Autor Wątek: przeróbka 1.5 OHV  (Przeczytany 8435 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

przeróbka 1.5 OHV
« dnia: Maj 31, 2011, 00:34:27 am »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Naszła mnie pewna myśl ;)
W związku z tym iż jestem posiadaczem prawie całego poldka caro plusa 1.6 GSI mam pytanko.
Z powodu iż nie wiem w jakim stanie jest silnik 1.6 chciałbym się dowiedzieć czy da radę przełożyć części z 1.6 do 1.5 w sensie chodzi mi żeby zrobić silnik 1.5 na wielopunktowym wtrysku, czy jest możliwość zrobienia takiej modyfikacji? Czy silniki w gsi miały trochę inną budowę (jakieś dodatkowe nadlewy, gdzie indziej otwory itp)? ;) I czy jeśli jest możliwość zrobienia tego to czy są jakieś korzyści z takiej przeróbki?
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 31, 2011, 01:20:11 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Tak , da się.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 31, 2011, 01:29:48 am »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
bez problemów w sensie chodzi mi żeby pasowało wszystko do silnika w którym jest tylko miska blok głowica i górny dekiel reszte mogę zmienić bez problemów i żadnych przeróbek plug & play? A czy będą jakieś plusy takiej operacji?
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 31, 2011, 01:39:27 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
zadne.
Z tym wyjątkiem że odwalisz kawał dobrej nikomu niepotrzebnej roboty i będziesz się mógł pochwalić na forum !

Coś w stylu "zobaczcie zmieniłem wode swoim rybkom - zobaczcie jak teraz szybko pływają"


Do wymiany potrzebujesz kilku rzeczy , kwestiwa rozwiązania regulacji zaworów (GSI=Hydro , w GLE masz  Shrubex)
Do tego wałek nierządu.. i pare innych głupotek... o których nie masz pojęcia które wyjdą podczas swapa.
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2011, 01:41:51 am wysłana przez Stingerek »

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 31, 2011, 01:42:18 am »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
bo mówię zastanawiam się czy zostać na gaźniku czy nie bardziej opłacałoby się przejść na wtrysk z tym że niewiem w jakim stanie jest to 1.6 i dlatego pomysł o przeróbce 1.5
Co do pojęcia może nie z wszystkim mam pojęcie ;) ale jestem pewny swojej umiejętności że jak coś robię to kończę robotę dobrze i wiem gdzie łapy włożyć (jeden silnik już sam składałem 1.5 a ogółem trzy były już wymieniane plus teraz doszedł mi mercedes E300 który też wymaga lekkiego dopracowania :D)

No dobra to pomyślę jeszcze o tym może porozbieram poczyszcze i złoże 1.6 na nowo żeby zobaczyć czy dobrze będzie chodził
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2011, 01:46:44 am wysłana przez luka92 »
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 31, 2011, 10:40:09 am »

Larry075

  • Gość
Przede wszystkim będziesz musiał zmienić głowice, są dodatkowe otwory na wtryski i inny rozstaw kolektora ssącego. Dodatkowo nie wiem dokładnie jak jest z obudową rozrządu i czujnikiem położenia wału
kwestiwa rozwiązania regulacji zaworów (GSI=Hydro , w GLE masz  Shrubex)
Kwestia regulacyjna tych dwóch systemów jest taka, że w hydro nie regulujesz zaworów a ze zwykłymi popychakami regulujesz, o czym tu jeszcze dumać?

A wałek rozrządu nie jest zamienny z tymi dwoma silnikami.
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2011, 10:41:46 am wysłana przez Paweł075 »

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 01, 2011, 00:26:47 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dobrze jest przelozyc troche osprzetu zintegrowanego z silnikiem,
glowica obowiazkowo ,bo to najmniej roboty z jej obrobka pod kolektor ssacy,
walek rozrzadu z GSI tez wejdzie do bloku 1.5 (powinien) i operacja jest oplacalna jezeli walek nie bedzie wykazywal zuzycia,

sama przekladka raczej nieoplacalna - lepiej powiekszac pojemnosc niz ja zmniejszac :d
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 01, 2011, 00:44:45 am »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
a powiedzcie mi w takim razie ;) bo ten silnik 1.6 ogółem nie był używany od pół roku ale pali na strzała, obroty trzyma z tym że jest małe ale z miarki oleju wycieka olej podczas odpalonego silnika co może być przyczyną?
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 01, 2011, 00:52:34 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
zatkana odma?
w ogóle to zmierz kompresję, to powie coś o stanie tego silnika.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 01, 2011, 00:58:41 am »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Tak czytam tematy na forum i szukam coś znalazłem ale wolałbym się upewnić silnika GSI nie da się bezinwazyjnie przerobić na gaźnik? Skoro robienie z 1.5 gsi nic nie daje to myślałem że może da się gsi na gaźnik przerobić ale widzę że też nie za bardzo tak?
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 01, 2011, 00:59:57 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
silnika GSI nie da się bezinwazyjnie przerobić na gaźnik?

