FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: RSilak w Marzec 28, 2011, 23:10:34 pm

Tytuł: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Marzec 28, 2011, 23:10:34 pm
Chciałbym przedstawić swoje auto forumowiczom :)
Deawoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLI MR 97
Auto od nowości w rodzinie, zakupione przez dziadka z salonu w Ciechanowie. Dziadek jeździł nim do kościoła i do miasta nigdy nie robił większych tras niż 50km. Zawsze garażowany, robione wszystko na czas tzn. olej bo zawieszenie do tej pory ma oryginalne. Później odkupiony od dziadka przez jednego z zięciów, jeździł trochę ponad rok w Markach tam dołożony miał alarm i centralny zamek, wujek dostał auto służbowe samochód wrócił na wieś i stał w garażu nie cały rok, po tym czasem odkupiony przez moich rodziców w 2003r. z przebiegiem 53tyś. km za 7000zł, jeżdżony przez mamę również tylko do miasta i kościoła. W 2007r. został zamontowany gaz Lovato II gen. Od tamtej pory jeżdżony w większość na gazie. Do tej pory ma przejechane 95,5tyś. km i cały czas rośnie, w zeszłym roku przeszedł w moje posiadanie i zaczęła się zabawa. Jeżdżę nim nie cały rok ale miałem z nim kilka przygód, wyjazdu na imprezy, nocne wypady, mazury i różne przygody czasem lepsze czasem gorsze ale nigdy mnie nie zawiódł nie ważne jaka była sytuacja on zawsze jechał. Czasem mnie denerwuje i mam go dość ale to tylko Polonez :)
Teraz opiszę trochę co auto ode mnie dostało czego nie dał salon:
Silnik:
-pełna seria od nowości nic nie robione, wymieniony tylko rozrząd i świece no i wiadomo olej cały czas na Lotosie 10w40. Jedyna modyfikacja to założona rura dolotowa zimnego powietrza.
Nadwozie:
-brak zbędnych spoilerów i naklejek
-Lampy przednie z czarnym środkiem.
-Maska z Bad Loockiem Hand Made
-Grill siatka z tyłu
-Przedni zderzak siatka
-Końcówka wydechu ULTER
-Felgi alu letnie RH Classic 7Jx15 z oponami bieżnikowanymi 195/50 zimowe alu Rial z oponami Kormoran
Wnętrze:
-Fotele Inter Groclin Relax w czerwone paski
-Boczki drzwi czarne materiałowe z modelu MR 95
-Elektryczne sterowanie szyb przednich
-Czerwono-Białe podświetlanie zegarów
-Czerwony zegar
-Czerwone podświetlanie sterowania nawiewów
-Podświetlany schowek
-Podłokietnik Scorpion
-Środek kierownicy z logo FSO
-Diodowe żarówki oświetlenia wnętrza
-Skórzany mieszek
Car Audio:
-Jednostka sterująca SONY GT-300
-Głośniki przód średnie tony z Opla Vectry B
-Głośniki tył Pioneer TS-GT1340s
-bagażnik wzmacniacz Blaupunkt GT 2 Special Mk II 400W
-Tuba Blaupunkt GT 2 Special Mk II 200W
-Radio CB Cobra 19 DX IV + antena Hustler

