FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: hans w Kwiecień 14, 2011, 23:29:29 pm
-
Witam.
Jak niektórzy zapewne wiedzą posiadam Poloneza Caro 1.6 z klimatyzacją. OHV to jednak za mało jak dla mnie, chcę zachować samochód w oryginale na wypasie, dlatego chciałbym się dowiedzieć jak wyglądała kwestia Polonezów 1.4 z klimatyzacją czy ktoś widział takiego Poloneza, bądź też słyszał o takim, jeżeli tak i zna jakieś bliższe szczegóły prosiłbym o podzielenie się informacjami. Czy da rade podpiąć klime z OHV do rovera lub jakie inne kombinacje wychodziły?
-
nie bylo, niema , nie bedzie. - rzeźba - zrób pochwal sie - bedziesz pierwszy.
-
jest temat do klim, po co nowy
-
były takowe egzemplarze,targowe rowniez miały (fioletowe 1.6)-zwykłe na specjalne zamowienie, premier Pawlak w swoich egzemplarzach rządowych miał AC
mam gdzies foty z aukcji słynnego egzemplarza burmistrza Wyszkowa chyba,i pokazane sa poszczegolne elementy
-
nie bylo, niema , nie bedzie.
Dokładnie tak ... przymierzałem się do tematu ... przerobiłem wszystko ... praktycznie niewykonalne ... za dużo rzeźby ...
trzeba by znaleźć jakąś małą sprężarkę ... dorobić mocowanie ... jakoś to napędzić ... nikt tego nie zrobi ... (od rovera nie wchodzi)
-
nie bylo, niema , nie bedzie.
Dokładnie tak ... przymierzałem się do tematu ... przerobiłem wszystko ... praktycznie niewykonalne ... za dużo rzeźby ...
trzeba by znaleźć jakąś małą sprężarkę ... dorobić mocowanie ... jakoś to napędzić ... nikt tego nie zrobi ... (od rovera nie wchodzi)
Po co tyle tych kropek ? Wszystko się da. Podobno do Poloneza nie dało się V8 wsadzić, a już jeździ, dlatego taka pierdoła jak klima w roverze to małe piwo przy tym...
Fabryczne 1.4 z klimą i wspomą było burmistrza Wyszkowa albo Włoszczowej, dobrze nie pamiętam. Kolor to był chyba cytrynka 114.
-
Na pewno oba "giętkie" przewody do wymiany bo zmieni się ich długość, końcówki pod inną sprężarkę.
-
beda pieniądze, wezme się za to, najpierw musze poszukać kompletnego swapa.
-
Poloneza nie dało się V8 wsadzić, a już jeździ, dlatego taka cenzurała jak klima w roverze to małe piwo przy tym...
Dokładnie tak samo myślę :D tylko żeby pieniążki były :D to będę kombinował z połączeniem osprzętu klimatyzacji (dla poloneza plusa) łącząc się pod Roverowską sprężarkę klimatyzacji.
Narzuca się pytanie czy ROVEROWSKI alternator i klima zmieści się w Polonezie z silnikiem Rovera?
-
Alternator na pewno tak.
-
Sprężarka nie wejdzie - co oznacza że trzeba ją przenieść gdzie indziej - albo wycinać podłużnice... można też przespawać mocowania poduszek silnika na belce tak czy siak rzeźba. I to gruba.
Pasuje spreżarka od Laguny :)
-
Sprężarka nie wejdzie - co oznacza że trzeba ją przenieść gdzie indziej - albo wycinać podłużnice... można też przespawać mocowania poduszek silnika na belce tak czy siak rzeźba. I to gruba.
Pasuje spreżarka od Laguny :)
uwielbiam gdy ktoś rozgłasza czyjeś teorie i projekty bez jakichkolwiek podstaw w postaci przymiarek, pomiarów i testów...
Hans jak coś to służe poradą ;)
-
uwielbiam gdy ktoś rozgłasza czyjeś teorie i projekty bez jakichkolwiek podstaw w postaci przymiarek, pomiarów i testów...