da się.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 01, 2011, 01:03:55 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
jeśli wymiana głowicy i dołożenie elektrycznej pompy paliwa nie jest inwazyjne, to tak.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 01, 2011, 01:06:43 am »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
dobra ubiegłeś mnie z pytaniem ;) odnośnie elektrycznej pompki paliwa :D
Czyli wymiana głowicy jest konieczna?
A właśnie moje 1.5 już od kilku lat chodzi na samym LPG benzyna jest zalewana w gaźnik tylko do rozruchu(chociaż pali i na gazie) czy w takim razie mogę pominąć pompkę paliwa i wtedy jeśli wymiana głowicy jest konieczna to ją tylko zmienić?
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 01, 2011, 01:06:56 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
wymiana głowicy nie jest konieczna :)

A pompkę można zostawić tą co jest - wystarczy zmiana regulatora ciśnienia :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 01, 2011, 01:12:30 am »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
A tak jak mówię muszę mieć tą pompkę wogóle skoro auto jeździ tylko na gazie?
A jak nie wymienię głowicy to czy wszystko będzie pracować poprawnie bo głowica z gsi ma chyba trochę inną konstrukcję? mylę się
A i jeszcze mam pytanie co z zapłonem? Można wsadzić taki jak był w 1.5 na gaźniku lub czy można zostawić bez problemu aparat zapłonowy z gsi i będzie wszystko grało?
A jak z osiągami, spalaniem itp
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 01, 2011, 01:52:12 am wysłana przez luka92 »
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 01, 2011, 02:03:30 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
glowice mozna zostawic z gsi ,ale trzeba wykonac otwory do przykecenia kolektora,
co do zalonu to roznie moze byc - pompa oleju powinna miec wielowypust ,ale rozwnie dobrze pod koniec produkcji mogli zrezygnowac z wielowypustu ,
trzeba sprawdzic na danym egzemplarzu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 01, 2011, 02:07:07 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
glowice mozna zostawic z gsi ,ale trzeba wykonac otwory do przykecenia kolektora,
tylko czy to ma sens? szybciej i łatwiej dać starą głowicę.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 01, 2011, 02:27:14 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale w starej masz bardziej miekkie sprezyny ,co przy hydro moze dzialac nie tak jak trzeba,
akurat w ta strone szybciej jest wywiercic 4 otwory i je nagwintowac niz sciagac czapke ,
w druga strone latwiej jest zalozyc glowice z GSI ,bo trzeba wykonac podtoczenia pod wtryskiwacze i otwory na sruby ,a nie ma nadlewow ,
sam kupilem glowice od GSI ,bo moj GLI nie ma nadlewow ,
no i kupilem glowice  gsi ,ktora ktos przerobil pod mocowanie starego kolektora ,wiec przyklad wlozonej pracy mam jak na dloni
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 01, 2011, 11:38:37 am »

Larry075

  • Gość
walek rozrzadu z GSI tez wejdzie do bloku 1.5 (powinien) i operacja jest oplacalna jezeli walek nie bedzie wykazywal zuzycia,
Wałek z Hydro do normalnych szklanek ?? Ciekawe...

Co do aparatu, może być, a może go nie być, zależy czy wsadzisz aparat, czy zaślepkę. Jeśli chcesz użytkować na gazie, to nie ma znaczenia czy to jest gsi, gli czy GLE jeśli masz gaz I gen. i jeździsz tylko na gazie - możesz nie mieć w ogóle pompki paliwa itp.

Odp: przeróbka 1.5 OHV
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 01, 2011, 11:52:43 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
walek rozrzadu z GSI tez wejdzie do bloku 1.5 (powinien) i operacja jest oplacalna jezeli walek nie bedzie wykazywal zuzycia,
Wałek z Hydro do normalnych szklanek ?? Ciekawe...
oczywiscie ,ze ciekawe i nawet zdecydowanie lepsze niz zwykly walek do popychaczy hydro ,
bedziesz dalej wnikal dlaczego tak jest ,czy mam ci wylozyc moja teorie jak na dloni ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.