FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: luka92 w Maj 31, 2011, 00:34:27 am
-
Naszła mnie pewna myśl ;)
W związku z tym iż jestem posiadaczem prawie całego poldka caro plusa 1.6 GSI mam pytanko.
Z powodu iż nie wiem w jakim stanie jest silnik 1.6 chciałbym się dowiedzieć czy da radę przełożyć części z 1.6 do 1.5 w sensie chodzi mi żeby zrobić silnik 1.5 na wielopunktowym wtrysku, czy jest możliwość zrobienia takiej modyfikacji? Czy silniki w gsi miały trochę inną budowę (jakieś dodatkowe nadlewy, gdzie indziej otwory itp)? ;) I czy jeśli jest możliwość zrobienia tego to czy są jakieś korzyści z takiej przeróbki?
-
Tak , da się.
-
bez problemów w sensie chodzi mi żeby pasowało wszystko do silnika w którym jest tylko miska blok głowica i górny dekiel reszte mogę zmienić bez problemów i żadnych przeróbek plug & play? A czy będą jakieś plusy takiej operacji?
-
zadne.
Z tym wyjątkiem że odwalisz kawał dobrej nikomu niepotrzebnej roboty i będziesz się mógł pochwalić na forum !
Coś w stylu "zobaczcie zmieniłem wode swoim rybkom - zobaczcie jak teraz szybko pływają"
Do wymiany potrzebujesz kilku rzeczy , kwestiwa rozwiązania regulacji zaworów (GSI=Hydro , w GLE masz Shrubex)
Do tego wałek nierządu.. i pare innych głupotek... o których nie masz pojęcia które wyjdą podczas swapa.
-
bo mówię zastanawiam się czy zostać na gaźniku czy nie bardziej opłacałoby się przejść na wtrysk z tym że niewiem w jakim stanie jest to 1.6 i dlatego pomysł o przeróbce 1.5
Co do pojęcia może nie z wszystkim mam pojęcie ;) ale jestem pewny swojej umiejętności że jak coś robię to kończę robotę dobrze i wiem gdzie łapy włożyć (jeden silnik już sam składałem 1.5 a ogółem trzy były już wymieniane plus teraz doszedł mi mercedes E300 który też wymaga lekkiego dopracowania :D)
No dobra to pomyślę jeszcze o tym może porozbieram poczyszcze i złoże 1.6 na nowo żeby zobaczyć czy dobrze będzie chodził
-
Przede wszystkim będziesz musiał zmienić głowice, są dodatkowe otwory na wtryski i inny rozstaw kolektora ssącego. Dodatkowo nie wiem dokładnie jak jest z obudową rozrządu i czujnikiem położenia wału
kwestiwa rozwiązania regulacji zaworów (GSI=Hydro , w GLE masz Shrubex)
Kwestia regulacyjna tych dwóch systemów jest taka, że w hydro nie regulujesz zaworów a ze zwykłymi popychakami regulujesz, o czym tu jeszcze dumać?
A wałek rozrządu nie jest zamienny z tymi dwoma silnikami.
-
dobrze jest przelozyc troche osprzetu zintegrowanego z silnikiem,
glowica obowiazkowo ,bo to najmniej roboty z jej obrobka pod kolektor ssacy,
walek rozrzadu z GSI tez wejdzie do bloku 1.5 (powinien) i operacja jest oplacalna jezeli walek nie bedzie wykazywal zuzycia,
sama przekladka raczej nieoplacalna - lepiej powiekszac pojemnosc niz ja zmniejszac :d
-
a powiedzcie mi w takim razie ;) bo ten silnik 1.6 ogółem nie był używany od pół roku ale pali na strzała, obroty trzyma z tym że jest małe ale z miarki oleju wycieka olej podczas odpalonego silnika co może być przyczyną?
-
zatkana odma?
w ogóle to zmierz kompresję, to powie coś o stanie tego silnika.
-
Tak czytam tematy na forum i szukam coś znalazłem ale wolałbym się upewnić silnika GSI nie da się bezinwazyjnie przerobić na gaźnik? Skoro robienie z 1.5 gsi nic nie daje to myślałem że może da się gsi na gaźnik przerobić ale widzę że też nie za bardzo tak?
-
silnika GSI nie da się bezinwazyjnie przerobić na gaźnik?
da się.
-
jeśli wymiana głowicy i dołożenie elektrycznej pompy paliwa nie jest inwazyjne, to tak.
-
dobra ubiegłeś mnie z pytaniem ;) odnośnie elektrycznej pompki paliwa :D
Czyli wymiana głowicy jest konieczna?
A właśnie moje 1.5 już od kilku lat chodzi na samym LPG benzyna jest zalewana w gaźnik tylko do rozruchu(chociaż pali i na gazie) czy w takim razie mogę pominąć pompkę paliwa i wtedy jeśli wymiana głowicy jest konieczna to ją tylko zmienić?