W najbliższym czasie szykuję się do swapa silnika na 1.4 16V Rover, bo niestety seryjne OHV po mimo niskiego przebiegu już zaczyna już brakować mu mocy i panewka grać. No i czekają na obszycie w pół skórę nowe fotele Inter Groclin Standard w Czerwone Krzaki.
Perspektyw jest jeszcze dużo co do zmian w aucie ale zobaczymy jak fundusze pozwolą. W planach podczas swap'u
to zrobienie przelotowego wdechu, przeróbka sprzęgła na hydrauliczne na podwójnym docisku, zmiana cewki zapłonowe na MSD Blaster II, obniżenie przodu, dolot z chwytem zimnego powietrza i jeszcze parę innych rzeczy które wyjdą same w trakcie prac.
Mała galeria:
(http://images37.fotosik.pl/717/8849b8fdc8bc214amed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images49.fotosik.pl/762/d0e282ebdd7694ecmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images45.fotosik.pl/764/ed97399be5198653.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images43.fotosik.pl/762/7cd8599b3a7bf57c.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images38.fotosik.pl/754/f90a71d1034160a2.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images50.fotosik.pl/763/5d7c52044ea018b1.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Kwiecień 13, 2011, 22:26:03 pm
panowie nie chcę zakładać nowego tematu a znaleźć nie mogę odpowiedzi na swoje pytanie. Robiąc swap'a czy przekładać tylko wiązkę silnika czy też i część wiązki wewnątrz samochodu?
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: michau w Kwiecień 14, 2011, 11:25:36 am
Jak masz oryginalną wiązkę z plusorovera to całość, jeśli nie, to wkładaj samą silnika. U mnie jest instalacja auta abimexowa i podpiety rover i działa elegancko ;)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Kwiecień 14, 2011, 16:04:39 pm
mam całość bo mam całego plusorovera na chodzie kupiłem go dla swap'u po jeździłem nawet trochę zrobiłem o kolo 4tyś. km silnik zachowywał się dobrze tylko most niepotrzebnie wykończyłem. Czyli pruć deskę rozdzielczą i przekładać wszystko co w środku?
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: KristofX w Kwiecień 15, 2011, 02:38:16 am
Jak lubisz się bawić dla samej zabawy to tak. W przeciwnym wypadku przerzucasz tylko wiązkę spod maski i gra gitara. Cała trudność operacji złączenia wiązki silnika z wiązką budy polega na spięciu 7 (słownie: siedmiu) kabelków.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Kwiecień 15, 2011, 21:20:56 pm
bawić się nie chcę bo swap ma być robiony w miarę sprawnie z potrzeby że jest to auto warsztatowe więc jest dość potrzebne. Czyli odpinam złącze 13ktotne podpinam rovera i wszytko czy jest jakaś rzeźba?
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: KristofX w Kwiecień 15, 2011, 21:39:30 pm
Nie dam sobie ręki uciąć, ale chyba złącze 13-krotne w boshu nie dogada się z roverem.
Ja u siebie (GSi) musiałem:
- podpiąć pompę paliwa pod przekaźniki po kompem (w skrzynce bezpieczników wpiąłem się w bezpiecznik od pompy)
- poprowadzić stały plus z aku na instalacje budy
- podać 2x plus po stacyjce na kompa i cewkę
- podpiąć kontrolkę od ładowania
- podłączyć obrotek (kabelek sygnałowy od cewki leci dalej do budy i w zależności od wersji: jeżeli plusorover to podmieniasz styki, jeżeli mr93 to lutujesz kabelek do starego styku)
- czujnik temperatury po prostu przepinasz

Ot i cała filozofia :D Tylko pamiętaj, żeby wszystkie "masy" podpiąć, ba ja o jednej zapomniałem i auta po swapie nie mogłem 3 dni uruchomić :P
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Kwiecień 17, 2011, 09:14:55 am
bo szczerze to chyba szybciej bym przełożył całą wiązkę niż bawił się w dorabianie.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: KristofX w Kwiecień 17, 2011, 10:48:21 am
Jak uważasz. Mi sztukowanie wiązek zajęło jakieś 2 godziny z przerwą na piwo.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Kwiecień 17, 2011, 10:56:26 am
chyba przełożę całą bo chce wymodzić Caro w cabrio, to tylko bym zamienił silniki i wiązki i jeździł Atu z 1.4 a Caro z 1.6
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Maj 11, 2011, 22:27:03 pm
swap się odwleka na wakacje... ale za to mam nowe fotele :)
(http://images41.fotosik.pl/852/6429b5d84863a8fcmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images40.fotosik.pl/841/72d5a5bfef02bc8bmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Maj 11, 2011, 23:33:04 pm
śliczne. Zazdroszczę :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Maj 12, 2011, 08:19:07 am
nie ma czego :) Twoje też są bardzo ładne i ciekawie zrobione.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: banned w Maj 12, 2011, 11:59:08 am
Czy w tych IG siedzi się niżej niż w zwykłych fotelach?
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Maj 12, 2011, 12:53:15 pm
W tych IG siedzi się "luźniej w tyłku" niż w zykłych IG standardach - jak widzisz mają już nowy typ siedziska. Ten sam który ja mam w Aku.

