FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => CAŁA POLSKA => Wątek zaczęty przez: banned w Kwiecień 20, 2011, 20:10:35 pm
-
Jak już ustaliliśmy w jednym z wcześniejszych tematów w latach 70tych i 80tych Polonezem szło pobić sporo zachodniej konkurencji (oczywiście nie mówimy tu o wersjach topowych), wyjątkiem byli włosi którzy robili wyjątkowo mocne na owe czasy samochody.
Do czego zmierzam, dzisiaj w mieście spotkałem BMW E36 Coupe, samochód z którym wolałbym się nie ścigać. W oknie zobaczyłem kartkę że jest do sprzedania, że ma sekwencję LPG i że jest to wersja 316. Zdziwiłem się że w Coupe montowali tak mały silnik, spojrzałem właśnie na dane i o to proszę:
316i[1] R4 1,6 l (1596 cm³), SOHC wtrysk 84,00 mm × 72,00 mm 9,7(9,1):1 102(100) KM (75(73) kW) przy 5500 obr/min 150(141) N•m przy 3900(4250) obr/min 12,7(13,0) s 195(192) km/h
318i[2] R4 1,8 l (1796 cm³), SOHC wtrysk 84,00 mm × 81,00 mm 9,7(8,8):1 115(113) KM (85(83) kW) przy 5500 obr/min 168(162) N•m przy 3900(4250) obr/min 11,3(11,5) s 198(196) km/h
Wynika z nich że Polonez 1.4 jest szybszy niż E36 316i i że można próbować szczęścia z 318i...
I znowu, który idiota wymyślił że Polonezy są wolne?
-
I znowu, który idiota wymyślił że Polonezy są wolne?
Ci co sądzą do dziś że polonezy (wszystkie) mają silnik od 125p na gaźniku.
Poza tym - ile tych roverów było? :) W procentach najlepiej mi podaj. :P
Mimo wszystko X razy więcej jest 1.5/1.6 niż 1.4...
O GLD nie wspominam bo można się nim ścigać ze 126p conajwyżej. :P
-
I znowu, który idiota wymyślił że Polonezy są wolne?
Ci co sądzą do dziś że polonezy (wszystkie) mają silnik od 125p na gaźniku.
Poza tym - ile tych roverów było? :) W procentach najlepiej mi podaj. :P
Mimo wszystko X razy więcej jest 1.5/1.6 niż 1.4...
O GLD nie wspominam bo można się nim ścigać ze 126p conajwyżej. :P
Jak w każdym niemal dieslu z tamtego okresu.
-
polonezy (wszystkie) mają silnik od 125p na gaźniku.
znajdź mi choć jednego, fabrycznego poloneza z silnikiem od 125p. :P
-
Poza tym - ile tych roverów było? :) W procentach najlepiej mi podaj. :P
Mimo wszystko X razy więcej jest 1.5/1.6 niż 1.4...
Całkiem sporo. A poza tym ok, większość stanowiły 1.6 o mocy 75-87KM to były wersje podstawowe zatem jeżeli powiedzieć że podstawowy Polonez za 20tyś. był 2-3 sekundy wolniejszy od podstawowego BMW za 100 tyś. to tak jakby powiedzieć że Polonez miał lepszy stosunek ceny do osiągów.
-
polonezy (wszystkie) mają silnik od 125p na gaźniku.
znajdź mi choć jednego, fabrycznego poloneza z silnikiem od 125p. :P
No ja Ci nie znajdę takiego, ale 'znafcy' (ci, co najwięcej "produkują" złego na polonezy) choć w polonezie nie siedzieli nawet jako pasażer rozpowiadają dużo głupot o Poldkach. :)
-
Poldkiem z OHV pod maską możemy próbować sił m.in. z Vectrą B 1.6 OHC, Astrą G 1.6 OHC 75KM, Octavią 1.6 75KM.
Nie ma co tu patrzeć na dane z katalogu, ale na to na jaki silnik trafiliśmy. Czy ten z poniedziałku, czy ze środy.
Co do diesla, to w praktyce nie jest wcale taki zmulony (chyba, że zajechany).
-
Co do diesla, to w praktyce nie jest wcale taki zmulony (chyba, że zajechany).
Z boschami jest podobnie (nie wszystkimi ale mój jakiś nad wyraz żwawy się zdaje).
-
Wynika z nich że Polonez 1.4 jest szybszy niż E36 316i i że można próbować szczęścia z 318i...
I znowu, który idiota wymyślił że Polonezy są wolne?