-
wymiana głowicy nie jest konieczna :)
A pompkę można zostawić tą co jest - wystarczy zmiana regulatora ciśnienia :)
-
A tak jak mówię muszę mieć tą pompkę wogóle skoro auto jeździ tylko na gazie?
A jak nie wymienię głowicy to czy wszystko będzie pracować poprawnie bo głowica z gsi ma chyba trochę inną konstrukcję? mylę się
A i jeszcze mam pytanie co z zapłonem? Można wsadzić taki jak był w 1.5 na gaźniku lub czy można zostawić bez problemu aparat zapłonowy z gsi i będzie wszystko grało?
A jak z osiągami, spalaniem itp
-
glowice mozna zostawic z gsi ,ale trzeba wykonac otwory do przykecenia kolektora,
co do zalonu to roznie moze byc - pompa oleju powinna miec wielowypust ,ale rozwnie dobrze pod koniec produkcji mogli zrezygnowac z wielowypustu ,
trzeba sprawdzic na danym egzemplarzu
-
glowice mozna zostawic z gsi ,ale trzeba wykonac otwory do przykecenia kolektora,
tylko czy to ma sens? szybciej i łatwiej dać starą głowicę.
-
ale w starej masz bardziej miekkie sprezyny ,co przy hydro moze dzialac nie tak jak trzeba,
akurat w ta strone szybciej jest wywiercic 4 otwory i je nagwintowac niz sciagac czapke ,
w druga strone latwiej jest zalozyc glowice z GSI ,bo trzeba wykonac podtoczenia pod wtryskiwacze i otwory na sruby ,a nie ma nadlewow ,
sam kupilem glowice od GSI ,bo moj GLI nie ma nadlewow ,
no i kupilem glowice gsi ,ktora ktos przerobil pod mocowanie starego kolektora ,wiec przyklad wlozonej pracy mam jak na dloni
-
walek rozrzadu z GSI tez wejdzie do bloku 1.5 (powinien) i operacja jest oplacalna jezeli walek nie bedzie wykazywal zuzycia,
Wałek z Hydro do normalnych szklanek ?? Ciekawe...
Co do aparatu, może być, a może go nie być, zależy czy wsadzisz aparat, czy zaślepkę. Jeśli chcesz użytkować na gazie, to nie ma znaczenia czy to jest gsi, gli czy GLE jeśli masz gaz I gen. i jeździsz tylko na gazie - możesz nie mieć w ogóle pompki paliwa itp.
-
walek rozrzadu z GSI tez wejdzie do bloku 1.5 (powinien) i operacja jest oplacalna jezeli walek nie bedzie wykazywal zuzycia,
Wałek z Hydro do normalnych szklanek ?? Ciekawe...
oczywiscie ,ze ciekawe i nawet zdecydowanie lepsze niz zwykly walek do popychaczy hydro ,
bedziesz dalej wnikal dlaczego tak jest ,czy mam ci wylozyc moja teorie jak na dloni ?
-
czyli tak napewno nie dam rady założyć starego aparatu zapłonowego z kopułka tak? Muszę się bawić na tym aparacie może ktoś w takim razie tak w skrócie napisze co będę musiał mieć poza silnikiem gsi, gaźnikiem, kolektorem starym (muszę wsadzać jakiś komputer z tego gsi czy komputery mogę pominąć) ponieważ narazie mam silnik 1.5 sle a poldek jest z 91 roku więc może coś trzeba kombinować jeszcze... wiem że trzeba wiercić i gwintować ale nie jest to aż taka trudna rzecz bez przesady :D mam dużo czasu żeby ten silnik zrobić :D
-
chyba nie zrozumiales tego co napisalem,
nie wiem ,czy mozesz zalozyc aparat zaplonowy ,sam musisz to sprawdzic ,
powiedzmy ,ze na 80% mozesz go zalozyc ,a na 20% nie mozesz
-
KGB, raczej na 0,1% nie może, bo zębatka pompy oleju musi być i nie wyobrażam sobie jej wkładania od wnętrza bloku, tak więc zaślepka przykręcana raczej też jest.
-
Ktoś już kiedyś robił z GSI gaźnikowca, jakiś forumowicz z Łodzi.
-
Wiem właśnie czytałem te tematy są u nas na forum bodajże 3 takie tematy :)
Czyli aparat zapłonowy ze starego poloneza można spokojnie założyć :D pytam bo niestety sprawdzę to dopiero w weekend bo nie mam dostępu do tego GSI w tygodniu
-
KGB, raczej na 0,1% nie może, bo zębatka pompy oleju musi być i nie wyobrażam sobie jej wkładania od wnętrza bloku, tak więc zaślepka przykręcana raczej też jest.
chodzi mi o wielowypust do aparatu ,a nei zebatke do pompy ,
brak aparatu pozwala na zostawienie gladkiej powierzchni zamiast wielowypustu ,
choc pod wzgledem produkcji czesci jako zamiennej wielowypust musi byc - innych przeslanek nei ma ,zeby wtryskowce mialy mozliwosc zalozenia aparatu
-
przecież zębatkę można podmienić bez problemu.