A w porównaniu do całkowicie zwykłych seryjnych foteli, siedzisz niżej, "na oko" 3-4cm niżej.
Tytuł: FSO Polonez Atu+ GLI swap GTI
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Maj 30, 2011, 22:32:42 pm
Coraz bliżej wakacji i coraz bliżej swapa z Rovera silnik już wytargany zostało jeszcze wiązkę, wał i wydech. Silnik umyć wymienić rozrząd i uszczelniacze bo zarzygany jak nie wiem...
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: nethero w Czerwiec 16, 2011, 14:08:11 pm
Co do wiązki silnika, to na pewno nie ma sensu zmieniać całej.
Po prostu dopasuj wiązkę silnika 1.4 do tego co masz, to jest raptem 6 czy 7 kabelków,
i to na jednym złączu 13-pinowym w komorze silnika od strony pasażera.
Dorobisz sobie komplementarną wtyczkę do tego złącza i będzie ładna p&p wiązka.
Ztcp to dodatkowo trzeba dołożyć do niej kabel od temperatury.

Oddzielnie prowadzisz do istniejących obok 2 kabli: +12 dla całego samochodu (łącząc to z aku i alternatorem)
oraz wzbudzanie. O czerwonym od rozrusznika nie muszę chyba wspominać. I wsio.

Aha: ponieważ przekaźniki od pompy i zasilania kompa masz pod kompem w 1.4,
to w centralce wyjmujesz te przekaźniki i mostkujesz te obwody.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Czerwiec 16, 2011, 22:46:58 pm
w tej kwesti już postanowione wiązka wnętrza wylatuje cała... jest tyle roboty co kot napłakał, myślałem że będzie więcej roboty ale wymontowanie poszło sprawnie dlatego montaż też nie powinien sprawić większych kłopotów.

Dziś złożyłem rozrząd wraz z wymianą uszczelniaczy, sprzęgło, układ zapłonowy, rozmontowałem kolektor ssący i dekiel leci na dniach do piaskowania.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Czerwiec 26, 2011, 16:14:55 pm
Mały up tematu:
Czysty silnik i skrzynia
(http://images46.fotosik.pl/900/761fd44549dcebffmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images41.fotosik.pl/924/e42dcf43e477a7a9med.jpg) (http://www.fotosik.pl)

Wypolerowany i zalakierowany alternator:
(http://images39.fotosik.pl/924/eb8ac77faa73b6e5med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images35.fotosik.pl/755/4a18464b28e590d2med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Przepustnica:
(http://images45.fotosik.pl/943/cca828722bda1be5med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images50.fotosik.pl/952/4bbcb216c14b321fmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
I nowy komplet LuK'a:
(http://images37.fotosik.pl/905/dc04392d2bc8a71bmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)

Dziś jeszcze wypolerowałem górę sterownik silnika a boki pomalowałem na czarny połysk jutro będą zdjęcia :)
I znowu Up dokończyłem sterownik :p
(http://images46.fotosik.pl/900/48731ccd8809761amed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images45.fotosik.pl/943/04399a24a32e96c6med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: michau w Czerwiec 27, 2011, 17:56:27 pm
te foty są przed czy po polerce? bo jakoś nie widzę tutaj polerki :]
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: Marcin OBR w Czerwiec 27, 2011, 22:33:09 pm
He he no kolo polerki to nawet nie stało , ale praca profi co do swapu
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Czerwiec 27, 2011, 23:40:38 pm
no może źle to określiłem że polerka doprowadzenie do stanu używalności i odpowiedniego wyglądu  :]

Dzisiejszy Up:
(http://images38.fotosik.pl/934/dda58154d2490e13med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images49.fotosik.pl/934/667e8ea68be48d41med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: kodzik w Czerwiec 28, 2011, 08:49:20 am
Dlaczego malujesz pędzlem albo wałkiem?
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Czerwiec 28, 2011, 22:32:33 pm
chyba sobie kpisz  :] może to nie pistolet i sprężarka bo to takich małych elementów nie warto mi brudzić pistoletu ale spray, a nie pędzel bez przesady. A baranek na kolektorze jest ze względu że kolektor jest tak odlany...
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: kodzik w Lipiec 17, 2011, 00:12:30 am
 <spoko> No to sorry bo to pierwsze zdjęcie trochę mnie odstraszyło bo wyglądało okropnie drugie jest git. <spoko>
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Lipiec 31, 2011, 11:25:58 am
Nowy Up
OHV wyleciało z pod maski
(http://images40.fotosik.pl/1000/66e1d20f2cdc958fmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Rover opasany
(http://images50.fotosik.pl/1018/db791d367fa3aafbmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)