Uwielbiam gdy ktoś uznaje się za wszechwiedzącego guru nie mając ku temu żadnych podstaw.
Akurat sprawdzaliśmy sprężarkę od laguny na szrocie :) i "zmieści się"
Roverowa też się zmieści z orginalnym wsporniiem i mocowaniem. Tak samo jak ogrzewanie postojowe z E34 też pasuje plug and play do poloneza. Tylko kwestia samozaparcia troche i mózgu wiekszego od orzeszka ziemnego.
Co do klimatyzacji - najlepiej jest dorwać kompletną klimę z NExii (jeżeli ma się plusa przy minusie jeszcze nei ma alternatywy) lub z matiza.
Sprezka klimy roverowa orginalna WCHODZI NAD ALTERNATOR, problem pojawia sie tylko i wyłącznie z podstawką pod akumulator którą trzeba lekko przyciąć.
-
Witam.
Jak niektórzy zapewne wiedzą posiadam Poloneza Caro 1.6 z klimatyzacją. OHV to jednak za mało jak dla mnie, chcę zachować samochód w oryginale na wypasie, dlatego chciałbym się dowiedzieć jak wyglądała kwestia Polonezów 1.4 z klimatyzacją czy ktoś widział takiego Poloneza, bądź też słyszał o takim, jeżeli tak i zna jakieś bliższe szczegóły prosiłbym o podzielenie się informacjami. Czy da rade podpiąć klime z OHV do rovera lub jakie inne kombinacje wychodziły?
Poloneza Caro Rover z klimą miał mój kolega z FSOAK Karaś. I jeszcze miał w nim wspomaganie kierownicy. :D Jak chcesz to Ci podeślę jakieś do niego namiary. :)
-
uwielbiam gdy ktoś rozgłasza czyjeś teorie i projekty bez jakichkolwiek podstaw w postaci przymiarek, pomiarów i testów...
Uwielbiam gdy ktoś uznaje się za wszechwiedzącego guru nie mając ku temu żadnych podstaw.
Akurat sprawdzaliśmy sprężarkę od laguny na szrocie :) i "zmieści się"
Roverowa też się zmieści z orginalnym wsporniiem i mocowaniem. Tak samo jak ogrzewanie postojowe z E34 też pasuje plug and play do poloneza. Tylko kwestia samozaparcia troche i mózgu wiekszego od orzeszka ziemnego.
Co do klimatyzacji - najlepiej jest dorwać kompletną klimę z NExii (jeżeli ma się plusa przy minusie jeszcze nei ma alternatywy) lub z matiza.
Sprezka klimy roverowa orginalna WCHODZI NAD ALTERNATOR, problem pojawia sie tylko i wyłącznie z podstawką pod akumulator którą trzeba lekko przyciąć.
cięcie spawanie i co jeszcze... tak tak przymierzyłeś sprężarke bo już wiedziałeś ze pasuje, jeszcze jakieś problemy "orzeszku ziemny" nie nie orzeszek jest za dużo... raczej mózg jak u wróbelka...
-
Witam.
Jak niektórzy zapewne wiedzą posiadam Poloneza Caro 1.6 z klimatyzacją. OHV to jednak za mało jak dla mnie, chcę zachować samochód w oryginale na wypasie, dlatego chciałbym się dowiedzieć jak wyglądała kwestia Polonezów 1.4 z klimatyzacją czy ktoś widział takiego Poloneza, bądź też słyszał o takim, jeżeli tak i zna jakieś bliższe szczegóły prosiłbym o podzielenie się informacjami. Czy da rade podpiąć klime z OHV do rovera lub jakie inne kombinacje wychodziły?
Poloneza Caro Rover z klimą miał mój kolega z FSOAK Karaś. I jeszcze miał w nim wspomaganie kierownicy. :D Jak chcesz to Ci podeślę jakieś do niego namiary. :)
Poprosiłbym na PW. Z góry dziekuje!