-
oczywiscie ,ze ciekawe i nawet zdecydowanie lepsze niz zwykly walek do popychaczy hydro ,
bedziesz dalej wnikal dlaczego tak jest ,czy mam ci wylozyc moja teorie jak na dloni ?
Nie obraź się ale nie wiem, po proszę o teorie. Sam nigdy nie próbowałem ale był o tym temat. Próbowałeś kiedyś założyć wałek z hydro czyli o większych skokach krzywek do zwykłej regulacji i szklanek?
-
Dobra :D widzę że ile forumowiczów tyle wersji i chyba zaraz zacznie się dyskusja że nie bo to czy tamto a ja chciałbym tylko wiedzieć co trzeba zmienić co można zostawić żeby zrobić z silnik gsi-gaźnik, nie chce nikogo urazić tym postem po prostu potem nie będę miał możliwości pytania się na forum ponieważ na działce nie mam neta
Więc napiszę jeszcze raz w skrócie :D
Chce do mojej przejściówki która ma silnik 1.5 założyć silnik 1.6 z tymże ma to być przerobiony silnik gsi na gaźnik więc w takim wypadku co muszę zrobić zmienić aby wszystko działało na elektryce z przejściówki podkreślam iż nie potrzeba mi pompki paliwa ponieważ samochód ma być full LPG ;) jak dotychczas był:D (jeśli można to w punktach jeśli to nie byłby problem ponieważ dla mnie i ogółem uważam jest to bardziej przejrzyste i trochę poukładane w przeciwieństwie do posta pisanego ciągiem :) )
I jeszcze raz powtórzę żeby nie było zwad i dogryzek :) nie chce nikogo urazić :)
-
@luka92
jak chcesz palic tylko na gazie to nie ma sensu nawet gaznika zakladac :p ,
choc wtedy musisz wlozyc elektronike GSI (albo GLI jak dorwiesz - łorewer)
chcesz miec pewnosc to poprostu odkrec zaslepke w tym GSI i sobacz co pod nia sie znajduje,
przeciez tego GSI masz stojacego - tak wywnioskowalem z twoich postow
oczywiscie ,ze ciekawe i nawet zdecydowanie lepsze niz zwykly walek do popychaczy hydro ,
bedziesz dalej wnikal dlaczego tak jest ,czy mam ci wylozyc moja teorie jak na dloni ?
Nie obraź się ale nie wiem, po proszę o teorie. Sam nigdy nie próbowałem ale był o tym temat. Próbowałeś kiedyś założyć wałek z hydro czyli o większych skokach krzywek do zwykłej regulacji i szklanek?
straszne braki masz ,skoro twierdzisz ,ze walek H ma wiekszy skok krzywki niz walek od wersji wzmocnionej ,
wiekszy skok to wysokosc wzniosu ,a nie kat wzniosu,
walek H ma nizsza wysokosc wzniosu i jednoczesnie ma wieksze katy otwarcia zaworow ,
z racji ,ze szklanki maja wieksza srednice niz popychacze hydro to walek H naaje sie jak najbardziej do zwyklych popychaczy ,
za to walek wzmocniony moze sie ciac o popychacze hydro
-
Próbował ktoś może tego wałka H do normalnych popychaczy? Daje to efekty?
Chce do mojej przejściówki która ma silnik 1.5 założyć silnik 1.6 z tymże ma to być przerobiony silnik gsi na gaźnik więc w takim wypadku co muszę zrobić zmienić aby wszystko działało na elektryce z przejściówki podkreślam iż nie potrzeba mi pompki paliwa ponieważ samochód ma być full LPG ;) jak dotychczas był:D (jeśli można to w punktach jeśli to nie byłby problem ponieważ dla mnie i ogółem uważam jest to bardziej przejrzyste i trochę poukładane w przeciwieństwie do posta pisanego ciągiem :) )
No więc sprawa jest prostsza, zakładasz aparat (raczej wejdzie, skoro do mojego bosha wchodził - 15min przełożyć aparat i sprawdzić) przekładasz cały silnik i sprawa się kończy - w GSI masz inny mieszalnik ale do niego podłącz przewody gazowe z parownika i tyle! Może późniejsza regulacja gazu.
-
no jak zostawi barana z GSI to mu raczej aparat zaplonowy nie wejdzie :p
-
Nie miałem gsi więc nie pomyślałem o tym... hmm... więc albo główka albo wiązka i komp do zapłonu.