W Atu zostało zmienić belkę silnika i składam wszystko do kupy... W poniedziałek wymyje komorę silnika może uda się ułożyć przewody paliwowe.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Wrzesień 08, 2011, 18:19:58 pm
Po ukończonym swapie nie pisałem, to co jest zrobione w aucie :
Zmiana silnika na 1.4 16V
-w silniku wymienione:
*rozrząd kompletny: pasek CONTITECH, napinacz INA, pompa wody THERMOTEC,
*uszczelniacze wałków rozrządu
*kopułka, palec EPS, przewody WN Bosch Silicone Power
*olej Mobil 2000 10W40 + filtr
-pomalowany dekiel zaworowy i góra kolektora ssącego na czarny połysk
-dołożone wspomaganie, pompa OHV, podstawa własnej konstrukcji, napinacz OHV, pasek z VW, dorobione przewody

Układ paliwowy:
-przewody zmienione z OHV na Roverowe
-filtr wymieniony na nowy, ze ściany grodziowej przeniesiony na boczny fartuch
-zbiornik paliwa przerobiony pod Roverowe zasilanie
-wyrzucony pochłaniacz par paliwa
-nowe paski pod zbionik

Układ napędowy
-skrzynia seryjna, zalana olejem HIPOL.
-wymieniony przegub wału, na oryginalny FSO
-nowe kompletne oryginalne sprzęgło LuK

Zawieszenie:
-zmieniona belka na poldoroverową
-wszystkie końcówki na oryginalne DELPHI
-drążek środkowy MOTOTECHNIKA
-tulejki dolnych wahaczy
-amortyzatory MONROE SENSA TRACK
-sprężyny Truck Diesel -2zwoje
-ustawiona zbierzność
-zmienione opony przód na Firestone Firehawk 690

Układ wydechowy:
-kolektor seryjny
-przelot 2" z kawasówki
-końcowy tłumik seryjny z wspawaną końcówka z 3" kwasówki.

Elektryka:
-wiązka wnętrza plusoroverowa z Caro przystosowana do Atu
-wiązka silnika Plusorover.

Wnętrze:
-ściana grodziowa wygłuszona taśmą dekarską
-zmienione podświetlanie przycisków panelu środkowego na czerwone
-zmienione tarcze zegarów według własnego projektu

Pewnie o czymś zapomniałem ale jak mi się przypomni dopiszę. Ogólnie swap poszedł nie źle, nie było większych problemów ale i nie obyło się bez nich. Pierwszym problemem okazało się zasilanie silnika w paliwo, z racji iż pompa OHV ma inny kosz i a Atu ma inny zbiornik niż Caro trzeba było wlutować nowy powrót paliwa, udało się. Przy próbie odpalenia odmówiły posłuszeństwa przekaźniki pompki, nie było zasilania pompki ale stoczonej walce znalazło się zasilanie, wtedy okazało się że wiązka z Caro+ jest inna niż w Atu+ i trzeba było zamieniać piny w połączeniach wiązki przedniej z tylna miejscami. Następnym problemem były obroty, w zależności od humoru auta wzrastały lub spadały, po kilku resetach przepustnicy i poprawie wtyków wszystkich kostek uspokoiły się. Kolejna walka była ze wspomaganiem, przeciekający króciec przy pompie i ciągle zapowietrzający się układ. Dolegliwość usunięta przez zmianę oringa na grubszy. Następna walka była z wydechem na początku był plan zrobić pełen przelot, całość oryginalna, zamiast środkowego tłumika rura 2" z zakończeniem 3" ale po odpaleniu i przejaźdżką z taki wydechem decyzja się zmieniła. Wybór padł na 2" zaraz za siatką z oryginalnym tłumikiem końcowym z końcówką 3". I kilka innych rzeczy jakie się wydarzyły.
Jestem zadowolony że mój pierwszy w życiu samodzielny swap jeździ i ma się dobrze, był zrobiony w całości samodzielnie, z małymi szczegółami których jak wiadomo nie da się zrobić samemu. Dorzucę małą galerię :)

(http://images47.fotosik.pl/1085/eff31454c9fdad93med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images43.fotosik.pl/1036/240bff334a245ae0med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images45.fotosik.pl/1049/86c33e43c4342ae0med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images38.fotosik.pl/1075/27043ab10e1a150cmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images49.fotosik.pl/1058/ec8ff0dfd8dcdae5med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images35.fotosik.pl/861/07d681034dbeeec3med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images39.fotosik.pl/1051/53d26d80de5eddfdmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images49.fotosik.pl/1058/8349b523bc3e2a16med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Luty 06, 2013, 21:12:02 pm
Czas odgrzać kotleta :)

