Autor Wątek: Obniżanie tylnego zawieszenia  (Przeczytany 8099 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Obniżanie tylnego zawieszenia
« dnia: Czerwiec 02, 2011, 00:35:44 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
tylko wieszaki nie ścięte...

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Obniżanie tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 02, 2011, 16:21:05 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
No dobrze zrobione ,bo sie skraca kolumienki a nie wieszaki tyle razy wałkowane!!

Odp: Obniżanie tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 02, 2011, 19:05:46 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Wieszaki też.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Obniżanie tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 02, 2011, 21:02:33 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
he bardzo ciekawe

Odp: Obniżanie tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 02, 2011, 22:26:24 pm »

AlexT

  • Gość
Tylko nie klepanie resorów!

Wsporniki się skraca. Wieszaków ne powinno się skracać bo na nich resor pracuje...


Odp: Obniżanie tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 02, 2011, 23:19:15 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
Ja mam te tylne "wieszaki" skrócone i od roku NIC się złego nie dzieje. Trzeba to zrobić z głową, bo jeśli się nie pomyśli to można sobie z tyłu kawałki budy powyrywać :)
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Obniżanie tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 02, 2011, 23:24:40 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
te tylne "wieszaki"
to są chyba kolumienki ;)
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Obniżanie tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 02, 2011, 23:29:45 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Tylko nie klepanie resorów!

A czemu nie? Teorie o uszkodzeniu krzyżaków padały tylko przy skracanych kolumienkach wieszaków (samych wieszaków nie da się skrócić) bo zmienia się kąt pochylenia mostu przy takiej modyfikacji. Natomiast klepianie resorów to stosował nawet OBR!

Ja mam te tylne "wieszaki" skrócone i od roku NIC się złego nie dzieje

Daj znać co będzie za 5 lat.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 05, 2011, 16:57:42 pm »

AlexT

  • Gość


13 - tylny wspornik resoru; 15 - wieszak resoru
Z książki: "Budowa, Eksploatacja, Naprawa - Polonez" E. Morawski
Tyle na temat budowy tylnego zawieszenia.

A teraz:

1. Resorów się nie klepie, bo resory zostały odkute ze stali resorowanej w odpowiedni sposób.  Podgrzewanie ich i przekuwanie zmienia strukturę metalu! Tym samy zmienia sie strzałka ugięcia. Nie wieże, że kowal przekuje obydwa resory tak samo i równo!
Poza tym taki resor czy sprężynę trzeba odpuścić w piecu i ponownie uformować indukcyjnie!
Skąd to wiem? Chodziłem do szkoły. Mam 1km do panów z V-Tech Tuning. Mam 3km do Świątka. Mam 9km do firmy, która produkuje sprężyny i resory....

2.
Natomiast klepanie resorów to stosował nawet OBR!

Skąd kolego wziąłeś taką wiadomość? Proszę cytat z materiałów źródłowych!
Bo w opisie technicznym Poloneza 1.5 Turbo jest wyraźnie napisane:

"W zawieszeniu tylnym samochodów grupy A dla obniżenia środka ciężkości umieszcza się niżej wspornik resorów"

3.
..... (samych wieszaków nie da się skrócić), bo zmienia się kąt pochylenia mostu przy takiej modyfikacji.

Po skróceniu wsporników lub wieszaków kąt pochylenia mostu się nie zmieni, bo drążki reakcyjne spowodują jego wyprostowanie!
Po to one są, że niezależnie od ugięcia się zawieszenia most ciągle prosto "patrzy" na wał!

4. Profesjonalnie to obniża się wsporniki. Samych wieszaków nie powinno się skracać, bo na nich pracuje resor. Przy jego ugięciu zwiększa się jego długość (to chyba jasne). Resor musi swobodnie pracować. Skracając same wieszaki drastycznie wzrastają siły wzdłużne działające na sam wspornik. W skrajnej sytuacji, kiedy resor nie będzie mógł się "wydłużyć", bo wspornik będzie za krótki wyrwie z budy cały wspornik.

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2011, 17:04:16 pm wysłana przez AlexT »

Odp: Obniżanie tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 05, 2011, 21:37:16 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
To ciekawe ,że jak skróciłem wsporniki resora o 4 cm to mi most sie pochylil od strony wału w dół, hmm ciekawe ...