Autor Wątek: Rover 1.4 -Brak odcięcia powyżej 7000RPM  (Przeczytany 7415 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover 1.4 -Brak odcięcia powyżej 7000RPM
« dnia: Marzec 28, 2011, 21:28:50 pm »

Offline szczepannn

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
Mamy problem ze Stingerkowym Roverkiem.
Dość nietypowy. Otóż... zniknęło "odcięcie"
Auto na benzynie wkręca powyżej 7000rpm i nie ma odcięcia...
Czym to jest spowodowane ?
Wszystko działa i pracuje normalnie.

Odp: Rover 1.4 -Brak odcięcia powyżej 7000RPM
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 28, 2011, 22:24:33 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Nie każdy Rover ma odcięcie ... Jeśli jest to jest na 7200 ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Rover 1.4 -Brak odcięcia powyżej 7000RPM
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 28, 2011, 22:43:32 pm »

Offline szczepannn

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
Ale było... i zniknęło :)

Odp: Rover 1.4 -Brak odcięcia powyżej 7000RPM
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 28, 2011, 22:46:11 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Komp odcina ... nic innego ... więc jeśli jesteś pewien, że odcinki nie ma (a np nie przekłamuje Ci obrotomierz bo np ściągałeś skazówkę) to podmień kompa i wszystko wróci do normy ...
Możesz najpierw zdjąć klemę i zobaczyć czy restart pomoże ...
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2011, 22:47:06 pm wysłana przez Szakal_wawa »
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Rover 1.4 -Brak odcięcia powyżej 7000RPM
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 28, 2011, 22:48:19 pm »

Offline szczepannn

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
Klemę ściągałem.... nic to nie dało.

Odp: Rover 1.4 -Brak odcięcia powyżej 7000RPM
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 28, 2011, 22:50:12 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Podmień się z kimś na chwilę kompem ... jak pomoże to kupisz drugi ... kompa można wyrwać za 40 zł ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Rover 1.4 -Brak odcięcia powyżej 7000RPM
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 28, 2011, 22:51:39 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3828
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie każdy Rover ma odcięcie ... Jeśli jest to jest na 7200 ...


7000... już mówiłem coś na temat dokładności obrotomierza w Caro/Atu.
W MG i Plusie odcina równo 7000rpm. Mam ładny filmik z odcinką Atu GTi, gdzie bardzo dobrze widać, w którym miejscu zatrzymuje się wskazówka.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover 1.4 -Brak odcięcia powyżej 7000RPM
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 28, 2011, 22:54:48 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Kole
Nie każdy Rover ma odcięcie ... Jeśli jest to jest na 7200 ...


7000... już mówiłem coś na temat dokładności obrotomierza w Caro/Atu.
W MG i Plusie odcina równo 7000rpm. Mam ładny filmik z odcinką Atu GTi, gdzie bardzo dobrze widać, w którym miejscu zatrzymuje się wskazówka.

Kolego nie kwestia tu gdzie odcina tylko czemu nie odcina ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Rover 1.4 -Brak odcięcia powyżej 7000RPM
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 28, 2011, 23:42:41 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
 no to jeden plus tego galimatiasu że możesz dłużej ciągnąć na każdym biegu ;)
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Rover 1.4 -Brak odcięcia powyżej 7000RPM
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 29, 2011, 00:22:55 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
no to jeden plus tego galimatiasu że możesz dłużej ciągnąć na każdym biegu ;)
Roverek powyżej 7k to już nie ciągnie ... a tylko może się coś rozje...ć ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Rover 1.4 -Brak odcięcia powyżej 7000RPM
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 29, 2011, 06:59:05 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
ciagnie ciagnie :D tylko hydraulika do 7,2 przewidziana i trzeba by ja usztywnic badz od vvc zadac.
a padajaca odcinka trafia sie czesciej w kompach 103 niz 101

Odp: Rover 1.4 -Brak odcięcia powyżej 7000RPM
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 29, 2011, 16:40:22 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
A co ze sprężynami zaworowymi? Przypuśćmy że rozkręci się do 8-9 tyś, zawór nie zdąży się cofnąć bo ma za słabą do tej prędkości sprężynę i mamy problem. Poza tym nikt raczej mieszanki i wałków nie stroił w tym silniku pod efektywną pracę na 8 czy 9 tyś. rpm.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Rover 1.4 -Brak odcięcia powyżej 7000RPM
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 29, 2011, 17:13:11 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3828
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
A co ze sprężynami zaworowymi? Przypuśćmy że rozkręci się do 8-9 tyś, zawór nie zdąży się cofnąć bo ma za słabą do tej prędkości sprężynę i mamy problem. Poza tym nikt raczej mieszanki i wałków nie stroił w tym silniku pod efektywną pracę na 8 czy 9 tyś. rpm.

Bez ostrych wałków z mocniejszym sprężynami, a nawet z mechanicznym regulatorami i zakutym dołem do tematu 8k rpm lepiej nie podchodzić. Po za tym fajne efekty można uzyskać w standardowym zakresie po odpowiednim dłubnięciu tego i owego. :D

VVC ma popychacze lżejsze i o mniejszej pojemności olejowej, ale nadal nie nadają się do obrotów rzędu 8krpm. Same mechanizmy VVC też w przypadku zabawy w takie prędkości obrotowe powinny być wyrzucone i zastąpione sztywnymi wałkami.
« Ostatnia zmiana: Marzec 29, 2011, 17:17:50 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover 1.4 -Brak odcięcia powyżej 7000RPM
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 30, 2011, 00:08:16 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
kurcze to jak Ci angole jezdza na popychaczach od vvc na 8krpm??  
Widocznie cos Hary Poter tam mocno dziala.