W związku iż idzie wiosna zaczynamy dłubanie, myślę że w tym roku wyrobię się na zlot :)

Zaczynamy od zmiany silnika na 18K4F z Rovera 75 '02r. silnik na cewkach ale zostanie zakopułkowany i zostanie (na razie) na osprzęcie 1.4 ale miejmy nadzieję że nie długo :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Luty 07, 2013, 20:48:26 pm
Zaczęta akcja kopułkowanie dziś, przyjechała reszta gartów do akcji.
(http://images34.fotosik.pl/550/c8f15255f4ce4dfdmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)

I kiedyś w innym dziale było zdjęcia koncowego tłumika który zwieńczy projekt :)
(http://images49.fotosik.pl/1726/e7f73f3595adf69bmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: Łukasz - I-Love-Fso- w Luty 07, 2013, 20:53:12 pm
Będzie darcie japy :D
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Luty 07, 2013, 21:33:20 pm
Darcie mordy to nie wszystko ma dobrze jeździć i dobre wykresy pokazać :p
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Luty 07, 2013, 21:43:51 pm
Darcie mordy to nie wszystko ma dobrze jeździć i dobre wykresy pokazać :p
Oby tylko darcie mordy było adekwatne do prędkości oddalania się pojazdu :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Luty 07, 2013, 21:53:55 pm
było adekwatne do prędkości oddalania się pojazdu
myślę że z tym sercem i tym przełożeniem będzie :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Luty 11, 2013, 21:57:17 pm
A ja chyba posadzę takie coś na nowy sezon... jak szaleć to szaleć ;D
http://allegro.pl/japan-racing-15-advan-rg2-style-limonkowe-i3017872284.html
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: Pepiedo w Luty 11, 2013, 22:26:54 pm
Wpisz sobie w Google frazę "Chińskie felgi", potem klik na grafikę i odpowiedz sam na pytanie czy nadal chcesz takie rolki w swoim aucie.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Luty 11, 2013, 22:32:20 pm
tak chcę taki rolki w samochodzie :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: Seba OBR w Luty 12, 2013, 18:46:57 pm
szału nie robią. Lepsze miał basteq w swoim caro
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Luty 12, 2013, 19:29:15 pm
Seba ma możesz rzucić jakimś foto? Bo szukam jakiejś ładnej 15'' ale wolałbym nowe felgi (nawet chińczyki) niż używki...
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: Misiek w Luty 12, 2013, 20:21:17 pm
nowe felgi (nawet chińczyki) niż używki...
Nie chcesz uwierz mi. Z doświadczenia Ci to mówię.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Luty 12, 2013, 20:27:27 pm
z używkami użerałem się dwa sezony prostowałem dwa razy w innych firmach, i cały czas były krzywe...
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: Pepiedo w Luty 12, 2013, 20:39:26 pm
Spokojnie, dajmy koledze RSilak trochę czasu. Czas właściwie weryfikuje poglądy <cwaniak2>
Jak wpadnie w nie dużą dziurę i z felgi zrobi mu się ósemka to szybko wróci do markowych używek. Osobiście widziałem jak na trackday'u w Fiacie Coupe kolesiowi na łuku wyłamał się rotor z "chińczyka".
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: Mr.D w Luty 12, 2013, 22:15:55 pm
Wpaść w niedużą dziurę a upalać na torze to przecież bez różnicy :D Nie ma niezniszczalnych felg: http://montrealracing.com/forums/showthread.php?788848-My-Car-Got-Sponsored-by-XXR!!!!!&s=5a347d53aadcf2583f5453c382764aa5&p=8301260&viewfull=1#post8301260
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Luty 12, 2013, 23:37:23 pm
Wpaść w niedużą dziurę a upalać na torze to przecież bez różnicy :D
no nie...

Ja nie mam zamiaru upalać na torze i jeździć po dziurawych drogach po 150km/h bo to i dla każdego alu jest śmiertelne. Szukałem wczoraj na allegro czegoś markowego i fajnego to nic mi nie wpadło w oko...
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Luty 13, 2013, 09:44:08 am
Bo jak szukasz czegoś i chcesz kupić to nigdy się nic ciekawego nie pojawia. Jak już nie będziesz na kupnie to szybko się ciekawe opcje pojawią.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: Seba OBR w Luty 13, 2013, 14:40:24 pm
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/60651_373945186017686_552406574_n.jpg)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: Łukasz - I-Love-Fso- w Luty 13, 2013, 15:25:15 pm
markowego i fajnego to nic mi nie wpadło w oko...
Ja tez szukam szukam przepatruje (teoretycznie zwiedzam) ale tam wsio takie samo i bez polotu
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: Pepiedo w Luty 13, 2013, 18:24:17 pm
Wpaść w niedużą dziurę a upalać na torze to przecież bez różnicy :D
no nie...

