FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Stingerek w Czerwiec 02, 2011, 00:35:44 am
-
tylko wieszaki nie ścięte...
-
No dobrze zrobione ,bo sie skraca kolumienki a nie wieszaki tyle razy wałkowane!!
-
Wieszaki też.
-
he bardzo ciekawe
-
Tylko nie klepanie resorów!
Wsporniki się skraca. Wieszaków ne powinno się skracać bo na nich resor pracuje...
-
Ja mam te tylne "wieszaki" skrócone i od roku NIC się złego nie dzieje. Trzeba to zrobić z głową, bo jeśli się nie pomyśli to można sobie z tyłu kawałki budy powyrywać :)
-
te tylne "wieszaki"
to są chyba kolumienki ;)
-
Tylko nie klepanie resorów!
A czemu nie? Teorie o uszkodzeniu krzyżaków padały tylko przy skracanych kolumienkach wieszaków (samych wieszaków nie da się skrócić) bo zmienia się kąt pochylenia mostu przy takiej modyfikacji. Natomiast klepianie resorów to stosował nawet OBR!
Ja mam te tylne "wieszaki" skrócone i od roku NIC się złego nie dzieje
Daj znać co będzie za 5 lat.
-
(http://img151.imageshack.us/img151/5422/zawieszenie.jpg)
13 - tylny wspornik resoru; 15 - wieszak resoru
Z książki: "Budowa, Eksploatacja, Naprawa - Polonez" E. Morawski
Tyle na temat budowy tylnego zawieszenia.
A teraz:
1. Resorów się nie klepie, bo resory zostały odkute ze stali resorowanej w odpowiedni sposób. Podgrzewanie ich i przekuwanie zmienia strukturę metalu! Tym samy zmienia sie strzałka ugięcia. Nie wieże, że kowal przekuje obydwa resory tak samo i równo!
Poza tym taki resor czy sprężynę trzeba odpuścić w piecu i ponownie uformować indukcyjnie!
Skąd to wiem? Chodziłem do szkoły. Mam 1km do panów z V-Tech Tuning. Mam 3km do Świątka. Mam 9km do firmy, która produkuje sprężyny i resory....
2. Natomiast klepanie resorów to stosował nawet OBR!
Skąd kolego wziąłeś taką wiadomość? Proszę cytat z materiałów źródłowych!
Bo w opisie technicznym Poloneza 1.5 Turbo jest wyraźnie napisane:
"W zawieszeniu tylnym samochodów grupy A dla obniżenia środka ciężkości umieszcza się niżej wspornik resorów"
3. ..... (samych wieszaków nie da się skrócić), bo zmienia się kąt pochylenia mostu przy takiej modyfikacji.
Po skróceniu wsporników lub wieszaków kąt pochylenia mostu się nie zmieni, bo drążki reakcyjne spowodują jego wyprostowanie!
Po to one są, że niezależnie od ugięcia się zawieszenia most ciągle prosto "patrzy" na wał!
4. Profesjonalnie to obniża się wsporniki. Samych wieszaków nie powinno się skracać, bo na nich pracuje resor. Przy jego ugięciu zwiększa się jego długość (to chyba jasne). Resor musi swobodnie pracować. Skracając same wieszaki drastycznie wzrastają siły wzdłużne działające na sam wspornik. W skrajnej sytuacji, kiedy resor nie będzie mógł się "wydłużyć", bo wspornik będzie za krótki wyrwie z budy cały wspornik.
-
To ciekawe ,że jak skróciłem wsporniki resora o 4 cm to mi most sie pochylil od strony wału w dół, hmm ciekawe ...