FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: zigi w Kwiecień 12, 2011, 00:14:19 am

Tytuł: uszczelka miski olejowej
Wiadomość wysłana przez: zigi w Kwiecień 12, 2011, 00:14:19 am
Wymieniłem w silniku Rover 1.4 uszczelkę miski olejowej.Starałem sie zrobić to wyjątkowo starannie.Miska  wygląda na nieuszkodzoną,uszczelka nowa.Śruby dokręcone zgodnie z instrukcją.Niestety po rozgrzaniu silnika następują drobne wycieki oleju spod uszczelki.Nie wiem,czy można zastosować dodatkowo jakieś uszczelnienie (silikon itp).Zdejmowałem miske dwa razy i niestety problem się powtarza.Z góry dziękuję za informacje.Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: uszczelka miski olejowej
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Kwiecień 12, 2011, 09:09:56 am
Ja to składałem ostatnio na starej uszczelce.Posmarowałem dodatkowo pastą uszczelniającą i do tej pory jest suchutko.  ;) Pasta Reinz taka czarna  8)
Tytuł: Odp: uszczelka miski olejowej
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Kwiecień 12, 2011, 09:13:38 am
Ja składałem na samą "płynną" uszczelkę, pierwszej lepszej firmy.
Sucho do dzisiaj :)
Tytuł: Odp: uszczelka miski olejowej
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Kwiecień 12, 2011, 13:39:52 pm
Ja składałem na samą "płynną" uszczelkę, pierwszej lepszej firmy.
Tyle że przy alu misce to chyba tak się robi fabrycznie. Wpoldoroverze jest miska blaszana i wymaga uszczelki. niemniej jednak warto by ją przesmarować tym przy wkładaniu.
Tytuł: Odp: uszczelka miski olejowej
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Kwiecień 12, 2011, 14:52:51 pm
A to nie wiedziałem że były jakieś różnice między 1,4 a 1,8
W moim 1,8 właśnie był jakiś specjalny "klej"; zero uszczelki
Tytuł: Odp: uszczelka miski olejowej
Wiadomość wysłana przez: oprawca_1978 w Kwiecień 12, 2011, 17:43:11 pm
W starszych silnikach o mniejszej pojemności miski były blaszane (np. Poldorover). W silnikach nowszych, a na pewno wszystkich 1.8 - miski olejowe były wykonane z odlewu aluminiowego. Różni te miski rodzaj uszczelnienia z dolnym czołem bloku silnika - miski blaszane mają klasyczną uszczelkę a aluminiowe - przewidziane są do uszczelnienia uszczelką w płynie.