Ja nie mam zamiaru upalać na torze i jeździć po dziurawych drogach po 150km/h bo to i dla każdego alu jest śmiertelne. Szukałem wczoraj na allegro czegoś markowego i fajnego to nic mi nie wpadło w oko...
[/quote]
Kolego, dziura głębokości 3-4cm prędkość ok 40km/h, miasto Łódź ul. Familijna. Efekt: felga do wyrzucenia. Podczas próby prostowania pękała jak opłatek. To jest chiński stop chińskiego aluminium, na dodatek niezbyt czystego aluminium i baaardzo słabo odpowietrzonego. W strukturze felgi widać pod lakierem dosłownie pęcherzyki powietrza. Ja i koledzy powyżej doradziliśmy Ci z doświadczenia. Ty najwidoczniej musisz złamać kark aby nam uwierzyć.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Luty 13, 2013, 19:52:52 pm
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/60651_373945186017686_552406574_n.jpg)
Tylko że to 16'' jest to i ładniej wygląda :)

Bo jak szukasz czegoś i chcesz kupić to nigdy się nic ciekawego nie pojawia. Jak już nie będziesz na kupnie to szybko się ciekawe opcje pojawią.
no właśnie tak jest... a sezon coraz bliżej a nie mam zamiaru jeździć na zimowej 13''...

No dobra dobra chińczyk chińczykiem tylko meczy mnie pytanie czym się różni Advan ten z allegro, Advanem z tej strony http://www.felgeos.pl/index.php?producent=ADVAN&srednica=15&rozstaw=4x100&cmd=oferta&akcja=oferta_felgi&rodzaj=FA&marka=&model=&typ=&rok= wychodzi na to że i to chińczyk i to.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Marzec 02, 2013, 19:21:52 pm
osobiście widziałem jak na trackday'u w Fiacie Coupe kolesiowi na łuku wyłamał się rotor z "chińczyka".
lepije, sam byłęm świadkiem jak po okrążeniu na poznaniu typowi w civiku na chińczykach z prostych szprych zrobiły sie s-ki ....
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Marzec 03, 2013, 04:19:31 am
Felgi zamówione :) nie w takim kolorze jak chciałem ale już zamówione w tygodniu jadę do Olsztyna odebrać :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: Łukasz - I-Love-Fso- w Marzec 03, 2013, 12:39:11 pm
Dawaj tu foto poglądowe ziooom :D
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Marzec 04, 2013, 00:22:00 am
http://alucenter.eu/pl/p/659-COFFE-ADVAN-FELGI-15-4x98-JAPAN-FIAT-BRAVO/15054 szału może nie ma dupy nie urywa ale zawsze coś innego :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: Młody# w Marzec 04, 2013, 01:51:10 am
fajne :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Marzec 04, 2013, 09:46:30 am
http://alucenter.eu/pl/p/659-COFFE-ADVAN-FELGI-15-4x98-JAPAN-FIAT-BRAVO/15054 szału może nie ma dupy nie urywa ale zawsze coś innego :)
Przy dobrej glebie może urywać dupe w Polonezie :d
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: Mr.D w Marzec 04, 2013, 10:56:29 am
Ciekaw jestem jak ten kolor siądzie do koloru budy.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Marzec 04, 2013, 13:01:56 pm
http://alucenter.eu/pl/p/659-COFFE-ADVAN-FELGI-15-4x98-JAPAN-FIAT-BRAVO/15054 szału może nie ma dupy nie urywa ale zawsze coś innego :)
Przy dobrej glebie może urywać dupe w Polonezie :d
obyś miał rację :p