W takim razie czy to się opłaca modzić? Nie lepiej było by wrzucić całego GSI z osprzętem, wiązką, ECU, uruchamiać silnik na benzynie i gazie - dużo więcej roboty przy tym nie będzie niż bawienie się w przekładanie glowic (tym bardziej, że pisałeś o różnicy w sprężynach zaworowych).
-
Ale głowica może zostać z GSI z tego co ogarnąłem chodzi o to że nie jestem zwolennikiem komputerów :D jest to bardziej wadliwy i usterkowy sprzęt niż prosty gaźnik(chociaż wszystko ma swoje plusy i minusy ale jak dla mnie więcej plusów ma gaźnik) a poza tym nie trzeba płacić za diagnostykę na kompie i można naprawić przysłowiowym młotkiem i śrubokrętem. Poza tym dlaczego nieopłacalna przeróbka na samo LPG że niby dlatego że silnik jest słabszy (napewno mocniejszy niż 1.5), drugą sprawą że nie widzi mi się zakładanie innej instalacji gazowej (mam I generacje) a resztę części mam już bo mam drugi silnik 1.5 z którego mogę wszystko wziąć
A poza tym słyszałem opinie że nowsze wiązki elektryczne były słabsze i potrafiły się przyfajczyć ;)
-
glowica moze zostac ,juz o tym pisalem ,
mozna jezdzic na samym gazie ,ale zima robi sie lekki problem jezeli auto ma dzialac na zasadzie ,ze wsiadasz ,odpalasz i jedziesz,
zeby gaznik podawal benzyne potrzebna jest tylko mala pompka paliwa zalozona przed gaznikiem
-
znaczy tak jak mówię ;) ja w zimie będę robił tak jak robiłem do tej pory czyli w gaźnik wlewam trochę benzyny na zapłon a potem już na gazie bo bak nie był używany już od 5 lat minimum niewiem co w nim można spotkać :D przewody byłyby pewnie też do wymiany. Z 1.5 w zimie z rana przed odpaleniem zalewam benzyny i do końca dnia odpalam na gazie bez problemu ;) wiec mi chodzi tylko o możliwość :D zrobienia na gaźnik
-
po pierwsze jak coś robić z gsi to tylko gaźnik
po drugie jak robić to tylko po to żeby pozbyć się w przyszłości jebaniny z walkiem nierządu H który sypał się na hydro i nie można go teraz kupić ,
po trzecie zmienić głowice bo na wałku W trzeba zastosować normalną regulacje zaborów bo hydro załatwią go moment
po czwarte wyj..ć tek kolektor z gsi bo pomysł godny politowania z tym rozwiązaniem
po piąte dobrze zestroić i cieszyć się 3KM więcej niż GSI
lub bardziej radykalne i trochę droższe rozwiązanie
Świątek i dwa pionowe webery. Zarówno pierwsze jak i drugie będzie lepsze niż GSI
-
po pierwsze jak coś robić z gsi to tylko gaźnik
po drugie jak robić to tylko po to żeby pozbyć się w przyszłości jebaniny z walkiem nierządu H który sypał się na hydro i nie można go teraz kupić ,
po trzecie zmienić głowice bo na wałku W trzeba zastosować normalną regulacje zaborów bo hydro załatwią go moment
po czwarte wyj..ć tek kolektor z gsi bo pomysł godny politowania z tym rozwiązaniem
po piąte dobrze zestroić i cieszyć się 3KM więcej niż GSI
lub bardziej radykalne i trochę droższe rozwiązanie
Świątek i dwa pionowe webery. Zarówno pierwsze jak i drugie będzie lepsze niż GSI
a po co zmieniac glowice ? jak nazwa wskazuje OHV to walek rozrzadu w bloku silnika i to blok silnika definiuje zastosowanie popychaczy,a nie glowica,
regulacja zaworow na hydro jest identyczna jak bez hydro,
z tymi koniami to roznie bywa - wyregulowac gaznik to nielada sztuka ,a podlac lub odlac (podobno czesto jest za bogato na PO albo OL jak kto woli) w GSI to dosc prosta sprawa,
ale w obu przypadkach do ustawiania pod max moc potrzebny jest pomiar na hamowni
-
Odkopie mój stary temacik ;) chciałbym dowiedzieć się jeszcze jednej rzeczy
Czy można z silnik 1.6gsi wyciągnąć hydro i wstawić nie hydro :D i przy okazji wstawić wałek W? żeby nie mieć problemów na starość :D
-
Odkopie mój stary temacik ;) chciałbym dowiedzieć się jeszcze jednej rzeczy
Czy można z silnik 1.6gsi wyciągnąć hydro i wstawić nie hydro :D i przy okazji wstawić wałek W? żeby nie mieć problemów na starość :D
nie mozna ,
popychacze maja inna srednice