy i rozsypanie sie odcinki cuda robi
niestety takie obroty czesto koncza sie pokrzywionymi zaworami.
to chyba znacie http://www.dvapower.co.uk/
i jak myslicie przy jakich obrotach te silniki uzyskuja te moce? na seryjnym dole
Przynajmniej w polonezie nie trzeba przepustnicy zmieniac :) FSO dalo tuning gratis by na zeliwnym wydechowym i seryjnym polonezowym wydechu silnik ciagle mial 103kuce
-
Przynajmniej w polonezie nie trzeba przepustnicy zmieniac :) FSO dalo tuning gratis by na zeliwnym wydechowym i seryjnym polonezowym wydechu silnik ciagle mial 103kuce
Na MG-Forums opinie są podzielone w kwestii przepustnicy 56mm i większość z nich preferuje 52mm z 135tki/160tki.
http://www.youtube.com/watch?v=3oGV0iw8Ofo - 8k rpm, ale wyraźnie napisane ze "Stronger pistons".
Cytat z DVAPower :
"Generally speaking the stock pistons is good for around 160BHP and 7200 maximum RPM, even at this level some will fail, a better prospect is the Trophy 160 piston from late 160VVC engines which has wider ring lands and smaller piston pockets, this seems capable of handling 180-190BHP and 7800RPM. "
-
niestety wystarczy wkrecic go pow 8 (to nie ohv ze bez odcinki nie wkreci sie pow 7) i zawory spotykaja sie z tlokiem.
Mówię, za słabe sprężyny.
Z tym ohv to bym nie przesadzał niektóre się wkręcają mój 1.5 już 7300obr/min widział wyżej to już się bałem :lol:
-
Dwie strony słodkiego p*dolenia nie na temat i pomocy z żadnej strony.
Padła jedna odpowiedź "podmień kompa" - podmieniono - nic to nie zmieniło.
-
czyli że po podmiance kompa dalej nie miałeś odcinki ?
Mądra książka pisze, że odcinka polega na zwarciu wszystkich wtryskiwaczy do masy. Może coś gdzieś we wiązce nie styka i nie zachodzi zjawisko zwarcia tylko one sobie dalej pracują a wilnik się wkręca powyżej 7 tys RPM:)
A może obrotomierz źle pokazuje ?
Taki mój tok myślenia ? mozę na tyle normalne że iskra jest, ale
-
A drugi komp na pewno sprawny ?
Jeśli tak to wynika, że przekłamuje Ci obrotomierz ... Bo za odcinkę odpowiada tylko komp ...
Chyba, że jeszcze np pin który wychodzi z kompa nie łączy z nim i nie może odciąć ...
Napisz do użytkownika Senn oraz do użytkownika Bocian oni mają chyba rozpiskę pinów od roverka ...
-
http://img848.imageshack.us/i/memsnx1.jpg/
-
Obstawiam obrotomierz. Sprawdź sobie w jakimś warsztacie elektrycznym. Mają czasami takie sondy zakładane na przewód WN, które między innymi mają opcję zliczania obtoów. Ew. możesz poszukać elektronika z generatorem i zapiąć się pod obrotek zamiast cewki WN.
-
PS. seryjny rover nie wykręca się na 8kRPM o czym miałem się okazje boleśnie przekonać...
-
najwyraźniej sprężyny zaworowe już są wykończone i dlatego może nie mieć odcinki
-
najwyraźniej ;D ;D ;D