Mechanicznych regulatorow nie widzialem co najwyzej pestki usztywniajace hydraulike
zakuty dol?? loj ktos sie naczytal tuningowych gazet :) do 8tys w tym silniku procz glowy nie ma co dotykac.
a w standardowym zakresie mam piekna pionowa linie mocy na wykresie przy 7tys obr a tak pieknie do gory szla. i moc max obecnie na 7tys :D autem fajnie sie wyprzedza bo ciagnie coraz mocniej i nagle trach, trzeba zmienic bieg.

A wracajac do tematu braku odcinki. niestety wystarczy wkrecic go pow 8 (to nie ohv ze bez odcinki nie wkreci sie pow 7) i zawory spotykaja sie z tlokiem.
Niestety "nauczenie" tego kompa czegokolwiek lacznie z ruszeniem odciecia jest niewykonalne. Jedynie wymiana na inny :(
« Ostatnia zmiana: Marzec 30, 2011, 00:10:30 am wysłana przez Van#1860 »

Odp: Rover 1.4 -Brak odcięcia powyżej 7000RPM
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 31, 2011, 09:28:21 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
niestety wystarczy wkrecic go pow 8 (to nie ohv ze bez odcinki nie wkreci sie pow 7) i zawory spotykaja sie z tlokiem.

Mówię, za słabe sprężyny.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Rover 1.4 -Brak odcięcia powyżej 7000RPM
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 31, 2011, 09:32:52 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Rover nie jest i nigdy nie był przystosowany do jazdy powyżej 7500 obrotów ... a osoby, które twierdzą, że seryjny roverek bez modyfikacji kręci się wyżej (mowa o samochodach bez odcinki) chrzanią głupoty ... takie jest moje zdanie i tyle ode mnie ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Rover 1.4 -Brak odcięcia powyżej 7000RPM
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 01, 2011, 08:09:08 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
http://www.youtube.com/watch?v=JsgHupHPXHc

co sie bede produkowal

wiadomo ze ten silnik w tym zakresie obrotow "nie ciagnie" ale nie oznacza to ze nie lubi sie krecic.
Naprawde malo jest silnikow ktore tak reaguja na gaz i kreca sie jak oszale
seryjny komp ma dosc wysoko zrobione mapy i rozsypanie sie odcinki cuda robi
niestety takie obroty czesto koncza sie pokrzywionymi zaworami.

to chyba znacie http://www.dvapower.co.uk/
i jak myslicie przy jakich obrotach te silniki uzyskuja te moce? na seryjnym dole

Przynajmniej w polonezie nie trzeba przepustnicy zmieniac :) FSO dalo tuning gratis by na zeliwnym wydechowym i seryjnym polonezowym wydechu silnik ciagle mial 103kuce
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 01, 2011, 08:23:14 am wysłana przez Van#1860 »

Odp: Rover 1.4 -Brak odcięcia powyżej 7000RPM
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 01, 2011, 13:36:23 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3828
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V

Przynajmniej w polonezie nie trzeba przepustnicy zmieniac :) FSO dalo tuning gratis by na zeliwnym wydechowym i seryjnym polonezowym wydechu silnik ciagle mial 103kuce

Na MG-Forums opinie są podzielone w kwestii przepustnicy 56mm i większość z nich preferuje 52mm z 135tki/160tki.

http://www.youtube.com/watch?v=3oGV0iw8Ofo - 8k rpm, ale wyraźnie napisane ze "Stronger pistons".

Cytat z DVAPower :
"Generally speaking the stock pistons is good for around 160BHP and 7200 maximum RPM, even at this level some will fail, a better prospect is the Trophy 160 piston from late 160VVC engines which has wider ring lands and smaller piston pockets, this seems capable of handling 180-190BHP and 7800RPM. "
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover 1.4 -Brak odcięcia powyżej 7000RPM
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 04, 2011, 10:08:48 am »

Offline fanatyk

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 59
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1.5LE
niestety wystarczy wkrecic go pow 8 (to nie ohv ze bez odcinki nie wkreci sie pow 7) i zawory spotykaja sie z tlokiem.

Mówię, za słabe sprężyny.


Z tym ohv to bym nie przesadzał niektóre się wkręcają mój 1.5 już 7300obr/min widział wyżej to już się bałem :lol:
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2011, 10:10:53 am wysłana przez fanatyk »
Był:  Polonez 1.5SLE
Jest: Ford Sierra 2.0OHC->2.0DOHC efi
         Polonez 1.5LE
         Ford Sierra Xr4i 2.8

Odp: Rover 1.4 -Brak odcięcia powyżej 7000RPM
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 04, 2011, 10:56:50 am »

Offline szczepannn

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
Dwie strony słodkiego p*dolenia nie na temat i pomocy z żadnej strony.
Padła jedna odpowiedź "podmień kompa" - podmieniono - nic to nie zmieniło.