Ciekaw jestem jak ten kolor siądzie do koloru budy.
też się zastanawiam ale nic innego ciekawego nie ma, czarnych  nie chciałem, złote też średnio i padło na takie :) najwyżej się pomaluje Plastdip'em. Do tego dojdą nowe Barumy Brawiusy 2 i Continentale Conti Premium Contakt i jakoś będzie się na tym latać myślę kilka sezonów.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: Seba OBR w Marzec 04, 2013, 16:40:34 pm
Jednak chińskie advany. szkoda że to nie będą 16" tak jak u bastqa
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Marzec 04, 2013, 18:58:29 pm
nic ciekawszego nie znalazłem w kwocie którą dysponowałem, no wiadomo 16'' by były ładniejsze ale no gleba... może nie będzie tragedii, najwyżej polecą do Pundo matuli albo do Sejka haha :p
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: Łukasz - I-Love-Fso- w Marzec 04, 2013, 19:57:56 pm
Będzie dobrze :) luzuj majty :D szkoda ze 6.5 ale wszystkiego miec nie można :) kolor osobiście mi się podoba :) dasz ryjek i zadek do dołu :) zrobisz hellaflush i stawiam broowara :D
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Marzec 04, 2013, 20:03:46 pm
no też bym wolał 7'' ale cóż chińczyki mają jakieś dziwne skale :p Ryjka do dołu już nie będzie zadek opuszczę jakieś 4~5 cm, no i przód zostaje JDM :d
Czwartek/Piątek jadę już po nie :p zostanie tylko dystanse dokupić i śruby.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Marzec 05, 2013, 22:42:57 pm
Dystanse już mam, podziękowania dla kolegi Łukasz-I-Love-FSO ;)

Przyszedł dziś bandaż na kolektor będzie chłodniej pod maską :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Styczeń 27, 2014, 20:50:07 pm
A odgrzeję swojego kotleta :)
Auto przeszło trochę zmian, pod maskę wpadło 1.8, most z Volvo, nowe felgi, dodatkowe zegary, deska we flock'u. Kto był na zlocie widział, z mocą szału nie było ale został zrobiony porting głowicy czeka teraz na wałki VVC.
Między czasie kupiłem hamulce z Fiata Coupe 284 mm
(http://images63.fotosik.pl/597/ae64db0ee7b679e8med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
 
Zrobiłem też hydrauliczny ręczny na pompce hamulcowej od Zetora 7211, podstawa wygląda śmiesznie ale działa jak należy koła blokuje przy 60km/h bez problemu.
(http://images62.fotosik.pl/598/131969b70513e538med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images61.fotosik.pl/596/a37afab77d70c869med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images61.fotosik.pl/596/e59992ec5af052fdmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)

Wrzuciłem też 3 pióra na tył i teraz w miarę wygląda
(http://images64.fotosik.pl/539/b775380eef077b30med.jpg) (http://www.fotosik.pl)

Zamieniłem postojówki miejscami i jest Polonez w wersji USA :d
(http://images61.fotosik.pl/596/a213e11578d5fa1fmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Styczeń 27, 2014, 23:08:43 pm
most z volvo a felga na 4 śruby, co przekombinowałeś?
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Styczeń 28, 2014, 08:38:19 am
Przerobiony rozstaw na 4x98 i centrowanie na Fso, bo najpierw kupiłem felgi a później padł most żeby nie kombinować z felgami przerobione zostały otwory.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: sova w Styczeń 29, 2014, 13:23:19 pm
W temacie  felg to wyglądają calkiem fajnie te złote :-) natomiast pamiętam jak jeszcze walexy mi mówił ze do wyrywania krawężników najlepsze są stare ATS Classic :-P
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Styczeń 29, 2014, 17:13:42 pm
Nie myślałem sam ze tak będzie pasował ten kolor :-) nie no krawężników mini nie wyrywam bo kupiłem je nówki sztuki to trochę szkoda:-P
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: Łukasz - I-Love-Fso- w Styczeń 29, 2014, 21:16:11 pm
Ja mialem ats multispoke :) twardy felunek :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Marzec 10, 2014, 22:00:19 pm
Z racji że idzie wiosna zaczynamy coś robić :)
Kupione tarcze i klocki Mikody seria GT 284 mm średnicy
(http://images64.fotosik.pl/744/c1399a22385e9e84med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Tak to wygląda w feldze z zaciskiem
(http://images63.fotosik.pl/743/f74c187840afddfemed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Zaciski z Fiata Coupe, pomalowane proszkowo i w pełni zregenerowane
(http://images63.fotosik.pl/743/504492da6310b0d5med.jpg) (http://www.fotosik.pl)

I co najważniejsze mam już komplet dwóch metalowych patyków z VVC :d
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: Multec w Marzec 10, 2014, 22:09:15 pm