-
Poszło na priva. :)
-
ee nie obrażać wróbelka :-)
-
Jak będą jakieś wieści w tej sprawie to fajnie by było jakby zostały zamieszczone tutaj na forum
-
Poloneza Caro Rover z klimą miał mój kolega z FSOAK Karaś. I jeszcze miał w nim wspomaganie kierownicy. :D Jak chcesz to Ci podeślę jakieś do niego namiary. :)
Skontaktowalem się z karasiem, on ma tylko wspomaganie w roverku, klime miał w 1.6
-
Coś ruszyło w tym temacie? Na allegro jest komplet do poloneza 1.4, ale że cena (~1500zł) wg. mnie jest zbyt wysoka więc nie kupię, jedynie upewniło mnie to w przekonaniu że jak się chce to się uda.
Sam się zastanawiałem trochę i doszedłem do takich wniosków:
- Osuszacz najłatwiej z poloneza - 100zł + wspornik 50zł
- Dmuchawa z klimatyzcją - również z poloneza - 200zł
- Napinacz z Rovera 75 1,8 16V - wejdzie ? Może ktoś przymierzał? - 100zł
- Pasek Rover 1.8 z klimą - 40zł
- Skraplacz - na allegro jest komplet nowej klimatyzacji gdzie sprzedają ją ze skraplaczem z KIA Sportage rozmiar 530X410 - ponoć pasuje. - 200zł
- Na w/w aukcji sprężarka również pochodzi z Kii Sportage trzeba by przymierzyć może akurat. Zobaczcie w intercarsie do Kia Sportage 94-02 z silnikiem 2.0 16v. - 200zł
Do tego pierdółki itp. tak więc całość powinna się zmieścić w 1000zł.
-
Do tego pierdółki itp. tak więc całość powinna się zmieścić w 1000zł.
pierdółki, czyli węże, instalacja elektryczna, inny alternator, nabicie, sprawdzenie szczelności i 1000zł będzie mało...
-
jakby co to mam oryginalna nowa chłodnicę od nexii espero na sprzedaż.
poza tym sprężarka to male piwo. przecież ona nawet nie musi być osiowo mocowana z paskami. Jeśli już dorabiasz klimę na nieoryginalnych częściach to proponuję użyć elektrycznej sprężarki klimatyzacji. To nie osłabi też silnika :)
-
Tak z czystej ciekawości: elektro sprężarka byłaby niby dobra do ciasnoty pod maską, ale jaki ma to pobór prądu? Nie trzebaby wtedy dopasowywać alternatora z jelcza? ZTCW to jest spotykane raczej w hybrydach. Ale ciekawy kierunek.
-
http://www.youtube.com/watch?v=GZcRwnzqWIQ&feature=youtu.be
-
Maxiu, szacun, że Ci sie udało ! To jest mocowanie altka i sprezarki zaadaptowane z Rovera, mam rację ?
-
Więcej szczegółów, z czego sprężarka, jakiś napinacz do paska tam jest? Jaka długość paska (tak z ciekawości ;))?
-
Podobno jakiś Limited 1.8 z klimą.
(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/934930_564353083596968_239398909_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/62623_564353213596955_331267073_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/183145_564353253596951_1090925491_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/934790_564353286930281_548689582_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/198992_564353720263571_609881400_n.jpg)
-
Im więcej takich zdjęć tym lepiej - szkoda, że nie ma szczegółów jak np co to za sprężarka itd.
-
Skoro taka rzeźba, to nie oplacalo sie wlozyc wiekszego altka? Minimum 100A?
-
Altek poldorover, sprężarka Rover. Mocowanie home made, żadna adaptacja. Z napinacza zaadaptowana śruba i rolka. Pasek narazie 4 rowkowy długości nie pamiętam. Altka nie wymieniałem, bo skupiłem się na upchaniu sprężarki, w razie czego wymiana altka to formalność. Jeździ to już niecały roku i żadnych problemów. Próbowałem na krótką puścić sprężarkę pod obciążeniem-pasek nie ślizga się.