Akurat mam wersje E36 316 na codzien, pelna seria 102KM+ sekwencja i powiem ze dobrze by bylo gdyby Bozia dala kazdemu PN takie osiagi jak w moim wytyranym i zmeczonym zyciem egzemplarzu. Waga PN i E36 z 1.6/1.8 sa praktycznie identyczne a Cx znacznie lepszy - w intrukcji podaja Vmax 195Km/h i tyle ten egzemplarz wyciaga -sprawdzal to poprzedni wlasciciel -moj dobry kolega. Wiec PN mysle ze da rade do jakies setki, potem juz odpada Mozna sie tez nadziac poniewaz pod znaczkiem 316 moze sie kryc wersja 325/328. Skode octavie 1.6 bez problemu sie wezmie poldkiem 1.4, za to z wersja 1.4 16V skody moze byc juz ciezko. Nie ma sie co oszukiwac 1.4 16V zapewnia jedynie przyzwoite osiagi i nic po za tym, bo jak masz pecha to wezmie cie spod swiatel gosciu starym tranzolem 2.5D 90Km na moscie od 2.0 OHC
-
Co do diesla, to w praktyce nie jest wcale taki zmulony (chyba, że zajechany).
No mój zajechany nie jest ale mimo wszystko muł trochę jest... :)
-
dieslem i tak szybciej dojedziesz bo nie musisz tankować co chwile...
temat trologenny do leczenia ego. podobnie jak temat o swetrach... "ja kiedyś pobiłem rowerzyste na A4 i co? Polonez to moc !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111oneoneone"
-
możemy pobić wszystko z rodziny c-330 i c-360, do tego chłopa jadącego furmanką z jarmarku. o czym mowa ::)
-
Mój truck nie ma łatwego życia ale myślę na 134 tyś takie przyspieszenie http://www.youtube.com/watch?v=ZCREbkedVo4 to dobry wynik. Całkiem żwawy jest nawet z 1 tona na pacę
-
Jakbym chciał leczyć ego to bym Poloneza nie kupował.
-
możemy pobić wszystko z rodziny c-330 i c-360, do tego chłopa jadącego furmanką z jarmarku. o czym mowa ::)
Nie przesadzajmy. Mercedes 200D, którego mieliśmy osiągał "setkę" w 36 sekund. Myślisz, że posiadacze Merców mają z tego powodu kompleksy? :D
Poloneza ciężko jest porównywać, bo silnik ma moc porównywalną z silnikami z lat 80-tych, a nadwozie jest tak solidne i ciężkie jak w nowych samochodach, do których na ogół montuje się spore jednostki napędowe. Poza tym na ogół do porównania są wybierane droższe modele zagranicznych aut. Pamiętajmy, że np. Sierra standard to 1600 75KM, a diesel ma osiągi podobne do Poloneza.
Ludzie trąbią że "Polonez jest bylejaki i powolny" bo to im poprawia samopoczucie i leczy z kompleksów. Większość z nich na ogół w polskim samochodzie ani razu nie siedziała, ale zdanie i tak mają wyrobione. Nawet jak im się powie że się np Poldkiem zrobiło trasę 100 km (wcale nie po autostradzie) w niecałe 50 minut to i tak nie uwierzą. :D (Wiem z własnego doświadczenia).
-
polonezy (wszystkie) mają silnik od 125p na gaźniku.
znajdź mi choć jednego, fabrycznego poloneza z silnikiem od 125p. :P
No ja Ci nie znajdę takiego, ale 'znafcy' (ci, co najwięcej "produkują" złego na polonezy) choć w polonezie nie siedzieli nawet jako pasażer rozpowiadają dużo głupot o Poldkach. :)
a to przepraszam. ;)
-
http://www.youtube.com/watch?v=6AiJhIklbdM&feature=related
powinno rozwiać wątpliwości, po za tym poldorover jest w miarę szybkim autkiem, może nie na sprintach, wystarczy zrobić redukcję np. z piątki na 3 i wyprzedzanie bezstresowe... :)
-
co to wyprzedzania Roverem a OHV to się zgodzę bo redukcja w roverze ma sens. Co to mocy poloneza to czasem potrafi pokazać "pazur" i wyprzedzić nie tylko mocno zmęczonego Transita czy starą Corse. Mój Bosch jest z poniedziałku po ciężkim weekendzie ale dał radę Lanosowi 1.5 DOCH wcześniej wspomnianym BMW. Czasem potrafi zadziwić nie ludzi którzy ze mną jeżdżą że niby polonez a tyle potrafi, wycisnąłem z niego 160km/h i jak wyprzedzałem koleś w Vectrze B 1.6 16V to jego miana podczas wyprzedzania przez poloneza była bezcenna :)
-
Tyle, że koleś w Vectrze bez problemu by jeszcze przyspieszył i miał zapasu do 186km/h.
-
Bo i tak było ale koleś i tak się zdziwił :P
-
Dobra fajnie. Jest temat z REALNYMI wynikami z g-techa. Na ich podstawie wszystko wiadomo.
Tak w ogóle to wszystko wiadomo, więc zamykam