I co najważniejsze mam już komplet dwóch metalowych patyków z VVC :d

Dobry deal nie jest zły. :P
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Marzec 10, 2014, 22:13:25 pm
też tak uważam :P każdy zadowolony :P
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: Łukasz - I-Love-Fso- w Marzec 11, 2014, 19:14:48 pm
więc sa jeszcze ludzie bez cen obrso :) skladaj skladaj :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Marzec 12, 2014, 19:09:12 pm
składam i zobaczymy co rolki pokażą na wałkach i po portingu.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Marzec 17, 2014, 22:06:27 pm
Zacząłem walkę z heblami na razie z przodu :p

(http://images61.fotosik.pl/770/58e2416f24c7e631med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images61.fotosik.pl/770/e333f2951e05fdbbmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Girling vs ATE :D
(http://images63.fotosik.pl/770/19be8a193f1d1dd4med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Mniej więcej tak to będzie wyglądać z felgą :)
(http://images62.fotosik.pl/772/816933cc694f8181med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 17, 2014, 22:17:53 pm
a pasuje na plyty kotwiczne ,czy tylko w przymiarki i fotki sie bawisz ?
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: Przem w Marzec 17, 2014, 22:21:09 pm
Plyty kotwicze to ma takie same jak u mnie, na zamówienie.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Marzec 17, 2014, 22:52:51 pm
a pasuje na plyty kotwiczne ,czy tylko w przymiarki i fotki sie bawisz ?
Ja coś robię a nie teoretyzuje :-) więc nie musisz mi docinać że się w fotki bawię bo do zabawy to klocki :-)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 18, 2014, 00:54:38 am
a pasuje na plyty kotwiczne ,czy tylko w przymiarki i fotki sie bawisz ?
Ja coś robię a nie teoretyzuje :-) więc nie musisz mi docinać że się w fotki bawię bo do zabawy to klocki :-)
uderz w stol ,a norzyce sie odezwa,
akurat nie docinam ,sam nazwales fotke "Mniej więcej tak to będzie wyglądać z felgą" ,wiec chcialem wiedziec,czy to juz siedzi na piaście ,czy tylko w felge wlozyles

a co do teoretyzowania ,to Ja jezdzilem na duzych tarczach,kiedy Ty na muchy ptapty wołałeś - to jest na pograniczu docińki, nie jest nią całkowicie ,bo to zwyczajna prawda,
sprawdz sobie w postach

Plyty kotwicze to ma takie same jak u mnie, na zamówienie.
wycinane woda lub laserem ? jaka grubosc blachy ,10mm ?
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Marzec 18, 2014, 08:35:05 am
Jaki stop na płyty kotwiczne?
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: krzychumy4 w Marzec 18, 2014, 22:02:22 pm
Duże tarcze wentylowane, nacinane z nawiercaniem wpasowane w ładną fele kozacko wyglądają :)
Czekam na opinie jak pracują te hamulce w poldku :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Marzec 18, 2014, 22:08:32 pm
Dziś składam drugą stron ale wyjedzie to dopiero w przyszłym tygodniu z walkami vvc :-) ale też jestem ciekaw jak będą hamowaly 4 tarcze po 280 mm średnicy :-P
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: Bartek GSi w Marzec 18, 2014, 22:22:00 pm
Dobrze wygląda  :-) A co poza efektem wizualnym daje nawiercana i nacinana tarcza bo nie wiem czy dopłacać u siebie ? Przypadkiem klocki się szybciej nie zużywają ?
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Marzec 18, 2014, 22:50:07 pm
Nawiercanie i nacinanie jest po to aby z tarczy była szybciej odprowadzany pył z klocków, klocki szybciej się zużywają chyba że założy się ceramiczne :p
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 18, 2014, 23:41:15 pm
nawiercanie nie sluzy do odprowadzenia pylu ,tylko do usuwania powietrza tworzacego poduszke slizgowa z powietrza
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: fsia w Marzec 19, 2014, 09:11:42 am
Czy polonez bedzie na sprzedaż? Tak sie zastanawiam :)
 Świetny, i zadbany więc jak bys chcial sprzedac to prosze poinformować
Tytuł: Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Marzec 20, 2014, 21:37:44 pm
Na sprzedaż raczej nie będzie :) zbyt duża ma wartość sentymentalną :) moja kobieta powiedziała że pojedziemy nim do ślubu :p

Dziś rozebrałem tylne zaciski, i już wiem czemu trochę słabo hamowały jak na 281 mm, jutro jadą do piaskowania i malowania na ten sam kolor co przednie :)